Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:26

Lieve bokkers,

Ik heb een beetje raad nodig.
Mijn vriend en ik zitten een beetje in strijd wat betreft het onderwerp "Bij jan en alleman blijven slapen".

Situatieschets;
Vriend en ik zijn ruim 2.5 jaar bij elkaar en dolgelukkig.
Ik kan het alleen niet accepteren dat hij bij andere meisjes slaapt.
We hebben een redelijke geschiedenis beiden; mijn vriend is ongeveer een jaar geleden bij een meisje blijven slapen wat hij toendertijd 'een hele leuke meid' vond. Hij is daar in zijn eentje blijven slapen en heeft mij behoorlijk door elkaar geschopt. Er is overigens (naar zijn zeggen) niks gebeurd en allebei in een apart bed blijven slapen etc. Dit is overigens zo voorgevallen omdat dat meisje bij hem op school zat en ze een schoolfeest oid hadden.
Toen hij dit vertelde was ik volledig over stuur en het heeft mijn (toch al niet zo optimale) zelfvertrouwen flink de grond in getrapt.

Even wat korts over mij; mijn 'eerste echte verkering' is 3 keer vreemdgegaan waar ik nog steeds niet zo goed mee kan dealen. Ik vergeet dingen niet snel en kan zo iets oprakelen wat 2 jaar geleden is gebeurd wat hij dan alweer vergeten is.

Laatst (2 weekjes terug) ging mijn vriend stappen in Den Haag, waar hij bij een vriend zou blijven slapen. Dit is echter anders gelopen omdat die vriend toch niet mee uitging etc. Nu heeft hij samen met een andere vriend bij 2 meiden geslapen. Alle 4 op een apart bedje, niks gebeurt etc. Ik ken de meisjes ook maar het zijn absoluut geen vriendinnen van mijn vriend oid. Het slapen bij die meiden kwam goed uit, want haar kamer lag vrijwel naast zijn werk waar hij de volgende dag weer aan de slag moest.

Nu ben ik mij er heeel goed van bewust dat er niks gebeurd is, maar het gaat mij om het principe. Ik heb het er met hem over gehad (lees; ik was de hele avond overstuur) en hij vind dat hij niks kwaads doet en dat hij gewoon bij meiden mag blijven slapen. Ik daarintegen vind dat dit absoluut niet hoort in een relatie en vind dat hij maar gewoon naar huis moet komen/bij een jongen moet blijven slapen.

Na lang gepraat erover zegt hij dat het niet meer zal gebeuren maar hij zegt dat volgens mij alleen om mij een plezier te doen. Hij vind namelijk dat 'Als ik je hier gelijk in geef en in moet veranderen, wat zal ik dan wel niet meer moeten veranderen?'. Hij is dus bang dat hij later niks meer mag van mij, maar het is toch niet zo'n grote gunst om niet bij andere meisjes te blijven slapen?

Wil iemand mij of zeggen dat het van geen kant klopt wat hij vind, of mij vertellen dat ik normaal moet doen en hem gewoon bij jan en alleman mag laten slapen.

Liefs,
Marije

EDIT; Ik ben 17, vriend is 18 en het gaat hier niet om vriendinnen/vrienden, maar om kennissen.
Laatst bijgewerkt door Marije112 op 04-06-09 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:30

Ik zou er geen probleem bij hebben, de basis van een relatie is vertrouwen. En als jij dat niet kan geven zul je er iets aan moeten doen en dat gaat niet weg met zijn vrijheid te beperken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:31

Hmm moeilijk. Mijn vriend heeft heleboel vriendinnen waar hij al veel langer bevriend mee is dan dat ik hem ken. Bij die vriendinnen zou ik er geen probleem mee hebben. Nu weet ik dat hij met 2 meiden een soort van geschiedenis heeft en hij heeft eigelijk niet meer met hen afgesproken sinds wij een relatie hebben. Ik ken beide meiden en we zien ze alleen op verjaardagen en borrels van elkaar en wederzijdse vrienden.

