roken jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:49

masja schreef:
Maar wie kan mij een discotheek noemen waar bijv een Armapatient een fijne avond kan hebben?


Heb je al meteen je roeping gevonden wat je later als beroep kan uitoefenen.
Een rookvrije discotheek uitbaten.

Ik rook overigens zelf ook , zou niet weten waarom ik zwak ben.
Een roker wordt al hard genoeg gediscrimineerd , neem nou als voorbeeld de treinen. Slecht 5% van een trein is voorzien voor rokers, al de rest voor niet-rokers. Dan nog durven de niet-rokers zeuren dat het er zo stinkt en dat het verboden moet worden. Ja hallo, ga er dan niet zitten hé, niemand verplicht je er toch toe?

Vind het dus ook erg kort door de bocht en bekrompen om ons meteen als zwakkelingen te beschouwen. Er zijn wel ergere en ongezondere dingen in de wereld hoor. Denk maar aan het gat in de ozonlaag , smog , ... veel slechter dan een sigaretje op steken.
(en dan heb ik het nog niet gehad over besmet vlees , groente's en ga zo maar door. Tandpasta is zelfs giftig)

Wees dus alsjeblieft eens wat meer open-minded. Lachen
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 07-04-03 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:50

roken is echt bah.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:55

Ik rook ook niet, heb het wel eens geprobeerd maar het is echt ranzig!! Zeker als je met iemand kust die rookt!! Gatverdamme..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:00

Ik rook ook niet, nu niet, nooit niet. Vind het erg vies en dan heb ik het nog geeneens zelf geprobeerd! Wel heb ik Sypheron van het roken afgekregen, nog VOOR we elkaar voor de tweede keer zagen, was hij al voor mij gestopt.... (maakt dat mij nu een bijzonder meisje? Tong uitsteken)

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:43

XoNo schreef:
Ik vind dat sommige mensen wel overdrijven hoor wat betreft rokers. Sommigen doen net of het het einde van de wereld is als iemand naast je een peuk op steekt. En wat is dat voor gezeik over zwakheden? Je kunt tegenwoordig aan een zak chips nog wel doodgaan. Dus mensen die dat dagelijks eten zijn ook zwak?
Dan ben ik maar zwak, dan help ik mezelf de dood maar in, maar het is nog altijd mijn leven. Wie zijn jullie (alsin de mensen die afgeven op rokers) om daar wat van te zeggen? Zolang ik mijn rook niet in jouw gezicht uitblaas of een peuk aansteek op jouw terrein, heb jij er gewoon niets van te zeggen. Ik kan behoorlijk nijdig worden op mensen die verdorie overal een punt van maken.
Ik kan volgende week wel doodgereden worden. Nou liever dat ik dan genoten heb van mijn leven (en ja, ik vind roken lekker) dan dat ik een kl*televen heb geleid. Voor jullie is een gelukkig bestaan een bestaan zonder sigaretten. Ieder zijn meug hoor.


En dat wat jij opnoemt is dus juist het probleem voor niet rokers..
Het zal mij een worst zijn of jij dood gaat doordat je gerookt hebt, je moet toch ergens dood aan gaan.

Maar laat een ander er geen last van hebben...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:49

masja"]
[quote="Roosje87"][quote="masja schreef:
Nee zeker niet!! Beetje zelfmoord plegen? Dan spring ik wel voor een trein ofzo, val ik er anderen ook niet mee lastig!


Als je voor een trein springt, heeft de conducteur een trauma voor zijn leven.. en je familie/vrienden/kennissen enz??? Knipoog

Ik rook ook, al een jaar of 3.
[/quote]

Is de machinist dierijdt en je familie mist je neem ik aan ook als je langzaam aan kanker overlijdt. Wat ik bedoel is dat ik doordat anderen roken VERPLICHT in die rook zit. Nou ben ik een van die ongelukkige gevallen die er ECHT niet tegen kunnen. Ik ga er bijna van over mijn nek en ik moet er erg van hoesten. Vooral als ik daarna moet slapen kan ik er soms de hele nacht van wakker liggen. Ik vind dat ik dan lastig gevallen word met de zwakheden van een ander. Ik begrijp dat mensen zich aangesproken voelen en ik geloof heus wel dat er een paar zijn die rekening houden met anderen. Maar wie kan mij een discotheek noemen waar bijv een Armapatient een fijne avond kan hebben?
[/quote]

