Brutale mensen hebben.........een huis.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Brutale mensen hebben.........een huis.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:06

Ik ben helemaal hyper omdat we bezig met het kopen van een huis.

Even een stukje voorgeschiedenis:
Wij wonen momenteel 4 hoog in masionette die wij twee jaar geleden hebben gekocht. Op zich zijn we er happy mee maar we misschien onwijs een tuin (hebben we ons echt een beetje op verkeken) Daarbij ben ik erg gevoelig voor sfeer in een huis en dat is na een ongelukje van mijn vriend in huis toch een stuk minder geworden. Vriendjelief heeft namelijk een paar maanden geleden 's nachts na de hond uitlaten een ruitje ingeslagen om binnen te komen (sukkel was de sleutel vergeten en ik lag al in een diepe slaap) Daarbij heeft hij een slagaderlijke bloeding opgelopen, pezen door enz met tot gevolg een horror bloedbad in huis. 112 bellen. Vriendje met spoed in ambulance. Opperatie. En ik mocht 's nachts met mams het bloedbad opruimen. Sindsdien is de liefde voor ons huis bij ons beide een beetje over.
Door dit alles is het bij ons een beetje gaan kriebelen. We hebben altijd de intentie gehad om ongeveer 5 a 7 jaar hier te wonen maar dat is nu dus iets versneld.

Nu
We snuffelen altijd al een beetje op funda enz. en hebben echt een geweldig huis gezien. Even voor het beeld: een grote twee onder éénkap woning uit 1935 met alle sfeervolle elementen die daarbij horen maar wel helemaal gerenoveerd. Daarbij ook nog een enorme tuin. Nu hebben wij alleen de vraagprijs niet helemaal ervoor over. Namelijk € 275.000. Het staat ookal twee jaar te koop, staat leeg, willen er snel vanaf omdat ze in scheiding liggen, zijn ooit begonnen met vraagprijs € 325 000. Dus wij dachten we doen gewoon een brutaal bod van € 240.000.
Ik dacht dat we er nooit iets over zouden horen en direct afgewezen zouden worden maar men moest overleggen........................de verkopen wil opzich wel verkopen maar zijn ex doet nogal moeilijk.........volgens de makelaar (vind het overigens redelijk dom van de makelaar om dit zo te zeggen)

Toekomst
Wij houden onze poot stijf en willen niet verder dan € 255.000 gaan. We hebben een instelling dat we niet weg hoeven uit ons huis (is zelfs met deze huizenmarkt en de korte tijd dat we er wonen niet eens echt slim) Als dit het niet wordt blijven we gewoon lekker waar we nu zitten. Maar stiekem hoop ik dat we dit huis voor een heel leuk bedrag kunnen kopen.

Wat is jullie ervaring met het onderhandelen met een huis?

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte
Laatst bijgewerkt door Salsa op 16-07-09 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Re: Brutele mensen hebben.........een huis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:08

Geen ervaringen hier, maar vind het wel leuk voor je!
Hoop op goed bericht :)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:14

Orangiste schreef:
Ik ben helemaal hyper omdat we bezig met het kopen van een huis.

Even een stukje voorgeschiedenis:
Wij wonen momenteel 4 hoog in masionette die wij twee jaar geleden hebben gekocht. Op zich zijn we er happy mee maar we misschien onwijs een tuin (hebben we ons echt een beetje op verkeken) Daarbij ben ik erg gevoelig voor sfeer in een huis en dat is na een ongelukje van mijn vriend in huis toch een stuk minder geworden. Vriendjelief heeft namelijk een paar maanden geleden 's nachts na de hond uitlaten een ruitje ingeslagen om binnen te komen (sukkel was de sleutel vergeten en ik lag al in een diepe slaap) Daarbij heeft hij een slagaderlijke bloeding opgelopen, pezen door enz met tot gevolg een horror bloedbad in huis. 112 bellen. Vriendje met spoed in ambulance. Opperatie. En ik mocht 's nachts met mams het bloedbad opruimen. Sindsdien is de liefde voor ons huis bij ons beide een beetje over.
Door dit alles is het bij ons een beetje gaan kriebelen. We hebben altijd de intentie gehad om ongeveer 5 a 7 jaar hier te wonen maar dat is nu dus iets versneld.