Volgens mij heeft hij alleen nog nooit bij iemand geslapen sinds wij met elkaar hebben. Hij woont in Delft en dat is een kleine stad waar alles in het centrum te lopen is.

Wel wil ik het van te voren weten en wil ik degene kennen (of althans een keer gezien hebben op verjaardag / feestje). Dat weet mijn vriend en zo denkt hij er andersom ook over!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:33

Ik vind dat als jij gelooft dat als hij bij een meid blijft slapen en hij zegt dat er niks gebeurd is, jij ontzettend naief bent.
Ik heb deze kul ook eens geloofd maar later kwam toch de aap uit de mouw en hadden ze toch sex gehad. Zelfde bij een vriendin van mij, haar vriend was ook bij een meid blijven slapen maar niks gebeurd zei hij... yeah right... later bekende hij toch.
Kom niet met die sh*it aan hoor. Mannen blijven mannen en die duiken er zo op.

Ik zou het in ieder geval nooit pikken, echt niet.
Als jij het gelooft prima maar je bent wel extreem goed van vertrouwen, zeker na wat je al meegemaakt hebt... Bij mij gaat het er niet meer in.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:35

Suzanne F. schreef:
Ik vind dat als jij gelooft dat als hij bij een meid blijft slapen en hij zegt dat er niks gebeurd is, jij ontzettend naief bent.
Ik heb deze kul ook eens geloofd maar later kwam toch de aap uit de mouw en hadden ze toch sex gehad. Zelfde bij een vriendin van mij, haar vriend was ook bij een meid blijven slapen maar niks gebeurd zei hij... yeah right... later bekende hij toch.

Als jij het gelooft prima maar je bent wel extreem goed van vertrouwen, zeker na wat je al meegemaakt hebt... Bij mij gaat het er niet meer in.

+:)+ Precies mijn gedachte!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel eens ben met bovenstaande.. (eerst reaktie, want de rest ga ik neit in mee) maar daarbij wil ik ook zeggen dat ik heel goed begrijp dat je het moeilijk vind. Ik zou het ook moeilijk vinden, maar tegelijk zou ik hem absoluut niet in zn vrijheid willen beperken.
Als hij echt vreemd zou willen gaan, dan kan dat hoe dan ook toch wel, daar hoeft hij echt niet voor te blijven slapen... maar als je relatie goed zit, dan hoef je je daar toch helemaal geen zorgen over te maken!

Ik zou het overgens Wel een ander verhaal vinden als ze bij elkaar in bed zouden slapen, maar uit jouw verhaal kan ik opmaken dat ze allemaal op een eigen bed hebben geslapen!
Meis.. vertrouw je vriend een beetje meer! Hij wil jou, anders blijft hij echt niet zolang bij je hoor!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:36

Voor mij zou het geen probleem zijn. Bij vreemde mensen (jongens/meidjes maakt niet uit) blijft ie toch niet slapen, en verder vind ik het dus geen probleem als ie blijft slapen bij meiden vanuit ons vriendengroepje.

Vertrouw hem volledig dusja, mocht de situatie zo zijn dat het handiger uitkomt ergens anders blijven slapen doet ie maar.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:37

Ik zou het ook écht niet grappig vinden als mijn vriend bij een ander meisje zou blijven slapen. Dit komt niet omdat ik hem niet vertrouw, maar ik heb er gewoon geen fijn gevoel bij. Ik vind dat jouw vriend moet accepteren dat jij je er niet prettig bij voelt en een andere oplossing moet zoeken. Een relatie is geven en nemen. Hij wil jou toch niet met een rotgevoel opzadelen voor zijn eigen plezier?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:38

Mijn man doet dit uit zichzelf al niet.

Het is dubbel, het heeft met vertrouwen van jouw kant te maken, maar als hij weet dat hij jou daar pijn mee doet is ook niet goed.

