bevallen met verdoving of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:04

mdmoiselle schreef:
Als ik al ooit besluit kinderen te krijgen: Helemaal buiten westen a.u.b.! Zo'n martelgang van 8 uur lijkt mij helemaal niets. En dan het liefst gelijk naar het andere kamertje om weer helemaal strakgetrokken te worden. Haha! Haha! Als dat niet kan, dan maar geen kinderen Knipoog


8 uur? Verward Mijn moeder deed er bij mij 48 uur over en over de snelste van mijn 3 broertjes iets van 36 uur... Lips are sealed
En meestal zeggen ze dat je het van je moeder erft...
Ben ik ff blij...

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:05

Pauline schreef:
Wel es persweeen weggepuft? Heren dat voelt mi zo: alsof je megadiarree hebt, in een volle hobbelnde bus zonder wc en je moet NU! En dan keer 100.....Lachen


*LOL* Zoiets idd.

Ik heb wel een ruggeprik gehad, nadat ik 2 x 24 uur weeen heb zitten wegpuffen en uiteindelijk met amper 3 cm ontsluiting persweeen kreeg. Toen ze er eindelijk was na 2 en halve dag, was ik ook nog eens flink ingescheurd Boos!

Mijn god, als ik er aan terug denk, weet ik (nu inmiddels 4 jaar na dato) eigenlijk nog steeds dat ik geen tweede wil. Moet wel raar lopen, wil dat veranderen. Of Sterre moet drie keer aan de slag. Sterre...?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:07

Já Lis.... hier !! Ik doe mee Haha! !

kojack schreef:
Volgens mij scheurt iedereen bijna wel uit als ik de verhalen zo hoor, lekker hoor zo'n nietje in je doos !


Troost je, ik heb het ook 2 keer gered zonder knippen of scheuren, dus ook zónder nietjes in m´n doos Haha! Knipoog !!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:10

Citaat:
8 uur? Mijn moeder deed er bij mij 48 uur over en over de snelste van mijn 3 broertjes iets van 36 uur...
En meestal zeggen ze dat je het van je moeder erft...


Jeeminee! Als ik die verhalen over bloedbaden van mijn moeder hoor heb ik er ook al lang geen trek meer in

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:16

nou bij de zin: 'een doos met nietjes' haak ik ook even af
hoor. Ik werd al misselijk bij dit topic maar nu heb ik besloten
om hem niet meer te openen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 23:18

Barb schreef:
nou bij de zin: 'een doos met nietjes' haak ik ook even af
hoor. Ik werd al misselijk bij dit topic maar nu heb ik besloten
om hem niet meer te openen


Ach Barb, als je er net een kind hebt "uitgepoept", doen die nietjes echt niet meer zeer hoor Lips are sealed Haha!
Ik wil het alleen noooooooit meer meemaken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 23:42

Ik kreeg geen nietjes... ik werd van binnen en buiten gehecht...
bij de eerste waren de spieren zo strak (had ook een epi => knip gehad) en daarbij voelde ik het zetten van de hechtingen echt wel...ondanks de verdoving!! niet alles maar wel het erdoor halen van het gebogen naaldje... bij de tweede was ze pas na de bevalling aanwezig, dus begon het op te zetten, geen tijd voor verdoving, direct van binnen en buiten hechten anders moest ik alsnog naar het ziekenhuis.
Nou met veel pijn en moeite, na een bevalling wil je met rust gelaten worden daar beneden!

Na een week gaan de hechtingen strak staan, dat is ook een apart gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 23:48

Het hele topic doorgelezen, en ik weet het zeker.........................NO WAY!!!!! En zeg nou niet, dat komt wel als je ouder word!! Want ook dan komt het NIET!

Ik koop nog wel een veulen erbij, of nog beter een merrie..........en fok ik daar ieder jaar een veulentje bij Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 23:56

Lees het toch maar door Pipo, dan weet je wat merries (soms elk jaar) moeten meemaken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 00:05

Ludo schreef:
Lees het toch maar door Pipo, dan weet je wat merries (soms elk jaar) moeten meemaken Haha!


