Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23297
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:25

Vroeger hadden wij een buurman/buurvrouw tegenover ons wonen, en een paar jaar geleden waren ze overleden (eerst de vrouw, toen de man). Van de familie mochten we spulletjes uit hun huis halen, anders ging alles naar de kraak. Nou, er zaten wel leuke spulletjes tussen! Zoals tafeltjes en stoelen en zo... maar al die avond (mijn broer en zus waren op reis) begon de ellende!!!!! Middenin de nacht ineens vreemde geluiden uit de slaapkamer van mijn zus, geluiden van laden die werden opengetrokken en gebons tegen de muur echter geen stemmen te horen. Mijn pa/ma sliepen beneden en ik sliep boven, vlak achter de bewuste kamer. Het geluid/gestommel/laden trekken ging een paar minuten door, en toen besloot ik met knikkende knietjes toch maar te gaan kijken. (toen was ik nog maar een heel klein knulletje :D)

Maar wat was er te zien? Helemaal niemand. Alle laden waren dicht, alsof er niets was gebeurd. Let wel, dit speelde middenin de nacht af, he?... wel hing de poster van Danny de Munck ineens op een hele andere plek??? en dat bezorgde mij ontzettende kippenvel! Echt übercreepy!

Ik denk nog altijd dat het de buurman was die zijn spullen terug wilde hebben.

Oja, het is dan wel niet in NL, maar toch even de moeite waard: paar jaar terug was ik in Schotland in Bamburgh castle, ik stond in de grote hal naar wat schilderijen te kijken, voelde ik ineens een hand op mijn schouder. Echt van zoiemand die je hand op je schouder neerlegt! Ook in de kelder van het kasteel (dat je kon bezoeken) een zéér onaangenaam gevoel gehad... brrr!

LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:39

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in dit soort zaken, maar bij mij thuis zijn wel rare zaken. Vooralsnog houd ik het op dingen die ík niet kan verklaren maar die best een verklaring zullen hebben. :D

In een bepaalde hoek in de huiskamer lijkt het net of er af en toe een koude luchtstroom staat. Tocht is op dit plek onmogelijk. Er hebben tot nu toe 3 grasparkietjes op die plek gestaan die ondanks hun jeugdige leeftijd binnen afzienbare tijd overleden zijn. Wij hebben het niet gerelateerd aan de plek, maar toen de 4e ook binnen een paar uur slechter werd, zodanig dat wij vreesden dat ook deze dood zou gaan, kreeg ik het idee dat er toch misschien iets was op die plek. Ik heb de parkiet onmiddellijk op een andere plek gezet en hij was binnen een uurtje weer springlevend en leeft nu al weer langere tijd gezond en wel.

Ook klopgeluiden zijn mij niet vreemd, maar dat houd ik toch op het 'werken' van het huis.

Ooit heb ik een keer het gevoel gehad dat er een kat op het voeteneinde van het bed sprong en schrok daarvan omdat onze katten nooit boven komen en zeker niet 's nachts. Ze waren het ook inderdaad niet, maar er was ook niks te zien verder?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:43

ik heb in een spookschool gewerkt. :j

Parkwood Hall in Swanley ( bij Londen)

de school

Afbeelding

kijk maar eens op de foto rechts helemaal achteraan ( bij de ingang van de hal met dat hout eromheen).
deze foto heb ik geschoten ( NIET BEWERKT!!! kwam een andere bokker achter na een topic waar ik foto's liet zien) en laat duidelijk een gedaante zien.

Afbeelding

Volgens de verhalen zwerven hier o.a een jongetje rond, een vrouw en nog wat ander gespuis. leerling kwam hier als klein meisje ( jaar of 7) op school en flipte compleet, ze zag allemaal mevrouwen in witte pakken met bedden door de hallen lopen.
wat blijkt?
de school was in de 2de wereld oorlog en ervoor een ziekenhuis.
Dit was niet verteld aan het meisje of de familie!

creepy toch?

CoonArt

Berichten: 23297
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:47

In een park van Landal Greenparks (Heideheuvel) staat zelfs een echte SPOOKBUNGALOW! Toen ik daar eens een keer was om met de rest van de familie kerst te vieren, hadden we een geluidsmat onder de mat van de toegangsdeur neergelegd. Iedereen die op die mat stapte kreeg de vrolijke kerstboodschap HO HO HO, MERRY CHRISTMAS te horen!

Nou, een paar dagen later, zitten we allemaal in de woonkamer van de bungalow TV te kijken, begint die mat ineens te loeien: HO HO HO, MERRY CHRISTMAS! Wij natuurlijk heel erg schrikken want er was helemaal niemand in de gang en wij zaten tv te kijken. Ook begon de verlichting soms te knipperen, en deed de tv merkwaardig (zoals van zenders switchen en zo.) 's-Nachts hoorde ik ook zacht gezucht (ik sliep alleen in een kamertje) van... iemand?

Dus als iemand lekker wil spoken: Landal Green parks, Heideheuvel nummer 157 bij de ingang!

HAPPY HAUNTING!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 01-07-09 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:49

Sorry Lowara, die eerste foto, waar zit het precies?

CoonArt

Berichten: 23297
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:51


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:51

2de foto ;)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:53

Tweede foto bekeken.. :o?
Of tenminste.. volgens mij zie ik nu wat je bedoelt.
rechts voor de ingang waar de hal naar rechts ook gaat

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:56

ik ben waarschijnlijk heel erg scheel want ik zie het nog niet :')

Ik dacht dat je op de eerste foto bij het middelste raam boven de ingang bedoelde. Daar zie je wel iets wits, maar het is niet verlaten toch... :Y)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:56

juist!
staat een man/vrouw wat schuin alsof die zich opzij buigt vanachter de muur en mij aankijkt qua richting.
hoofd, nek, romp en rechterarm zijn duidelijk waarneembaar.
waar de gang overloop in een andere gang, met de houten frame eromheen. bij dat houten frame rechts.

krijg nog steeds de rillingen als ik de foto zie.
hoe vaak ik niet langs dat punt ben gelopen, ook s'avonds tegen 10 uur in het donker :=

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:57

Ik wil het ook zien, maar ik zie het niet O:). Weet gewoon niet waar ik moet kijken denk ik, hihi.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:57

maar was er op dat moment niemand dan? :P

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:58

Oooh jaaa gatsiedarrie, de verschijning is wit / doorzichtig he? Blegh, eng!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:59

nope.. school was leeg, kinderen hadden vrij, en personeel wat er was, zat buiten. personeel is trouwens ook niet transparant :+

maar 90% van al het personeel, hoe nuchter ze ook waren, hadden diep respect voor eventuele ghosts daar.
ik moest zelfs als personeel, ALTIJD laten weten aan minimaal 1 ander personeelslid waar ik heenging binnen de school s'avonds, puur vanwege het spookverleden.

CoonArt

Berichten: 23297
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:59

Afbeelding
Kijk maar goed in het omcirkelde gebiedje

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:59

mellamoshan schreef:
maar was er op dat moment niemand dan? :P


Tuurlijk wel.. dat zie je toch :+ :P

xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:00

Ik vind spookhuis altijd wel interessant haha maar ik zou er nooit, maar dan ook nooit in durven gaan :P

CoonArt

Berichten: 23297
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:02

Op de grens van Capelle/nieuwerkerk schijnt ook een spookhuis (lees: spook krot!) te staan, aan het begin van de bermweg, net als je nieuwerkerk binnengaat.....

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:03

Marchador schreef:
mellamoshan schreef:
maar was er op dat moment niemand dan? :P


Tuurlijk wel.. dat zie je toch :+ :P


whahaha
nee ik bedoel op de 2e foto ziet het er niet echt verlaten uit, vandaar :P

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:03

Marchador schreef:
mellamoshan schreef:
maar was er op dat moment niemand dan? :P


Tuurlijk wel.. dat zie je toch :+ :P


wacht.. natuurlijk was er wel iemand.. ikzelf :+

smaos

Berichten: 941
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:04

Heb het hele topic doorgelezen, toch wel hele aparte en rare verhalen!
Vind het wel reuze interessant. Ik ben vaak veels te nuchter voor dat soort dingen.
Maar heb een aantal keer zelf 'iets' meegemaakt dat gewoon niet te verklaren is.
Deels geloof ik wel in geesten, maar toch zoek ik altijd eerst naar een verklaring.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:04

_O-

Cossie

Berichten: 614
Geregistreerd: 20-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:12

HorseyDude schreef:
Afbeelding
Kijk maar goed in het omcirkelde gebiedje



Ik heb de foto even opgeslagen en vergroot bekeken maar in de deurpost helemaal achteraan ( daar zat ik op de focussen ) zie ik ook een persoon met een petje op lijkt het. Het lijkt verder alsof er een hond tegen hem opspringt.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:13

HorseyDude schreef:
Op de grens van Capelle/nieuwerkerk schijnt ook een spookhuis (lees: spook krot!) te staan, aan het begin van de bermweg, net als je nieuwerkerk binnengaat.....


Jeetje zeg, ben jij ze aan het opzoeken op internet ;)? Je komt elke 10 minuten met een nieuw verhaal.

lor1_1984

Berichten: 12057
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:18

Cossie schreef:
HorseyDude schreef:
Afbeelding
Kijk maar goed in het omcirkelde gebiedje



Ik heb de foto even opgeslagen en vergroot bekeken maar in de deurpost helemaal achteraan ( daar zat ik op de focussen ) zie ik ook een persoon met een petje op lijkt het. Het lijkt verder alsof er een hond tegen hem opspringt.

Ik heb hem ook ontdekt ja, maar hij valt net weg achter die zwarte ring die HD heeft gemaakt. ;)