Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:06

Marchador schreef:
De enige spookhuizen die ik ken.. zijn inderdaad die van de kermis.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg interessant vind.
Die van Brummen, daar zou ik nou echt eens een kijkje willen nemen, niet om wat er een heleboel jaar geleden gebeurd is, maar omdat ik de foto er, hoe moet je dat zeggen, uit vind zien.
Zo'n oude boederij leeg.. ik vind dat wel iets hebben..

Okee wie gaat er mee? :D

Ik zou indd dat huis ook wel eens willen zien, op 1 of andere manier trekt dat huis me


ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:14

Biancaa schreef:
ik zat net dat filmpje van Brummen zitten kijken, het is goed dat ze daar die muziek achter hebben gezet want van die stem pleur je gewoon in slaap _O- niks engs aan..

Ik zat er al aan te denken hoe het filmpje zou zijn als je bijvoorbeeld fiets you van Lilly A erachter zet.

Ik vind orbjes op foto's de grootste onzin die er bestaat, die foto's op de site van de ghosthunter zijn allemaal van slechte kwaliteit (ook de dag foto's) dus dat daar vlekken op staan is niet zo gek. Die site vind ik overigens ook erg sensatie gericht.
De spookverhalen vind ik altijd wel interresant en de oude huizen overigens ook erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:16

Niezzz schreef:
Biancaa schreef:
ik zat net dat filmpje van Brummen zitten kijken, het is goed dat ze daar die muziek achter hebben gezet want van die stem pleur je gewoon in slaap _O- niks engs aan..

Ik zat er al aan te denken hoe het filmpje zou zijn als je bijvoorbeeld fiets you van Lilly A erachter zet.

Ik vind orbjes op foto's de grootste onzin die er bestaat, die foto's op de site van de ghosthunter zijn allemaal van slechte kwaliteit (ook de dag foto's) dus dat daar vlekken op staan is niet zo gek. Die site vind ik overigens ook erg sensatie gericht.
De spookverhalen vind ik altijd wel interresant en de oude huizen overigens ook erg mooi.



ik vond die andere site beter martinb ofzo

daar zie je de history van het gebouw en gewoon foto's waar je je eigen verhaal bij kunt maken

en ook niet gericht op spookverhalen maar gewone leegstaande gebouwen en op plekken waar je normaal als bezoeker niet had gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:17

In Sas van Gent (Zeeland) staat een ruïne, waarvan ze zeggen dat het er spookt. Ik ben er al geweest, en er waren inderdaad een aantal dingen die ik wel heel 'toevallig' en vreemd vond.

Dat houd in:
Vriendin van me liep naar buiten en hoorde iemand achter haar lopen, maar er was niemand meer binnen. GSM+camera vielen tegelijk uit wegens lege batterijen, maar die waren nog gewoon vol :)

Verder 's avonds gefilmd, en ze deden de zaklamp uit en je zag opeens nog zo'n lichtbolletje. En nee, dat is niet van een zaklamp. Het was namelijk nergens anders verlicht.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:19

kennisen van ons hadden een oude kerk opgekocht
en na een aantal maanden ondekten ze een werkster (in de weespiegeling van hun bril ouders droegen een bril de zoon's niet) die nog altijd netjes aan het schoonmaken is

voor zover ik begreep is ze niet vervelend oid maar blijft ze hangen

[OV] Quarter hengst van bouwman uit pannerden
[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Gezocht oude aparte paarden bitten.
Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.
De voorkeur ligt bij stangbitten en hoe rotter en aparter hoe beter

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:21

In sas van gent schijnt het ook echt te spoken... Ik geloof zeker in geesten en verschijningen, heb een aantal vreemde maar ook mooie dingen meegemaakt.

De vader van mijn vriend had ik nog nooit gezien en die overleed plotseling... Een tijdlang heb ik getwijfeld of zijn vader onze relatie goed zou keuren...

Toen heb ik gedroomd; er stond een man in pak in een witte keuken, haar netjes gekamd met een wit licht achter zich.. Hij knikte op een manier van 'het is goed'. Ik heb de man later aan mijn schoonmoeder beschreven. het was precies haar man.. ze moest huilen...

Ik heb daarna nooit meer getwijfeld.. dat is een heel mooi ding..

wel ook zeker de mindere dingen meegemaakt.. :(

Er is ook een heel leuke site met al dit soort verhalen.. ik heb me er uren op vermaakt... alle verhalen ken ik nu.. Als je de site wil weten PB me maar..