Ik ben vorig jaar met 2 meiden naar Roemenië geweest (ben zelf ook een vrouw), maar als mijn man dat niet leuk had gevonden (om wat voor reden dan ook) had ik het niet gedaan.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:39

katiavl, maar berperk ik hem in zijn vrijheid door het niet goed te vinden dat hij bij andere slaapt?
mo_van_dijk, als het om vriendinnen gaat vind ik het niet erg (zijn vriendinnen zijn vaak ook vriendinnen van mij), maar het zijn geen vriendinnen. Meer kennissen.
Suzanne F., dit is ook iets waar ik het heel moeilijk mee heb, en heb hem toendertijd flink ondervraagt, maar hij beloofde mij dat er niks was gebeurd. Echter zit dit nog wel altijd in mijn achterhoofd ;(.
Bitterbal, onze relatie zit in principe goed, maar ik ben erg wantrouwig en heb absoluut (wat betreft dit) helemaal geen zelfvertrouwen..

Bravespot, het zijn geen vriendinnen, het zijn kennisjes.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:40

Brainless, ik probeer zelf ook altijd zoveel mogelijk rekening met hem te houden, en als hij iets niet fijn vind (wat overigens nooit voor komt) zal ik dit ook nooit doen..

Binky_Zephyr

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:42

de basis van een relatie is vertrouwen maar als je het er niet mee eens bent of je je er raar bij voelt vind ik dat je vriend wel een beetje rekening met je mag houden.
ik zou het zelf niet toelaten in een relatie mits ik zeker weet dat er niets gebeurt en ik die meid zelf ook ken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:43

Marije112 schreef:
Bravespot, het zijn geen vriendinnen, het zijn kennisjes.

Dan zou ik er nog steeds geen grote problemen van maken :). Hoewel mijn vriend niet zou blijven slapen bij gewone kenissen als het niet echt nodig is, maar mocht het een keer zo uitkomen ivm met werk iod, doet ie maar. Ik vertrouw hem wel.

_Azra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:44

Suzanne F. schreef:

Zo denk ik dus ook! _/-\o_
Alhoewel mijn vriend niet zo in elkaar zit, die slaapt altijd netjes thuis.
Laatst bijgewerkt door _Azra op 04-06-09 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Otje_

Ik denk dat ik er zeker wel moeite mee zou hebben als mijn vriend dat zou doen. Hij weet dat ik best snel jaloers ben en dat is hij ook. Ik vertrouw hem zeker wel, en hij mij ook. Maar gewoon het idee dat hij bij iemand anders is terwijl hij bij mij had kunnen zijn oid zit me toch niet helemaal lekker.

Als hij al bij een ander meisje zou slapen, zou ik liever willen dat ik haar niet echt ken, dan dat hij bij mijn beste vriendin zou slapen. (mijn beste vriendin is ook een vriendin van hem, daar ken ik hem ook van). Maar we weten sowieso dat we dit toch niet doen. Ik weet dat als ik bijvoorbeeld een krabbel op hyves het waar bijvoorbeeld een 'x' als groet staat, dat het hem helemaal niet lekker zit. Het vertrouwen zit ook zeker goed. Alleen het idee dat..

Loesss

Hmm wel lastig op zich. Als hij in zijn eentje bij een meisje zou slapen zou ik daar ook niet echt blij van worden. Maar wanneer het met een groepje is denk ik niet dat het kwaad kan.

Mijn vriend slaapt regelmatig met vrienden bij een van hun vriendinnen. Ik heb daar weinig moeite mee en vertrouw hem daarin wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:45

@ TS: Weet je vriend dat jij er zo over denkt?

Mijn vriend en ik hebben eigelijk alle mogelijke scenario's van 'wat vind jij hiervan... hoe zou jij dit vinden...' besproken. Niet omdat we elkaar niet vertrouwen, maar omdat het in het begin heel moeizaam ging. Echter, zijn we wel van mening dat we voor elkaar bestemd zijn.

Doordat we dit soort dingen besproken hebben (dus in principe voordat zo iets relevant is), weten we van elkaar hoe we reageren, hoe we ons hierbij voelen.