Ik heb zelf zwaar astma, kan dus ook niet tegen rook.
Wordt er heel benauwd van maar ga toch uit.
En dat nog wel in een discotheek waar gerook word, en toch heb ik het naar mijn zin.
Zolang ik de hele dag maaar rustig heb gedaan en niet in de stallen of bij paarden ben geweest.
Mijn medicijnen een dubbele dosis heb gedaan en om het halfuur even 10 minuten naar buiten ga.
De volgende dag ben ik dan zo ziek als een hond , hoefdpijn, keelpijn , duizelig en misselijk..
Maar dat heb ik over een fijne avond.

Enne in een discotheek komt niet alleen de rook door de rokers hoor...maar ook door de rook instalatie's.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:50

Miep schreef:
Maar laat een ander er geen last van hebben...


Of wees zelf eens wat verdraagzaam en smijt alle rokers niet over dezelfde boeg.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:53

AL DRIE MAANDEN NIET MEER................pffffffffff prettig!!!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:00

Ik rook maar ik drink niet.
En ik denk dat de kans groter is dat ik door iemand dood word gereden die teveel gedronken heeft dan dat er iemand dood gaat door de peuk die ik op steek.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:07

Ik rook niet, en nooit gedaan.
Totaal geen behoefte aan. Het kost geld, stinkt, ongezond...

Wat ik niet snap is dat ze zeggen:"de eerste sigaret is vies, daarna zijn ze zo lekker"
Waarom begin je dan? Verward

Op wintersport zat ik met 3 meiden in een klein appartementje en hun rookte allemaal... het stond regelmatig blauw en als ik dan de deur open zette vonden ze het koud...
Ik vind veel rokers aso... dat ze de rook lekker in zich houden Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:11

ik rook zelf niet, en heb ook niets tegen roken. Bovendien als je er last van hebt kun je toch vragen of ze even willen stoppen (discotheken ed uitgezondert. De meesten vinden dat geen probleem. Waar ik wel problemen mee heb is roken in de buurt van dieren (vooral binnen), die kun nml vragen of je stopt.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:07

niet stoppen met roken. laat er alsjeblieft nog rokers zijn. Is altijd aanleiding voor een leuk zeur gesprek. Vingers aflikken De regering en de tabaksindustrie varen er wel bij. En wie weet krijgen wij niet-rokers straks nog voorrang in het ziekenhuis Pling

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:16

Loolapelooza"]
[quote="Miep schreef:
Maar laat een ander er geen last van hebben...


Of wees zelf eens wat verdraagzaam en smijt alle rokers niet over dezelfde boeg.
[/quote]

Dus IK moet verdraagzaam zijn als een ander mij lastig valt met zijn gerook??
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Passief meeroken is zelfs nog slechter door alle afvalstoffen naar mijn kant gaan, no way dat ik dan verdraagzamer moet zijn

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:32

Jurga schreef:
Ik rook ook niet, nu niet, nooit niet. Vind het erg vies en dan heb ik het nog geeneens zelf geprobeerd! Wel heb ik Sypheron van het roken afgekregen, nog VOOR we elkaar voor de tweede keer zagen, was hij al voor mij gestopt.... (maakt dat mij nu een bijzonder meisje? Tong uitsteken)


Is mij met m'n ex ook gelukt, maar ik vrees dat hij nu weer gaat beginnen!! Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:30

Sizzy, niemand zegt dat jij naast me moet komen zit, net wanneer ik een sigaret opgestoken heb hoor. Jij zal ook wel je tekortkomingen hebben, dat is voor mij geen reden om op je neer te kijken.

Miep, wat bedoel je? Ik heb genoeg opgenoemd, ik snap je post niet helemaal. Bovendien houd ik altijd rekening met anderen hoor. In de trein ga ik in een rokerscoupé zitten, bij mensen thuis waar niet gerookt wordt rook ik of gewoon niet of ik vraag of ze er bezwaar tegen hebben en rook in iemands gezicht blazen vind ik zelf ook goor, dus ook dat doe ik niet. Ik snap niet hoe ik met mijn gedrag iemand tot last kan zijn?!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:40

Ik heb nooit beweerd dat ik op rokende mensen neerkijk XoNo, dat is totaal je eigen inbreng.
En als iemand staat te roken, ga ik echt niet naast hem staan/zitten, zo slim ben ik ook nog wel Lachen

Maar ik heb eerder al een paar voorbeelden naar voren gehaald...

