Ik weet het niet meer.....cultuurverschil kan dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:17

Het enige wat ik je kan zeggen is... dumpen die l*l. Hoe durft hij je zo te behandelen Verward Hij ziet je gewoon als zijn bezit en zolang jij dit toestaat zul je nooit gelukkig worden

Ben je bang om alleen te zijn Verward Ik denk dat je beter af alleen bent dan met deze vent... hij is je echt niet waard.

Probeer een paar weken afstand van hem te nemen en in die periode goed na te denken wat jij wil van het leven en de liefde en of hij hier ooit aan kan voldoen.

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:18

Er is sprake van een behoorlijke ongelijkwaardige relatie, maar realiseer je wel dat je dit jezelf aandoet!! Je bent naar mijn mening zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt in je leven en ik vind het te makkelijk om alles bij je vriend neer te leggen en jezelf te presenteren als slachtoffer Huilen van de situatie; want dat ben je namelijk helemaal niet, want je hebt een keuze om eruit te stappen, maar dat doe je niet. IK snap dat die keuze maken heel lastig is, want dan is de toekomst onzeker en nu weet je wat je hebt, ook al is het niks. Dit heeft zoveel met je eigen zelfbeeld te maken, dat ik door dat hele verhaal van zijn cultuur en zijn wangedrag heen lees, want JIJ laat dat gebeuren. Meid, ga aan jezelf werken, wordt assertiever (volg een training ofzo) en als je er sterk genoeg voor bent geef je hem een schop. Of je moet de relatie accepteren en er het beste van maken. Je hebt als mens namelijk je eigen geluk of ongeluk zelf in handen, alleen beseffen heel veel mensen dat niet. En leg het allemaal niet zo buiten jezelf!!

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:19

corina schreef:
Ik zoek nu een manier hoe ik het beste het aan kan pakken om de relatie te beendigen.


Hoezo?? Je kan het toch gewoon uitmaken.. Je zegt tegen hem dat het over is, klaar. Ik geloof niet dat je nog omslachtig hoeft te doen voor iemand je zo behandeld zeg... Ik zit gewoon met kromme tenen te lezen over hoe het je vergaat. Jouw onzekerheid is nergens voor nodig, die kerel is een loser, daar heb je niks aan en komt alleen maar ellende van.... !

Ik hoop snel te lezen dat je de knoop hebt doorgehakt hoor!!!!
En inderdaad, wat hierboven ook al staat, als je dat niet doet, moet je niet zeuren en je gewoon schikken in de situatie, want daar kies je dan zelf voor...

Succes ermee!
Laatst bijgewerkt door Cer op 11-04-03 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:19

Cultuurverschil, normen en waarden, wat hij gewend is.. whatever..

Het maakt allemaal niet uit, JIJ voelt je niet happy in deze situatie en dan moet je voor jezelf kiezen.
Ik hoop dat je de stap durft te zetten om alleen verder te gaan.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:25

Om eerlijk te zijn, had ik het uitgemaakt.
Hij denkt alleen om zichzelf en niet om jou.
Je laat toch niet je vrienden stikken voor 1 vriend of dieren?
Je vind vast wel een ander.
Ik zeg dit niet om je een schultgevoel of wat dan ook intepraten.
Maar zo had ik het anders gedaan.
Je komt er wel boven op het lukt je!
Veel sterkte en suc6!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:25

corina schreef:
Je hebt gelijk hoor Cassidy ik was dat inderdaad toen met die topic over cultuur verschillen.

Maar telkens zeg ik tegen mezelf geef hem een kans misschien verrandert hij wel.
Maar nu ben ik het beu .........kansen genoeg gehad nu.


Lieverd... hij zal nooit veranderen en jij kunt hem ook niet veranderen Hij zal alleen veranderen als HIJ dat echt wil maar zijn leventje bevalt hem goed op deze manier... geloof me ik heb dit zelf ook meegemaakt.. dit is gewoon een grote egotripper die misbruikt van jouw liefde en goedheid maakt. Je moet hem echt dumpen want dit zal van kwaad tot erger worden. Ik word er erg verdrietig van als ik lees wat hij je allemaal aandoet en jij je nog steeds afvraagt of je nu wel of niet bij hem wegmoet.. ik weet hoe moeilijk de stap is en alleen jij kunt die maken. De hele wereld kan schreeuwen dat je weg moet maar niemand kan je echt helpen.. alleen jij kunt het en je kan het echt Corina! Hij heeft jou harder nodig dan jij hem denk ik Knipoog

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:53

Dit heeft niets meer met cultuurverschil te maken. Het is gewoon een lompe eikel. Dumpen dus en wel snel.
Ik heb 5 jaar een relatie gehad met een Marokkaanse jongen en ik kan niet zeggen, dat ik hier ook maar iets van herken.

