Meer dan zoenen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Meer dan zoenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 20:03

IK had een beetje een rare vraag, maar een goede vriendin van me (17 jaar) heeft een vriend en die wil altijd meer als zoenen. Zij heeft wel het gevoel dat ze hem echt kan vertrouwen, maar soms wat opdringerig is. Hij zit dan echt aan haar en ik en mijn vriendin weten niet wat ze dan zou kunnen doen.

Hebben jullie tips??
en nog een vraag, Wat hadden jullie op die leeftijd allemaal al gedaan??
groetjes Mariska

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:11

Als zij niet meer wil dan zoenen, moet ze dat gewoon laten blijken. Gewoon een goed gesprek beginnen met haar vriend.

Ik ben nu 17 en had alles op me 16e al meegemaakt om het zomaar ff te zeggen Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:21

Ze moet tegen haar vriend zegen hoe ver ze wil gaan. met een vriend moet je ook kunnen praten vind ik, dus dan zou je dit zo op kunnen lossen.
Als ze het erg of eng vind om het recht in zijn gezicht te zeggen, dan kan ze het ook over de telefoon doen, of in een e-mail.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:24

Als je 17 bent kun je zoiets wel duidelijk maken lijkt me Lachen Gewoon duidelijk nee gevoel aangeven of er over praten

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:16

Ze is oud genoeg om zelf duidelijk te maken wat ze wel en wat ze niet wil lijkt mij. Als zij niet verder wil als zoenen, moet ze dat tegen haar vriend zeggen, en als die het daar niet mee eens is.. dan zou ik hem in mijn geval dumpen. Je moet niks tegen je zin doen hoor.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:17

Ik denk wel dat ze het er met dr vriend over kan hebben tot hoever ze wil gaan en wat hij wilt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:17

Absoluut niet verder gaan dan ze zelf wil. De jongen wil verder dan haar en zij zou zich kunnen laten overhalen door hem, terwijl ze daar zelf niet direct aan toe is. In een relatie moet je kunnen praten, je merk echt direct of je wilt of niet en als zij twijfelt, is ze er in mijn ogen nog niet helemaal aan toe. Ik was al 19 toen ik verder ging dan zoenen, ik was er toen pas echt klaar voor en had een vriend met wie ik ook echt verder wilde.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:40

ik had op mn 15e alles al gedaan, maar dat wil niet zeggen dat iedere jongen zomaar alles bij mij mag doen wat ie wil!

als je vriendin geen zin heeft om verder te gan moet ze heel simpel: NEE zeggen, en hem zeggen dat ze nog niet verder wil gaan dan zoenen

al was ze met 100 jongens naar bed geweest en was ze 70 ipv 17 wil dat toch ook niet gelijk zeggen dat ze zomaar alles goed zou moeten vinden!

t heeft er nix mee te maken wat je al allemaal hebt gedaan of hoe oud je bent, gewoon wat jij op dat moment wil, en verder mag een jongen niet gaan!ook al is ie nog zolang haar vriend, nee is nee

blijft hij doordrammen zou ik ernstig opzoek gaan naar een nieuwe vriend!

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:48

ik vind dat je je in een relatie veilig moet voelen, en het moet niet zijn dat de een de ander dringt omdat diegene zo graag wil. Mijn vriend heeft ook netjes gewacht met verder gaan dan zoenen totdat ik er aan toe was.

en zoals renske20 al zei, nee is nee, maar ik geloof dat sommige jongens af en toe een plank voor hun kop hebben
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 02-04-03 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:50

Renske20 schreef:
t heeft er nix mee te maken wat je al allemaal hebt gedaan of hoe oud je bent, gewoon wat jij op dat moment wil, en verder mag een jongen niet gaan!ook al is ie nog zolang haar vriend, nee is nee!


Daar heb ik eigenlijk niets meer aan toe te voegen.

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:59

Het allerbelangrijkste is dat iemand respect voor je heeft.
Nee is dan ook echt nee! Als iemand echt om jou als persoon geeft heeft hij echt wel het geduld om te wachten tot je wel aan meer aan toe bent.

Maar ik kan me voorstellen dat als je gek op iemand bent en je weet zelf niet precies wat je wilt om dan zo direct te moeten zijn. Vooral op je 17e... dan ben je ook jezelf nog erg aan het ontdekken (wie ben je; wat wil je; je grenzen leren kennen etc.).

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:15

Gewoon zeggen als ze niet verder wilt!
Anders krijgt ze er later misschien wel een rotgevoel over...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:19

Inderdaad. Als jou vriendin niet meer wil moet ze niet verder gaan! Dat is heel simpel!

Ik was zelf vrij vroeg met alles (15 toen ik geen maagd meer was) maar ik wilde dit zelf en heb er nooit spijt van gehad.
Maar zoals ik al zei, als je vriendin het niet wil, moet ze het niet doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:49

Als hij niet respecteert dat íe op een bepaald punt Nee te horen krijgt, dan kan ze 'm beter dumpen, voordat ze straks dingen tegen haar zin gaat doen waar ze later spijt van krijgt. Nee is Nee, heel simpel. Heeft ook niks met leeftijd te maken.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:23

Niets tegen je zin doen!!! Noooit, daar krijg je alleen maar spijt van.
Dus als je vriendin nog niet verder wil dan zoenen moet ze dta gewoon zeggen. Respecteert hij dat niet, dan is hij haar niet waard. (Simpel gezegd maar zo denk ik erover).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:30

Ze moet iig niet verder gaan dan zoenen, als dat haar grens is. Niet laten ompraten of opdringen door haar vriend. Als hij echt om haar geeft dan heeft hij daar respect voor.
Daarnaast moet ze wel duidelijk zijn. Gewoon tegen hem zeggen dat ze er (nog) niet klaar voor is. Misschien heeft hij dat niet begrepen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:33

Sonja schreef:
Als hij niet respecteert dat íe op een bepaald punt Nee te horen krijgt, dan kan ze 'm beter dumpen, voordat ze straks dingen tegen haar zin gaat doen waar ze later spijt van krijgt. Nee is Nee, heel simpel. Heeft ook niks met leeftijd te maken.


Amen.

Absoluut niet iets doen wat je niet wilt, hoe verliefd je ook op hem bent en hoe blij je hem ook wilt maken. Het moet voor je eigen gevoel goed zijn, anders niet!
Ik heb het ook wel een keer meegemaakt. Die jongen wou meer dan ik. Daarom heeft hij me 'gedumpt'. Doet zeer, maar ik weet in ieder geval dat ik niet iets gedaan heb, wat ik niet wou. Hij had er geen respect voor, nou ja, doei dan maar!
Sommige mannen.... Misselijk

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 20:23

hallo, bedankt voor alle reacties en iid jullie hebben gewoon gelijk!
Ze hadden gisteren weer afgesproken en gepraat al wou hij er niet veel van horen, het is uit! het was een moeilijke beslissing voor haar en jullie berichtjes vond ze leuk om te lezen. Dus bedankt allemaal

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:24

Ik ben blij dat het uit is tussen hun. Ze verdient veel beter!
Wens haar maar veel sterkte, ze zal wel liefdesverdriet hebben...