Enorme explosies in Weert

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Enorme explosies in Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 22:30

We hoorden al een paar flinke knallen maar hadden nog niet echt iets door totdat we naar buiten liepen om de paarden te verzorgen. De lucht is hier helemaal zwart en er is een hele grote brand op het industrieterrein een stuk verderop.
De wegen zijn afgezet door militairen en er is nog niet bekend wat er nu over onze hoofden heendrijft maar ik moet bekennen dat ik het niet echt een prettig idee vind.

Stel dat het iets is wat giftig is. De kinderen kan ik nog oppakken en meenemen maar mijn paarden staan nu onder een pikzwarte hemel en dat is een behoorlijk eng idee.


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:39

En de overheid zegt in zulke gevallen altijd: "er bestaat geen gevaar voor de volksgezondheid" !!

Ik zou in jouw geval, tot ik meer wist, de ramen en deuren maar gesloten houden. Staat er toevallig al niet iets op teletekst, meestal zijn die vrij snel met berichten.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 07:28

sterkte perc. Ik heb geen idee wat het is. maar weet hoe je je voelt... wij hebben hie uiteindelijk die vuurwerkramp gehad......
We horen wel van je wat het was, of niet?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 07:47

Jeetje, dat is idd eng. Weet je intussen al iets meer over de aard van de brand?

* To Belg, or not to Belg *

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 08:14

Dit vond ik vanmorgen op de site van de Limburger.

Brand legt trucks LTT Weert in as
WEERT - Een felle brand heeft gisteravond laat een nog onbekend aantal vrachtwagens van transportbedrijf LTT op industrieterrein Kampershoek in Weert in de as gelegd. Tijdens de brand waren af en toe forse explosies te horen.
De brandweer van Weert gaf onmiddellijk groot alarm.

Bij het ter perse gaan van deze krant was nog niet duidelijk wat de oorzaak was van de brand. Ook was nog niet duidelijk waardoor de ontploffingen werden veroorzaakt, omdat niet duidelijk was of de vrachtwagens geladen waren. Een ter plekke aanwezige medewerker van LTT beweerde dat het bedrijf van alles vervoert, inclusief vaten met chemicaliën.

Het transportbedrijf ligt op zo'n hondervijftig tot tweehonderd meter van de woonwijk Molenakker.
maandag 14 april 2003

Klinkt gezellig Scheve mond
Maar aangezien er verder geen actie is ondernomen zal er wel geen gevaar voor de volksgezondheid zijn (hopen we).

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:28

Ik hoop het voor je!
Scheve mond lijkt me een vreselijk eng idee

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:03

Brr wat akelig zeg! Hoop maar dat er niks aan het handje is

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:09

Ik ben altijd maar benieuwd of het waar is als ze meteen beginnen te roepen dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.... want als je zo'n donkere wolk voorbij ziet gaan...
Hier is een paar maanden terug een bedrijf in de fik gegaan waar ze parrafine in grote hoeveelheden hadden opgeslagen, zo zwart als die rook was en stinken... gelukkig stond de wind voor ons dan gunstig maar ik kan me voorstellen dat de mensen die wel direct in die luchtstraal zaten gevlucht zijn door de geur. En dan nog riepen ze dat het geen gevaar was maar je mocht niet dichtbij de plek komen waar de brand gewoed had... ook de daarop volgende dagen niet.... vanwege de lucht... Verward Scheve mond

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 14:00

Het bleek polyethyleen en lotion te zijn. Die polyethyleen zal dan waarschijnlijk wel die enorme zwarte wolken gegeven hebben. Wat voor lotion het was werd niet vermeld.
Ik hoop dat het bedrijf goed verzekerd was want zes vrachtwagens in een keer kwijt is een behoorlijke financiele strop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie