ladies, ongesteld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:31

ik heb het lekker nog niet en ik zie er echt tegen op als ik het krijg................

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:28

Ik heb het eerste jaar/anderhalf jaar er nooit last van gehad, was ik altijd onwijs blij mee Knipoog
Na een tijdje kreeg ik toch weleens buikpijn en die buikpijn lijkt per keer erger te worden..
Als ik gewoon me goed voel en ongesteld moet worden gaat alles nog wel, heb wel buikpijn en hoofdpijn maar met 's morgens ibuprofen/paracetemol met coffeïne kom ik de dag wel door. Als ik me al moe en niet helemaal goed voel en dan nog is ongesteld moet worden, vind je mij alleen maar onder de slaapzak op de bank, dubbelgevouwen en heel veel pijn lijdend Knipoog Ben 1 keer bijna flauwgevallen en dat wil ik niet nog een keer meemaken Scheve mond dus meestal ga ik ook niet meer proberen om dan alsnog veel dingen te gaan doen.
Voel me meestal wel een beetje "depressief" maar dat verschilt ook per keer, als er wat gebeurt trek ik het me wel heel erg aan en kan ik van iets heel kleins al helemaal verdrietig zijn..

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:12

als ik het moet worden ben ik meestal ene beetje humeurig, en heb ik een beetje last van buikpijn, maar verder eigenlijk niet...en daar ben ik dus echt zooo blij mee!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:21

Ik ben het nog niet en ik ben al 14, volgens mij is dat niet zo goed

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:23

celinde schreef:
Ik ben het nog niet en ik ben al 14, volgens mij is dat niet zo goed


Maak je geen zorgen, sommige mensen zijn gewoon laat, m'n moeder was 15 en een vriendin van mij net 16, en trouwens je mist er niks aan hoor Haha!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:34

ik lig gelukkig ook niet ziek op bed als ik ongesteld ben,maar ik heb meestal wel last van m'n rug en van m'n buik.
Verder heb ik altijd hele erge vreetbuien als ik ongesteld moet worden..

Marloutjuh
Berichten: 33
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Panningen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 14:14

k heb dr meetsal niet zoveel last van! gelukkig..
maar soms de eerste dag wel...

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:32

Ik heb een makkie Lachen Geen buikpijn, geen rugpijn. Alleen ben ik wel altijd heel duizelig. En de dagen vantevoren ben ik echt ontzettend shagerijnig!! Ik heb ook wel last van dat ik veel huil als ik ongesteld ben, maar ik heb ook hele grappige leuke hyperactieve buien Haha!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:39

celinde schreef:
Ik ben het nog niet en ik ben al 14, volgens mij is dat niet zo goed

Ik heb het ook nog niet en ben bijna 14...... (in juni)

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:48

voordat ik aan de pil was: Ontzettend veel bloedverlies en 2-3 dagen op bed liggen van de pijn. heel fijn dus.

Nu: wordt wat sjaggie, maar voor de rest alleen klein beetje buikpijn en weinig bloedverlies. Lang leve de pil

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:41

voor de pil tot 9 dagen (de laatste wel weinig), ontzettend buikpijn, eens tijdens een examen => finaal mislukt!
vanaf de pil: +- 7 dagen, maar veel minder bloedverlies, haast niks van pijn meer, en ik weet op het uur wanneer ik ze ga hebben. humeurig? altijd! vreetbuien? altijd Haha!
dus zelfde als laurae: lang leve de pil!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:56

ik heb er helemaal geen last van. Heb zelfs geen slecht humeur...dus wat wil je nog meer.....ben het wel lang...van dag tot dag....bleh!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:03

Nathalie schreef:
Ik heb hetzelfde als jou stef. En dan nog niet eens altijd.. Ik merk t ook nooit als ik ongesteld ga worden. Maar gelukkig word ik altijd 's nachts ongesteld dus op school lek ik nooit door. Haha!
Ik ben heel erg weinig ongesteld en het enigste waar ik soms last van heb is een beetje pijn in mn onderrug, nouja niet echt pijn.. een beetje zeurend gevoel.



