Lease auto welke kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Lease auto welke kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 09:45

Mijn vriend mag binnenkort een nieuwe leaseauto kiezen.
Nu wil ik graag een auto die ook een trailer kan trekken met als het even kan 2 paarden. Welke auto is hiervoor geschikt?
Nu doel ik niet op een jeep want het moet een zakelijke auto zijn.

Roept u maar.... Tong uitsteken

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:46

een opel safira kan ook trekken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:51

al zeer vaak aan de orde gekomen hier, er zijn vrijwel geen personenwagens die een trailer met 2 paarden mogen trekken. Zoekfunctie biedt uitkomst.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:02

Wij hebben ook net een nieuwe auto in verband met het trekken van een trailer. En inderdaad, ik heb me lam gezocht naar een auto die een twee paardsauto mag trekken, maar helaas, dat is vrijwel geen enkele. Alleen tereinauto's mogen dat meestal. Wij hebben nu een Volvo 940, dat is toch een behoorlijke bak, maar ook die mag maar 1600 kilo trekken. Voor ons is dat genoeg want ik heb maar een anderhalfpaardstrailer. En van een Renault Espace weet ik dat ie 1800 kilo mag trekken en dat is dan wel zo'n beetje het maximum. Misschien mag een hele grote Mercedes het, maar dat weet ik niet want die vond ik niet mooi dus daar hebben we niet naar gekeken. Maar kijk eens op een autosite, daar staan die gewichten er meestal wel bij vermeld.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 10:23

Als ik dat allemaal zo hoor dan zal het wel een auto worden die een 1,5 paards trailer mag trekken aders gaat het behoorlijk in de papieren lopen.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:29

Vaak zijn de zwaardere auto's ook de duurdere auto's.
Heeft hij niet te maken met een autoregeling? Oftewel: mag hij helemaal naar eigen keuze een auto uitzoeken? Dat komt namelijk niet vaak voor.
Meestal krijgt de leaserijder een bedrag te horen waarvoor een auto uitgezocht mag worden.

Daarnaast zit je uiteraard met het feit dat er weinig tot geen gewone personenauto's zijn die een tweepaards trailer mogen trekken.
Dus toch een anderhalf paards trailer of een jeep voor de tweepaards...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:34

Daar heeft Kitty idd een punt, meestal is de keuze niet zo vrij als jij stelt of je krijgt een eigen bijdrage per maand wat van je salaris wordt ingehouden. Hou ook rekening met je fiscale bijtelling (op basis van de cataloguswaarde).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:43

Misschien een Hyundai Santafé (weet niet zeker of ik het goed schrijf Tong uitsteken )
Kan wel redelijk wat trekken maar heeft niet echt een terreinauto uitstraling.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:56

Kom ik weer: Seat Alhambra op grijs kenteken heb je al voor de leaseprijs van een luxe volkswagen golf.
Dijk van een auto, mag 2000 kg trekken. Wat iedereen je ook mag vertellen, bij ons kunnen ze zelfs schrikken in de trailer zonder dat er iets met de combi gebeurt.
Volgens mij kunnen een volkswagen Sharan en Ford Galaxy hetzelfde trekken, maar zijn duurder.

Overigens op www.autototaal.nl kan je nieuwe auto's selecteren op trekkracht. Dat maakt de keuze makkelijker.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:30

Moet je even Merilyn of Thirza vragen, hun vader heeft een auto die wel een 2-paards geladen mag trekken, kan alleen verdomd niet op 't merk en type komen Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:31

Of een Kia Sorento??? Weet niet wat die mag trekken en wat ie kost, kan ik evt wel navragen Haha!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:55

Mayo schreef:
Moet je even Merilyn of Thirza vragen, hun vader heeft een auto die wel een 2-paards geladen mag trekken, kan alleen verdomd niet op 't merk en type komen Haha!


Volvo S80 Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:00

Ja, maar die S80 zal waarschijnlijk buiten de lease categorie vallen (althans bij mij wel). De Sorento (KIA Misselijk) en de Santa Fe zijn terreinwagens, Alhambra volgens mij een bestelauto. Vermoedelijk kun je die ook geen van allen leasen.
Ik heb een Golf TDI die de trailer met 1 paard uitstekend trekt (weegt zelf1100 kg!).