Ik heb het helemaal doorgelezen!! Vond dat al bijzonder knap van me! En tja, ik kijk ernaar bij de merrie's ( als ze me niet te snel zijn) en weet nu zeker..............laat hun het maar doen! Ik zoek wel een fijne vent voor ze!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 10:04

Pipo schreef:
Het hele topic doorgelezen, en ik weet het zeker.........................NO WAY!!!!! En zeg nou niet, dat komt wel als je ouder word!! Want ook dan komt het NIET!
tsssk wel de lusten maar niet de lasten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:12

SuperPepeijn"]
[quote="Pipo schreef:
Het hele topic doorgelezen, en ik weet het zeker.........................NO WAY!!!!! En zeg nou niet, dat komt wel als je ouder word!! Want ook dan komt het NIET!
tsssk wel de lusten maar niet de lasten.
[/quote]

Moet jij dat zeggen SP? voor jou zijn immers toch ook alleen de lusten en niet de lasten. Jij zult nooit zwanger zijn en moeten bevallen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:18

Je haalt me de woorden uit de mond Desiree!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:33

Desiree"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Pipo schreef:
Het hele topic doorgelezen, en ik weet het zeker.........................NO WAY!!!!! En zeg nou niet, dat komt wel als je ouder word!! Want ook dan komt het NIET!
tsssk wel de lusten maar niet de lasten.
[/quote]

Moet jij dat zeggen SP? voor jou zijn immers toch ook alleen de lusten en niet de lasten. Jij zult nooit zwanger zijn en moeten bevallen.
[/quote]

Mannen hebben het ook héél zwaar hoor Desiree Haha! Vraag mijn vriend maar, die had dágen, zoniet weken nodig, om bij te komen van MIJN bevalling *LOL* *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:06

Picasso schreef:
Mannen hebben het ook héél zwaar hoor Desiree Haha! Vraag mijn vriend maar, die had dágen, zoniet weken nodig, om bij te komen van MIJN bevalling *LOL* *LOL*

\hahahahaha! Stel je voor als hij het zelf eens had moeten doen. Dan was hij nu misschien wel dood geweest. Nou ja, misschien krijgen we in het leven wel allemaal datgene te verdragen wat we aankunnen. En misschien kunnen mannen dan inderdaad wel minder aan dan vrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:56

Desiree"]
[quote="Picasso schreef:
Mannen hebben het ook héél zwaar hoor Desiree Haha! Vraag mijn vriend maar, die had dágen, zoniet weken nodig, om bij te komen van MIJN bevalling *LOL* *LOL*

\hahahahaha! Stel je voor als hij het zelf eens had moeten doen. Dan was hij nu misschien wel dood geweest. Nou ja, misschien krijgen we in het leven wel allemaal datgene te verdragen wat we aankunnen. En misschien kunnen mannen dan inderdaad wel minder aan dan vrouwen.
[/quote]

Ik weet het wel zeker; als mijn vent griep heeft dan issie doodziek *LOL* en heel erg zielig!
Gelukkig komt dat niet zo vaak voor!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:12

Barb schreef:
nou bij de zin: 'een doos met nietjes' haak ik ook even af
hoor. Ik werd al misselijk bij dit topic maar nu heb ik besloten
om hem niet meer te openen

Scheve mond wederom mee eens Scheve mond

Ik geloof dat je er van tevoren maar niet teveel bij stil moet staan en vooral veel boekjes moet lezen met hoe leuk het na de geboorte is als je je kindje eindelijk op je buik hebt liggen. En verder veel namenboekjes lezen (desnoods uit je hoofd leren - 'noem 230 jongensnamen met de N') om maar niet aan de bevalling zelf te hoeven denken, want die lijkt me ècht vreselijk...
Ik had al niet zo'n fijne ervaring bij de bevalling van mijn schoonzusje, dat was ook een bloedbad en ze had ongelofelijk veel pijn, gaf ondertussen idd de schuld aan haar vriend dat zij daar pijn lag te lijden Haha! en riep meteen na de geboorte dat het mooi bij een kindje bleef...
Jakkes. In een wereld met zoveel mogelijkheden, moderne technologie en wetenschap, moet je zo'n bloederige bevalling nog altijd zelf doen Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:18

nee ik had al niet zo'n kinderwens, vind kindjes leuk, maar komende 10 jaar was ik het al niet van plan!
en over 10 jaar moet ik wel een heeeeeeeeele erge kinderwens hebben wil ik door zo'n hel heengaan! en ondertussen maar hopen dat ze binnen die tijd iets hebben gevonden waardoor de bevalling geen pijn doet en je erna ook zo snel weer bent hersteld dat je nergens last van hebt, en anders NO WAY!! dan maar geen kinderen!
tegen die tijd heeft mn zus vast al wel kindjes en dan komen die maar af en toe logeren, dan is t mij allang goed!

wil sowieso mn vrijheid niet kwijt en een kind, ja daar zal je echt veel voor moeten opgeven, en je moet er altijd rekening mee houden, dus nee, voor mij hoeft hetr nog laaaaaaang niet!!

dan maar veulentjes ipv kinderen!!