Het juiste moment om het uit te maken, bestaat niet. Zeker wanneer hij merkt aan jou dat je het uit wilt maken, zal hij jou proberen te laten twijfelen. Dus gewoon.. in één keer, liefst gewoon NU uitmaken. Doen hoor!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:07

Lieve Corina...

Er is geen goede manier en een goed tijdstip om een relatie te beeindigen. Als hij morgen bij je aanbelt zeg je gewoon dat hij niet binnen mag komen.
Als hij sleutels heeft van je huis of appartement, dan moet hij die inleveren. En als je dat nu allemaal Zaterdag doet, kun je desnoods ook een ander slot installeren als hij de sleutel niet wil inleveren.
En als je het allemaal Zaterdag nog doet, kun jij Zaterdag lekker met een paar vriendinnen gaan stappen.

Uit gaan, waar je zo naar verlangt6. Of een keertje een bioscoopje pikken!

Life is FUN....en die vent is je aandacht gewoon NIET waard....

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:10

Zo meis wat een verhaal...

Alles is al gezegd , veel sterkte

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:12

corina schreef: Ik denk heel erg snel dat mijn relatie nu niet meer gaat en dat het een beetje mijn eigen schuld is.
Had ik maar meer mijn best moeten doen voor deze relatie.

Geloof me, het is echt niet jou schuld dat jullie relatie niet meer werk, hij is gewoon heel anders opgevoed als jou en dat ga je nu heel goed merken, je kan er beter nu een einde aan maken dan dat je dadelijk huisje, boompje, beestje heb, geloof me, dan ben je nog veel verder van huis, en dan gaat hij misschien nog van je verwachten dat je helemaal niet meer naar stal gaat en dat is toch veel belangrijker dan zo,n kerel die denkt dat wij vrouwen slaven zijn... Extreme duivel sterke in ieder geval ermee..!

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:15

Niet zo in die slachtofferrol gaan zitten!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:00

ik ben het helemaal eens met wat iedereen al heeft gezegd!

behalve met Ingrid2, want in zo'n relatie gaat het steeds een beetje erger en heb je t niet zo in de gaten, en zo erg speelt ze nou ook weer niet het slachtoffer hoor!! vind wat je zegt nogal bot klinken!


maar heel veel sterkte meid, en dump hem zo snel mogelijk en ik hoop dat je daarna geen last meer hebt van hem, en je je eigen leventje weer kan oppakken!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:24

Het is vandaag Zaterdag...zou ze de moed hebben om er vandaag een punt achter te zetten?

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:52

nee ik denk het niet, volgens mij heeft ze nog
wat langer de tijd nodig om haar moed te verzamelen.

Al hoop ik voor haar dat ze het wel uitgemaakt heeft
want dat zou veel beter voor haar zijn.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 16:58

Ik heb dit topic gisteren gemist, maar wil er toch nog iets over zeggen.
Ik denk dat jij grotendeels problemen hebt met de cultuurverschillen. Maar ondanks dat zou jouw vriend jou wel fatsoenlijk kunnen behandelen en dat doet hij in mijn ogen niet.
Jij voelt je ongelukkig met deze situatie en ik denk niet dat het gaat veranderen. Je geeft zelf al aan dat je al vaker met je vriend hebt geprobeerd te praten hierover.
Ik denk dat jouw relatie niet meer werkt en denk dat je er een punt achter moet zetten. Kies voor jezelf! Want dit hou je geen leven lang vol...
Sterkte.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:32

Ik heb niks meer toe te voegen aan wat al gezegd is, lijkt me duidelijk Lachen.

Mijn bloed gaat al koken als ik jou verhaal alleen al maar lees. Krijg dan echt gewoon zin om als ik in jou plaats was JUIST alles te gaan doen wat niet 'mag' van meneer. "Niet uit mogen? Hoezo niet uit? Ik ga nu weg en zie je morgenochtend wel weer een keer! En misschien blijf ik ook nog wel slapen bij een goede gewone vriend van me, als ik zin heb! "

Kom op meid, lees al deze dingen nog eens goed door en zet er een punt achter! liever vandaag dan morgen.

Je kan het!!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:40

Mag deze oma Tong uitsteken zich er ook even mee bemoeien?Inpakken en wegwezen!!!!Meteen stoppen met deze relatie.Het wordt van kwaad tot erger dat kan ik je nu al vertellen!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:43

En heb je al je moed kunnen verzamelen?

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het is afgelopen.
Persoonlijk zou ik niet met zo iemand een relatie willen hebben. Ik ben erg gesteld op mijn eigen leven en wil dat zelf leiden en niet dat iemand anders voor mij bepaald wat ik wel en niet mag doen.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:41

Citaat:
Ik denk dat jij grotendeels problemen hebt met de cultuurverschillen. Maar ondanks dat zou jouw vriend jou wel fatsoenlijk kunnen behandelen en dat doet hij in mijn ogen niet.


