Zonne-allergie (bij mensen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:14

Ik heb er ook last van.... Die rottige bultjes staan alweer op m'n benen.... Ik heb gemerkt dat de speciale zonnemelk van Piz Buin (Bruine fles, 1 paars vakje met "ALLERGY" en een paars vakje met de factor) goed helpt. Deze creme is helaas niet meer te koop in Nederland heb ik gemerkt Frusty . In Zuid-Europa (in ieder geval op Siciliƫ) is deze nog wel in grote getale te vinden. Nog een reden op op vakantie te gaan

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:38

Ik heb er ook heel erg veel last van... Scheve mond
Wat er goed tegen helpt weet ik niet. Langzaam opbouwen in ieder geval wel. En goed insmeren en zoveel mogelijk uit de zon blijven natuurlijk! Smeer er trouwens niet een te hoge factor zonnebrand op. Bij mij wordt het dan alleen maar erger. 20/25 is hoog zat!

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 18:48

Bedankt, hier staan al weer heel wat nuttige tips in. Vooral die van Phia en haar DA vond ik wel heel uitzonderlijk *LOL*
Ik ga maar eens aan het uitproberen, want zelfs m'n oorlelletje jeukt....

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:40

ik gebruikte calendula zalf van VSM. deze hielp bij mij heel goed, het word ook elk jaar minder, een aantal jaren terug waren mijn hele armen bedekt met rode bultjes die verschrikkelijk jeukten, nu heb ik er nog maar een stuk of 4 op elke arm.
die zonnebrandcreme van PIZ BUIN, die hierboven al beschreven word gebruik ik ook altijd. het is maar factor 12, maar hij werkt wel! ik heb hem 2 jaar terug in zuid frankrijk gekocht, gelukkig is hij nog lang niet leeg aangezien hij dus in nederland niet meer te koop is

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:23

Het gaat nog steeds heel goed met mijn speciale recept Haha! Echt een tip.
Nog een tip:
Als je zonnebrandcreme gebruikt, dan moet je opletten geen conserveringsmiddelen in zit, dit veroorzaakt de allergien!!!!!
Van ROC hebben ze speciale zonnebrand creme voor mensen met zon-allergie met factor 30 / 40. Is wel duur, maar het helpt.