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

_Margot_

Berichten: 1147
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Westerlee

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:25

ik lees dit topic de hele tijd al mee en ik vind het interessant.

hier helaas volgens mij geen spookhuizen in de buurt (Pr. Groningen)


ik heb wel eens hier in huis wat geprobeerd, ik pakte een ketting, hing er een zilveren ring aan en zei dan:
"geest wilt u op het raam kloppen, heen en weer ja, stil is nee"
dat ding ging heen en weer en ik hoorde op mn dakraam ineens geklop, maar dat is wel een poosje geleden, ook heb ik al een keer glaasje gedraaid in de klas, maar dat stelde niks voor,
achteraf ben ik daar blij mee zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:27

Lieffiefi schreef:
In sas van gent schijnt het ook echt te spoken... Ik geloof zeker in geesten en verschijningen, heb een aantal vreemde maar ook mooie dingen meegemaakt.

De vader van mijn vriend had ik nog nooit gezien en die overleed plotseling... Een tijdlang heb ik getwijfeld of zijn vader onze relatie goed zou keuren...

Toen heb ik gedroomd; er stond een man in pak in een witte keuken, haar netjes gekamd met een wit licht achter zich.. Hij knikte op een manier van 'het is goed'. Ik heb de man later aan mijn schoonmoeder beschreven. het was precies haar man.. ze moest huilen...

Ik heb daarna nooit meer getwijfeld.. dat is een heel mooi ding..

wel ook zeker de mindere dingen meegemaakt.. :(

Er is ook een heel leuke site met al dit soort verhalen.. ik heb me er uren op vermaakt... alle verhalen ken ik nu.. Als je de site wil weten PB me maar..


Dat huis was voor mij ook het 'bewijs' dat er wel degelijk zoiets bestaat als geesten. Ik ben ook van mening dat je er pas echt in kan geloven als je het bewijs voor jezelf hebt.

Manonn_

Berichten: 380
Geregistreerd: 14-10-07

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:32

Ik krijg hier de trillingen van dit topic!
Ik denk wel dat er in sommig gebouwen het echt spookt, maar als ze mij niet lastig vallen vind ik het goed!

;)

stef_sweety

Berichten: 690
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:50

Heey margot, jij ook hier:O

Haha, in westerlee hebben we wel een soort spookhuis ( vinkers margot;) ) of het daar echt spookt, ik heb me twijfels, het schijnt daar snachts over en weer te gaan met kogels, dus echt dat ze aan het schieten zijn enz, terwijl er niemand is. Die man waarvan het was, sliep nooit in het huis, maar in de kelder onder zijn garage, omdat hij bang was. Die man heeft geloof ik zelfmoord gepleegd.

Proud to be a lesbian

_Margot_

Berichten: 1147
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:13

stef_sweety schreef:
Heey margot, jij ook hier:O

Haha, in westerlee hebben we wel een soort spookhuis ( vinkers margot;) ) of het daar echt spookt, ik heb me twijfels, het schijnt daar snachts over en weer te gaan met kogels, dus echt dat ze aan het schieten zijn enz, terwijl er niemand is. Die man waarvan het was, sliep nooit in het huis, maar in de kelder onder zijn garage, omdat hij bang was. Die man heeft geloof ik zelfmoord gepleegd.


heey stef :P

ooh heb ik nooit wat over gehoord.. maar zou best kunnen :+

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:16

Ik denk dat je er zeker wel in kan geloven, maar ik weet zeker dat wij in het bezit zijn van de definitieve overtuiging met nodige ervaring.... Goh.. Complicated sentence

Bizzybijtje schreef:
Lieffiefi schreef:
In sas van gent schijnt het ook echt te spoken... Ik geloof zeker in geesten en verschijningen, heb een aantal vreemde maar ook mooie dingen meegemaakt.

De vader van mijn vriend had ik nog nooit gezien en die overleed plotseling... Een tijdlang heb ik getwijfeld of zijn vader onze relatie goed zou keuren...

Toen heb ik gedroomd; er stond een man in pak in een witte keuken, haar netjes gekamd met een wit licht achter zich.. Hij knikte op een manier van 'het is goed'. Ik heb de man later aan mijn schoonmoeder beschreven. het was precies haar man.. ze moest huilen...

