iemand bekend met ischias?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

iemand bekend met ischias?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 17:19

Een aantal weken geleden zo eind Februarie, kreeg ik af en toe steken in mijn linker boven been op heup hoogte.

Na 2 weken werden de klachten erger en ben ik naar de huisarts gegaan.
Hij dacht aan een overbelaste pees/spier en schreef pijnstillers voor.

Ik slikte zo'n 6 saridons/ubuprofen op een dag om een werkdag nog door te komen(kas werk chrysanten). Vorige week donderdag opnieuw contact genomen met de huisarts omdat ik bijna van mijn stokkie ging van de pijn.
De assistent zei dat ik het weekend nog even door moest gaan met de pijnstillers en als het niet beter werd ik na het weekend maar weer moest bellen voor een afspraak.
Vorige week vrijdag heb ik me ziekgemeld omdat het echt niet meer ging.

Gister opnieuw bij de dokter geweest en die vond het eigenlijk niet normaal dat ik zoveel pijnstillers slikte.
Vandaag ben ik weer geweest en nu was er ook een fysio therapeut aanwezig(hij lijkt op iemand maar weet niet wie Haha! ).

Die kwam tot de conclusie dat ik Ischias heb en dat mijn hele linkerkant vastzit. Het deed ook onwijs pijn toen hij bezig was.

Nu heb ik dus een stukje hierover gelezen, en de symptomen kloppen exact op de constante rugklachten na dan.
Mijn rug was okay op de spieren na dan.

Is iemand hier op bokt die er ook eens mee te maken heeft gehad?
En hoelang duurde het eer je weer een beetje kon functioneren?

Met paardrijden, traplopen en fietsen heb ik bijna tot geen last.

Ik krijg nu fysio van die man in de hoop dat het dan beter gaat worden.
maar ik heb het idee dat het heel lag gaat duren.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:31

Ik studeer fysiotherapie en heb zelf ook een patient met een Ischias, het verschilt een beetje per persoon hoelang je er zoet mee bent en wat de therapie is.
Het is in feite een irritatie van de Nervus Ischiadicus, dus het hangt een beetje af van de mate van irritatie...
Maar vraag het gewoon aan je fysio hoelang hij verwacht dat t duurt.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:40

Hi Cowgirl, onderhand ken je mijn verhaal wel, maar zoek nog eens in het archief naar ischias. Bij mij begon het heel sluimerend, totdat ik op een gegeven moment echt kwam te liggen zoals je wel weet.
Sterkte!