bevallen met verdoving of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:33

Een paard met ballen heb ik al, maar nu nog een man met BALLEN.. en 1 die niet flauwvalt van z'n eigen bloed..dan heb je aan mij een hele slechte Haha!

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:34

ik denk dat ik in mijn broek pies als hij flauw zou vallen Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:34

Ik denk dat je daar op dat moment niet capabel voor bent Barb hahaha Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:35

Ik denk er dat eerder wat anders uitfloept, uit een ander gaatje..

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:36

nee das waar..........denk ook niet dat ik een broek aan heb
op dat moment Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 22:36

en dan zeggen jullie altijd tegen mij dat ik onnozel slowchat...

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:38

ik voel me absoluut niet aangesproken Schijnheilig

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:39

NO WAY dat ik zonder pijnstillers een kind ga krijgen!
gelukkig zit ik heeeel dicht bij Belgie en daan zijn ze zo makkelijk, 3x AU! roepen en je krijgt lachgas/ruggenprik wat je maar wil!

en die natuurlijke pijnstillers zijn er dan om de pijn van de ruggenprik niet te voelen Knipoog

maar nee, heb de bevalling weleens gezien, in NL en in Belgie, en ik snap niet dat ze in NL zelfs als ze erom vragen niet zomaar verdoving krijgen! die dokters hebben makkelijk pratenm die voelen er nix van!!

maar de natuurlijke weg, oke dan ben je misschie blijer met je kind, vooral omdat je van de pijn af bent! wil het wel bewust meemaken, maar dan zonder de pijn!

maar ik denk(en nu ben ik heel serieus) dat als zo'n bevalling mij echt heel veel pijn doet, ik zo enorm chagie en gefrustreerd raak dat ik heel dat kind niet eens meer wil! klinkt misschien stom om dat te zeggen, maar ik zou daar echt niet tegen kunnen hoor! vind kinderen geweldig en om de een of andere reden komen er ook altijd kinderen op me af, wildvreemde kinderne komen naar me toe en willen spelen of laten een nieuwe knuffel zien ofzo, echt geweldig!

laatst zat ik in een restaurant met mn vriend(nu ex helaas) en kwamen er 2 schattige kleine meisjes naar me toe, en die wilden mn haar gaan kammen&vlechten enzo en toen moesten ze van hun ouders weer terug aan tafel gaan zitten, en ze waren al bijna klaar toen wij net begonnen, dus toen ze weggingen zaten wij nog te eten en gaven ze alle2 een tekening aan mij! zo lief!

maargoed, ik wil wel ooit kinderen(pas als ik genoeg heb van mn vrijheid)maar die pijn...nee denk dat ik dan geen gelukkige moeder ben zeker in t begin niet! sowieso lijkt het me al nix dat je de eerste dagen na de bevalling nog niet veel kan, en afhankelijk bent!laat staan als je dan ook nog tijdens de bevalling compleet machteloos bent en zo'n erge pijn hebt, nee geef mij maar een verdoving!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:39

Wij en onnozel?? hoe durft je.. *ga je schamen*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:39

Dit is een van mijn eerste serieuze overtredingenm krijg ik nou een gele kaart en mag ik niet meer bij de bevalling zijn? Bloos

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:42

Renske20 schreef:

maar ik denk(en nu ben ik heel serieus) dat als zo'n bevalling mij echt heel veel pijn doet, ik zo enorm chagie en gefrustreerd raak dat ik heel dat kind niet eens meer wil! klinkt misschien stom om dat te zeggen, maar ik zou daar echt niet tegen kunnen hoor! vind kinderen geweldig en om de een of andere reden komen er ook altijd kinderen op me af, wildvreemde kinderne komen naar me toe en willen spelen of laten een nieuwe knuffel zien ofzo, echt geweldig!



dat bedoel ik ook, ik denk dat ik zo kwaad en gek word van de pijn dat ik
misschien wel ga schelden en om me heen ga slaan. Ik denk dat ik niemand in mijn buurt met een washandje kan verdragen }> of met de woorden: je bent er bijna van af je hoeft nog maar even te persen! GRRRR Extreme duivel

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:43

Ik denk het niet Syp.. maar misschien toch, pas bij een rode kaart ben je weg he..

Daphne Deckers heeft er een boek over geschreven he, ga het boek maar eens kopen als ik zover ben, maar dat duurt nog wel even..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:46

kijk barb jij snapt het!!!

die mannen begrijpen er toch nix van! maar als die ook een beetje ziek zijn of pijn hebben doen ze of de wereld vergaat en zijn ze o zo zielig....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 22:48

gezellig zeg zo'n vrouwen forum! Tong uitsteken

mannen dit, mannen dat, maar intussen niet zonder ze kunnen...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:51

Je hebt ze namelijk nodig om kinderen te krijgen, dat zou jij moeten weten SP..
Anders kan ook de hele bevalling niet doorgaan.. Clown

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:53

Hmmz, ik geloof dat ik te mietig ben voor kinderen.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:56

Ik hoorde een verhaal dat vrouwen vroeger wel een maniertje hadden om de mannen ook te betrekken in de pijn (zeg maar) ze bonden gewoon een touwtje om ""het dingetje" van de man en als ze heel erg pijn hadden trokken ze daaraan zodat de man ook pijn had!!! Vond hem wel goed bedacht en heb mijn vriend alvast ingelicht!!! Dit was even een geintje!