Ik heb daarna nooit meer getwijfeld.. dat is een heel mooi ding..

wel ook zeker de mindere dingen meegemaakt.. :(

Er is ook een heel leuke site met al dit soort verhalen.. ik heb me er uren op vermaakt... alle verhalen ken ik nu.. Als je de site wil weten PB me maar..


Dat huis was voor mij ook het 'bewijs' dat er wel degelijk zoiets bestaat als geesten. Ik ben ook van mening dat je er pas echt in kan geloven als je het bewijs voor jezelf hebt.

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Springruit06
Berichten: 2894
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:20


Suus88

Berichten: 286
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:27

Lien2 schreef:
eyoor schreef:
Ook bij crematorium westerveldt in driehuis staat ernaast een huis wat blijkt te spoken daar weet ik de verhalen alleen niet van.
Jij bedoelt Villa Romantica. Voor de liefhebber: het staat te koop! :D http://www.funda.nl/koop/driehuis-nh/hu ... gerweg-16/


Wist niet dat het zo heet, ken het niet anders met de naam: het spookhuis bij westerveldt, Het zou me niks verbazen als het er spookt, er zit een gigantische begraafplaats/crematorium achter. Het is daar zo groot dat je er zelfs zou kunnen verdwalen, door alle paadjes die er zijn. Het is wel een mooi huis dat zeker, maar nooit van me leven dat ik er zou gaan wonen!

..Sommige dingen zie je met je ogen, andere dingen zie je met je hart..
Nuts me meisie!


24-9-2012 profiel geupdate

_Covergirl_

Berichten: 723
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:55

Is het offtopic als ik nog even doorga over spookhuizen hier in Toscane? :o

Op het vakantiepark waar ik werk is het ook niet pluis. Gasten verblijven hier in appartementen, die zijn gemaakt in gerestaureerde landhuizen van 800 jaar oud. Allemaal in de originele staat gerestaureerd.
Nou zijn er 5 huizen, elk met een stuk of 6 appartementen. Er is een huis waar bijna niemand slaapt, er zijn verscheidene keren gasten midden in de nacht gillend weggerend daar en hebben een ander appartment ge-eist. Nu wordt het alleen gebruikt als de rest vol zit.

Dit huis ligt in de heuvels, op 4 km afstand van de receptie, restaurant etc. Erg afgelegen dus. Op de benedenverdieping is de 'Sala di reunione' een soort vergaderzaal. Die is niet gerestaureerd, maar je kan er wel naar binnen. Vroeger werden daar (heb ik me laten vertellen) vonnissen uitgesproken, het was een soort rechtbank. Er staan nog oude banken in, een lange tafel en kettingen aan de muur. Het lijkt een beetje een gevangenis, met traliehekken voor de ramen en deuren.

Op de bovenverdieping zijn de appartmenten. Vorig jaar heb ik zelf gezien dat er een Chinees stel lijkbleek het restaurant binnen kwam vallen om 11 uur snachts, met het verhaal dat ze stemmen hadden gehoord, terwijl ze de enige gasten daar waren. Ze hoorden een meisje en een vrouw, eerst pratend, toen huilend en gillend. Buiten was niks te zien. Weer binnen hoorden ze paarden hinniken en het geluid van laarzen die over grind stappen. Ze hadden hun spullen gepakt en waren gevlucht, en voor geen goud gingen ze er weer heen. Er zijn vaker zulke voorvallen geweest.

De schoonmakers willen een bepaald appartement daar niet schoonmaken, omdat ze lastig gevallen zijn. Tijdens het werken hoorden ze, apart van elkaar, dat iemand buiten hun naam riep. Buiten vroegen ze dus aan elkaar wat er was, allebei verbaasd. Er was verder niemand. Ook gaan de lichten vanzelf aan en uit, en soms gaat de deur niet open.

Niemand weet precies wat er gebeurd is vroeger bij het betreffende huis, maar er gaan verhalen over heksenvervolging en zeer zware veroordelingen toen het nog een rechtszaal was.

Ik vind het wel spannend om er af en toe heen te gaan, maar nooit 's nachts. :o Ik geloof er wel zin, zeker nadat ik die Chinezen heb gezien, die waren écht bang!

