Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:20

Anoniem schreef:
Ik vind het ook zonde hoor,ik ben reuze geinteresseerd in spookplaatsen/verhalen,maar sommige dingen die hier tussen staan...


Zoals welke dingen als ik vragen mag? :)

vickylover

Berichten: 1265
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:23

Ga dit straks is even allemaal lezen :D

vickylover

Berichten: 1265
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:31

Ik en mijn zus zouden weleens bij zo'n spookhuis willen kijken :D

Is er een spookhuis in Nederland of niet tever in Belgie waar je zonder begeleiding heen kan ?
Zoja : Welke is een aanrader ?

Je schijnt ook een boerderij te hebben die vroeger verbrand is met mensen en dieren .
Als je daar heen schijnt te gaan hoor je de hond blaffen , koeien loeien etc .
Wie weet waar deze zit .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110771
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 17:33

Dat is volgens mij in Monster?
Tenminste, daar heb ik weleens van gehoord.

vickylover

Berichten: 1265
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:37

Cayenne schreef:
Dat is volgens mij in Monster?
Tenminste, daar heb ik weleens van gehoord.


Weet jij toevallig een spookboerderij waar je naar toe kan ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110771
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 17:39

Nee geen idee, maar je zou wel een adres kunnen opbellen uit het rijtje in de beginpost.
Of even contact op nemen met degene die de website beheerd :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:10

Ik heb in Londen de 'Jack de ripper tocht' gelopen, was ook erg grappig haha; of het nu door de gids kwam die zo boeiend vertelde of dat er echt iets was, het was een nare sfeer rond de huizen waar die vrouwen bruut vermoord zijn. Van die enge, nauwe steegjes, brrr. :)

Wel een beetje een dure meeting, maar wel een tip voor ieder die ooit eens in Londen komt en er in geïnteresseerd is. ;)
Laatst bijgewerkt door Lante op 05-07-09 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vickylover

Berichten: 1265
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:10

Kan je bij die spookboerderij in spijkenisse gewoon zonder begeleiding naar binnen ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110771
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 18:22

vickylover schreef:
Kan je bij die spookboerderij in spijkenisse gewoon zonder begeleiding naar binnen ?


Je mag sowieso nooit ergens zomaar naar binnen.
Je betreedt priveterrein en dat is verboden.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:25

Waarom zonder begeleiding eigenlijk?

Lijkt me toch verstandig iemand mee te nemen die ergens vaker is geweest, en ook weet wat ie in bepaalde situaties moet doen :D

Maar da's mijn mening

vickylover

Berichten: 1265
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:05

las net op google dat dat spookuis tegen de vlakte is gegaan weet iemand of dat klopt ?
Goasthunter was in dat huis geweest en heeft de geeste daar weggejaagd ,
weet iemand of dat waar is .

En het spookhuis sas van gent mag je daar ook gewoon zelf komen ?

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:07

Achja, wéér een spookhuis minder :D
Nu zijn de spoken ineens dakloos!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:07

Spookhuis st Anna ter Muiden is ook gewoon openbaar, nou ja , je mag er niet komen,maar je kunt er makkelijk bij :)

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:50

Het verhaal hieronder over een huisje, heb ik niet zelf ervaren, mijn ouders wel.
Voor de duidelijkheid, mijn moeder en ik zijn beide gevoelig voor dit soort dingen, mijn vader is er nuchter in.

Mijn ouders moesten uit hun woning vertrekken, en konden via mijn vaders baas een huisje krijgen.
Op een dag gingen ze dus kijken of het wat was.
In het huis aangekomen kreeg m'n moeder het erg benauwd, helemaal toen ze in de keuken kwam.
Ze wou er zo snel mogelijk weg, al snapte m'n vader niet helemaal waarom, maar moeders wil is wet.
Die keuken, die deed het hem het meest. Mijn moeder wou er absoluut niet wonen.

Kennissen van m'n ouders zochten ook iets, en die gingen dus daarheen, en gingen het bewonen (beiden geloofden er niet in)
Mijn ouders kwamen zo nu en dan wel op bezoek en namen onze hele grote hond mee.
Die ging steevast tegen de keuken grommen en lip optrekken.

Totdat het stel kinderen wouden. Heel veel onderzoeken later, wisten de artsen nog steeds niet wat beiden zouden mankeren, maar het lukte gewoon niet. Ze legden zich erbij neer dat het niet lukte (ook vaak een moment waarop het dan juist wel lukt).

Jaren later gaan ze verhuizen, en binnen een half jaar was ze zwanger.

Dit is het enige verhaal wat ik ken over een huis.

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:54

Cayenne schreef:
vickylover schreef:
Kan je bij die spookboerderij in spijkenisse gewoon zonder begeleiding naar binnen ?


Je mag sowieso nooit ergens zomaar naar binnen.
Je betreedt priveterrein en dat is verboden.

Nouja als iets meer dan een jaar leegstaat mag je het ook kraken... dus dan doe je toch gewoon alsof je het misschien wilt gaan kraken? :+

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:02

Reed vandaag met een vriendin te paard langs het oude hotel? in Wassenaar richting Katwijk. Weet iemand daar wat van? Het staat al jaren leeg namelijk.

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:04

Samira010 schreef:
Hier de beloofde foto:

Afbeelding

Ik heb haar wit omcirkelt. Je ziet een orb? Denk ik, die bol naast haar.. Verder zie je dat ze half lang haar heeft, en een wit topje aan heeft, of iets in die richting. En je ziet haar linker arm. Gek genoeg heeft ze geen onderlichaam.



Ja hier zie ik het ook duidelijk idd.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:06

Ik zie gewoon duidelijk een arm en een mouwloos shirt , iemand die achter de fotograaf heeft gelopen :+

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:13

of die ook ergens op het bed zit, op de armen leunend :D.
kan van alles verzinnen eigenlijk hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:48

Loose schreef:
vickylover schreef:
Kan je bij die spookboerderij in spijkenisse gewoon zonder begeleiding naar binnen ?


Je mag sowieso nooit ergens zomaar naar binnen.
Je betreedt priveterrein en dat is verboden.

Nouja als iets meer dan een jaar leegstaat mag je het ook kraken... dus dan doe je toch gewoon alsof je het misschien wilt gaan kraken? :+


Je mag idd een huis kraken als het meer als een jaar leegstaat maar.... Het moment dat jij de woning betreed en er nog geen 48 uur hebt doorgebracht en de politie nog niet op de hoogte hebt gesteld dan is het inbraak en daar wordt je wel voor gearresteerd.

Julez

Berichten: 719
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 01:55

In Den Haag heb je ook de Gevangenpoort.
Echt een heel mooi gebouw, ook van buiten. Ik ben er een aantal keer geweest, en er hangt gewoon een raar sfeertje. Vooral als je in de ruimte komt waar de cellen waren gevestigd, de prive cel van Cornelis de Witt, en de martel kamer. Je voelt gewoon dat daar meer aanwezig is.
Ik heb ook wel eens met een medewerker van daar staan praten, en die vertelde dat er dan ook regelmatig vreemde dingen gebeuren.
Dingen als alarmen die ineens zonder aanleiding af gaan, en net zo plotseling weer stoppen.
Deuren die 's avonds met zware sloten worden afgesloten, en 's ochtends weer wagenwijd open staan. etc.

http://www.geocities.com/wurly1900/Gevangenpoort1.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gevangenpoort_(Den_Haag)

Maargoed, ik haal een stukje van de site over de geschiedenis van dit pand, misschien intressant. (vind ik wel iig).

Citaat:
Het bijzondere van de Gevangenpoort, een van oorsprong middeleeuws poortgebouw, is de geheimzinnige en vaak wat lugubere sfeer die er heerst. Geen wonder, want de Gevangenpoort is een van de weinige middeleeuwse gevangenissen in Nederland die gaaf bewaard is gebleven. Nergens elders in ons land vind je zo’n uitgebreid complex van cellen, gangen en een martelruimte als in de Gevangenpoort.

Toegangspoort van het Binnenhof
De Gevangenpoort stamt in eerste aanleg uit de dertiende eeuw. Zij werd gebouwd als een van de drie toegangspoorten van het Binnenhofcomplex, de residentie van de Graven van Holland. Behalve deze zogeheten “Voorpoort” gaven de Bospoort (ter plaatse van het huidige Haags Historisch Museum) en de Spuipoort (bij het tegenwoordige Nieuwspoort) toegang tot het Hofgebied. In de veertiende eeuw werd de poort vernieuwd. Bovendien werd de poort aan de zuidwestzijde vergroot met een wachtlokaal.

Gevangenis
In het begin van de vijftiende eeuw werd de Gevangenpoort ook een gevangenis. Vele duizenden gevangenen hebben hier enige tijd doorgebracht. De meeste van hen werden ondergebracht in weinig comfortabele cellen, de zogeheten ‘Gayolen’, vaak verstoken van daglicht, verwarming en voldoende voedsel. De meeste van die cellen zijn tot op de dag van vandaag gaaf bewaard gebleven. De beklemmende sfeer die van deze veelal in zwaar hout uitgevoerde ruimten uitgaat, maakt meestel veel indruk op de bezoekers. Gevangenen uit de ‘betere kringen’ konden meestal rekenen op een betere huisvesting en goede maaltijden, die ze dan wel zelf moesten betalen. Zij verbleven in de Ridderkamer, een relatief luxe vertrek met een raam dat uitzicht biedt op de Plaats. In deze kamer vinden we ook nu nog een grote schouw die ervoor zorgde dat de gevangenen het in de winter lekker warm hadden.

Bekendste ‘bewoner’
De bekendste ‘bewoner’ van de Ridderkamer is de regent Cornelis de Witt, die hier in 1672 gevangen zat. Hij werd ervan verdacht betrokken te zijn bij een moordaanslag op de prins van Oranje. De rechtbank verklaarde hem schuldig aan meineed en veroordeelde hem tot verbanning uit Holland. Toen zijn broer Johan hem kwam ophalen, dachten woedende omstanders dat Cornelis de Witt vrijuit zou gaan. Even later bestormde een uitzinnige menigte de Gevangenpoort, sleurde de broers naar buiten en bracht ze vlak voor de deur van de poort ter dood. De lijken van de gebroeders De Witt werden vervolgens op het ‘Groene Zoodje’, het schavot bij de Gevangenpoort, op een gruwelijke manier onteerd.

Martelingen
In de Gevangenpoort werden gevangenen ook verhoord en soms ook gemarteld als dat voor de rechtspleging nodig werd geacht. De ‘Pijnkelder’ waar de verdachten werden gemarteld ziet er vandaag de dag nog net zo uit als een paar honderd jaar geleden. In de overwelfde kelder staat nog steeds de pijnbank waarop de gevangenen werden vastgebonden en ondervraagd.

Het Groene Zoodje
Soms spraken de rechters de doodstraf uit, die meestal ten overstaan van een grote menigte werd voltrokken op het ‘Groene Zoodje’. Deze benaming kreeg het schavot omdat zij bij terechtstellingen werd voorzien van een laag groende zoden. Maar de meeste gevangenen van de Gevangenpoort kregen lichtere straffen. Soms was een flinke aframmeling al voldoende. Ook dit soort straffen voerde men uit op het Groene Zoodje.

Verbanning en ontsnapping
Relatief veel veroordeelden werden voor langere tijd of voor altijd uit Holland verbannen. Voor de locale samenleving was dat een straf die de gemeenschap niets kostte en waarbij men bovendien van een lastpak verlost was. Gevangenisstraffen zoals wij die nu kennen kwamen eigenlijk niet of nauwelijks voor. De gemeenschap zag er ook weinig in om jarenlang in het onderhoud van gevangenen te voorzien. De tijdelijk bewoners van de Gevangenpoort zaten bijna altijd in voorarrest, in afwachting van hun ondervraging en berechting. Opvallend veel gevangenen wisten uit de Gevangenpoort te ontsnappen. Zij kropen door de schoorsteen of door het riool. Of ze kochten een dienstmeisje om.

De gevangenis wordt een monument
In 1828 kwam een eind aan de functie van gevangenis. Daarna was het de vraag wat er met het gebouw moest gebeuren. Sommigen vonden dat de poort maar moest verdwijnen om plaats te maken voor woningbouw.

