Hooikoorts, wie nog meer??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Hooikoorts, wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 11:54

Het begint weer, niezen, snotteren en rode ogen. Hooikoorts. Ik ben er altijd vroeg bij omdat ik mega allergisch ben voor de berk. En die is me toch aan het bloeien Ik zie er nu dus uit als een soort van grote snotbol met bloeddoorlopen rode ogen (nee, niet van de drank Tong uitsteken )

Dus, pillen, sprays en zakdoeken in de aanslag en paardrijden maar Haha!

Zijn er nog meer Bokkers die hooikoorts hebben en er nu al last van hebben?? Wat gebruiken jullie voor evt medicijnen??

Dames en heren van de snotterbrigade.........succes de aankomende weken

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 11:56

Ik heb ook altijd last van hooikoorts, maar als ik Zyrtec neem heb ik geen last meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:30

Ik heb er niet zo heel erg veel last van, 't kan veel erger. Ik krijg alleen jeukende ogen (aan de achterkant, waar je niet krabben kunt) en ze worden rood en tranerig, en ik wordt snotterig. Maar als je 't echt heel erg hebt dan kun je het zelfs hartstikke benauwd krijgen, en daar heb ik gelukkig geen last van.

Ik gebruik een homeopathische neusspray en extra verzachtende oogdruppels, en de huid rond m'n neus en ogen verwen ik wat extra met hydraterende cremetjes.
Ik heb er nu trouwens nog geen last van, terwijl ik gisteren hier in Lisse nog door de bollenvelden ben gereden! Gras is erger, om nog maar niet te spreken over de zonnebloemen straks....

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:42

ik heb ook hooikoorts,
krijg altijd traan ogen en het niezen valt wel mee

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 14:17

Sonja schreef:
Ik heb er niet zo heel erg veel last van, 't kan veel erger. Ik krijg alleen jeukende ogen (aan de achterkant, waar je niet krabben kunt)


Haha! Ik ken ht gevoel. En dan stiekum tocgh proberen te krabben wat weer als gevolg heeft dat ik nog dikkere ogen heb dan dat ik al had Nerd
Lenzen kan ik ook wel vergeten nu............ Verdrietig

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:10

Ik had er veel last van,maar ik heb een aantal jaren geleden een injectie kuur van drie jaar gevolgd,iedere week een prik halen,eerst spoten ze een beetje in,en dan iedere week ietsjes meer.
Ik heb nu alleen maar last van nies buien[ik ben vrachtwagenchauffeuse op een trekker met oplegger]dus je begrijpt wel dat mijn trailer wel eens achter mij aan slingerd als weer zo'n niesbui heb,erug leuk!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:14

ik heb er HEEEEEEEEEEEELE erge last van! en niet alleen van hooikoorts, want ik ben ook allergisch voor huisstofmeit, graspollen en dieren! hahaha:)
wat heb ik toch een leuk leven, dus als ik bij paarden ben is het altijd vreselijk bij mij! maar toch stop ik er niet mee (ook al heb ik er ruzie over met de dokter!)

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:22

Jaaaaa, het is weer begonnen...Jeukende ogen, loopneus, benauwd. Ik heb Telfast, ik mag er 1 per dag, maar daarmee red ik het niet, ik neem meestal 2 tabletten. Ik hoop dat het snel weer voorbij is..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:21

mijn vriend heeft het ook, maar die is nog niet begonnen

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:40

Gelukkig heb ik het niet. Ik lag laatst samen met een vriendin te zonnen in de tuin, heeft ze ineens hooikoorts. Boos! Erg vervelend. Ben blij dat ik het niet heb. Lachen

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:16

AAAAAAAH! jah dat heb ik ook!!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:19

Vreselijk. Ik heb het ook. Het begint bij mij met jeukende ogen, tranende ogen, daarna niesen en dan een loopneus. Charmant Schijnheilig

Ik heb nu oogdruppeltjes (prevalin), die helpen wel goed. Ze voorkomen dat ik jeukende ogen krijg (of ze stoppen de jeuk....een erge opluchting als je al een hele tijd loopt te wrijven), en daardoor krijg ik meestal ook geen last van niesen en loopneus.