Sardegna, l'isola piu bella del mondo...
Sei l'orizzonte che mi accoglie quando mi allontano

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:36

_Margot_ schreef:
ik lees dit topic de hele tijd al mee en ik vind het interessant.

hier helaas volgens mij geen spookhuizen in de buurt (Pr. Groningen)


ik heb wel eens hier in huis wat geprobeerd, ik pakte een ketting, hing er een zilveren ring aan en zei dan:
"geest wilt u op het raam kloppen, heen en weer ja, stil is nee"
dat ding ging heen en weer en ik hoorde op mn dakraam ineens geklop, maar dat is wel een poosje geleden, ook heb ik al een keer glaasje gedraaid in de klas, maar dat stelde niks voor,
achteraf ben ik daar blij mee zeg..


mensen, roep nooit geesten op!
op zo'n moment zet je je open en je weet niet wat je binnen kunt halen!
Het is net als je voordeur openzetten: er kunnen leuke mensen binnenkomen, maar ook mensen die kwaad willen.

natuurlijk is het interessant maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Sterk in je schoenen staan en jezelf beschermen zijn toch wel belangrijke dingen vind ik.

Ik heb in mijn ouderlijk huis erg last gehad van entiteiten. vanaf dat ik klein was, altijd een heel angstig gevoel en rare dingen meegemaakt. Zo heb ik dingen in mijn voorhoofd zien staan in de spiegel, op zo'n moment denk je echt dat je gek bent..
Zo heb ik meer rare dingen meegemaakt maar ook je gemoedstoestand wordt beïnvloed.
Ik ben van kleins af aan veel gaan leren over beschermengelen, entiteiten etc. ik denk vanaf groep vijf, mijn tante vertelde me dan dat je altijd een beschermengeltje hebt, en legde me in kindertaal uit hoe ik mezelf kon beschermen.
later kwam ik erachter dat ik gewoon dingen kan horen en zien, en ben ik teruggegaan naar het huis om af te rekenen. er zaten een aantasl entiteiten, waarvan 1 zeer sterke negatieve dame. Zij was echt angstaanjagend, en had lekker jaren op me kunnen teren. Op zolder een zielige man en een vrouw. vrouw was erbij gekomen, man was eigenlijk heel boos en verdrietig. Toen ik hem 'zag' was ik niet bang meer, ik voelde echt intense medelijden. En onder de trap een klein jongetje :) ik heb daar vroeger veel gespeeld, dus dat is wel grappig.

ach, altijd jezelf beschermen en wéten dat het Licht sterker is dan het duister!

I remember searching for the perfect words

enniee

Berichten: 3022
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:45

milo schreef:
_Margot_ schreef:
ik lees dit topic de hele tijd al mee en ik vind het interessant.

hier helaas volgens mij geen spookhuizen in de buurt (Pr. Groningen)


ik heb wel eens hier in huis wat geprobeerd, ik pakte een ketting, hing er een zilveren ring aan en zei dan:
"geest wilt u op het raam kloppen, heen en weer ja, stil is nee"
dat ding ging heen en weer en ik hoorde op mn dakraam ineens geklop, maar dat is wel een poosje geleden, ook heb ik al een keer glaasje gedraaid in de klas, maar dat stelde niks voor,
achteraf ben ik daar blij mee zeg..


mensen, roep nooit geesten op!
op zo'n moment zet je je open en je weet niet wat je binnen kunt halen!
Het is net als je voordeur openzetten: er kunnen leuke mensen binnenkomen, maar ook mensen die kwaad willen.

natuurlijk is het interessant maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Sterk in je schoenen staan en jezelf beschermen zijn toch wel belangrijke dingen vind ik.

Ik heb in mijn ouderlijk huis erg last gehad van entiteiten. vanaf dat ik klein was, altijd een heel angstig gevoel en rare dingen meegemaakt. Zo heb ik dingen in mijn voorhoofd zien staan in de spiegel, op zo'n moment denk je echt dat je gek bent..
Zo heb ik meer rare dingen meegemaakt maar ook je gemoedstoestand wordt beïnvloed.
Ik ben van kleins af aan veel gaan leren over beschermengelen, entiteiten etc. ik denk vanaf groep vijf, mijn tante vertelde me dan dat je altijd een beschermengeltje hebt, en legde me in kindertaal uit hoe ik mezelf kon beschermen.
later kwam ik erachter dat ik gewoon dingen kan horen en zien, en ben ik teruggegaan naar het huis om af te rekenen. er zaten een aantasl entiteiten, waarvan 1 zeer sterke negatieve dame. Zij was echt angstaanjagend, en had lekker jaren op me kunnen teren. Op zolder een zielige man en een vrouw. vrouw was erbij gekomen, man was eigenlijk heel boos en verdrietig. Toen ik hem 'zag' was ik niet bang meer, ik voelde echt intense medelijden. En onder de trap een klein jongetje :) ik heb daar vroeger veel gespeeld, dus dat is wel grappig.

ach, altijd jezelf beschermen en wéten dat het Licht sterker is dan het duister!


dat heb je mooi beschreven, mijn moeder heeft ook geesten opgeroepen en heeft er jaren last van gehad noooit doen!

Ik zal je nooit vergeten lieve Verina 25-10-2012

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:52

Nu iemand het hier over die vakantiehuizen in Toscane heeft herrinner ik mij een reactie in een soortgelijk topic. In één van de huisjes in één van de centerpark resorts schijnt het ook te 'spoken'. Ik weet alleen niet welk park of welk huisje.

/

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:54

rommulus schreef:
kennisen van ons hadden een oude kerk opgekocht
en na een aantal maanden ondekten ze een werkster (in de weespiegeling van hun bril ouders droegen een bril de zoon's niet) die nog altijd netjes aan het schoonmaken is

voor zover ik begreep is ze niet vervelend oid maar blijft ze hangen

Zou het huis er ook schoner van worden :+

/

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:19

lor1_1984 schreef:
Ik weet dat het in bepaalde gebouwen van st Meerkanten (GGZ) spookt, oa bij de Zonneweide/Springschans, Ganzenhof (in de Hazelaar) en de Wissel (van horen zeggen).
Helaas is de Hazelaar platgegooid en wordt er nu op gebouwd (nieuwbouw afdeling).
Zal morgen ofzo wel vertellen wat mijn ervaringen met de eerste 2 gebouwen zijn en wat ik hoorde over de Wissel. ;)

Ik zal een poging doen om het allemaal neer te zetten. :)

De Zonneweide/Springschans:
Dit is een heel hoog, groot en oud gebouw op het terrein in Ermelo.
Op een of andere manier was ik er nooit alleen, dat voelde ik gewoon.
Toen ik op een avond 'A Haunting' keek, ben ik me lam geschrokken daar.
De deur waar ik naast zat ging open (echt klink naar beneden en vervolgens op een kier), er kwam een ontzetend kabaal uit de voorraadkast (alsof er iemand in zat)...
Ik ben gillend weggerent en heb daar nooit meer alleen gezeten 's avonds laat.

De Hazelaar:
Hier knipperden regelmatig de lichten in de gang, maar alleen dat licht waar je net bij liep.
Ook liep er 's nachts iemand door de gang heen, op en neer, terwijl iedereen verder op bed lag.

De Wissel:
Hier heb ik alleen verhalen over gehoord van verschillende mensen.
Op zolder is er regelmatig kabaal, er worden dingen verschoven, deuren staan ineens open.
Eerst dacht ze aan ratten (toen er alleen sprake was van kabaal) en hebben ze klemmen geplaatst en de deuren op slot gedraait.
Paar dagen later waren alle klemmen dicht, zonder rat/muis erin en stonden alle deuren open.
Wat ik wel zelf heb ervaren is dat ik heel sterk het gevoel had aangestaard te worden, als ik langs dat gebouw liep of fietste.

Ik heb persoonlijk sterk het idee dat in de psychiatrische instellingen een hoop rondwaart, dus niet alleen in de 3 bovengenoemde gebouwen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

_Margot_

Berichten: 1147
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Westerlee

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:35

@milo.

ik zat in groep 5, had nog geen idee van wat het was,
gelukkig nooit last van gehad en ik zou het nooit weer doen hoor!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:50

eyoor schreef:
Wist niet dat het zo heet, ken het niet anders met de naam: het spookhuis bij westerveldt, Het zou me niks verbazen als het er spookt, er zit een gigantische begraafplaats/crematorium achter. Het is daar zo groot dat je er zelfs zou kunnen verdwalen, door alle paadjes die er zijn. Het is wel een mooi huis dat zeker, maar nooit van me leven dat ik er zou gaan wonen!