Die plannen werden in 1852 getorpedeerd door de staatsman J.R. Thorbecke. Hij wist in het volgende jaar koning Willem III te bewegen zijn handtekening te zetten onder het besluit om de Gevangenpoort voortaan te beheren als ‘historisch gedenkteeken’. Men stelde een conciërge aan die ook tot taak had bezoekers rond te leiden. Hiermee werd de Gevangenpoort waarschijnlijk het oudste ‘opengestelde monument met een museale functie’ van Nederland. Onder het directoraat van jhr. Victor de Stuers werd de verzameling martelwerktuigen van de Gevangenpoort verder aangevuld. In 1882 werd deze collectie in een speciale kamer in het gebouw opgesteld en sindsdien kan de Gevangenpoort beschouwd worden als een museum, met een eigen collectie.

Er vinden tot op de dag van vandaag rondleidingen plaats. De laatste jaren is de Gevangenpoort zowel van binnen als van buiten grondig gerestaureerd. Een bezoek aan de poort blijft een bijzondere belevenis. Deze unieke ervaring mag eigenlijk niemand missen.

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:35


mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:26

zo ik ben ook weer bijgelezen :Y)
Op die foto's zie ik eigenlijk zelden echt iets behalve een lichtbol/orb/stofje. Prinsess Di kon ik in ieder geval niet ontdekken. :o

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:15

Ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen :D en er vallen me een paar dingen op. Iedereen maakt enge dingen mee, als er geesten in huis zitten, behalve ik :\ Hier is ook iets in huis, maar ik heb er absoluut geen last van. Althans, niet meer.

Mijn relatie is door deze kapot gegaan. Ik had een knipperlicht relatie, omdat we zo vaak ruzie hadden, om iets kleins of eigenlijk helemaal niets. Van mijn ex heb ik gehoord dat waar ik nu een jaar woon er een oudere mevrouw heeft gewoond, die een hekel aan hem had omdat hij een keer met oud&nieuw rotjes gooide op het balkon. Deze mevrouw is nu overleden, en haar slaapkamer was waar ik nu slaap. Ik voel wel dat ze hier is, maar ze maakt me niet bang, ze doet me niks. Als ik dan zo hoor dat geesten welleens tussen relaties stoken, ga ik me toch afvragen of zij er iets mee te maken had. Ook omdat ze hem niet mocht. Er zijn in die tijd niet echt rare dingen gebeurd, behalve dat er welleens iets uit de kast valt, of een paraplu omvalt in de bergkast.

Toen ik een keer op mijn kamer sliep voelde ik dat er iemand naast me kwam zitten. Ook een keer, was het net alsof iemand me op mijn been duwde. Heel raar.. vanaf die nacht sliep ik nooit meer op mijn eigen kamer.

Telkens als me ex bij mij was had ik ook rare gedachtens, en als we ruzie hadden ook. Dit heeft niets met die mevrouw te maken, anders had ik nu ook nog wel rare gedachtens maar die heb ik niet meer. Ik weet niet wat mijn ex dan bij zich draagt, maar het is ALLES behalve goed. Toen het uit ging heeft mijn ex zelfs gedreigd, dat hij me zou gaan slaan, een normaal persoon zou dat niet doen. Ook als ik moest huilen deed het hem niets, en was het echt net alsof de duivel in hem zat, die het leuk vond om mij zou te zien. Want.. mijn ex was nooit zo wreed. Hij was helemaal bezig met geesten, en had de meest vage verhalen daarover. Ik geloof dingen tot op zekere hoogte. Maar dat 2 geesten in de lucht vechten met de krachten die lijken op dragonball Z? hahaha, nee daar geloof ik niet in :P

Het enige wat me trooste was een koude windvlaag, soms voelde ik een windvlaag en dan voelde ik me getroost. Alsof er iemand was die achter me stond. Het zal wel raar zijn als het die mevrouw is, je verwacht toch dat het iemand is die je kent.

Ik lees hier heel veel verhalen. Sommige geloof ik niet helemaal. Mensen die een meeting gaan organiseren omdat ze geesten willen zien/voelen, begin er maar niet aan :) Je denkt dat ze je niets kunnen doen, maar ze kunnen je wel negatieve gedachtens geven en je dingen laten doen die jij eigenlijk niet wil doen. Ze opzoeken is gevaarlijk ;)

Everest
Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-12-05

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:25

Interessant topic, ik weet niet of ik het kan geloven, maar wel erg interessant! :j
Ik ga snel alles bijlezen :)