ziek konijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

ziek konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 10:31

Volgens mij is mijn konijn ziek, maar ik weet het niet zeker. Ik gaf haar eten, en normaal begint ze daar meteen aan. Nu dus niet. Ze lag net de hele tijd te trillen in een hoekje. En ze gaat niet uit haar hokje, terwijl het open staat. Normaal springt ze er dan meteen uit. Weet iemand wat dit is?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:37

Oeps, die is ziek. Maar het kan ook zijn dat er iets gebeurd is waardoor hij zich is kapotgeschrokken. Ik weet alleen niet hoe je zo'n beestje kunt helpen. Zou hij het koud hebben?

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:40

Niet te lang aanzien, bij twijfel gewoon naar de dierenarts, die zijn daar voor!

Nulla tenaci invia est via

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:49

Mijn konijn zat er ook zo bij en die had toen Myxomatose. Dat wisten wij omdat het andere konijn precies zo ging en pats boem dood was. Wij hebben de DA er niet bijgehaald, maar haar vocht toegediend en langzaam aan is ze gewoon teruggekomen. Ze leeft nog steeds, maar het is dan ook echt een b*tch... ongelofelijk. Voor mijn konijn haal ik de DA er niet bij, beest heeft 25 gulden gekost en het is gewoon voor de fun. Voor m'n paard is het wat anders, die mag al naar de dokter als hij z'n neus stoot.
Als je het zeker wil weten zou ik gewoon even naar de DA gaan, het moet niet te lang duren, want konijntjes zijn echt ontzettend snel weg. Al mijn konijnen (stuk of 8, daardoor ben ik wat onverschilliger geworden) waren echt in no time weg (eentje kreeg diarree, 2 uur later dood, ander viel gewoon om) en dat is best wel zonde. Fuzz is op dit moment wel het konijn dat ik het langst gehad heb, 5-6 jaar maar liefst...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 10:49

Ja ik weet t ook niet. Ze trilt nou niet meer, dus misschien had ze t echt koud? Ze beweegt nu wel, maar heeft nog niks gegeten. Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik vanmiddag naar de dierenarts toe.

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 10:50

Ze springt nu ook de hele tijd op en neer in haar hokje, heel raar.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:51

Niet te lang aan kijken hoor. Konijnen zijn heel gevoelig als er iets is gelijk naar de da, die kan hem misschien nog helpen!! Misschien heeft hij wel een verstopping, dat hebben ze vaak ivm verharen.

XANTHA

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:53

ik twijfel of je konijn ziek is. ze kan ook in een bepaalde gemoedstoestand verkeren, schrik, nervositeit etc. MIsschien moet je even haar omgeving een beetje afzetten zodat ze echt helemaal tot rust kan komen of zo. zorgen dat ze zich veilig voelt.

De hond is de betere mens

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:53

zeker wel de da erbij halen, een konijn verdiend dat ook, ookal is ie voor de fun Laui! Als je een dier in huis haalt moet je er voor zorgen ook!!!

XANTHA

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:55

Op en neer springen? Trillerig, springt ze tegen de wanden aan? Zie je haar koppie vertrekken als ze dat doet?

Met niet eten moet je uitkijken, bij 2 dagen niet eten loopt het meestal niet goed af met konijntjes.

Reageert ze wel op je? Kijkt ze alert uit haar oogjes?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:57

Ikzelf vind dat elk dier waar je de verantwoording over hebt genomen een DA verdient als die nodig is. Zelfs toen voor m'n hamster zat ik bij de DA een paar jaar terug.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:58

Ja, precies wat ik bedoel!!

XANTHA

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 11:00

Ze springt soms tegen het hokje aan, maar haar koppie verrekt niet. Net toen ze zo trillerig was, keek ze ook heel zielig, maar nu weer gewoon. Ze reageert nu weer wel, maar eet nog niet. Ik ben nu m'n haar aan het verven, Haha! dus over een half uurtje bel ik de DA. Ik zie net dat ze telefonisch spreekuur hebben, tot 12 uur! Boos! En van 16 u tot 16:30. Hmmm dan bel ik vanmiddag wel...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:05

Hou goed in de gaten of er geen 'spastische' bewegingen komen. Dat kan namelijk duiden op een epileptische aanval.

Heeft je konijntje de laatste dagen wat meegemaakt? Gevallen, geschrokken, kooi verplaatst, plotse harde geluiden, etc.?

Ik zou iig idd de DA even bellen, die kan je altijd meer vertellen dan wij 'leken'.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 11:08

Ik houd het in de gaten, en bel vanmiddag de Da. Zoals het er nu uitziet is er niks aan de hand. Ze reageert goed op me. Als ik bij haar kooi ga zitten, klimt ze tegen de tralies op. En ze zit niet meer zo stil.
En ze heeft niks raars meegemaakt, voor zover ik weet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:16

samantha23 schreef:
En ze heeft niks raars meegemaakt, voor zover ik weet.

nee maar je bent er niet continu bij geweest he. je kunt het nooit weten. ik denk dat het konijn zich ergens van rotgeschrokken is.

De hond is de betere mens

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 14:02

Nou, het lijkt nu alsof er niks aan de hand is. Ze huppelt weer vrolijk rond. En heeft ook al gegeten. Dus nog even afwachten of het nodig is om de DA te bellen.
Maar geod ik moet er toch binnenkort heen want ze moet opnieuw geeent worden, en haar nagels en tanden zijn vrij lang. Maar ik houd haar in de gaten!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:05

Heeft ze heldere oogjes?
Is de vacht goed?( geen overmatige haaruitval? )
Geen koorts? ( Kun je temperaturen met een gewone mensen thermometer, even op spugen dan glijdt het beter.)

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:40

Het klinkt niet gezond ik zou gewoon de dierenarts bellen en daar om advies vragen dan heb je tenminste meteen een goed antwoord en snel. Btw als die een keer niet op het eten afduikt hoeft die niet meteen ziek te zijn, maar in dit geval wel als hij ook nog in een hoekje zit te trillen.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:02

Hmm klinkt niet echt lekker nee. Als ik jou was zou ik maar toch voor de zekerheid de DA bellen, je kunt het maar beter zeker weten. En misschien lijkt het of er niks meer aan de hand is, maar misschien dat het over een paar uur weer net zo is. Neem het zekere voor het onzekere. Knipoog

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:48

hou haar de komende 48 uur goed in de gaten. gebeurd het weer moet je direct naar de da gaan.
konijnen zijn vreeselijk gevoelig. zorg dat ze voldoende eet en drinkt.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie