Het grote taboe!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Het grote taboe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 21:46

Om de titel een beetje spannend te houden, het grote taboe 'De Waarzegger'. :D

Wie heeft hier ervaring mee? En geloven jullie in deze 'onzin'? :))

Voor de grap eens een waarzegger bezocht op de kermis (door middel van hand lezen), een korte versie gekregen over wat mezelf te wachten staat en wat ik mee heb gemaakt :D Eerder al eens kennis gemaakt met een andere manier, kreeg toen een uitgebreidere versie dan die van de kermis :D En ik moet zeggen 'De korte versie kwam precies overeen met de langere versie' :))! Eng hoor! := :roll:

Annouk

Berichten: 737
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:47

Ik geloof er absoluut niet in.
:=

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Het grote taboe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:57

Dat is misschien wel een gewoon standaard praatje :P

Anoniem

Re: Het grote taboe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:58

Ik geloof er helemaal niets van.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Het grote taboe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:23

Gewoon een manier van "cold reading". Algemene opmerkingen die je je door de omstandigheden en de mystiek van de situatie al snel persoonlijk aanrekent.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote taboe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:35

Ik geloof er ook niet in, dat valt bij mij onder dezelfde categorie als horoscopen: laat 100 willekeurige mensen dezelfde lezen en iedereen herkent zichzelf erin.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:58

Ik niet, maar ben wel een keer met mijn halfzus meegeweest, was op de Gentse feesten toen. Ik geloof ook absoluut niet in dat soort dingen, maar die waarzegster zei toen wel erg veel dingen die klopte. Ze zei onder andere dat er iets met haar man gebeurd was, iets wat erg lang aangesleept heeft (haar man heeft een hersentumor gehad, en was toen net een kleine maand overleden, hij is meer dan twee jaar ziek geweest). Ze zei ook dat ze nu twee kinderen had, jongen en meisje (wat toen klopte) en dat er zeker nog een derde ging bijkomen (wat nu ook blijkt te kloppen)...

Dat zijn zo dingen die je wel onthoudt, gewoon omdat het heel erg vreemd is dat de feiten van haar man, het eerste was wat die waarzegster aanhaalde... Toch om eventjes koude kriebels van te krijgen.

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het grote taboe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:02

Ik wilde het pas voor de lol eens gaaf proberen op de kermis, ik vroeg dus hoeveel het kostte: 10 euro mevrouw, oke, laat maar, daaaaaaag

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Het grote taboe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:03

ik geloof er niet in hoor, heb er alleen maar enge verhalen over gehoord, ik hoef er niks mee te maken te hebben :n

heb geen zin om het hele verhaal te gaan typen, als je het wil weten pb je maar :P

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:45

Ik geloof er wel in, maar weet ook dat er genoeg charlatans rondlopen :P
Verder ben ik van mening dat op dat moment je toekomst wordt verteld gezien vanaf het punt waar je op dat moment staat. Die toekomst hoeft niet uit te komen, simpelweg omdat je een andere richting op gaat. Voorbeeld; een druksgebruiker kan verteld worden dat ie over drie jaar aan een overdosis de pijp uit gaat. Persoon kan denken 'whatever', vrolijk doorgaan en inderdaad over drie jaar het loodje leggen. Of persoon besluit dat dat niet de toekomst is die hij gewild had, en gaat afkicken. Komt die voorpelling toch niet uit ;)