Smart smijten rage in Amsterdam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Smart smijten rage in Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 10:21

Nou dit kwam ik tegen op HLN en vind het best een rare rage en vooral geen grappige rage?
Waarom gebeurd dit in Amsterdam en welk is de reden hiervoor??
(de rage is wagens in de gracht duwen vooral het merk Smart)
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 24-07-09 10:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:25

Haha ja ik las het ook op nu.nl:

Smart smijten rage in Amsterdam

door Theo Kuijpers

AMSTERDAM - De Amsterdamse politie maakt zich ernstig zorgen over een nieuwe rage in de hoofdstad waarbij geparkeerde auto's van onder meer het merk Smart zonder enige aanleiding in de gracht worden gegooid. Het zogenoemde 'Smart smijten' vindt hoofdzakelijk in het weekeinde plaats, als veel jongeren in Amsterdam aan het stappen zijn.

De politie in Amsterdam wil deze vorm van vandalisme zelf niet in de publiciteit brengen omdat gevreesd wordt dat de rage dan helemaal uit de hand loopt. Wel zijn surveillerende agenten met name in het weekeinde extra attent op de Amsterdamse grachten.

Een van de slachtoffers van het 'Smart smijten' is Casper de Jong, die onlangs door de politie uit zijn bed werd gebeld nadat onverlaten 's nachts zijn auto in het water van de Oudezijds Achterburgwal hadden geduwd. "De wagen stond haaks geparkeerd met de achterkant naar het water.

Dat kan omdat de Smart nu eenmaal zo klein is. De politie belde me wakker met de vraag of ik er even naartoe wilde gaan. En inderdaad de auto was onder water verdwenen." "Enige weken daarvoor was hetzelfde met de Smart van mijn compagnon gebeurd. In beide gevallen was de Smart total loss verklaard", aldus De Jong.

Bij het Smart-centrum in Amsterdam bevestigt een medewerker dat men in korte tijd enkele malen met deze vorm van vandalisme is geconfronteerd.

Ik heb zelf een smart en ben blij dat ik niet in Amsterdam woon...

Alja

Re: Smart smijten rage in Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:26

jemig ze bedenken ook altijd wel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:27

kvind het wel orgineel :=
sta je toch wel even raar te kijken s'ochtends als je auto in de gracht ligt XD

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:28

Loksmart in idee?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:30

Asyaa schreef:
kvind het wel orgineel :=
sta je toch wel even raar te kijken s'ochtends als je auto in de gracht ligt XD

Ja is wel grappig uiteraard als je daarna je auto totall loss hebt en niets van de verzekering krijgt wegens vandalisme :roll: >;) , want dat is het uiteraard, een vorm van vandalisme. Zie er zelf de humor eerlijk gezegd niet zo van in, blijf met je takken van andermans spullen af is meer mijn credo.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:31

Super dat dit nu weer op internet bekend wordt gemaakt, krijg je weer dat het door anderen ook overgenomen wordt.. Politie had het goed, lekker stil houden zodat het niet overslaat naar anderen.

Een tijd geleden was er toch ook een rage met beschadigen van een bepaald merk? Ford Ka?

Belachelijk dat mensen daar lol aan kunnen beleven, stel je voor dat je auto ineens in het water ligt.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 10:31

Ja ik snap ook niet goed waarom...
Vandaar dat ik even Bokt raadpleeg, misschien weet iemand waarom ze net Smart's vandaliseren?
Vind het echt wel jammer want de eigenaars zijn hun auto kwijt.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:33

Ik moest er stiekem wel om lachen.. :=

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:34

Nicole288, dat kwam ook in me op, maar dit vind ik echt weer achterlijk... Blijf gewoon van andermans spullen af..
En al helemaal rot voor de eigenaars met hun verzekering als ze niet gedekt worden.. :\

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:35

Het moet niet gekker worden, slaat werkelijk nergens op. Is het nou zo moeilijk om met je handen van andermans spullen te blijven. Blijkbaar wel :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:36

Eponastable schreef:
Ja ik snap ook niet goed waarom...
Vandaar dat ik even Bokt raadpleeg, misschien weet iemand waarom ze net Smart's vandaliseren?

