Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Orangiste schreef:Ik ben helemaal hyper omdat we bezig met het kopen van een huis.
Even een stukje voorgeschiedenis:
Wij wonen momenteel 4 hoog in masionette die wij twee jaar geleden hebben gekocht. Op zich zijn we er happy mee maar we misschien onwijs een tuin (hebben we ons echt een beetje op verkeken) Daarbij ben ik erg gevoelig voor sfeer in een huis en dat is na een ongelukje van mijn vriend in huis toch een stuk minder geworden. Vriendjelief heeft namelijk een paar maanden geleden 's nachts na de hond uitlaten een ruitje ingeslagen om binnen te komen (sukkel was de sleutel vergeten en ik lag al in een diepe slaap) Daarbij heeft hij een slagaderlijke bloeding opgelopen, pezen door enz met tot gevolg een horror bloedbad in huis. 112 bellen. Vriendje met spoed in ambulance. Opperatie. En ik mocht 's nachts met mams het bloedbad opruimen. Sindsdien is de liefde voor ons huis bij ons beide een beetje over.
Door dit alles is het bij ons een beetje gaan kriebelen. We hebben altijd de intentie gehad om ongeveer 5 a 7 jaar hier te wonen maar dat is nu dus iets versneld.
Nu
We snuffelen altijd al een beetje op funda enz. en hebben echt een geweldig huis gezien. Even voor het beeld: een grote twee onder éénkap woning uit 1935 met alle sfeervolle elementen die daarbij horen maar wel helemaal gerenoveerd. Daarbij ook nog een enorme tuin. Nu hebben wij alleen de vraagprijs niet helemaal ervoor over. Namelijk € 275.000. Het staat ookal twee jaar te koop, staat leeg, willen er snel vanaf omdat ze in scheiding liggen, zijn ooit begonnen met vraagprijs € 325 000. Dus wij dachten we doen gewoon een brutaal bod van € 240.000.
Ik dacht dat we er nooit iets over zouden horen en direct afgewezen zouden worden maar men moest overleggen........................de verkopen wil opzich wel verkopen maar zijn ex doet nogal moeilijk.........volgens de makelaar (vind het overigens redelijk dom van de makelaar om dit zo te zeggen)
Toekomst
Wij houden onze poot stijf en willen niet verder dan € 255.000 gaan. We hebben een instelling dat we niet weg hoeven uit ons huis (is zelfs met deze huizenmarkt en de korte tijd dat we er wonen niet eens echt slim) Als dit het niet wordt blijven we gewoon lekker waar we nu zitten. Maar stiekem hoop ik dat we dit huis voor een heel leuk bedrag kunnen kopen.
Wat is jullie ervaring met het onderhandelen met een huis?
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte
) maar zou je topic graag even bij willen houden en kijken of er misschien nog mooie tips binnenkomen

(hadden we ook wel verwacht)
)
Draakje schreef:Denk niet dat ze je het huis zullen verkopen,
als ze er echt snel van af willen gaan ze niet zitten wachten tot maart 2010. dan zoeken ze een koper die er zo snel mogenlijk in kan.
Fidele schreef:Dat is een goed tegenbod, zo laat je zien dat je serieus bent, maar wat je ook nog kunt doen is je poot stijf houden bij die 240.000,= en de termijn verkorten bijv naar 1 oktober oid, omdat blijkt dat de mensen er snel vanaf willen.
pharagirlke schreef:gezien dat huis al zo lang staat heb ik zomaar het idee dat deze mensen tevreden moeten zijn dat er uberhaupt een koper is... Dus dat gaat in dit geval niet op denk ik Draakje.
mo_van_dijk schreef:Je hebt geen tegenbod gekregen.... Dat betekent meestal dat de huis-eigenaar vind dat je veels te laag hebt geboden en het niet een start vind om te beginnen met onderhandelen!
Kijk eens in het kadaster voor welke prijs de huizen van de buren zijn verkocht en in welk jaar.
ericalucasz schreef:Ben wel benieuwd waar het is(mag per pb?) Ik woon ook in die regio en vriendjeen ik zijn ook heel rustig aan de markt aan het verkennen. (overigens geen plannen om dit onder je neus weg te kapen hoor
)