Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:24

Maarloeesss schreef:
Jaa klopt die kant van zutphen op.
Daar schijnen hele rare dingen te gebeuren!



gut ja,het is een wonder dat ik nog leef.... ;)

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:56

Anoniem schreef:
Maarloeesss schreef:
Jaa klopt die kant van zutphen op.
Daar schijnen hele rare dingen te gebeuren!



gut ja,het is een wonder dat ik nog leef.... ;)
Zoals wat voor engs dan??????

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:35

Evelli schreef:
HorseyDude schreef:
Gisteravond nog wat gehoord van iemand anders: het zou ontzettend spoken 's-nachts in het Hitland park in Capelle aan den IJssel. Het is dan wel een natuurgebied maar als al een ander zegt dat het daar vreselijk spookt, dan denk ik: zou het waar zijn??



Als ik jouw berichten hier in het topic lees spookt het door heel Capelle wel. Maar goed dat je naar Hardewijk gaat verhuizen dan :) zal het een stuk minder spoken ;)

In Harderwijk en omgeving spookt het vast ook wel. ;)
Ik weet zowiezo al 2 locaties op landgoed Veldwijk in Ermelo te noemen, 1 locatie in Zeewolde en het zou me niets verbazen als het bij het oude burgerweeshuis (paar jaar geleden nog doden gevallen bij een brand) of in het huis van de graaf van Gelre ook niet entiteitenvrij is.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:00

Nou ben genoeg 's avonds in het Hitland geweest, maar heb niets geks meegemaakt hoor.

Maar Horseydude, wat heb je dan van die zogenaamde kennis gehoord?
Ik loop er namelijk regelmatig met de hond, zowel overdag als in de avond.

Het enige wat ik weet is dat er jaren geleden een meisje is verkracht en volgens mij vermoord (?) Dat vermoorden weet ik trouwens niet zeker. Ze was uit huis ontvoerd..

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:56

Ik volg dit topic al een tijdje heel stilletjes. Sommige verhalen vind ik wel eng. Maar Capelle spookt helemaal niet :? HorseyDude, Hitland is in Nieuwerkerk ;) En zowel daar als het Schollebos is niets raars te voelen. Nee, zelfs niet in het Schollebos waar iemand zich aan de spin heeft opgehangen. Allemaal een beetje heel erg overdreven hoor. Volgens mij zit er zelfs een geest bij jou op de WC? :+ Als je denkt dat het overal spookt.. tja, dan is Capelle wel een spookstad ja. Maar ik geloof dat het meeste gewoon tussen je oren zit.

Het enige wat ik weet waar het wél spookt in omgeving Rotterdam is het Heemraadhuis.

Anoniem

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:07

ben bezig met het topic door te spitten! vind het erg interessant

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:10

Ik ontdek dit topic nu pas en ik vind het heel interessant!
Ik heb zelf ook wel iets met geesten en het 'paranormale'.

Een vraagje;
In het huis van iemand waar ik regelmatig thuis kom, heb ik als ik alleen op zijn kamer zit of in de badkamer ben het gevoel dat ik bekeken wordt. Ik durf niet om te kijken omdat dat gevoel van achter me komt. Ik maak dan ook altijd dat ik weg ben als ik naar de wc ben geweest. Soms als ik alleen op die plekken ben krijg ik het ook ineens koud. Ik heb er nog nooit wat gezien, maar mijn gevoel zegt me dat er iets is. Zijn moeder is 14 maanden geleden overleden. Zou het kunnen zijn dat het haar geest is? Kan ik er iets aan doen? Met hem durf ik er niet over te praten omdat het onderwerp te gevoellig ligt.
Ik ben sowieso gevoellig voor dit soort dingen, maar daar wijd ik een andere keer graag over uit.

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:06

bo0tjeee schreef:
Maar Horseydude, wat heb je dan van die zogenaamde kennis gehoord?
Ik loop er namelijk regelmatig met de hond, zowel overdag als in de avond.

Het enige wat ik weet is dat er jaren geleden een meisje is verkracht en volgens mij vermoord (?) Dat vermoorden weet ik trouwens niet zeker. Ze was uit huis ontvoerd..
Hij zei alleen dat het 's-nachts heel erg eng was daar, meer niet! *krijgt nu al de riebels*

Zal die knul toch eventjes verder vragen wat er daar aan de hand is, dus wordt vervolgt! (Kennis heet trouwens Leo!)

Samira010 schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje heel stilletjes. Sommige verhalen vind ik wel eng. Maar Capelle spookt helemaal niet :? HorseyDude, Hitland is in Nieuwerkerk ;) En zowel daar als het Schollebos is niets raars te voelen. Nee, zelfs niet in het Schollebos waar iemand zich aan de spin heeft opgehangen. Allemaal een beetje heel erg overdreven hoor. Volgens mij zit er zelfs een geest bij jou op de WC? :+ Als je denkt dat het overal spookt.. tja, dan is Capelle wel een spookstad ja. Maar ik geloof dat het meeste gewoon tussen je oren zit.