Met kennissen zou ik zelf ook moeite hebben, maar dan maakt het me weinig uit of het mannen of vrouwen zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:47

Ik vind dat het wel moet kunnen en vind het eigenlijk heel ver gaan dat jij je vriend 'verbiedt' om ergens te blijven slapen als dat toevallig in de buurt van een vrouwspersoon is. Dat je durft te zeggen dat hij dan maar naar huis moet komen of bij een jongen slapen... daar sta ik echt van te kijken. Hoeveel vertrouwen heb je dan in je vriend en je relatie, als je denkt dat zodra hij bij een ander slaapt daar gelijk gebruik van gaat maken? Zeker als ik lees dat het ook om verschillende bedden gaat. Ik zou wel even :? staan kijken als mijn lief met een ander in een ander tweepersoons bed zou slapen, maargoed, ook dat loopt soms zo.

Als ik een relatie heb dan bied ik vertrouwen en vrijheid, en dat verwacht ik andersom ook terug.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:51

Maya schreef:
Ik vind dat het wel moet kunnen en vind het eigenlijk heel ver gaan dat jij je vriend 'verbiedt' om ergens te blijven slapen als dat toevallig in de buurt van een vrouwspersoon is. Dat je durft te zeggen dat hij dan maar naar huis moet komen of bij een jongen slapen... daar sta ik echt van te kijken. Hoeveel vertrouwen heb je dan in je vriend en je relatie, als je denkt dat zodra hij bij een ander slaapt daar gelijk gebruik van gaat maken? Zeker als ik lees dat het ook om verschillende bedden gaat. Ik zou wel even :? staan kijken als mijn lief met een ander in een ander tweepersoons bed zou slapen, maargoed, ook dat loopt soms zo.

Als ik een relatie heb dan bied ik vertrouwen en vrijheid, en dat verwacht ik andersom ook terug.

Zou er geen vertrouwen en vrijheid kunnen zijn als beiden personen in een relatie, het gewoon niet vinden kunnen om zelf bij een ander te slapen, als ze de partner niet willen kwetsen? snap je?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:52

Maya, ik verbied hem niks, als hij het wil doet hij het toch wel..
mo_van_dijk, hij weet dit dondersgoed en het maakt hem geen ruk uit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:54

@ Maya. Ik ben het op zich helemaal met je eens en dat zou ook zo moeten zijn! Echter, bij sommige zaken kan jij (of je vriend) zich minder prettig voelen en ik vind dat je dan wel rekening met elkaar kan houden. Jaloezie is een slechte eigenschap, maar wanneer je erover praat, kan dit al een stuk schelen.

Mijn vriend slaapt soms met een huisgenoot in een éénpersoonsbed, arme huisgenoot :(:)

@ TS: Houdt hij met andere zaken wel rekening met hoe jij je voelt?
Laatst bijgewerkt door Mootje op 04-06-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:55

Tja.... hoe hard het ook klinkt: Mijn motto is altijd: Als hij beter kan, dan moet hij beter gaan! Oftewel: als hij van mening is dat hij mij niet trouw hoeft te blijven, dan zal er wel iets niet goed zitten in de relatie, en heeft hij klaarblijkelijk de behoefte gehad om het buiten de deur te zoeken.

Ik maak mij nooit zo zorgen er over. Als mijn vriend bij een ander wil slapen, man of vrouw, dan doet hij dat toch? Ik heb geen angst dat hij vreemd gaat, angst is een uiting van gebrek aan zelfvertrouwen. Niet iedere vent "duikt er gelijk bovenop" en niet iedere meid is er op uit om gelijk sex te hebben met de eerste de beste kerel die ze ziet ;)

Nee hoor, geen enkele moeite mee :n

Praat er met elkaar over, maar op een rustige manier, zonder schreeuwen, ruzie of wat dan ook. Grote kans dat je je daarna een stuk beter voelt.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:56