Ik denk dat haar vriend de grootste moeite heeft met cultuur verschil, hij denkt immers nog dat ie in turkije woont, maar helaas dit is nederland.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:43

ik heb corina net aan de telefoon gehad... volgens mij is het nog niet over... we hebben het daar ook niet echt over gehad.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:07

Ik ben het met ingrid2 eens. Ik ken je niet persoonlijk en heb ook alleen maar de topics gelezen. Je schrijft steed uitgebreid op wat hij allemaal fout doet en vraagt na dat verhaal min of meer moet ik het uitmaken of niet. Vervolgens krijg je honderden reacties die allemaal hetzelfde zeggen namelijk Dumpen die jongen. Maar je durft het niet.
Hij is niet de enige die jou dit aandoet, dat ben je ook zelf. En als je het niet uit durft te maken op een nette manier namelijk in zijn gezicht dan doe je het op een laffe manier. Maar je moet van die jongen af. Het maakt niet zoveel uit waarom het fout loopt. Is het zijn cultuur, karakter, ligt het aan jou? Het enige dat je weet is dat jij zo niet verder kan en het dus uit moet maken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:50

LiSSy schreef:
ik heb corina net aan de telefoon gehad... volgens mij is het nog niet over... we hebben het daar ook niet echt over gehad.


De beslissende stap moet ze toch echt zelf zetten. Maar ik vrees dat we over een maand of wat weer hetzelfde verhaal te zien krijgen hier op bokt....

Als ze het niet alleen durft, heeft ze dan iemand die haar kan bijstaan?

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 13:47

Hallo Lieverds,

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken!!
Ook voor al de PB berichten en ik vind het heel erg fijn!!

Vrijdagavond zou hij bij mij komen maar hij belde op om te zeggen dat hij ging stappen met vrienden.
Een vriend van hem was jarig.
Ik vertelde hem dat hij dat maar moest gaan doen ,maar dat ik hierover nog niet uit gepraat was.
En dat ik over onze relatie wilde praten met hem.
Later op de avond belde hij me nog een keer en was natuurlijk supper lief tegen me.
Hij vroeg me wat ik had en waarmee ik zat.
Ik heb hem gezegt dat ik onze relatie niet meer zag zitten en dat wij 2 hele verschillende personen waren.
Alles komt wel goed zei hij .......geef me nog even de tijd.
Ik had hem huilend aan de telefoon en dat deed me wel heel erg veel pijn.
Huilend maar heel eerlijk vertelde ik hem dat ik niet gelukkig was in onze relatie.
Dat ik mijn vrijheid wilde en zelf ga bepalen wat ik wil en dat ik dat nu ook ging doen.
Alles was goed zei hij....als ik maar niet weg ging.
OOOoooh wat was ik kwaad later op mezelf dat ik weer medelijden met hem had en dat ik hem vertelde dat we nog maar eens goed om tafel moesten gaan zitten.

Zaterdag: Vandaag belde heel erg lief Lissy hier van bokt me op om te vragen hoe het met me ging.
Maar niet wetend dat hij naast me zat in de auto vroeg ze me of ik al wist wat ik ging doen met mijn relatie.
Dat hoorde hij en later hebben we hierover gepraat.
Het was een heel erg moeilijk gesprek en heel erg emotioneel van beide kanten.
Waarom praat je er niet over met me als je vind dat onze relatie slecht gaat vroeg hij aan me.
Stom verbaasd vertelde ik hem dat ik dat vaak genoeg probeerde.
Na een 2 uur durend gesprek en ik niet meer wist wat ik moest doen heb ik tegen hem gezegt dat ik het op het moment echt niet meer wist.

Het is nu nog niet uit.......maar ik weet nu dat ik wel op de goede weg ben.
Ik heb gezegt dat ik een week de tijd wilde hebben om er heel erg goed over na te denken zonder dat hij kontakt met me neemt.

Ik weet nu dat ik wel sterker in mijn schoenen sta en dat ik nu veel meer voor mij zelf op kom.

Al is het nu nog niet uit ......ik weet dat ik heel erg snel genoeg moed heb om er wel een einde aan te maken!!

Groetjes: Corina

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:00

Super meid! Maar zet door, en zorg dat jullie niet weer in die oude 'sleur' vervallen.
En laat je niet voor de gek houden door zijn tranen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:40

Echt heel goed van je dat je deze stap al hebt genomen. En laat je inderdaad niet voor de gek houden als hij zielig gaat doen!! Sterkte nog verder!!