bevallen met verdoving of niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:37

Hahahahaha toen we op de Havo/Vwo (2de klas geloof ik?) lieten ze ons een bevalling zien op videoband.... toen heb ik tot zeker mijn 18de gehoord tot de 'never-nooit-niet' kinder willende Haha! *LOL*
Nog steeds kijk ik niet graag naar bevallingen, een paar keer omdat ik zelf op springen stond, maar echt leuk, neuh...
Sommige vrouwen willen graag in de spiegel kijken naar het hoofd dat gaat staan (kronen), nou ik niet Haha!

Over mijn bevallingen, het viel niet mee maar ook niet tegen...
het was er gewoon en ik heb nog nooit zoiets pijnlijks mee gemaakt en (daarna weer) afgesloten.

Laat me zo zeggen dat ik Goliath met mijn pinkie nog versla na het baren van 2 kinderen Knipoog

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:20

Hahaha, hier sluit ik me helemaal bij aan Orri Knipoog

En na een "gezellige" middag met mijn oudste weet ik nu ook 100% zeker dat er geen derde komt Boos! Boos! Haha!

Pauline
Berichten: 12190
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:06

Ik heb me wel laten verdoven, ik kreeeg een weeenstorm en raakte in paniek. Wel es persweeen weggepuft? Heren dat voelt mi zo: alsof je megadiarree hebt, in een volle hobbelnde bus zonder wc en je moet NU! En dan keer 100.....Lachen
Ik heb er geen spijt van gehad, voor mij was dat op dat moment het beste. Vind het ook onzin om je dan te moeten schamen of adt je het niet "zelf " hebt gedaan. Wie heeft er dat kind uit geperst? Oh Knipoog
Heb wel veel steun aan mijn vriend gehad, dus heren, je moet er mi echt bij zijn, niet voor de gezelligheid maar dat is voor vrouwen het ook niet bepaald.
Had trouwens een spuit in mijn been, pethidine geloof ik. Neem t de toppen van je pijn af.

Pauline
Berichten: 12190
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:06

En het resultaat? Zie profiel, zoooo lief *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:44

Lekker jochie heb je Pauline Lovers !! (jouw beschrijving van de tegenhoudende persweeen, is zéér treffend Haha! !)
Ik vond de bevallingen 1000 % meevallen ! Wat ik al eerder schreef: mijn moeder zag met angst en beven de tijd tegemoet }> , dat ik een kind zou gaan krijgen, maar zelfs zij zei, dat ze nooit had gdacht dat het bij mij zó makkelijk zou gaan Lachen !
Het is trouwens wel grappig; hoe een bevalling gaat (puur technisch gezien), weet iedereen wel, maar ondanks dat, hoor je toch van iedereen steeds weer andere verhalen. En weet je wat nou zo leuk is: Als je zelf gaat bevallen, is het bij jóu ook weer anders Knipoog !

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:58

Ik wil wel verdoving, het lijkt me zo pijnlijk ! Ligt ook aan je pijngrens he.
En mijn man/vriend (Ligt eraan of we dan al getrouwd zijn) moet erbij zijn.
We kijken bijna elke keer na de bevalling maar ik blijf het ranzig vinden ! Ben benieuwd hoe ik het bij mijn eigen bevalling ervaar.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:12

Je hebt niks te willen, ze geven je echt niet zomaar een verdoving hoor.
Dan moet er echt een hele goede reden voor zijn!

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:15

Ik ben aan de ene kant wel blij dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, ben als de dood dat er wat mis gaat !
Hmmm dan maar zonder verdoving, ben alleen bang dat de mensen me niet zo lief meer vinden (ik weet hoe ik ben als ik pijn heb Haha! )

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:35

Ze zijn heel wat gewend hoor *LOL*
Tijdens de bevalling wordt alles je vergeven Haha!

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:35

Ik geloof dat ik maar naar Amerika ga verhuizen, SP. Haha!
Een verdoving lijkt me wel wat en als het echt zo schadelijk zou zijn, zou het zeker in Amerika met al die absurde schadeclaims verboden zijn.