Nu
We snuffelen altijd al een beetje op funda enz. en hebben echt een geweldig huis gezien. Even voor het beeld: een grote twee onder éénkap woning uit 1935 met alle sfeervolle elementen die daarbij horen maar wel helemaal gerenoveerd. Daarbij ook nog een enorme tuin. Nu hebben wij alleen de vraagprijs niet helemaal ervoor over. Namelijk € 275.000. Het staat ookal twee jaar te koop, staat leeg, willen er snel vanaf omdat ze in scheiding liggen, zijn ooit begonnen met vraagprijs € 325 000. Dus wij dachten we doen gewoon een brutaal bod van € 240.000.
Ik dacht dat we er nooit iets over zouden horen en direct afgewezen zouden worden maar men moest overleggen........................de verkopen wil opzich wel verkopen maar zijn ex doet nogal moeilijk.........volgens de makelaar (vind het overigens redelijk dom van de makelaar om dit zo te zeggen)

Toekomst
Wij houden onze poot stijf en willen niet verder dan € 255.000 gaan. We hebben een instelling dat we niet weg hoeven uit ons huis (is zelfs met deze huizenmarkt en de korte tijd dat we er wonen niet eens echt slim) Als dit het niet wordt blijven we gewoon lekker waar we nu zitten. Maar stiekem hoop ik dat we dit huis voor een heel leuk bedrag kunnen kopen.

Wat is jullie ervaring met het onderhandelen met een huis?

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte

Ik ben bang dat ik niet geen tips kan geven hierover,maar mijn vriend en ik willen binnenkort ons 1e huiskopen(we gaan a.s maandag bezichtigen :D ) maar zou je topic graag even bij willen houden en kijken of er misschien nog mooie tips binnenkomen ;)
Dat huisje wat wij gaan bezichtigen staat ook alweer bijna een jaar te koop,wonen ook geen mensen meer in.
Vraagprijs is nu € 149.500 k.k.
Was een paar maanden geleden ik geloof 175.000.
We gaan maandag dus eerst kijken ,maar we denken dat er zowieso veel aan moet gebeuren,want het is een oud woonboerderijtje,met achterstallig onderhoud,en wie weet kunnen we nog wel veel met de prijs doen...

Salsa

Re: Brutale mensen hebben.........een huis.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:16

Klinkt iig wal erg laag voor een woonboerderijtje. Ik zou dan wel een bouwtechnische keuring uit laten voeren en kijken wat er allemaal bouwtechnischa an gedaan moet worden.

Lijkt me wel erg cool om een huis helemaal te renoveren in je eigen smaak. Helaas hebben wij allebei niet bepaald twee rechter handen ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:17

Wie niet waagt...
Ik ben benieuwd, ik kan me trouwens best voorstellen dat ze het doen, het klinkt alsof ze er echt vanaf willen/moeten.
Succes!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:25

Maar ik begrijp uit jullie eigen verhaal, dat jullie eigen Maisonette nog niet verkocht is? Dan had ik al voorwaarde opgesteld in het tijdelijk koopcontract dat jullie je eigen huis eerst verkocht willen hebben, willen jullie tot daadwerkelijke koop overgaan..ten zij jullie met gemak elke maand 2x hypotheek kunnen ophoesten natuurlijk...

Kwa onderhandeling, zou ik idd ook voet bij stuk houden! Verstandig dat jullie een uiterste bedrag in hoofd hebben zitten die jullie niet willen overschijden...Gewoon een afwachttende houding aannemen :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:55

Wij hebben ons eigen huis nog niet verkocht en dat willen we ook eigenlijk niet doen voordat we een huis hebben gekocht. Anders ben ik verplicht om te verhuizen en dat wil ik alleen als ik een ideaal huis vind en we hebben nogal een eisenpakket. Ons huis ligt nog steeds erg goed in de markt volgens verschillende makelaars. De gemiddelde periode dat hier een huis te koop staat is 3 maanden. Huis van de buren is binnen 7 weken verkocht en ons huis ziet er van binnen echt beter uit. Nou zegt dat natuurlijk niks maar is wel een mooi uitgangspunt.

We hebben het bod gedaan met opmerkinging dat de overdracht pas minimaal 1 maart 2010 kan plaatsvinden. Hebben we denk ik nog tijd genoeg. (hoop ik) Anders is een paar maanden dubbele hypotheek wel op te brengen. (maar liever niet natuurlijk)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 14:11

Ze hebben een reactie gegeven. *\o/*
Ze gaan niet akkoord met € 240.000 -O- (hadden we ook wel verwacht)
Wel doen ze zelf een verzoek dat we een nieuw bod doen en staan open voor onderhandelingen (lees: te zakken in prijs ;) )
We denken eraan om een bod te doen € 250.000 met de melding hier serieus op in te gaan omdat wij niet van plan zijn rond hun vraagprijs te gaan zitten.

Wat zouden jullie doen?

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:48

Dat is een goed tegenbod, zo laat je zien dat je serieus bent, maar wat je ook nog kunt doen is je poot stijf houden bij die 240.000,= en de termijn verkorten bijv naar 1 oktober oid, omdat blijkt dat de mensen er snel vanaf willen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:52

250.000 lijkt me een keurig tegenbod, maar zou er inderdaad wel bij vermelden dat zij ook nog een heel stuk zullen moeten gaan zakken!

Wij hadden het geluk toen wij ons huis kochten, dat wij via via al gehoord hadden wat andere mensen er een paar weken geleden voor geboden hadden en dat was afgewezen. Dus wij zijn toen 12.500 boven hun bod gaan zitten en dat was nog 12.500 onder hun vraagprijs. Ze gingen eerst ook niet accoord met het bod, maar kwamen wel met een tegenbod. Dat tegenbod hebben wij niet geaccepteerd (moeilijk!! Want je wil het huis zo graag hebben!) en zijn bij ons bod gebleven.
En 2 dagen later kregen we een telefoontje dat ons bod geaccepteerd was! :D

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:11

Denk niet dat ze je het huis zullen verkopen,
als ze er echt snel van af willen gaan ze niet zitten wachten tot maart 2010. dan zoeken ze een koper die er zo snel mogenlijk in kan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:14

er is speciaal topic met allemaal vragen hierover: "het grote huizen topic!"

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:15

Draakje schreef:
Denk niet dat ze je het huis zullen verkopen,
als ze er echt snel van af willen gaan ze niet zitten wachten tot maart 2010. dan zoeken ze een koper die er zo snel mogenlijk in kan.

Dit denk ik ook. Dan zullen ze wel met de prijs gaan zakken, ze willen het toch kwijt. Maar de oplevering willen ze toch zo snel mogelijk. En maart 2010 duurt nog erg lang.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:16

gezien dat huis al zo lang staat heb ik zomaar het idee dat deze mensen tevreden moeten zijn dat er uberhaupt een koper is... Dus dat gaat in dit geval niet op denk ik Draakje.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:16

Zoals vele al aangeven, mensen willen niet tot 2010 wachten met een dubbele hypotheek. Dus als je zou willen, zou je daar al in moeten gaan zakken. Doe eerst dat met 5.000 extra, wie weet gaan ze dan al accoord.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:26

Fidele schreef:
Dat is een goed tegenbod, zo laat je zien dat je serieus bent, maar wat je ook nog kunt doen is je poot stijf houden bij die 240.000,= en de termijn verkorten bijv naar 1 oktober oid, omdat blijkt dat de mensen er snel vanaf willen.