Zo heb ik het ook
En ook nooit langer dan 4 dagen, ik lek nooit ernstig door maar vergeet heel vaak dat ik ongesteld ben dan moet ik in ene heeeeeel nodig naar d ewc, maar red mezelf gelukkig wel altijd net op tijd Clown

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:48

De eerste 2 jaar had ik er niet veel last van, maar daarna werd het steeds erger totdat ik op een gegeven moment elke maand 3 dagen lang lag te kotsen en koorts had en de rest van de week ( ik was het 8 dagen)
kon ik ook niks en ik had idioot veel last van de bloedingen, ik kon in die eerste 3 dagen om de 10 minuten naar de wc als ik al niet lag te kotsen. En de rest van de dagen was het minstens ieder uur.
Toen heb ik naproxen gekregen en werd het een stuk beter, maar na een tijdje werd ook dat weer minder toen heb ik de diane pil geprobeerd, maar daarvan werd het weer veel erger. Dus maar weer terug op naproxen. Toen ben ik naar de homeopaat geweest en die heeft me bepaalde pilletjes voorgeschreven en daarvan is het ook al een stuk beter geworden. En sind ik weer meer aan sport ed word het alleen maar beter. Ik ben nu 1 dag in de week 'ziek' maar lang niet meer zo erg als eerst ik kan in die dag nog wel wat gewoon door het huis slenteren en de paarden een beetje doen, terwijlik eerst mn bed niet eens uit kwam, behalve om naar de wc te gaan. En ik ben in plaats van 8 naar 6 dagen terug gegaan en behalve de eerste dag kan ik deresterende 5 wel weer gewoon paardrijden en vanalles en nog wat doen Haha!
En mijn zusje... bij haar merk ik niet eens wanneer ze ongesteld is (maar ja misschen komt dat nog, ik had er de eerste 2 jaar ook niet veel last van) *maar zolang ze nergens last van heeft ben ik stik jaloers

En wat mijn humeur betreft, dat is niet al te best en meestal begint dat al een dag of wat van te voren, dan heb ik enorme last van moodswings, het ene moment ben ik gewoon happy en dan zomaar ineens ben ik hartstikke sjago en is niks of niemand meer goed en barst ik ook zo in tranen uit. Ik ben dan meestal ook heel opvliegerig dus moet iedereen goed uitkijken anders hebben ze zo een dreun te pakken Bloos

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:12

Geen klachten, alleen dat ik die dagen er - qua uiterlijk - slecht (nog slechter dan anders Knipoog ) uitzie en mijn haar voor geen meter zit. Ongesteld zijn, blijf ik een ramp vinden.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:37

Als ik 1 ding HAAT dan is het wel ongesteld zijn Boos! gatverdamme Frusty vind er helemaal niets aan! Verder slik ik de pil en heb ik er weinig last van maar ik vind het gewoon onhandig en het komt nooit op het goede tijdstip ook al kan je het "plannen" met de pil.

Het is omdat het noodzakelijk is om o.a. kinderen te kunnen krijgen maar anders....................

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:03

lang leve het spiraal,

dit is echt een uitkomst, nooit meer ongesteld. geen buikkrampen, nooit meer denken, heb ik nu mijn pil vergeten. geen overdosis hormonen wat je iedere dag moet slikken.

ik wou dat ik het eerder wist, dan was ik er al jaren geleden mee begonnen.

dus de tampons kunnen de deur uit, Haha!

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:37

ik heb alleen de 1e dag buikpijn voorde rest niets Haha!

roloke
Berichten: 97
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:12

ik heb er gewoon GEEN last van en bij mij is het ook totaal niet erg!! Het meeste aantal dagen dat ik het al gehad heb waren er 6!!En daar na hoogstens 5 dus meestal maar 4!!!Ik heb het nu al een jaar en een paar maanden dus ik hoop dat het zo 'licht' blijft Pling

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:31

voor ik aan de pil ging was ik een week ziek....... knap chagerijnig en weet ik allemaal wat. Ik ging aan de prikpil omdat ik zwangerschapsverschijnselen kreeg van de gewone pil.... leuke bijkomst je word niet meer ongesteld (jippie feest, partytime Haha! ) Totdat ik na een paar maanden buikpijn kreeg..... 3 van de 4 weken. Nee hoor werd hier totaal niet chagerijnig van Schijnheilig , ik ben nu gestopt met de pil en ik kijk er haast naar uit om ongesteld te worden (nee hoor ben niet malende is echt zo.....)

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:05

Ik heb vaak alleen een beetje buikpijn, maar heb nog nooit plat gelegen van de pijn.

Wonder
Berichten: 101
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:39

Ik heb er haast nooit last van, en ben het maar 4 daagjes vaak Haha!
hoe oud waren jullie dan toen jullie het voor het eerst waren?
Ik was 12, zat nog op de basisschool en dat was vaak best lastig!
(geen prullenbakjes bij de wc enz.)