Roken in een restaurant vind ik absoluut asociaal.
en pas stond ik in een Cafetaria'tje te wacht op de bestelling en het was best druk. Een meisje daar steekt dan ook een sigaret op, vind ik ook niet zo erg netjes.

Maar iemand moet helemaal zelf weten of hij rookt of niet, maar in bepaalde situaties vind ik het niet kunnen
Lachen

Eminem
Berichten: 103
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 20:41

je hebt wel soms in sommige restauranten speciale plekken voor rokers.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:04

ik rook ook en dat wordt steeds meer! Ik rook nu wel zowat een pakje Malboro per dag Bloos

Het si echt een gewoonte geworden. Eerst deed ik het alleen voor de gezelligheid, maar nu rook ik echt veeeeel meer. Vingers aflikken

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:05

Ik rook niet, ik kan er niet tegen , en ik heb er eigenlijk ook nooit behoefte aan gehad.
Ik vind het wel onzin om te zeggen dat alle rokers zichzelf vermoorden. Natuurlijk, roken is niet gezond, maar wat is dat tegenwoordig nog wel?
Het klopt wel dat meeroken slechter is dan zelf roken, maar van af en toe naast iemand zitten die rookt ga je echt niet dood hoor Gaaaap
Voor mij zijn de rookmachines in discotheken veel vervelender, daar kan ik echt niet tegen. Ik heb er op school wel eens in gestaan, ik dacht echt dat ik zou stikken.
Als iemand rookt moet ik vaak alleen erg hoesten, dat valt op zich dus nog wel mee. Ik ga nooit naast iemand zitten die rookt, maar als ik met een groepje zit ofzo en eentje steekt een sigaret op blijf ik gewoon zitten. Het lijkt me wel lastig als je zwaar astma hebt ofzo, maar dan zeg je dat toch gewoon tegen degene die rookt. Als ik naast iemand zit die rookt (die ik ken) en ik krijg wel heel erg last zeg ik het meestal gewoon en dan gaan ze meestal wel even ergens anders zitten/staan of maken ze hem uit. Of ken ik alleen maar heel erg lieve mensen Lovers ?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:07

ik rook NIET, en ben het ook niet van plan! (kost veel geld, is slecht enz...heb eigenlijk geen goede reden, waarom je zou roken?!) ik heb weleens een trekje gehad, ik had zoiets van, is dit het waar je verslaafd aan raak(vond er weinig smaak aan zitten, alhoewel ik mezelf die rook daarna wel steeds rook, bah! maargoed, je zal er wel meer moeten opsteken voor verslaving) je moet zelf weten of je rookt, maar laat de niet-rokers dan wel geen last van hebben. ik vind het ook zo lomp van sommige mensen, die de rook recht in je gezicht blazen...blehhh!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:07

Eminem schreef:
je hebt wel soms in sommige restauranten speciale plekken voor rokers.


Ja, inderdaad. Je zegt het helemaal goed, soms...

Pas nog, zat ik me groen en geel te ergeren.
Ik was gezellig uit eten met mijn vriend, we kwamen binnen en kregen een tafeltje toegewezen.
Een gezin naast ons was blijkbaar net klaar, en wat doet moeders? Die steekt een sigaret op.
Nou lekker hoor

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:07

gijsenkim schreef:
AL DRIE MAANDEN NIET MEER................pffffffffff prettig!!!!


Haha, ik lekker al 7 maanden, bijna dan.. Schijnheilig
Wij zijn toch maar lekker sterker dan die wel-rokers!! Cool

Eminem
Berichten: 103
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 21:08

gezellig voor die kinderen Verward

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:14

Roken is k ut en al het andere wat je er over kan vertellen qua nadelen, jammer dat ik zo verslaafd ben.....en tot nu toe te zwak om telkens weer te beginnen als ik ben gestopt. zucht...

Eminem
Berichten: 103
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 21:15

ik ben dan wel trots vanaf 5februari niet gerookt