wat vinden jullie NU van deze oorlog?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

wat vinden jullie NU van deze oorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 18:46

Ik vraag me af wat jullie nu van de oorlog vinden, met name de die voor die demonstraties waren of zelf hebben meegelopen. Ik was vanaf dag 1 voor het feit dat er iets moest gebeuren en als er iets zou moeten gebeuren dat het swift moest zijn. Dit is gebeurd, gelukkig voor die mensen (en de rest van de wereld)!

Zijn er mensen hier die eerst hebben gedemonstreerd en nu wel opeens voor die oorlog zijn? En waarom?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:32

ik niet, was 'voor' de oorlog. ben er nu blij om maar ga niet staan roepen van ah waar zijn ze nu, want ik kan begrijpen hoe er toen gedacht werd, en misschien nog steeds...
ik had wel bijna gedemonstreerd, iedereen in me klas ging enzo, vonden het stom dat ik niet tegen (toen ook niet voor) de oorlog was...

Enya - Daya :-)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 21:46

ponyzotje schreef:
ik niet, was 'voor' de oorlog. ben er nu blij om maar ga niet staan roepen van ah waar zijn ze nu, want ik kan begrijpen hoe er toen gedacht werd, en misschien nog steeds...
ik had wel bijna gedemonstreerd, iedereen in me klas ging enzo, vonden het stom dat ik niet tegen (toen ook niet voor) de oorlog was...


Hoezo toen? je bedoelt drie weken geleden. Het hele verloop van de oorlog, plus de reactie van de bevolking was bijzonder voorspelbaar. Maar als je dus hebt gedemonstreerd, dan kan het dus niet anders dat je het niet om bovenstaande redenen hebt gedaan(het bevrijden van de de bevolking plus het weghalen van de vlooien in de pels). Technische gesproken moet er dus nog steeds gedemonstreerd worden of op zijn minst nog net zoveel mensen voor zijn, juist omdat men tegen de manier was hoe het ging.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:41

De oorlog is nog niet voorbij. Ik denk dat we nog heel veel kleine verzetshaarden zullen zien, en veel meer mensen die met zelfmoordaanslagen een aantal mensen proberen mee te nemen.
Juich niet te vroeg, dit kan nog erg lang gaan duren....

Je suis Charlie.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:47

Ik ben niet voor of tegen oorlog, maar wel voor vrede en stoppen van tirannie. Het doel in dit geval kan niet anders bereikt (meer) worden dan door deze gekozen actie (voor een zaak die zelf gecreeerd is)... hoeveel mensen nu sterven voor vrede is niets vergeleken hoeveel mensen er stierven aan oa marteling onder het regime van een tiran.

Wij hebben een chant gedaan voor vrede en wijsheid...die energie hebben we uitgezonden, wat overigens niet inhoudt dat er tegen de oorlog is uitgezonden...juist voor het ogenschijnlijke doel en dan heb ik het niet over olie en economie.... maar het stoppen van een tiran.
Hopenlijk is vrede en wijsheid het resultaat.
Laatst bijgewerkt door orri op 10-04-03 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:52

Ik ben niet voor een oorlog, maar ik ben wel tegen het stoppen van het regime van Irak en het tegenhouden van die gast zelf.. Dus ja als oorlog het is wat kan helpen, dan zal oorlog het zijn dat zal helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:49

Sypheron schreef:
Ik ben niet voor een oorlog, maar ik ben wel tegen het stoppen van het regime van Irak en het tegenhouden van die gast zelf.. Dus ja als oorlog het is wat kan helpen, dan zal oorlog het zijn dat zal helpen.


Amen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:39

Ik ben achteraf blij dat ik er niet echt een mening over gegeven heb. Ik wist gewoon niet of ze er goed aan zouden doen. Nu achteraf weet ik het wel; de mensen daar zijn echt blij dat Saddam opgekalefaterd is. Ik heb de oorlog nooit echt veroordeeld maar ik was er huiverig voor. Sja, het gaat ook gepaard met doden he. En dat is gewoon iets wat ik nooit echt kan toejuichen.

De hond is de betere mens

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:41

Sypheron schreef:
Ik ben niet voor een oorlog, maar ik ben wel tegen het stoppen van het regime van Irak en het tegenhouden van die gast zelf.. Dus ja als oorlog het is wat kan helpen, dan zal oorlog het zijn dat zal helpen.


dat bedoelde ik met toen ook niet voor. nu "wel" omdat ik weet wat ze gedaan hebben nu. that way Lachen

Enya - Daya :-)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 16:55

Wat me gewoon opvalt. mensen denken niet voor zich zelf. Dat zie je weer aan die nieuwe demonstraties. Opeens zijn er nog maar 100 man. Hahaha, dan bescheur ik me helemaal. Niets is er veranderd, helemaal niet aan de reden van demonstreren. waar blijven al die mensen dan? Mensen lopen lekker achter anderen aan, dat scheelt ze weer om niet zelf na te denken. Zie maar aan de plotselinge opkomst van LPV, Bos, en demonstreren en weet ik veel wat voor een kudde gedrag mensen vertonen. Gewoonweg omdat ze niet nadenken maar gewoon omdat de 1 wat schreeuwt en de ander denkt, tja wellicht. prima, doen we. Maar zelf nadenken ho maar.
Domme mensen zijn eigenlijk gevaarlijk, want ze hebben samen wel macht, maar ze weten niet waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Zo veel mensen met oogkleppen.....

[edit]typootjes[/edit]

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 00:24

Helemaal mee eens Prima, vooral die laatste regel is erg sterk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 00:26

Mensen willen zo graag een mening dat als ze er een horen, denken : "dat zal 'm wel zijn ja". Vrij naar Freek de Jonge.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 17:41

Nog een leuke. Die peilingen van J. Marijnissen (of hoe heet die man). eerst nog 8 zetels ofzo. toen iets van 28 en later toch maar weer helemaal teruggekakt.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

robbie1
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:14

ze moete de hele paasei boel daar plat dondere!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:59

Ik volg 't niet eens meer. In het begin zat ik elke dag 5 keer naar de oorlog te kijken, en niks missen. Nu vind ik het wel klaar. 'T is vreselijk zonde dat de irakezen geen respect hebben voor musea. Ze plunderen ze gewoon. Een wereld beroemd kleitablet zag je op tv gewoon in stukken op de grond liggen. Dat vind ik dus onnodig. Maar voor de rest zoeken ze het maar lekker uit. Schiet elkaar maar overhoop. Best wel hard gezegd, maar weet iemand een andere oplossing dan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ekeif96, GrapeshotBot, Inney, maitestar23, ManonGrr, Queijo, Vagabondo en 79 bezoekers