Wij komen dan in de knoei met ons eigen huis. Wil echt pas maart 2010 erin omdat eerst ons huis verkocht moet worden.

Ik denk dat we gewoon één of twee dagen wachten voordat we een bod van € 250.000 doen. Laat ze maar even zweten }>

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:29

Je hebt geen tegenbod gekregen.... Dat betekent meestal dat de huis-eigenaar vind dat je veels te laag hebt geboden en het niet een start vind om te beginnen met onderhandelen!

Kijk eens in het kadaster voor welke prijs de huizen van de buren zijn verkocht en in welk jaar.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:29

pharagirlke schreef:
gezien dat huis al zo lang staat heb ik zomaar het idee dat deze mensen tevreden moeten zijn dat er uberhaupt een koper is... Dus dat gaat in dit geval niet op denk ik Draakje.

Dit is ook waar wij een beetje op gokken/hopen. Wanneer ze het aan ons zouden verkopen weten ze iig zeker dat hij per 1 maart 2010 weg is. Dit is ook niet echt een starterswoning dus denk dat de mensen die geintresseerd zijn vaak ook al een huis hebben.

Daarbij kunnen we als ons huis eerder verkocht is ook eerder het huis in. (dit hebben we ook tegen de makelaar gezegt)

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:31

Ben wel benieuwd waar het is ;) (mag per pb?) Ik woon ook in die regio en vriendjeen ik zijn ook heel rustig aan de markt aan het verkennen. (overigens geen plannen om dit onder je neus weg te kapen hoor ;) )

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:32

Ik vind het een netjes tegenbod, weet alleen natuurlijk de situatie van de tegenpartij niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik kijk ook vaker naar de engelse makelaars en daarvan kreeg men ook de tip dat je altijd een brutaal laag bod moet doen.. je kan altijd hoger bieden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:32

Mensen, een tegenbod krijg je van de verkopers...

Die 250000 is een tweede bod en geen tegenbod!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:34

mo_van_dijk schreef:
Je hebt geen tegenbod gekregen.... Dat betekent meestal dat de huis-eigenaar vind dat je veels te laag hebt geboden en het niet een start vind om te beginnen met onderhandelen!

Kijk eens in het kadaster voor welke prijs de huizen van de buren zijn verkocht en in welk jaar.

Ze geven zelf aan dat ze wel open staan om te onderhandelen maar dat we eerst een ander bod moeten doen. We wilde met die 240 een opening vinden. Daarbij gaf de verkoper aan het opzich een redelijk bod vond en er vanaf wil omdat hij inmiddels alweer samenwoont met een andere vrouw. Zijn ex wil niet voor dit bedrag verkopen dus die ligt ons in de weg. Daarom denk ik ok dat ze best flink wat concessies willen doen (weten we allemaal dankzij de makelaar)

Kadaster heeft geen zin want er staan allemaal verschillende huizen in de buurt en de buren hebben dit huis al 20 jaar

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:35

Ik heb er geen ervaring mee.
maar hoeveel het huis waard is ligt natuurlijk aan de leeftijd, staat en slaapkamers enz.
Ik vind het een goed bod, ook omdat het al 2 jr leeg staat.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:35

ericalucasz schreef:
Ben wel benieuwd waar het is ;) (mag per pb?) Ik woon ook in die regio en vriendjeen ik zijn ook heel rustig aan de markt aan het verkennen. (overigens geen plannen om dit onder je neus weg te kapen hoor ;) )

Je hebt pb hihi wel grappig als we tegen elkaar gaan bieden.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 16-07-09 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:36

@ TS, dat zeggen makelaars altijd....

Alleen de verkopers vinden 240000 (jouw eerste bod) klaarblijkelijk niet serieus / hoog genoeg om er op in te gaan door een TEGENbod te geven.