Heb ook wel eens pilletjesgehad (weet niet meer hoe ze heetten), maar die hielpen bij mij echt voor geen meter

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:50

Hooikoorts niet maar wel een stofallergie. Ik moest mijn paard maar verkopen zei mijn huisarts . Dacht het niet...
Van een arts uit het ziekenhuis heb ik wel pillen gekregen die heel goed helpen maar ik weet even niet hoe ze heten.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:35

*meld zich*

Ik heb er ook al lang last van, en gebruik op moment niks, ik geloof dat ik alles gebruikt heb vopor hooikoorts wat er op de markt is

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:58

yep....en een stofallergie.....
dus ik snotter altijd wel wat.
ik gebruik niks want het werkt toch niet,en van sommige medicijnen wordt ik ziek.
ik zorg dat ik gewoon altijd zakdoekjes bij me heb.
toedeledoki
gillian

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:44

Ik zelf heb er geen last van, maar mijn vriendin wel. Ze was gister even mee naar m'n paard, en heeft de hele middag last gehad van d'r ogen. Ik ben echt blij dat ik er geen last van heb!

Funmaker
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:11

Ik ben ook zo een hooikoortslijder....maar gelukkig heb ik maar twee weken in het jaar last....ik weet nog steeds niet waarvan....ik kom er wel door heen en slik eigenlijk niets ervoor. Die twee weken.....ach, goede reden om aan het strand te gaan zitten want dan heb ik nergens last van.....dus ziekmelden en lekker op het strand zitten........

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:28

Ik had eergister in de intratuin last van mijn hooikoorts, en heb gisteravond voor het eerst voor de zekerheid zyrtek ingenomen. Met stralende zon en helemaal blauwe lucht heb ik nergens last van, maar op moment dat het bewolkt maar droog is krijg ik de ergste aanvallen, dus voor dat weer moet ik het innemen.
Ik moet altijd de dag van te voren inschatten of ik het nodig heb, aangezienik nogal duf ervan wordt als ik m gewoon overdag inneem...

Christel

Berichten: 59
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:41


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:50

Ik heb ook last van hooikoorts.
Maar nu heb ik er een of ander homeopatisch middeltje tegen maar het werkt wel prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:52

pienV schreef:
Hooikoorts niet maar wel een stofallergie. Ik moest mijn paard maar verkopen zei mijn huisarts . Dacht het niet...
Van een arts uit het ziekenhuis heb ik wel pillen gekregen die heel goed helpen maar ik weet even niet hoe ze heten.


Zei die van jou dat ook al?
Die van mij ook
Grr ... ik werd daar echt zo pissig van ...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:41

Hier ook hooikoorts, *snif snotter*

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:19

Ik heb geen hooikoorst, maar heb wel last van niezen, geirriteerde ogen en benauwdheid. Vooral in dit deel van het jaar Scheve mond

Mijn vriend heeft het wel. Hij heeft er niet vaak last van maar als hij er last van heeft kan hij niks meer. Hij neemt z'n medicijnen in en gaat slapen.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:30

mijn vader heeft er last van, maar ik heb er eigenlijk nooit zo veel van gemerkt.
ik heb gehoord dat er een heel goed homeopatisch middeltje voor is, ik denk druppels ofzo.
misschien kun je ergens bij de aphotheek/drogist/dokter ofzo navragen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:04

Jep, ik doe ook gezellig mee met het gesnotter, genies, getraan en gepiep (want met een beetje pecht krijg ik het ook nog benauwd...).
Het ene jaar is het erger dan het andere en gelukkig heb ik er allerlei medicijnen voor, dus dat maakt het allemaal wat minder erg!

Sterkte allemaal!