Ik moet voorlopig nog absoluut niet aan kinderen denken en vroeger was die pijn voor mij een reden om te zeggen dat ik geen kinderen wilde. Nu weet ik dat niet meer. Ik vind het toch wel iets moois, maar verdovingen is zeker wel wat om in overweging te nemen, mits er geen gevaren voor het kind aanzitten enzovoort, maar zover is het nog lang niet!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:14

SuperPepeijn schreef:
gezellig zeg zo'n vrouwen forum! Tong uitsteken

mannen dit, mannen dat, maar intussen niet zonder ze kunnen...


nou voorlopig kan ik niet MET ze, en knappe vent die me kan overtuigen dat je wel wat aan mannen hebt!!want voorlopig geloof ik er niet meer in!


(gelukkig dus voorlopig ook nog geen bevalling haha)

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:21

SuperPepeijn schreef:
gezellig zeg zo'n vrouwen forum! Tong uitsteken

mannen dit, mannen dat, maar intussen niet zonder ze kunnen...


ja maar je kan niet zeggen dat wij ongelijk hebben Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:25

nee dat is regel 1: de vrouw heeft altijd, ik herhaal ALTIJD, gelijk Haha!

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:26

Renske20 met jou kan ik praten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:53

Renske20 schreef:
nee dat is regel 1: de vrouw heeft altijd, ik herhaal ALTIJD, gelijk Haha!

Regel 2: Heeft een vrouw geen gelijk, dan gaat automatisch regel 1 in werking... Haha!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:23

Wie schreef hier ook alweer dat je door de pijn van het natuurlijk bevallen daarna uitgeschakeld bent? Helaas, helaas, juist door de verdoving zal je langer nodig hebben om te herstellen.
Je voelt ook geen persdrang dus moet je door je bevalling heengeloodsd worden met alle risico's van scheuren vandien.
Toen ik zwanger was van de eerste klonk zo'n verdoving zeer aanlokkelijk maar dan moet je ook in het ziekenhuis bevallen en dat vond ik een stuk minder aanlokkelijk.

En zo zijn ze allebei geboren zonder wat voor verdoving dan ook. Bij de eerste was het wat moeizaam allemaal maar bij de tweede stond ik de volgende ochtend de paarden alweer te voeren terwijl de kraamhulp aan het stofzuigen was Haha!

Een derde wil ik niet maar als dat wel het geval zou zijn dan zeker zonder verdoving, wij vrouwen zijn van het sterke geslacht, die kunnen dat wel hebben Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:25

Toch weer typisch dat het topic gestart is door een 'kerel' Haha!

Wij zeggen altijd: als mannen de kinderen moesten baren zou het zo afgelopen zijn met de overbevolking........Aangezien alle mannen watjes zijn als het om een beetje pijn gaat, zouden we allang uitgestorven zijn......

De pijn bij een normale bevalling valt wel mee, het is meer de angst voor het onbekende die ervoor zorgt dat vrouwen die nog geen kinderen hebben er zo tegenop kijken.

Het vergif in je lichaam van welke verdoving dan ook is gevaarlijker..........Maar ja, daar malen die Amerikanen niet om Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:36

Fab, ik zeg altijd; als mannen kinderen konden krijgen dan had ik er 7 Knipoog

Die verdovingen, ik heb het weleens gezien, zo'n ruggeprik (en als ze verkeerd prikken ben je verlamd en heb je die naald weleens gezien???)
en dan vervolgens aan een monitor waar een dokter zegt wanneer je mag persen of puffen. (ik zou daar dus agressief van worden Haha! )

Als je aan het bevallen bent dan geldt maar 1 regel; kind moet eruit Haha!
of er nou een horde studenten bij staat te kijken of niet...
(dacht dat ik dat niet plezierig zou vinden, maar tijdens het bevallen geld niks meer)

SP... lees deze link maar eens door en je bent op de hoogte Haha!
http://www.ouders.nl/mbevpijn.htm

Ik heb overigens een zwangerschapscursus; Natuurlijk bevallen, gedaan bij de eerste. En dan ben je op de hoogte van de mogelijkheden van de dingen die verkeerd kunnen gaan etc.

En als je het niet durft om te bevallen, denk dan maar, miljoenen vrouwen hebben het gedaan, vaak meer dan eens!!!

(De tweede is thuis geboren voordat de verloskundige gearriveerd was)