Tallie1979
Berichten: 22763
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:39

ff verzamelen Haha!

Kayla"]
Pfff nog een reden om geen kinderen te nemen Scheve mond
[/quote]

Ehmm, kinderen KRIJG je hoor Knipoog

[quote="youngster"]
Het is goed om van tevoren af te spreken dat je een vorm van pijnstilling kunt krijgen als tijdens de bevalling blijkt dat je het niet zonder aankunt.
[/quote]

Mijn baas zou zeggen: Neem maar een aspirientje *LOL*

( want jaaaaa, zo'n banketstaaf is het wel.. Hoewel dit ook een opmerking van SP zou kunnen zijn Knipoog *LOL* Haha! )

[quote="Renske20"]
die mannen begrijpen er toch nix van! maar als die ook een beetje ziek zijn of pijn hebben doen ze of de wereld vergaat en zijn ze o zo zielig....
[/quote]

Mooi voorbeeld:

Pa breekt voet, moet in het gips, word thuisgebracht, ligt in bed en zegt dat hij zielig is omdat hij pijn heeft.. Slaat met stok op de grond om mams te roepen omdat hij honger heeft..

Nou breekt mijn moeder een paar weken geleden haar knie op een aantal plaatsen alsmede haar 8e rib aan de linkerzijde. Moeders wil niet met de gipsvlucht naar huis, dus die hijst zich ( met ingezwachteld been, niet in gips ) de auto in, terwijl ze nauwelijks kan ademen door de rib. 1200 km naar huis, alles best goed.. Moeders klaagt niet over pijn of wat dan ook..

Ze is zelfs nog naar benee geskied met gebroken knie en rib.. En dat was nog wel van zwart ook, ik had het niet gekund denk ik..

[quote="SmithsGirl"]
[quote="Renske20 schreef:
nee dat is regel 1: de vrouw heeft altijd, ik herhaal ALTIJD, gelijk Haha!

Regel 2: Heeft een vrouw geen gelijk, dan gaat automatisch regel 1 in werking... Haha!
[/quote]

Amen!!

Verder.. Tja, ik weet niet of ik een verdoving zou vragen.. Waarschijnlijk niet.. Als ik lees watvoor risico's dat met zich meebrengt.. Nah, dan maar niet.. Hoewel ik het wel kan begrijpen dat er een keizersnede word gemaakt.. Een vriendin van mij kreeg een kindje, de vliezen braken en toen was het vruchtwater groen. Dan gaan ze dus het kind via een keizersnede halen ( kennelijk ) het schijnt dan dat het kindje in het vruchtwater heeft gepoept..

Maar een ritssluiting schijnt tegenwoordig reuze mee te vallen.. Je ziet er niets van, omdat ze je "openmaken" op een plek die normaal alleen maar te zien is als je in je eva kostuum staat.. ( onder de rand van je onderbroek ) Het duurt alleen langer qua genezing Schijnheilig

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:53

Nou ik.....................ja ik weet het ik zou het topic niet meer
openen maar ik kon het niet laten. Ik heb dus 1 van de boeken
van Daphne Deckers gelezen en daar stond in dat Richard
na de bevalling haar van onderen op een ontplofte egel vond
lijken Scheve mond

Lekker vooruitzicht dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:55

Barb schreef:
Nou ik.....................ja ik weet het ik zou het topic niet meer
openen maar ik kon het niet laten. Ik heb dus 1 van de boeken
van Daphne Deckers gelezen en daar stond in dat Richard
na de bevalling haar van onderen op een ontplofte egel vond
lijken Scheve mond

Lekker vooruitzicht dus Haha!


Whahahahaha, ik kom niet meer bij *LOL*
Ik ga dat boekje ook halen *LOL*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:28

ja ze schrijft erg leuk!! Ik lees ook altijd haar collums..
ze heeft trouwens nog een boekje he..geboorte van een gezin..

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:49

Ik lees ook altijd haar columns, ik heb alleen het tweede boek
gelezen. Ik heb me rot gelachen om die verhalen, ik moet nu
nog deel 1 aanschaffen waarschijnlijk zal die net zo leuk zijn