Penvrienden, wie heeft ze nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Penvrienden, wie heeft ze nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:12

Ik weet nog wel, vroegâh, voor het grote internet tijdperk zag je vaak in de penny en in andere tijdschriften oproepjes staan voor 'penvrienden.'
Of je ontmoette iemand op de camping en bleef er mee schrijven.

Nou met internet is alles een beetje verwaterd tot hyves, en email...

Maar wie heeft ze nog? De ouderwetse echte penvrienden? Wie heeft er zelfs internationale penvrienden, en hoe kwam je er aan? :)

Dora88

Re: Penvrienden, wie heeft ze nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:54

Ik heb ze niet meer, had er vroeger 3: eentje via oproepje, eentje die bij me op scool had gezeten maar was verhuisd en de ander in belgië.
Sinds de mail er is, mailden we elkaar of zaten we op msn'en maar dat is helemaal verwaterd.

Is wel jammer, ik weet nog hoe ik altijd bij de brievenbus zat te wachten op een brief en dan helemaal blij was wanneer ik een brief had gekregen.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:56

Das lang geleden, vroeger had ik er altijd een aantal. Ik geloof dat ik op een geven moment elke dag wel een brief had van een vriendin, echt leuk..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:16

Dat is wel al weer aardig waat jaartjes terug.
Maar idd het wachten tot eindelijk de postbode weer kwam. Zenuwslopend was het, want je zat gewoon te hopen dat er een brief kwam.
Ik heb er ook 'vroeger' een paar gehad. Maar om de een of andere reden is dat verwaterd.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:18

Ik heb ze nooit gehad, ik reageerde wel op die oproepjes maakte brieven dan helemaal leuk met stickers etc. Maar nooit echt antwoord terug gehad (was dan ook echt vlak de mail..)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:37

Haha ja dat was geniaal

" Ik ben Sanne en ik ben 11 jaar oud en ik ben op zoek naar een toffe penvriendin. Ik rijd nu al 1,5 jaar paard op de manege en mijn lievelingspony is Spider. Ik zoek een penvriendin die ook van paardrijden houd. Ik houd ook nog van knutselen, rolschaatsen en tekenen. Klim in de pen en schrijf!"

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:39

Ochja, ik heb ze ook gehad! :D 3 stuks.
Had heel veel verschillende postpapier en vond het altijd zonde om er op te schrijven, dus zodoende vond ik ze laatst nog vele blaadjes verschillendes. Maar ook iedere dag wachten tot de post kwam in de hoop dat je brieven kreeg! En 1 keer in het jaar bij ze op bezoek, als m'n ouders zin hadden. Ja, soms vind ik het nog wel jammer dat ik ze niet meer heb :=

En ik weet nog wel hoe ik met een vriendin van de basisschool ging schrijven toen we van de basisschool af waren. Ze zit hier ook op het forum. En dan ook echt van 'Ik ging naar m'n pony. Ik haalde haar uit de wei en zette haar vast. Toen ging ik haar poetsen. Toen heb ik haar opgezadeld'. En zo echt iedere dag omschreven. Waren ook ellenlange brieven :D

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:40

haha via de penny 26 jaar geleden en ja we schrijven nog steeds, al is het wel wat minder geworden.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:43

Ik heb idd ook echt jaren geleden een penvriendin gehad. We penden 2 jaar lang. Hartstikke leuk, maar zou er nu de tijd niet meer voor hebben hoor

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:04

Ik heb 2 penvriendinnen gehad. Altijd zo leuk om foto's etc te ontvangen en dan maar weer een ellenlange brief terug te sturen met foto's erbij van de paarden enz ;).
Na 8 jaar zie ik die ene nog op concourse, maar mail of schrijf niet meer met haar, via een oproep beide gereageerd en dat meisje heeft ons toen aan elkaar vast geknoopt omdat ze zoveel brieven had en wij 2 wel dicht bij elkaar woonden :Y) Zo heeft dat meisje al haar ontvangen brieven naar elkaar zitten sturen.
Die andere (hoe ik eraan kom weten we niet meer :o ) heb ik nu nog altijd via mail/hyves etc, maar geen ellenlange brieven meer helaas. En deze zomer zit in de planning, na 8 jaar contact eindelijk eens af te spreken (groningen/zeeland is best een afstand)
Haha en ondertussen mail ik met een vriendin van de middelbare school. Altijd ellenlange mails en kijk regelmatig even of ze weer eens tijd heeft gehad om een hele lang mail terug te sturen! :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:07

Ik heb ook nog een penvriendin. Ze woont in Brabant, niet echt ver weg dus, maar we hebben elkaar ontmoet een aantal jaar geleden bij een muziekkamp.

Tegenwoordig schrijven we elkaar nog steeds, oldskool op papier. :7 Het is wel wat verwaterd, omdat het zo druk is met school, maar om de twee maanden heb ik zeker wel een brief van 4 kantjes. :j

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:35

Hahaha! Ook ik ken die oproepjes nog wel! Maar vlak daarna kwam de mail idd.. Er is niks meer van over volgens mij := . Heb er ook nooit 1 gehad...

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:51

Ik schrijf met mijn nicht.
Is een goede vriendin van me, ze zit trouwens ook hier op bokt.
We vinden het allebei te leuk om post te krijgen enzo. En als we het te druk hebben typen we het gewoon en printen we het uit :)
Ik vind het echt leuk :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 20:20

Ohja, 'klim in de pen' _O-

Tegenwoordig zijn er niet echt sites waar je penvrienden kan zoeken, niet? Zou zowieso wat huiverig zijn om er één via internet te zoeken. :D

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:27

Ik heb vroeger via International Pen Friends verschillende penvriendinnen gehad van over de hele wereld en dat was echt super. Zou dat eigenlijk best wel weer willen hebben. Was toch wel heel speciaal regelmatig post en/of pakketjes uit verre landen. Was ook erg leuk om andere culturen te leren kennen.
Als ik het adres van IPF had, zou ik het zo weer doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:27

Ik schrijf ook, al is het helemaal niet veel meer, met bokker Myour :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:28

Ik had er eentje op vakantie ontmoet. Nu 7 jaar geleden geloof ik. Eerst schreven we altijd brieven. Nu niet meer, we bellen veel meer. (soms wel 5 uur!)

Ook spreken we een paar keer per jaar af en logeren we bij elkaar, erg gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:30

@BELIZE: http://www.ipfeurope.com/
Ik heb een hele tijd brieven geschreven naar een meisje die in groep 6 van de basisschool verhuisde. Nu zou ik het wel weer willen. Is zo leuk ouderwets, wachten tot de postbode komt!

En inderdaad "Klim in je pen" _O- Wie dat ooit heef verzonnen!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 20:37

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:43

Ik zit op deze: www.interpals.net

Voor de vorm sturen we kaartjes en pakketjes maar we skypen vooral met een groep mensen. Kan ik mooi mn Engels oefenen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:46

Owww wat leuk die goede oude tijd :+:
Was het al bijna vergeten totdat ik dit topic zag! Vroegah had ik een penvriendin, haar moeder en mijn moeder kende elkaar nog van toen ze beide in Wassenaar woonde/studeerde.
Heb nog heel lang met haar geschreven, maar het is helaas verwaterd. Die internationale lijken mij ook wel wat :j
Ga het is even uitpluisen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:48

Oh grappig, die had ik vroeger ook ja :D
Twee hele trouwe met wie ik jaren en jaren geschreven heb. Eentje kwam zelfs uit Italie, ook nog jaren contact mee gehad, inmiddels is het met beiden verwaterd en heb ik al tijden geen contact meer.

Misschien toch weer eens leuk om eens iets te laten horen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:52

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:00

Ik schrijf ook met iemand uit Amerika.. Een jongen van 24 die in de gevangenis zit.
Hun worden er echt heel blij van, en ik moet stiekem toegeven dat ik zelf ook een beetje zenuwachtig word zodra er weer een brief van hem in de brievenbus ligt :p

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:10

Ik had vroeger een pennenvriendin, schreef er ongelooflijk lange brieven mee!
Door dit topic heb ik wel zin om er terug naar te schrijven, heb ze net even opgezocht op facebook :)