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:06

Wouter24"]
[quote="Mayo schreef:
Moet je even Merilyn of Thirza vragen, hun vader heeft een auto die wel een 2-paards geladen mag trekken, kan alleen verdomd niet op 't merk en type komen Haha!


Volvo S80 Knipoog
[/quote]

Het herkenningslampje brand Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:17

Lielle -> Sorento is wel te leasen

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:19

Lielle -> De alhambra is een MPV, geen bestelauto (of bus, zoals sommige denigrerend zeggen Lachen).

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:25

Maaike, ongetwijfeld, maar hij past iig niet in mijn lease categorie (=budget), waar dus de Golf wel in past. Dat kan pas twee categorieen hoger bij ons.

Kebie, sorry. Ben niet zo thuis in Seat modellen *LOL* maar ik kan me nog steeds voorstellen dat de vriend van Diana_Mabel die niet kan leasen. Bij ons kan het overigens wel, zie ik net.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:13

Bedenk wel dat je voor die dikke lease-auto elke maand een leuke cent naar de belastingdienst kunt brengen.
Overweeg een gewone lease-auto en dan prive een capabele auto erbij voor de trailer. Kun je mogelijk ook de belasting-aanslag binnen de perken houden (km-registratie!)
Voor mij geen lease-auto meer, dat is me te duur en ik kan er niet de auto's mee rijden die ik wil rijden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:17

nou, voor mij is een lease auto nog altijd veel voordeliger dan een dergelijke auto prive rijden. Dat scheelt me zo'n 500 euro netto in de maand!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:31

ikke schreef:
Bedenk wel dat je voor die dikke lease-auto elke maand een leuke cent naar de belastingdienst kunt brengen.

Er vanuit gaande dat er geen kilometerregistratie bijgehouden wordt:

Bijtelling gaat over 25% van de fiscale waarde, dus 25% van E 36.856,00 (Seat Alhambra 1.9tdi signo). Dat is dus E 9.214,-.

41% IB over E 9.214,- is E 3.777,74 per jaar.

Die Seat Alhambra kost dus E 3.777,74 per jaar. Dan kun je gaan kijken of je voor dat geld een wat oudere jeep kunt rijden.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:01

Lielle schreef:
nou, voor mij is een lease auto nog altijd veel voordeliger dan een dergelijke auto prive rijden. Dat scheelt me zo'n 500 euro netto in de maand!


Als de geboden auto voldoet aan je persoonlijke eisen, dan kan het wel aantrekkelijk zijn. Ik ben echter nog geen enkele baas tegengekomen die mij een Range Rover wil laten rijden. Daartegenover stond dat mijn vorige baas zoveel bijdrage vroeg voor een Peugeot 106 dat ik op jaarbasis voor dat geld 20.000km in een Range Rover op geel kenteken met LPG kon rondrijden. Het enige wat ik dan nog moest betalen was het onderhoud. Dat verschil vindt ik toch wel erg groot.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:05

Volvo

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:31

inderdaad volvo Haha!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:33

Ik heb zelf een transport bedrijf en meerdere lease auto's,je mag met een beetje goedkopere auto's niet meer dan 750 kilo,ongeremd en 1600 kilo GEREMD.Dus die seat mag zogenaamd dan 2 ton trekken,maar alleen met geremde trailers.Ik heb een Citroen C5 stationwagen en die kan alleen een geremde 2 paards trailer trekken,dus als ik met 2 paarden weggaat,neem ik mijn mercedes ml mee,die kan wel 2 ton trekken,maar die kost dan ook een paar centen.
Jullie moeten je eigen ook realiseren dat de auto die je kiest,dat je daar einde van het jaar bijtelling van de belasting krijgt,dus hoe duurder de lease
wagen hoe meer je belasting moet betalen.
De goedkoopste auto voor een paardetrailer te trekken is de Toyota RAV,maar ook die moet je eigenlijk met een geremde trailer rijden.
Ik heb ook nog een Iveco bus en die kan en mag 3 ton trekken.
Succes!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:53

?? Viking, ik ben het eens met je vrhaal, maar volgens mij zijn alle 2 -paards trailers geremd. Sterker nog, volgens mij zijn alleen hele kleine aanhangwagentjes ongeremd. Lijkt me niet fijn om 2000 kg zonder oplooprem te moeten afremmen.....