Ik werk in een "mannenwereldje" (wetenschap) en heb deze situatie al heel vaak meegemaakt. Maar... wel was Ik steeds degene die ergens bleef slapen. :D
-als ik door weer/trein/feest omstandigheden niet meer naar huis kon, bij (verschillende) collega's thuis, dus ook nog onverwacht soms
-op conferentie wordt er vaak een kamer gedeeld om kosten te drukken, ik heb weleens twee weken met een mannelijke collega op een kamer geslapen. En zelfs een keer een week een tweepersoons bed gedeeld, er waren geen eenpersoons :=

Nu ben ik al bijna 10 jaar samen met mijn vriend en hebben we beiden nooit met vreemdgaan te maken gehad. Bovendien is ons vertrouwen in elkaar prima in orde.

Alleen het feit al dat je vantevoren weet dat hij ergens blijft slapen lijkt me een goed teken, als hij dingen gaat achterhouden lijkt me minder.
Als er een optie is dat hij naar huis kan komen, dan kun je dat vragen vind ik (of je biedt aan hem zelf op te halen :)* )
Soms gaat het gewoon niet anders... tja daar is het vertrouwen dan voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:57

@ TS, je verbiedt hem niks, maar je legt wel een zeer sterke verwachting op waardoor je impliciet wel wat verbiedt, immers, er zijn gevolgen als hij het wel doet. Namelijk dat jij hem niet vertrouwt.
Marije112 schreef:
Ik daarintegen vind dat dit absoluut niet hoort in een relatie en vind dat hij maar gewoon naar huis moet komen/bij een jongen moet blijven slapen.

@ Otje_ ik zeg ook niet dat als als beide personen het niet vinden kunnen er gelijk geen vertrouwen of vrijheid is. Maar ik vind wel dat er iets ontspannener over gedaan mag worden ipv gelijk van het ergste uit te gaan.

mo_van_dijk schreef:
@ Maya. Ik ben het op zich helemaal met je eens en dat zou ook zo moeten zijn! Echter, bij sommige zaken kan jij (of je vriend) zich minder prettig voelen en ik vind dat je dan wel rekening met elkaar kan houden. Jaloezie is een slechte eigenschap, maar wanneer je erover praat, kan dit al een stuk schelen.

Mee eens. Gewoon op een normale manier over communiceren, uitleggen, en allebei een beetje water bij de wijn doen. Vriendlief kan z'n best doen om niet in de buurt van anderen slapen, en Vriendinlief kan bijvoorbeeld niet gelijk spastisch reageren als het wel eens voorkomt, omdat dat een hele normale gang van zaken is. Jaloezie en onzekerheid en bezitterigheid komen veel voor in relaties, maar het zijn wel zeker dingen waarover gepraat en overlegd over moet worden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:59

Ik ben het eens met dat een relatie op basis van vetrouwen is en het dus moet kunnen. Voor mijn gevoel zit de relatie niet goed als ik mijn vriend niet zou kunnen vertrouwen bij andere meiden/vrouwen.

Ik zou wel willen dat ik het meisje een keer gezien heb en dus weet over wie we het hebben. Ook zou er wel een praktische reden voor moeten zijn, niet voor een gezellig slaapfeestje ofzo :P En beide in een apart bed.

Ik zelf zou het ook prettig vinden als ik een keer bij een mannelijke klasgenoot (o.i.d., als voorbeeld, nog nooit voorgekomen trouwens) kan blijven slapen als het bijvoorbeeld zo veel beter uitkomt en het allemaal ingewikkelde reizen of onmogelijkheden oplost.

Aan de andere kant, vind ik wel dat jouw vriend rekening moet houden met je verleden. Als je het echt zo onprettig vindt, dat je er overstuur van raakt, dan moet je vriend daar begrip voor hebben. Je moet wel rekening met elkaar houden in een relatie. Dan zoekt hij maar even een andere oplossing en probeer jij aan het vetrouwen te werken.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 04-06-09 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt