Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 01:38

Ik zou wel aan je verzekering doorgeven dat je de schade niet gezien hebt en nioet gemerkt dat je de auto daar geraakt hebt.
De spiegel van de andere auto heb je geraakt met je andere spiegel, je moet toch nog een aardig stukje dichterbij komen wil je de rest ook raken, dus maak voor jezelf en je vriend een situatieschets of het uberhaupt wel mogelijk is.
Het is dan wel niet je eigen geld maar toch...

Heb zelf een keer een ongeluk gehad met een mand ie mij raakte en toen zei dat ik hem raakte, door middel van de plek en het soort deuk konden ze zien dat het idd hij was die mij raakte.

Kijken waar zelf je lak ontbreekt is ook een goede, je moet er wat van zien als je hem geraakt hebt.

Kijk heb je hem geraakt dan het zij zo, maar is het voor hun gewoon een leuke manier om wat extra centjes binnen te krijgen zou ik dat (ook al zijn het niet jouw centjes) niet pikken.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:29

Ik zit hier werkelijk met verbazing te lezen hoe mensen denken over dit soort zaken. Er meteen maar vanuit gaan dat een tegenpartij een reeds bestaande schade zou willen verhalen op de TS, wat een brutaliteit zeg daar is de bestuurder van deze auto mooi klaar mee! Ze is er tegenaan gereden en heeft geen gegevens achtergelaten, dus waarom zou het niet zo kunnen zijn dat er meer schade is dan de TS gezien heeft. Wat een mentaliteit zeg! Ik hoop voor jullie dat jullie zelf nooit slachtoffer worden van zoiets, ben je mooi klaar mee als iedereen er zo over denkt!

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:34

Bekijk je iegen auto nu je dit weet eens goed.
Jij zou nu ook een paar krasjes moeten hebben.
Dan weet je ook of het verhaal kan kloppen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:04

Wanja schreef:
! Ze is er tegenaan gereden en heeft geen gegevens achtergelaten, dus waarom zou het niet zo kunnen zijn dat er meer schade is dan de TS gezien heeft. Wat een mentaliteit zeg!


Ik heb al meerdere malen gevraagd hoe het dan zit met haar eigen schade thv die plek,
net als meerdere andere mensen maar daar leest TS denk ik steeds overheen.

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 10:44

Om daar gelijk dan even antwoord op te geven. Mijn eigen auto heeft voor zo ver ik kan zien geen echte lak schade, hooguit misschien een vage vlek.
Volgens mijn vriend zou ik als ik hem dus met de voorkant van mijn auto geraakt moeten hebben. Nu heb ik zo'n volvo met zo'n hele grote bumper die nog even een stukje doorloopt naar de zijkant van mijn auto. Dus als ik hem daadwerkelijk heb geraakt zou het zeker kunnen dat hij een deuk heeft en ik niks aangezien ik dus zo'n grote bumper heb.

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:54

Een vage vlek op je bumper lijkt me dan toch meer dan genoeg zeggen.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:56

En dan nog }:0 degene die tegen mijn auto aan is gereden beweert zelf ook geen schade te hebben en trok daaruit de conclusie dat ik dus ook geen schade kon hebben terwijl ik voor 500 euro lakschade had. Beetje kromme redenatie om zo te denken!

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:00

Ik zeg ook niet dat ik geen schuld heb, en als die mensen zeggen dat ze schade hebben dan geloof ik dat zeker. Zeker van een lease maatschappij verwacht ik niet dat ze oude schade op mij willen verhalen. Wat ik weet van lease maatschapijen (mijn vader leasde altijd) is dat ze meestal zsm de schade laten repareren. Dus een oude schade lijkt me onwaarschijnlijk.

Het feit dat ik wel uitstapte om te kijken pleit denk ik toch wel voor me. Ik had ook ineens door kunnen rijden, maar dat heb ik niet gedaan.
Heb hier mn lesje wel geleerd, als ik volgende keer zo iets mee maak en ik zie zelf geen schade dan laat ik ten alle tijden wel mijn gegevens achter.

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:03

Het gaat er ook niet om dat ik niet vind dat jij het niet netjes oplost TS en ik denk ook dat het wel goed komt en je geen strafvervolging zult krijgen. Verbaas me alleen over het feit dat hier zulke kromme reacties gegeven worden. Ik vraag me af hoeveel mensen hier zo netjes zouden reageren als jij nu doet, gezien het feit dat ik nu zelf zo'n zaak aan de vingers heb.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:04

Jeetje, zoiets heb ik ook gehad. Smal weggetje, grote vrachtwagen en ik met een paardentrailer. Het ging allemaal goed, totdat mijn reservewiel van de trailer de spiegel van een auto aantikte....

Ik heb bij verschillende huizen aangebeld en uiteindelijk had ik het goede adres. De meneer in kwestie zei: Dat je niet bent doorgereden.... Het gebeurt namelijk zo vaak! Dan voel je je rot, die meneer vond het dus eigelijk de normaalste zaak van de wereld en vond het gek dat ik gestopt was. Denk je eens de perfecte weggebruiker uit te hangen.

Het kostte me uiteindelijk 160€ wat ik aan de garage zelf heb betaald.

Sindsdien klap ik als ik fileparkeer altijd mijn spiegel aan de wegzijde in. Ik snapte eigelijk niet zo goed dat die meneer dat niet deed, aangezien hij het al meerdere keren had meegemaakt!

@ TS: Ik hoop voor jou op een goede afloop!

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:04

Wanja, ik kan me voorstellen wat je bedoelt.
Maar er wordt ook enorm misbruik van gemaakt hoor, of oude schade's worden erbij opgegeven. Mensen innen het geld en laten het nooit maken en bij een volgende aanrijding wordt het net zo makkelijk weer opgegeven. Heb het al 2 keer meegemaakt. Je mag ook in NL gewoon het geld innen en niet laten maken hoor, maar mensen maken er ook misbruik van.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:05

Wanja schreef:
Het gaat er ook niet om dat ik niet vind dat jij het niet netjes oplost TS en ik denk ook dat het wel goed komt en je geen strafvervolging zult krijgen. Verbaas me alleen over het feit dat hier zulke kromme reacties gegeven worden. Ik vraag me af hoeveel mensen hier zo netjes zouden reageren als jij nu doet, gezien het feit dat ik nu zelf zo'n zaak aan de vingers heb.

Tegenwoordig weinig, denk ik!
Ik zal echter altijd wel eerlijk hier in zijn, want je hebt er niets aan en je bent toch verzekerd!

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:10

Ja, dat klopt dat je bent verzekerd, maar als je gaat uitrekenen hoe veel je kwijt bent aan premieverhoging en hoe lang het duurt voordat je weer op je oude premie terug bent, is het vaak verstandig om de schade uit je eigen zak te betalen....

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:14

Dat ligt er maar net aan hoe je verzekerd bent, schadevrije jaren etc. Ik heb zelf ook nog een aanrijding gehad in maart, mijn schuld en een flinke klapper maar heeft me niets gekost omdat ik nog nooit schade had veroorzaakt (ben all-risc verzekerd)

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:14

Dit valt volgens mij onder artikel 7 van de WVW. Dus verlaten plaats ongeval, waarbij schade is veroorzaakt. Er staat wel in het artikel dat als je daar behoorlijk de gelegenheid heb geboden om je identiteit vast te stellen, dat je dan niet strafbaar bent. Alleen in jou geval heb je zelf besloten om het niet achter te laten..

Je heb toevallig geen gegevens van de personen die jou beschuldigden van het niet netjes parkeren van je auto? Aan hen heb je namelijk uitgelegd dat je een briefje onder de ruiten wilde doen..

Hopelijk kunnen jullie het alnog civiel rechtelijk oplossen.

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:20

nee van die mensen heb ik geen gegevens. De politie heeft wel getuigen (zo zijn ze bij mij gekomen) die verklaren dat ik ben uitgestapt en ben gaan kijken enz... Dus misschien zijn dat wel de zelfde mensen (wie weet) in iedergeval ben ik wel gezien tijdens mijn uitstap actie, dus kan ik bewijzen dat ik daadwerkelijk ben uitgestapt.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:22

mo_van_dijk schreef:
Ja, dat klopt dat je bent verzekerd, maar als je gaat uitrekenen hoe veel je kwijt bent aan premieverhoging en hoe lang het duurt voordat je weer op je oude premie terug bent, is het vaak verstandig om de schade uit je eigen zak te betalen....

Ja, of door te rijden zoals vele mensen helaas doen...

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:33

Heel clean beschouwd heb je je schuldig gemaakt aan "doorrijden na aanrijding" en dat is een misdrijf in Nederland. Als je een briefje onder de ruitewisser had gestopt was er niets aan de hand geweest. Ook niet als je de naam van de getuigen had genoteerd en er iemand had bijgehaald om samen naar de ev. schade te kijken. Een goede leer voor de volgende keer. Het wel of niet betalen van de schade doen hier niet meer ter zake. Misschien zet de Ovj nog wel vraagtekens bij het verhaal omdat de schade minim is. Succes ermee ;)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:34

Wanja:
Tegenpartij is lease. Je wil niet weten hoe 90 % van die mensen met hun auto omgaan, het is niet van hunzelf dus dan kan alles blijkbaar. Als ze een keer tegen een paaltje aan zitten kost ze dat ook een soort eigen risico om te laten repareren, dus dan is t wel ff simpel om het gewoon mee te claimen als een ander een keer schade aan je auto rijdt. Dit gebeurd enorm veel, ook bij gewone particulieren trouwens, en is dus totaal níet vergezocht of achterdochtig. Dat is Nederland tegenwoordig.

Als je t bij de verzekering meldt kun je het ook gewoon voor eigen rekening nemen, moet je ff aangeven en dan sturen ze een nota. Lijkt me nu wel verstandig omdat zij mogelijk een expert heen sturen, die oplet of het schadebeeld wel klopt met de toedracht.

En ik neem aan dat men er niet meer zo over maalt dat jij destijds bent doorgereden. Voor de verzekering maakt dat in ieder geval totaal niet uit.

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:09

De verzekering doet ook helemaal niet moeilijk. Ik zit er een beetje mee in mijn maag dat ik dus een misdrijf heb gepleegd. Het klinkt allemaal zo eng OVJ en moeten voorkomen enz...

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:38

Zo erg is het nu ook weer niet hoor...
Nergens druk om maken, gedane zaken nemen geen keer en er zijn ergere dingen hoor!

Anoniem

Re: Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:48

En dan nog iets, er zat blauwe lak op die geparkeerde auto, is jou auto blauw? (Probeer al de hele tijd dr acheter te komen of het uberhaupt wel jou schade is heb je dat wel door Kady1) ;)

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:50

ja mijn auto is wel blauw, vandaar dat ik het ook wel geloof

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:53

Maak je maar niet te druk hoor...
Eén of andere snuggere toos heeft mijn broertje vorig jaar een whiplash gereden. Hij heeft het kenteken genoteerd en deze dame heeft dus ook een misdrijf gepleegd!
Op de dag van vandaag is daar nog steeds niks mee gebeurd!

Sommige mensen zijn gehaaid hoor als ze op de een of andere manier hun schade op iemand kunnen verhalen.
Hopelijk heeft het geen consequenties verder ;)

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:07

Wanja schreef:
Het gaat er ook niet om dat ik niet vind dat jij het niet netjes oplost TS en ik denk ook dat het wel goed komt en je geen strafvervolging zult krijgen. Verbaas me alleen over het feit dat hier zulke kromme reacties gegeven worden. Ik vraag me af hoeveel mensen hier zo netjes zouden reageren als jij nu doet, gezien het feit dat ik nu zelf zo'n zaak aan de vingers heb.



Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal. Ik vind helemaal niet dat TS stom heeft gereageerd. Kijk als mij dit zou overkomen zou ik misschien wel hetzelfde gereageerd hebben. Als er dan toch schade blijkt te zijn, dan zou ik best de schade willen betalen mits ik die ook echt gemaakt heb. Is toch helemaal niets mis mee om te controleren. Is toch niks mis mee om het even te checken. Beetje krom om te betalen voor schade die jij niet gemaakt hebt. Er zijn genoeg mensen in de wereld die wel denken er zo een slaatje uit te slaan hoor!

Niks met zelf even controleren en nagaan of het wel kan. Kan het inderdaad en is het inderdaad mijn schuld, dan zou ik zonder problemen gewoon meewerken.