Tips inrichting appartement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Tips inrichting appartement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 19:12

Eind dit jaar heb ik dan eindelijk iets voor mezelf een nieuwbouwappartement in de Groote wielen in Rosmalen,
super leuk natuurlijk. Alleen alles moet nog worden ingericht := Waar haalden jullie de inspiratie vandaan???
Boeken, tv of de winkels. Is het dan ook uiteindelijk geworden wat jullie hadden bedacht??? Moet dus ook nog alles kopen,
bank, kasten, bed enz enz. Wie weet waar ik mijn inspiratie vandaan kan halen :?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:19

http://www.purplearea.blogspot.com/
Vooral op een paar oudere pagina's vind ik hier hele mooie plaatjes op staan! Een dagje Ikea is ook
altijd leuk! Of koop een paar interieurmagazines :j .

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:21

Ikea :D Daar heb je zo veel leuke ideetjes! Ze hebben daar verschillende maten kamers volledig ingericht en je krijgt een goed idee van hoeveel ruimte je overhoudt in een geheel ingerichte kamer. Er zijn ook verschillende stijlen te vinden en ik vind het heel betaalbaar :) Leen Bakker heeft ook nog wel eens leuke meubels voor weinig geld en frummels kun je bij bijv. Trendhopper en Xenos halen. Door veel te kijken en te combineren kom je al een eind :) En natuurlijk voor ogen houden wat jij mooi vindt, welke kleuren, welke stijl, veel meubels of liever sober, enz.

Succes :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Tips inrichting appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:23

Een tip: knip uit folders zaken die je mooi vindt en ga kijken of ze ook bij elkaar staan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:25

Ikea :o

kringloopwinkel kan ook leuk zijn, moet je wel een goeie hebben, niet zo eentje met spullen die nog net geen afval zijn

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:30

ik volg even!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:41

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:42

Ik volg het ook even als alles goed gaat beginnen ze eind volgende maand ons appartement ook te bouwen.

Augustus 2010 wordt het opgeleverd dus kan ook nog wel wat tips gebuiken!

Wij hebben ondertussen al een aantal rondjes ikea gedaan.
Alle folders houden we in de gaten, en een aantal interieurbladen hebben zijn plekje al gevonden in de kast na helemaal verslonden te zijn :)

Udo, moet jij ook nog een keuken kopen wij namelijk wel vind ze zo ontzettend duur bij bijvoorbeeld brugman keukens!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:47

Vrienden van ons hebben hun keuken van marktplaats afgehaald, hele mooie keuken voor een heeeeele leuke prijs.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:44

Fifteen schreef:
Ik volg het ook even als alles goed gaat beginnen ze eind volgende maand ons appartement ook te bouwen.

Augustus 2010 wordt het opgeleverd dus kan ook nog wel wat tips gebuiken!

Wij hebben ondertussen al een aantal rondjes ikea gedaan.
Alle folders houden we in de gaten, en een aantal interieurbladen hebben zijn plekje al gevonden in de kast na helemaal verslonden te zijn :)

Udo, moet jij ook nog een keuken kopen wij namelijk wel vind ze zo ontzettend duur bij bijvoorbeeld brugman keukens!

Nee, er zit een keukenblok in, maar wel een kookfornuis geloof ik. Ook de badkamer zit erin, het is dan ook een huurhuis :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:54

Oke dat van ons is een nieuwbouw :)
Er zat een keuken in die we niet mooi vonden vandaar dat we er nu zelf een gaan uitkiezen maar ik vind het duur !! :n

Badkamer zit er bij ons ook al in.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 22:00

Fifteen schreef:
Oke dat van ons is een nieuwbouw :)
Er zat een keuken in die we niet mooi vonden vandaar dat we er nu zelf een gaan uitkiezen maar ik vind het duur !! :n

Badkamer zit er bij ons ook al in.

Okee, nou ik ben single dus vind het al onwijs leuk om de woon en slaapkamer te voorzien van nieuwe meubels.
De keuken is op dit moment dus nog niet van groot belang :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:16

Wij hebben ht geluk dat mijn schoon ouders ons voor een groot deel gaan voorzien van meubels :)

We moeten alleen een keuken uitzoeken, me vriend is alleen kok van beroep dus hij heeft nogal een aantal prijzige must have's
haha

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:22

Heb je geen vriendin of kennis die toevallig zelf een erg leuk interieur heeft, of evt. studeerd voor stylist/binnenhuisarchitectuur?

Ik kan wel 100 huizen inrichting, zoveel ideeen heb ik , en zoveel vind ik ook zelf mooi. Maar het is denk ik ook erg belangrijk om naast te kijken wat je zelf mooi vind, te kijken wat er zal staan in je huis.....