Ik vind dat we hier in Nl. veel te ver gaan in dit soort dingen. Ook thuis bevallen: als mensen dat in Amerika horen kijken ze je echt wazig aan.
Bevallen doe je in het ziekenhuis en niet thuis.
In veel opzichten is Amerika mijn land wel: lachgas bij de tandarts lijkt me ook wel leuk Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:43

Ook in Amerika vechten ze nu voor thuis bevallen en bevallingen zonder verdoving (ja ja op Oprah gezien Knipoog Tong uitsteken ) er zijn zelfs nederlandse verloskundiges heen gegaan om daarin te helpen een van de mogelijkheid te voorzien.

Is de natuur te ver gaan? naast gekookte prakjes waardoor onze kaken te smal worden voor verstandkiezen... (ik heb ze wel en hoeven er niet uit, heb een helemaal gaaf gebit)... het is een schande in Amerika weten vrouwen niet hoe ze moeten bevallen, het zijn dan letterlijk net schapen.
Die zijn net zo hulpeloos als in een soap of film, iemand moet ze vertellen wanneer ze wat moeten doen en 'the doctor delivered the baby' is niet voor niets de standaard uitspraak. Hier 'the mother delivered the baby'....

En ziekenhuizen hebben hun eigen advocaten en die zorgen ervoor dat je een formulier tekent waarop staat dat je geen schadeclaim in kunt dienen.... (standaard, die dekken zich zo goed in)

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:34

orri schreef:
Ze zijn heel wat gewend hoor *LOL*
Tijdens de bevalling wordt alles je vergeven Haha!


Volgens mij heb ik echtscheiding na de bevalling ! De dames in het ziekenhuis zijn het gewend mijn vriend niet .Het is dan natuurlijk zijn schuld dat ik daar lig Schijnheilig, hij heeft het makkelijk.
En echt wel dat ie mee moet naar puf-lessen !

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:45

En dat wordt dan ook vaak geschreeuwd.... Knipoog
"het is jouw schuld dat ik hier lig" *LOL*

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 13:16

Maar wanneer krijg je nou het moedergevoel??
en wat voel je dan precies? Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 13:56

Tja, sommige krijgen dat op het moment dat ze zwanger worden, de volgende als ze de baby in de buik voelen bewegen, de derde ná de bevalling en de vierde krijgt het nooit Lips are sealed !
Ik voelde me iig overweldigd, blij, gelukkig en trots toen ik dat kleine bundeltje na de bevalling op m´n buik kreeg Lovers !
Trouwens, hoe blij ik ook met m´n tweede was: het geluksgevoel wat ik bij de eerste had, was niet meer te evenaren Knipoog !

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:26

Ik ben 14 (nog geen kids natuurlig!) maar ik wil nog lange niet kinderen.
Als ik 30 ben hoef ik ook nog geen kienders.
Mischien als ik rond de 35 of ouder ben?
Haha!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:18

Ik had Shauni zonder enige verdoving. Inderdaad heel pijnlijk, maar wel een wel een hele leuke ervaring. Die pijn was ik al snel vergeten toen Shauni op mijn buik was gelegt. Dan is die pijn echt niet meer belangrijk hoor! Alhoewel ik voor een prik vroeg ben ik wel blij dat ik zonder heb gedaan! *LOL*

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:39

Ik had weeen om 4:00 s'ochtends en Shauni was om 19.20 geboren. Ik was ook zoals ze het hier noemen Induced. k'Weet niet meer precies hoe het daar heet. Vergeten! Dus de pijnen waren ook veel sterker en kwamen veel sneller. Ik herinner me nog dat ik naar de klok zat te kijken en me af vroeg of het ooit gedaan zou zijn. Ik bleef maar naar die klok kijken! Ik was niet aggressief en heb niemand namen genoemt, maar ik zat wel te zeuren en te huilen dat ze alsjeblieft dit kind eruit moesten halen! Nadien wel allemaal grappig als je er zo over denkt. Mijn man, nu ex, is er een hele tijd bij geweest en heeft inderdaad de navelstreng doorgeknipt. Een vriendin van mij was ook mee. Vond het belangrijk dat ze mee was omdat zij al twee kinderen had en zodoende ook ervaring ermee had. Een hele leuke ervaring die ik nooit zal vergeten! *LOL*

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:04

Advies voor als je kinderen wilt: ga nooit geneeskunde studeren. Een vriendin van mij doet dat en dan krijg je dus in je eerste jaar een video te zien van een bevalling, En dan wel eentje waar de vrouw van voor naar achter uitscheurd.
Geen vrouw die nog kinderen wil na die film Haha! .

