Weinig tijd, snelle hap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

snelle hap:

pizzeria
5 (7%)
snackbar
15 (23%)
shoarma
4 (6%)
chinees
Geen stemmen
magnetronmaaltijd
12 (19%)
brood
18 (28%)
overig
9 (14%)

Totaal aantal stemmen: 63


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:54

Bij echt geen tijd, of zonde van de tijd omdat de kinderen toch niet willen eten, brood of snackbar... de chinees is bij ons een kantonees, heel lekker maar tikt wat sneller aan en duurt alsnog 20 minuten wachten.
Dit komt overigens minder dan 1x per week voor, meestal kook ik gewoon.
Laatst bijgewerkt door orri op 15-04-03 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:59

Tis natuurlijk allemaal erg lekker, en ik ontken niet dat ik ook wel eens een frietje of pizza haal, maar toch. Ik haat al die vette hap, en baal er echt van als we meer als 1 x in de week zoiets 'snels' eten. Want ook nederland begint te 'ver-amerikanen'.
Nee doe mij maar een lekker broodje gezond ofzo Lachen

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:59

Bij de Apie Heijn heb je hele lekkere "verse" magnetron maaltijden en koken en stomen maaltijden. Als ik snel moet eten ga ik niet naar de Chinees, snackbar of pizzeria dan sta je nog een kwartier te wachten.

Dus 's morgens voor ik naar kantoor ga even een maaltijd bij de Albert Heijn halen, s'avonds zeven minuten in de magnetron en ik ben klaar!

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:12

Pizza, zelden. Haal ik wel bij de AH en gooi die in de oven. Meestal ging ik patat en gyros eten in De Bilt Huilen . Nu is het tijdelijk shoarma. Mogelijk weet ik volgende weekde nieuwe zaak van Papa Gyros *LOL* (onze naam voor Papa Alexandros) te vinden. Dan wordt het Gyros eten in soest Haha!

patat zelden. Eet ik wel bij mijn ouders.

Soms maak ik zelf snel een polenta. Is meestal 10 mintuen werk. Dat met wat vlees of kaas uit het handje. Het beste is verse salami uit Italie, even opbakken voor de jus, smullen maar Vork

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:02

meestal een van mijn vele snelklaar gerechten
gisteren was het:
pasta met een mengsel van diepvries spinazie met gebakken spekjes, uitje, knoflook en twee tomaten
in 10 minuten klaar en erg lekker.
Verder:
- boerenomelet met brood
- rosti met spek en een zak gemengde groenten.
- diverse hele simpele pasta's (pasta, gehakt, bolognese saus uit een potje)
- kip uit de oven: zak gemengde groenten, twee kipfilets, roomkaas met kruiden en geraspte kaas in een ovenschaal: 10 minuten in combimagnetron (350 watt, 200 graden geloof ik)

en als ik helemaal geen zin heb wordt het een magnetronmaaltijd van de appie, pizza van Dr Oetker, een eigen diepvriesmaaltijd of een zak kookstart van iglo. Friettent ed komt zeer zelden voor (1 à 2 keer per jaar hooguit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:31

Pizzeria of shoarma gaat niet op als je 'n snelle hap wilt, dan heb je gewoon een slap excuus nodig voor 'n vette bek zoals wij dat hier noemen Haha! Duurt nog veel langer als zelf koken!

Snelle hap is bij ons bv:
* Uitsmijter op bruine boterhammen en sla erbij
* Pizza maken op Turks brood (kant en klare tomatensaus erop smeren, gesneden groenten erop kwakken en een kwartiertje onder de grill)
* Blik soep met wat verse groenten erin
* Broodje gezond
* Omelet (zakje gesneden groente erin) evt met wat tomatensaus erover
* Magnetronmaaltijd van de Appie, die zijn echt lekker!

