Zouden die militairen in Irak nou ook nog slapen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Zouden die militairen in Irak nou ook nog slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 10:33

Ik zie op tv nu al die oorlogsactie en vraag mij toch een beetje af of die militairen daar uberhaupt nog wel slapen/ rust krijgen? En ook al krijgen ze tijd om te slapen....dan denk ik niet dat ze ook maar 1 oog dicht doen!!!! Als ik moest gaan slapen met het idee dat ik morgen met een tank recht op Bagdad moest afrijden om daar gezellig het gevecht aan te gaan met die gekke Saddam-aanhangers met hun mitrailleurs.....dan denk ik niet dat ik lekker kon slapen.....

Wat denken jullie? Hebben die militairen lekker uitgerust of zitten ze nu als oververmoeide zombies in die tanks enzo?

Knipoog


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:40

Ja tuurlijk slapen ze. Zij zijn niet bang en ook niet echt zenuwachtig, dat mag ook niet want dat kan je niet gebruiken als je je moet concentreren, die hebben wel wat anders aan hun hoofd. De bedoeling is juist om de vijand uit te putten...

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:42

Ik zou ook niet kunne slapen hoor, Je kan toch niet in slaapen als je weet wat je morgen tegeburen staat Frusty

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 12:08

Sypheron schreef:
Ja tuurlijk slapen ze. Zij zijn niet bang en ook niet echt zenuwachtig, dat mag ook niet want dat kan je niet gebruiken als je je moet concentreren, die hebben wel wat anders aan hun hoofd. De bedoeling is juist om de vijand uit te putten...


Ik kan mij dus echt niet voorstellen dat ze niet bang zijn....het zijn toch ook gewoon mensen met gevoelens en angsten?

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:32

Tuurlijk zijn het mensen met gevoelens en angsten...maar ik dat ze in hun opleiding leren daar zo mee op te gaan dat de angst niet in de weg staat....zoals bevoorbeeld de slaap....

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:06

Franca"]
[quote="Sypheron schreef:
Ja tuurlijk slapen ze. Zij zijn niet bang en ook niet echt zenuwachtig, dat mag ook niet want dat kan je niet gebruiken als je je moet concentreren, die hebben wel wat anders aan hun hoofd. De bedoeling is juist om de vijand uit te putten...


Ik kan mij dus echt niet voorstellen dat ze niet bang zijn....het zijn toch ook gewoon mensen met gevoelens en angsten?
[/quote]

Ze vechten voor wat voorgehouden wordt en dat is de "goede zaak", de bevrijding van Irak. Uiteraard wordt er geslapen, zei het met "one eye open".

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:12

Je maakt mij niet wijs dat je in zo'n gespannen situatie en omgeving net zo lekker slaapt als thuis

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:45

tuulijk zijn ze gespannen, maar ik denk dat ze door de trainingen die ze hebben gehad wel met die angsten om hebben leren gaan! en in zekere zin hebben ze er ook zelf voor gekozen, wie militair wordt weet dat je ooit de kans loopt te moeten strijden wanneer er een oorlog uitbreekt

(L)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:21

wat ik gisteren inderdaad nog tegen m'n vriend zei
"zo'n "baan" zou je toch niet kunnen doen, ik kan werkelijk NIET begrijpen hoe die mensen nog met zichzelf kunnen leven, want ze vermoorden gewoon andere mensen. Omdat het hun werk is????
Sorry, ik zou het niet kunnen en kan me niet indenken dat er mensen zijn die dat wel kunnen.................walgelijk

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:35

Maar als je in een gevecht bent met de vijand bent dan is het jouw leven of dat van hem, en dan kies je toch wel voor jezelf.
Ze zijn de hele dag 'bezig' en omdat ze daarvan moe zijn slapen ze dan toch wel een beetje, 's nachts is het ook kouders, kun je ook beter slapen..Er is 's nachts trouwens ook een patrouille en als er wat aan de hand is word je vanzelf wakkergemaakt Dromen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:04

ja indies, daar heb je helemaal gelijk in!!!!!!!!! Tuurlijk kies je dan voor jezelf, maar wat een gevoel moet zo'n man hebben aan het eind van zo'n oorlog? Tis ook niet gek dat er zoveel mannen uit de vietnam oorlog helemaal doorgedraaid zijn he..........heel erg zielig!!!!!!!!!!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:12