Hihi en al zou je het willen....bereken maar eens de gemiddelde maandlasten. Ik denk dat het merendeel van de bokkers dit nooit zou kunnen betalen. ;)

lor1_1984 ben ik wel met je eens. Ik heb ooit bij een psychiatrische instelling een jaarcontract gehad maar heb gelukkig nooit een nachtdienst hoeven draaien. Dat lieten we meestal aan de mannen over. :o De meisjes die wel eens een nachtdienst hadden gedraaid waren ook altijd heel blij toen het weer licht werd en de ochtendploeg het terrein op kwam. :D Was ook een oud gebouw met een hoop gekraak en gepiep en erg afgelegen. Dan ben je toch veel eerder bang dan in een rijtjeshuis (ik wel).
Er is daar wel eens midden in de nacht heel erg hard op het raam gebonkt. Meisje die dienst had deed gordijnen aan de kant en de deur open. Stond er een onbekende man voor de deur die beweerde de bewaker te zijn en vroeg of dat alles oke was. Meisje iets bekomen van de eerste schrik aangegeven dat alles oke was en toen ging de man weer. Volgende dag gemeld aan de baas maar er was geen bewaker die aan de beschrijving voldeed. :o Er waren ook veel inbraken in die tijd (veel leegstaande gebouwen op een enorm terrein) dus misschien toch een inbreker geweest die zich om heeft gedraaid toen er mensen in het gebouw bleken te zijn...maar je gaat je vanlles in je hoofd halen.. :o

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:51

_Margot_ schreef:
ik pakte een ketting, hing er een zilveren ring aan en zei dan:
"geest wilt u op het raam kloppen, heen en weer ja, stil is nee"
dat ding ging heen en weer en ik hoorde op mn dakraam ineens geklop, maar dat is wel een poosje geleden,

pendelen hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn, mits je weet hoe er mee om te gaan.
mijn zusje krijgt er de kriebels van en doet het dan ook niet, ik heel af en toe. maar ik stel alleen vragen over mezelf en mijn omgeving. niet direct aan geesten. dit zou ik ook nooit doen, je weet idd maar nooit hoe dat afloopt...

op sommige plaatsen/momenten krijg ik overigens wel eens sterke reactie bij het pendelen...

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Salama

Berichten: 1339
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:55

We hebben er hier eentje in Baarn, naast het spoor bij restaurant de generaal. Heb het alleen van horen zeggen, tis ook wel een eng huis hoor, maar er schijnt een heel verhaal achter te zitten...

                      XOTWOD

_Margot_

Berichten: 1147
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:56

duChambre schreef:
_Margot_ schreef:
ik pakte een ketting, hing er een zilveren ring aan en zei dan:
"geest wilt u op het raam kloppen, heen en weer ja, stil is nee"
dat ding ging heen en weer en ik hoorde op mn dakraam ineens geklop, maar dat is wel een poosje geleden,

pendelen hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn, mits je weet hoe er mee om te gaan.
mijn zusje krijgt er de kriebels van en doet het dan ook niet, ik heel af en toe. maar ik stel alleen vragen over mezelf en mijn omgeving. niet direct aan geesten. dit zou ik ook nooit doen, je weet idd maar nooit hoe dat afloopt...

op sommige plaatsen/momenten krijg ik overigens wel eens sterke reactie bij het pendelen...


tegenwoordig doe ik daar niet meer aan hoor, niet dat ik bang ben, want volgens mij ben ik er zelf niet echt gevoelig voor, alhoewel ik hier vaak getik hoor, maar dat is zo'n beetje elke dag zo en je raakt eraan gewend, ik zoek er verder niks achter..

laatst wel weer wat vaags, ik doe de lichten aan in de douche, die zijn ALLEMAAL aangesloten op 1 stroomnetwerk, dat betekend, als 1 het niet doet, de rest ook uit gaat. Ik deed de douche aan, stroomde 5 minuten en ineens koud water en de helft ?! van de lampen gaat uit (bij de douche, bij de wc waren ze nog aan) dus ik loop zo naar het lichtknopje.. geen reactie... ik zoek daar verder echt niks achter, overigens, 10 minuten later was alles in orde, zonder er wat aan te doen...

vaagheid is weleens vaker, maar ik word er niks anders van :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, ardanwan, Baredawn, Flux, Joy_Mennings, JudithGigi, Kimberley_, Laibadji, micksage, miereneter, nienke555, Rijsa, Saintelette, SemrushBot, xAlice, Zilkesteyn70 en 195 bezoekers