Ook zou ik eerst bekijken wat je eisen qua kwaliteit/prijs/kleuren/formaat je wil. want anders wordt je heel hebberig en kan je al helemaal niet kiezen uit allerlei leuke spullen. Zo wou ik graag een grote hoekbank, waar we lekker met zijn twee op konden liggen, geen losse stoelen verder, daar was ons huis te klein voor. Dus omdat ik me dit bedacht had, heb ik toch niet die hele kekke paarse barokke bank met een leuk prijsje gekocht....want dat vind ik dan wel erg leuk, maar in gebruik krijg ik er dan later spijt van!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:33

Hoe hoog is je budget? Als je nog helemaal niets hebt, en voor de eerste keer iets in wilt richten, zou ik het niet te duur maken. Vervangen kan later nog altijd. Ikea heeft leuke startermeubels, op de marktplaats en de kringloop kun je ook leuke dingen halen. Bedenk ook dat je nog voor een fortuin tegen de wanden aan moet smeren als je een leuk kleurtje wilt of nog moet behangen, en als er geen vloerbedekking in zit, is ook dat een hap uit je budget.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:44

Goede tips Cassidy! Daarnaast vind ik het zelf erg mooi om oud en nieuw te combineren in een interieur: oud hout of oude antieke stoelen/kasten tegenover modern meubilair.

Zo hebben we een massief houten eiken salontafel verbouwd tot een leuke tafel: blad eraf, zwenkwielen eronder (van de bouwmarkt) envoila: een tafel met karakter, oud maar toch met een moderne twist.

Wat ik trouwens echt niet mooi vind zijn basic meubelen in saaie kleuren en dan alle accesoires bijv. appeltjes groen: kussens, glazen, potten, kaarsen....brrrrrr!

Durf een paar meubels te kopen met een statement (wellicht iets duurder) en koop daar goedkopere/tweedehands spullen bij!

Verf kan trouwens wel veel doen....maar is wel een kosten post. Zo heb ik een saaie witte badkamer, met alleen een douchestang en wastafel: ik heb het plafond roze geverfd :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:44

denk idd dat dat de beste tip is. Bedenk wat je wilt, wat je wilt en kunt uitgeven, en ga dan nog alleen voor dat wat jij wilt.
Wij hebben alle meubels op 1 dag gekocht; wisten we zeker dat het allemaal paste en goed bij elkaar stond, en daarop de kleuren op de muren aangepast.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:48

Mijn interieur is door de jaren heen bij elkaar gesprokkeld, en zegt iets over mezelf. Heel gemeen gezegd, als ik in een huis kom dat door een styliste is ingericht, en alle meubels passend qua stijl en kleur bij elkaar zijn gezocht, heb ik het gevoel een showroom binnen te stappen, en geen huis waar iemand, woont, werkt en lekker kan ontspannen.

En vergis je niet wat behalve het inrichten van het huis, ook het inrichten van de keuken kost. Heb je al keukenspullen, beddegoed, handdoeken? Lampen, gordijnen? Ook daar moet je geld aan uitgeven!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:57

Ja al die kleine zaken bij elkaar kosten ook veel geld: zeeppompjes in de wc/badkamer/keuken, spaarlampen, PLANTEN (vind ik onontbeerlijk in een interieur), fotolijsten, matrassen (duur joh...), ect.

Ik vind een styliste ook slecht als ze alles van de ikea wegtrekt en geen persoonlijkheid in een interieur brengt.... maar ze zijn vaak wel goed in de basis, en iets krachtigs neer te zetten.

Ik kom zelf erg graag bij de kringloop en heb daar ook in de loop van de jaren leuke spullen vandaan: grote spiegels, potten/glazen/vazen, tuinstoelen, servies, grote lederen koffers voor decoratie, en vast nog wel veel meer....haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 02:26

Ik heb alle mogelijke woonbladen in huis gehaald en vanuit daar ideeen op gedaan.

Gooi het vooral niet te vol, je zal zien dat er al genoeg bij komt in verloop van tijd.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:53

Ik heb eigenlijk mijn uitzet compleet, pannen, bestek, borden, stofzuiger, dat hoef ik niet aan te kopen (gelukkig) mijn moeder betaald de wasmachine en droger (gelukkig) Heb ook al wat lampen, er gaat ook wat mee wat ik thuis al heb.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:53

Blijven over: koelkast, eventueel vriezer, en fornuis. Magnetron vind ik zelf heel handig. De rest aan electrische apparatuur kan er later wel bij.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 15:35

Cassidy schreef:
Blijven over: koelkast, eventueel vriezer, en fornuis. Magnetron vind ik zelf heel handig. De rest aan electrische apparatuur kan er later wel bij.

Magnetron krijg ik als het goed is van iemand, dus das ook een post minder. Gelukkig is heeft de stalgeigenaar een electowinkel en
waarschijnlijk krijg ik dan een leuke korting