Bijna alles is toch wel een keer geweest...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:25

Citaat:
- mag ik met een springzadel dressuuren (of vice versa)
- mag ik met een martingaal dressuren
- wat vinden jullie van sporen?
Als ik iets wil weten over bv endurance of sgw, zoek ik dat eerst op in de reglementen of op een site (links staan hier bij bosjes), en kom daarna met gerichte vragen. Wat eigen initiatief kan heus geen kwaad, veel vragen komen mij over als luiheid eerlijk gezegd.


Je had het net over niet willen lezen, zulke titels zijn toch wel duidelijk genoeg, dat jij weer weet dat je dat liever niet leest. ( snap je hem nog )
Oke ik snap dat je mensen niet wilt horen zeuren, maar goed er zitten zo'n 2000 (?) mensen op zo'n forum waaronder ook kinderen.

En ook voor niewelingen klinkt het erg vijandig wanneer er onder een vraag staat:
"is dit niet al eerder behandeld? :| "

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:30

Ja hoor, ik snap 'm nog.
ik lees ze dan ook niet want de titel spreekt al boekdelen *LOL*
Maar leg me nou eens uit waarom je dat niet kunt opzoeken in de reglementen die nou juist daarvoor zijn en in een speciaal sticky staan vermeld. En iemand van 15 vindt zichzelf meestal volwassen, ik zou ze geen kinderen durven noemen want dan valt iedereen over me heen.

Ik kan me trouwens voorstellen dat die opmerking niet erg aardig overkomt (en dat zal ik voortaan anders formuleren), anderzijds vind ik het heel normaal dat nieuwelingen even de regels lezen, en de moeite doen om eerst iets op te zoeken.

PS Nu ben ik vaak zo aardig om het op te zoeken en de links neer te zetten.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:37

Ja oke, maar als je die regelementen 1 x doorleest, ga je die echt niet in je hoofd stampen, maar goed ik snap je punt.

En 15 jarige.. jaaaa die vinden zich heel volwassen hehe Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:59

Margreet schreef:
Je kunt toch ook verwijzen naar wat je er al eerder over geschreven hebt?
tuurlijk er is toch niets mis met een verwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:22

Het is inderdaad zo dat de materie beperkt is, paarden, paarden, paarden en aanverwante zaken. Op een gegeven moment heb je alle onderwerpen wel gehad. Toch is bokt groot geworden met al die doorsnee vragen en stellingen. Bokt groeit nog steeds en zolang als er nieuwe mensen bij komen, worden dezelfde dingen weer aan de orde gesteld. Dezelfde onderwerpen dus, maar omdat bokt er alsmaar nieuwe leden bij krijgt worden diezelfde onderwerpen toch steeds weer anders behandeld, geen enkel topic is gelijk, netzomin als de visies van mensen.

Sommige dingen kom je nooit onderuit, want twee keer per jaar wordt de vraag gesteld of de deken nu op of af moet en tussendoor nog een paar keer de vraag of er niet een dikkere bij moet... enzovoort. Dan heb ik het over simpele dingen waar je vaak met ja of nee op kunt antwoorden en die redelijk eenduidig (kunnen) zijn. Maar waar het gaat om rijtechnische of fokkerij onderwerpen, denk ik dat je nooit uitgepraat kunt zijn omdat we allemaal nog bijleren, elke dag.

Op het RT forum komt vaak het "aan de teugel rijden" aan de orde, op allerlei manieren. Vragen daarover worden meestal gesteld door de wat minder ervaren ruiters onder ons, dat is vrij logisch. Vaak wordt er alleen maar geantwoord dat het al zoooo vaak aan de orde is geweest en als klap op de vuurpijl de mededeling dat diegene vooral les moet nemen. Beiden antwoorden zijn wel juist, maar geen antwoord op de vraag en soms kan dat heel onvriendelijk overkomen, vooral op nieuwe leden. De ruiters onder ons die het wel onder de knie hebben, hoeven niet te antwoorden, maar tegelijkertijd is er niks op tegen om iemand op weg te helpen met zijn of haar probleem/vraag en dat mis ik soms wel een beetje. Elk forum op bokt is nog steeds bedoeld om ervaring uit te wisselen en om iets op te steken. Dat geldt denk ik voor iedereen, omdat niemand uitgeleerd kan zijn.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:45

Ik ben het ook eens met SuperPepijn enz..
Vaak komt het voor dat het onderwerp een hele andere wending krijgt of nuttige nieuwe tips.
Maar af en toe komt het wel voor zie ik dat het onderwerp echt net is geweest en dan direct dezelde vraag opnieuw wordt gesteld..dan denkt ik van: 'Je had best even beter kunnen kijken dan..' dan staat hij 1 pagina verder bijvoorbeeld. Daar kan ik me wel aan ergeren Lips are sealed

Ik ben zelf ook nog niet zo lang op bokt en zoek ook wel eens dingen op via de zoekmachine, maar vaak doet dat ding het niet eens bij mij

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:15

misschien kunnen we voor veelgestelde vragen, zoals: mag ik met een veelzijdigheidszadel starten?, waar een keihard antwoord mogelijk is een FAQ maken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:18

Een FAQ met per forum de meest gestelde vragen misschien?
Eens met SexP dus Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:55

SuperPepeijn schreef:
misschien kunnen we voor veelgestelde vragen, zoals: mag ik met een veelzijdigheidszadel starten?, waar een keihard antwoord mogelijk is een FAQ maken.


Dat is een heel goed plan en staat ook al heel erg lang op stapel.