Ik was dat toch al niet van plan, maar ik vindt het belachelijk dat ze hier in nederland zo moeilijk doen over een verdoving, het is toch geen verplichting om door een hel heen te gaan voordat je je kind vast mag houden?? En als die verdovingen echt zo schadelijk waren gebeurde dat in het buitenland ook echt niet zo veel.
Heel de wereld is gek behalve nederland Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:14

obsession schreef:
Je hebt niks te willen, ze geven je echt niet zomaar een verdoving hoor.
Dan moet er echt een hele goede reden voor zijn!


Ja, sadisten zijn het die gynaecologen Haha! (heb ik het goed geschreven?)
Het is (lees;bevallen) iig niet iets wat ik graag nog een keer zou doen Mijn lieve vriendje was overigens tijdens mijn weeën in SLAAP gevallen, nou daar heb je wat aan Verward *LOL* Niet meer dan 10 minuten, maar toch Boos! *LOL* Ik was btw wel een bikkel hoor, ik heb geen traan gelaten en zelfs geen gil Haha! Ik vond mezelf heel erg stoer...... *LOL*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:17

Ja idd, zo krom dat ze in Nederland er aan vast blijven houden dat je zonder verdoving moet bevallen!

JIJ bent degene die pijn heeft en het is JOUW lichaam en JOUW kind, wie is die arts om dan nee te zeggen als je een verdoving wil?

Belgie&Amerika zijn ze veel makkelijker(andere landen weet ik niet maar zo stom als hier in NL kan het nergens zijn) ik vind t bijna onmenselijk om iemand die een verdoving wil, het te weigeren!!

en oke, wil je zo graag natuurlijk bevallen zonder verdoving, moet dat ook kunnen, maar mijn keuze zal het nooit zijn!

al heb ik van de zus van een vriendin gehoord dat bevallen in t water ook goed te doen was, maar ja dan ga ik voor de combi lachgas&in het water!maar zelfs dan zal t nog wel pijn doen denk ik....nee voorlopig geen kinderen!

want dan heb je die bevalling gehad, maar hoelang duurt het wel niet voor je lichaam weer 100% de oude is, als dat nog ooit gebeurd? nee voor mij hoeft het nog lang niet, hoe leuk ik kinderen ook vind!

hou het mooi bij babysitten, en als ze vervelend zijn, ach ja de ouders komen vanzelf weer een keer thuis en dan kan ik weg Haha!

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:22

Lekker zo'n film.
Volgens mij scheurt iedereen bijna wel uit als ik de verhalen zo hoor, lekker hoor zo'n nietje in je doos !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:23

kojack schreef:
Lekker zo'n film.
Volgens mij scheurt iedereen bijna wel uit als ik de verhalen zo hoor, lekker hoor zo'n nietje in je doos !


Whahahahaha *LOL* *LOL* *LOL*
Lekker Amsterdams, heerlijk!!!!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:48

Als ik al ooit besluit kinderen te krijgen: Helemaal buiten westen a.u.b.! Zo'n martelgang van 8 uur lijkt mij helemaal niets. En dan het liefst gelijk naar het andere kamertje om weer helemaal strakgetrokken te worden. Haha! Haha! Als dat niet kan, dan maar geen kinderen Knipoog

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:59

Middeleeuws gewoon, dat dat nog bestaat dat je in deze moderne tijd nog zulke ondraaglijke pijnen moet lijden! Vroeger werden je rotte kiezen er zonder verdoving met een tang uitgetrokken, maar dat is nu wel anders. Daarentegen is de bevalling geen haar verandert!

Ik ben echt kleinzerig en panisch voor naalden dus ik denk niet dat ik een bevalling ga overleven Haha!