Het enige wat ik weet waar het wél spookt in omgeving Rotterdam is het Heemraadhuis.


OK, nu begin ik toch wel een stuk rustiger te voelen hierbij! :o nee, geen geesten op de wc hoor! :D Waar zit dat dan, dat Heemraadshuis?

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:00

Leo...
Van de Capelse? De stalhulp zeg maar?

En ik heb er nooit wat geks meegemaakt hoor. Is er niet eng, wel donker;)

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:53

@ HD niet alles wat is zijn meteen geesten oid.

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:13

bo0tjeee schreef:
Leo...
Van de Capelse? De stalhulp zeg maar?

En ik heb er nooit wat geks meegemaakt hoor. Is er niet eng, wel donker;)

Neeeej niet die Leo, wéér een andere! :D

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:29

HorseyDude schreef:
Samira010 schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje heel stilletjes. Sommige verhalen vind ik wel eng. Maar Capelle spookt helemaal niet :? HorseyDude, Hitland is in Nieuwerkerk ;) En zowel daar als het Schollebos is niets raars te voelen. Nee, zelfs niet in het Schollebos waar iemand zich aan de spin heeft opgehangen. Allemaal een beetje heel erg overdreven hoor. Volgens mij zit er zelfs een geest bij jou op de WC? :+ Als je denkt dat het overal spookt.. tja, dan is Capelle wel een spookstad ja. Maar ik geloof dat het meeste gewoon tussen je oren zit.

Het enige wat ik weet waar het wél spookt in omgeving Rotterdam is het Heemraadhuis.


OK, nu begin ik toch wel een stuk rustiger te voelen hierbij! :o nee, geen geesten op de wc hoor! :D Waar zit dat dan, dat Heemraadshuis?


Het Heemraadhuis zit aan de Beijerlandselaan. Heemraadhuis is een heel oud herenhuis, volgens mij mag je daar nog een bezoekje doen van de huidige eigenaren.

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:57

Nou wordt ik wel heel nieuwsgierig, haha! Wat voor meldingen van paranormale activiteiten zijn daar gaande? (kan ik er rekening mee houden!)

_Noah

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:44

Horseydude jij moet bij de panorama gaan werken joh :Y) 8-) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:53

bo0tjeee schreef:
Nou ben genoeg 's avonds in het Hitland geweest, maar heb niets geks meegemaakt hoor.


Ik las heel even Hitlerland. :? :')

_Noah

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:59

Haha ja vind je het gek dat het daar spookt :D

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:51

HorseyDude schreef:
Nou wordt ik wel heel nieuwsgierig, haha! Wat voor meldingen van paranormale activiteiten zijn daar gaande? (kan ik er rekening mee houden!)

Dan vraag je me wat! := Toen ik dit topic doorlas kwam ik over het Heemraadhuis een verhaal tegen van een mede-bokker die daar is binnen geweest. Er schijnt dat iemand zich jaaaaaren geleden daar heeft opgehangen en een vrouw van de trap is gevallen, en dat zij rare gedachtens daarover doorkreeg.

Ik ben wel vrij nuchter in in dat paranormale gedoe. Ik geloof wel dat er geesten zijn, maar dan vooral in huizen en niet op bepaalde plekken zoals dat mortuarium. Ikzelf als geest zou daar in ieder geval niet rond dwalen.

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:30

Hihi ik ook niet lijkt me vreselijk saai :D

xJolijn

Berichten: 2936
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:22

1 ding , als dat filmpje, van dat meisje achter die muur, echt zou zijn, en ze zou echt DOOR het huis heengaan, hoe kunnen geesten dan dingen oppakken/verschuiven? daar zouden ze toch ook doorheen gaan :+

sabje1985

Berichten: 634
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Koekangerveld

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:40

dat heeft met energie gemaken

Shego

Berichten: 1499
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:41

Yea sure,energie :')

sabje1985

Berichten: 634
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Koekangerveld

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:42

ga maar ff googlen hihiih

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:40

tja dat zou de enige manier zijn om het te verklaren.
maar om mij te overtuigen moet ik het alleen wel een keer zelf meegemaakt hebben :')

beeld- en audiomateriaal kan zo makkelijk bewerkt zijn!

Marsafuba

Berichten: 552
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:43

Kasteel reuvensweerd. Is 5 km van mijn huis af. Ben er vanmiddag nog even langsgeweest. Inderdaad creapy. De klok is aan het eind van de oorlog stilgestaan en deed het daarna niet meer. Maar vanmiddag stond de klok wéér anders. Terwijl ik er 10 min. stond en er in die tien minuten geen verandering was. Raar...

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:56

vriendjelief heeft laatst samen met een kameraad van hem op spokejacht geweest.
ze hebben alleen wat bolletjes (orbs) te pakken gekregen op de camera. :P

en hier in huis zit een mysterieuse lichtgevende driehoek :P