Ik denk dat een Hummer net te zwaar is om in de gracht te gooien.... ;)

De lol zie ik absoluut niet van in :n
Behalve de schade die het oplevert voor de eigenaar komen er ook aardig wat chemicaliën zoals olie, koelvloeistof enz... in het water met alle gevolgen van dien.
Volgens mij is zoiets alleen humor als je IQ overeenkomt met je schoenmaat }:0

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:38

Nicole288 schreef:
Een tijd geleden was er toch ook een rage met beschadigen van een bepaald merk? Ford Ka?

Dat was toch toen iemand de koninklijke familie aan wou vallen? Die had een bepaalde merk auto en daarna gingen ze allemaalzo'n auto's aanvallen (had zoiets gelezen?).
Het is origneel, maar ik denk niet dat je er momenteel mee kan lachen als je een smartje hebt en in Amsterdam woond of dergelijke.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:39

:j Dat is Suzuki Swift.. Hoorde van mijn vriend dat als je zo'n auto hebt, sommige verzekeringen hogere premie vragen ivm beschadigingen oid...

Maar Ford Ka is ook een slachtoffer geweest van diepe (sleutel)krassen in de lak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:39

LauEef schreef:
Dat was toch toen iemand de koninklijke familie aan wou vallen? Die had een bepaalde merk auto en daarna gingen ze allemaalzo'n auto's aanvallen (had zoiets gelezen?).
Het is origneel, maar ik denk niet dat je er momenteel mee kan lachen als je een smartje hebt en in Amsterdam woond of dergelijke.

dat was een zwarte suzuki swift ;)
mijn oma heeft ereen en die wou die verkopen toen die aanslag was gepleegd :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:40

Ik kan dit soort vandalisme niet komisch vinden. Blijf met je tengels van andermans spullen af!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:52

Het wordt ook echt steeds erger in dit land. En de wetten veranderen en straffen verhogen: hó maar!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:20

Ik las het net op Spitsnieuws! Watvoor stomme kop moet je dan hebben.. om een smart het water in te duwen... gewoon omdat het leuk is.. Gewoon heel het hebben en houwen van de dader in het water gooien! :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:22

Je zou maar een Smart hebben en in Amsterdam wonen :=
In eerste instantie klinkt het inderdaad grappig maar het zou je auto maar zijn..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:22

Ik snap echt niet hoe iemand dit grappig kan vinden, iemand anders dure spullen vernietigen ik snap de humor..

Schrap dure spul al was het een fiets van 5 euro, tot het je eens overkomt zeker :)

Ben blij dat mijn smartje veilig in antwerpen staat, moet een nachtmerrie zijn voor degene die het hebben meegemaakt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:54

Ik kan ook totáál niet begrijpen dat iemand hier om zou kunnen lachen. Je zou maar van je zuurverdiende centjes een auto hebben gekocht en hij wordt het water in geduwd. Krijg je niks van de verzekering omdat het onder vandalisme valt, hoppa, duizenden euro's kwijt.
Grappig hoor...

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:58

Ik vind dit echt niet normaal.. :\

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:59

MarjonTampon schreef:
Ik moest er stiekem wel om lachen.. :=

Ik niet :(
Het is dieptriest dat bepaalde mensen het nodig vinden om aan spullen van een ander te komen. Het zal je maar gebeuren. Je eigen gespaarde auto vinden in een gracht.......en dan vervolgens inderdaad niets terug kunnen krijgen van de verzekering.
Dan vergaat je het lachen wel.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:05

Mag ik vragen waarom dat zo kan? Neem aan dat je je auto op handrem zet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:07

Ik denk dat als je hardgenoeg duwt dat je hem wel makkelijk voort kan duwen?

Mijn mama is een handrembarbaar en vergeet hem soms, en ze kan makkelijk in eerste vertrekken.