Wij zien het van een andere kant, zij zijn helemaal opgedraaid voor "De goed zaak" . Hebben daar maanden soms zitten wachten en nu volop in de weer, de adreline jaagt door het lijf tijdens de actie en daarna slapen ze als rozen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 08:10

tjah ALS IK EEN SOLDAAT WAS DAN ZOU IK GEEN OOG DICHT DURVEN DOEN.
MAAR HUN ZIJN ER NATUYURLIJK VOOR OPGELIJT.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:53

mrnino schreef:
tjah ALS IK EEN SOLDAAT WAS DAN ZOU IK GEEN OOG DICHT DURVEN DOEN.
MAAR HUN ZIJN ER NATUYURLIJK VOOR OPGELIJT.


Jeetje!
Kan je alsjeblieft op je spelling en schrift letten? Ik snap niet waar dit ineens vandaan komt, want ik heb al genoeg fatsoenlijke berichten van jou gezien.

Maargoed, spanning is er natuurlijk altijd, maar zoals al werd gezegd mag dat niet in de weg zitten, en om dat uit de weg te houden, moet je gewoon blijven denken, dat als je je niet concentreerd het je dood betekend.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 12:10

Ik denk ook dat die mensen er voor opgeleid zijn om met hun spanningen om te gaan. Een beetje pnanning is wel goed, want dan zijn ze oplettender, maar ik ben toch wel blij dat ik hier rustig in mijn eigen bedje lig!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 12:34

Lovely schreef:

Ze vechten voor wat voorgehouden wordt en dat is de "goede zaak", de bevrijding van Irak.


Dat lijkt me nou juist in deze oorlog zo vreselijk moeilijk.. De grootste drijfveer die soldaten hebben is dat ze thuiskomen als helden. Maar in deze oorlog zijn de meningen zo verdeeld dat de soldaten na deze oorlog alles behalve een heldenrol kunnen verwachten.

Zelfde als met de vietnam oorlog.. Het was een vreselijk smerige oorlog, maar dat zijn ze meestal.. Het feit dat veel vietnam veteranen uiteindelijk doorgedraaid zijn lijkt me niet zo zeer de vreselijke oorlog, maar de thuiskomst, omdat je weet dat heel veel landgenoten het niet eens zijn met het feit dat jij daar voor je land hebt gestreden.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:00

Ik ken persoonlijk twee militairen, ze zijn er niet bij hoor want ze zijn 1 van elgie en de andere van nederland maar aam allebei heb ik het hun gevraagd van zou jij niet bang wezen als je nu in irac was en allebei zeiden ze hetzelfde, nee, we dienen ons vaderland en dat is het belangrijkste ik dacht echt van, mijn leven of het vaderland, euhhh mijn leven Schijnheilig Schijnheilig of niet???????

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

lecoco
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 08:21

ik vindt het echt kanpa als je het leger in zopu gaan want ik zou het denk niet durfen en dus ook niet kunnen slapen

nog een maandje dan geen school meer en lekker vakantie

FatherB

Berichten: 31
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:24

ik heb gehoord (op ned3) dat piloten amfitaminen krijgen (ehh.. doping dus Haha!) omdat ze anders hun conccentratie kwijtraken door vermoeheid (tsja, ze moeten veel vluchten maken).
En over het moorden: ik denk dat ze niet vanuit gaan dat het mensen zijn maar 'targets'. Als je gaat denken dat de vijand een gezin heeft met kinderen enz enz, dan kun je volgens mij beter stoppen, want dat red je niet psychologisch (of je moet zo wreeed zijn, maar dat lijkt me sterk dat er zoveeeel van die mensen zijn).
Iig weet ik van apache piloten dat als ze een tank uitschakelen niet denken aan de mensen die erin zitten, ze willen dan de tank 'doden' en niet de mensen erin (iig beschouwen ze zichzelf neit als moordenaars).

Dazed and confused Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Bengell, Bo_Y, brennie85, chinnie, ComscoreBot, Cowboy55, Esther_r20, Grassh0pper, Ik_is_Ik, lennie, Mo_86, moonsparkle, nonosb, shaddy82, wonanda, xxmichellexx en 36 bezoekers