Ik heb trouwens ook altijd wel 1-persoonsporties nassi en spaghetti enzo in de vriezer, da's in de magnetron ook zo ontdooit en warm.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:39

Ik probeer altijd wat tijd te maken om toch wat te koken.
Anders vervallen we zo snel in de gewoonte om lekkere (dus vette Vork ) dingen aan te laten rukken.
Pas als ik na een uur of 8 thuiskom van m'n werk vind ik het voor mezelf geoorloofd om iets aan te laten rukken.
Dat wordt dan standaard snackbar, of een doodenkele keer Chinees.
Liever snackbar, want die zit zo ongeveer om de hoek, en de Chinees is 20 minuutjes rijden (dan kan ik net zo goed zelf even iets makkelijks koken).

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:43

Diepvriespizza of lasagne, broodje met soep of een broodje bapao.

Of ik kook snel iets met rijst of gebakken aardappeltjes. Is ook zo klaar...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 17:29

Het is altijd nog sneller om een eenvoudige maaltijd te maken dan om helemaal naar het dorp te gaan om iets te halen!

We hebben voor dat doel altijd wat pizza's in de diepvries, de diepvries lasagne van de aldi is ook redelijk te eten. Een beetje rijst is zo gekookt, en kipfilet aan stukjes snijden en een boemboe erbij en even bakken is ook zo klaar Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 19:02

Oeh, ben nu zó bezig met dit topic, dat ik mijn vriend het huis uit heb getrapt met als opdracht terug te komen met saté van de shoarma... Loop al heel de dag eraan te denken..... *kwijl*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:15

Ik haal zelden wat af, heel soms patat. Als het snel moet neem ik meestal een magnetronmaaltijd, de laatste tijd vooral die koken&stomen maaltijden van de AH, toch nog een beetje gezond Haha! , of ik gooi een pizza in de oven (diepvries of uit de koeling van de supermarkt).

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:27

Als ik snel moet neem ik meestal een magnetronmaaltijd. Vingers aflikken

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:41

Wij waren zelfs zo erg dat we altijd gescheiden richting snackbar gaan en nooit met zijn 2-en zodat ze bij meerdere bezoeken in de week niet weten dat wij bij elkaar horen }>

Maar ik ben momenteel erg goed bezig Schijnheilig , heb sinds afgelopen zaterdag geen frites meer op Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:41

Is dat erg dan Fitzroy Verward

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:47

Als je meerdere keren per week naar de snackbar gaat? Het is natuurlijk niet echt gezond ...
Maar ik weet natuurlijk niet waar een 'kabouter-meal' uit bestaat Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:50

haha, nee ik bedoelde of "ze" weten jullie bij elkaar horen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 02:49

Hahaha, er is een avondwinkel/snackbar hier vlakbij en daar kom ik altijd op vrijdag, al jaren. Heel heel soms kom ik er nog een dag per week, maar meestal alleen op vrijdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:21

Meestal wrdt het dan een stoommaaltijd van de AH, gezond en lekker. Soms nog een extra potje groenten erbij.

(Maar op vrijdag is het toch stiekem vaak een pizza Haha!)

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:33

Als het snel moet gaan, meestal boterhammen of zelf een broodje gezond maken...
Heel af en toe eens kebab, maar ik hou het liever gezonder en maak dus meestal zelf m'n eten als het snel moet gaan.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:55

Als laat thuis kom van de paarden eet ik meestal niets meer. Een biscuitje misschien maar geen echte hap-klare-brokken. Ik eet of gewoon normale eettijd en anders niet meer. Ik heb dan dus ook geen honger meer.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:33

Tomatensoep met tosti's. Alleen maak ik de soep altijd te heet volgens mijn vader.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:35

Laat ie het afkoelen Knipoog

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:06

Snelle hap is bij mij standaard brood Haha! ik vind het aanzetten van de frituur, het lopen naar de snackbar of het bestellen van een pizza vaak nog te langduren en dus hou ik het simpel en goedkoop Lachen

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:53

Ik haal meestal een pizza, maar dan wel een uit de diepvries die ik zelf thuis in de oven schuif.
Heb dus overig gestemd, omdat ik het niethetzelfde vond als pizzeria.