Hoe kijken jullie terug op oude relaties??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Hoe kijken jullie terug op oude relaties??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:41

:wave:

Ik zat in mijn boktgeschiedenis te kijken en nu kwam ik mijn liefdesverdriet tegen:

[LZP] Heb het zojuist uitgemaakt met mijn vriend en zoek wat steun

Net helemaal doorgespit en wat kan je in een jaar tijd flink veranderen, de verdriet die ik daar om hem heb kan ik me nu gewoon niet meer voorstellen.
Ik spreek hem nog soms 1 keer in de maand, dan gaat het over de koetjes en de bijtjes en gewoon gezellig :D
Ik zie hem als een kennis waar ik een speciale band mee heb, een vriend kan ik toch niet echt noemen.

7 maanden ben ik vrijgezel geweest en heb daarna een lieve jongen ontmoet waar ik alweer een halfjaar mee ga, we zijn druk bezig met het zoeken naar een appartement voor ons samen :D hij woont al op zich zelf dus die stap is sneller gezet...
Ik weet nou wat ik al die tijd heb gemist in een vriend en kan met volle vreugde zeggen dat ik dat nu wel heB!!!

Ik open dit topic omdat je veel liefdesverdriet topics tegen komt hier op bokt, en ik zeer benieuwd ben hoe jullie de maanden daarna ervaren hebben en er nu op terug kijken !!!

Groetjes doom :o

Veirl

Re: Hoe kijken jullie terug op oude relaties??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:48

Ik heb nog nooit liefdesverdriet gehad, dus wat dat betreft kan ik niet echt meepraten.
Leven gaat gewoon altijd door... En natuurlijk is het enorm kaa uu tee wanneer het uitgaat, maar er lopen zóveel geweldige en mooie mannen hier op de wereld.
Toen het uitging met mijn eerste liefde dacht ik wel: ik krijg nooit meer een vriend. :')

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:50

Veirl schreef:
Toen het uitging met mijn eerste liefde dacht ik wel: ik krijg nooit meer een vriend. :')

Haha, dat herken ik.. dat had ik dus ook!!!! ik heb 4,5 jaar met mijn ex gehad.. niet veel met andere gezoend ( lees hij was mijn 2de)
Nooit gefleurt en dus nooit vrijgezel...
Ik voelde me de eerste paar maanden flink ongemakkelijk als er een "vreemde' jongen op mij afstapte... bang dat ik het fout deed en dan ben je 19 !!! haha

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:51

Ik heb ook een hele tijd niet durven te zoenen, omdat ik dacht dat mijn ex vond dat ik het niet kon. :))

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:53

Maar ik heb twee relaties gehad die wat serieuzer waren en beide keren heb ik het zelf uitgemaakt. Van die eerste... Tsja, ben alleen maar blij dat ik het heb uitgemaakt. Die jongen was een freak en ik was tegen het depressieve aan in die tijd, dus het drong allemaal niet zo door.
En bij die tweede... Zijn ouders waren énorm streng en nu heeft hij weer een vriendin en mag hij veel meer. Dus van die relatie hebben vooral zijn ouders veel geleerd, want ze hebben mij echt weggejaagd. :))

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:55

Tot nu toe heb ik altijd zelf een einde gemaakt aan mijn relaties, 3 stuks tot nu toe die voor mij serieus waren. Uiteindelijk ben ik natuurlijk blij dat het uit is, maar op dat moment was het een hel.
Mijn laatste ex ging vreemd, ik nam de relatie blijkbaar een stuk serieuzer dan hij. Hij ontmoette een meisje in een chatroom en ze hadden in een hotel afgesproken om daar de nacht door te brengen. Die morgen was ik bij hem thuis (had bij hem geslapen) en hij ging onder de douche, hij zei dat hij naar zijn moeder ging die avond en dat hij daar zou blijven slapen. Zijn pc stond aan en msn ging ook automatisch aan. Toen kwam er een meisje online die vroeg of hun date nog doorging die avond. Ik voelde dat er iets heel erg mis was en deed alsof ik hem was. Zo kwam ik erachter... Ik heb hem nooit meer gezien maar ik was er kapot van...
Gelukkig woon ik nu samen met een lieve jongen en pas nu weet ik dat het ook anders kan en hoort.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:57

leuk: de laatste post in je oude topic is zooo waar!!!!

VivaLaVida schreef:
Verschilt per persoon :D Later kijk je erop terug en dan denk je: pff ik ben toch blij dat ik van dat gezeik af ben :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 16:03

of deze:

Chiqa schreef:
Klinkt mss heel raar maar over een poos doet jou dit helemaal niets meer,
gek is dat he?

:D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:21

Wat grappig dat je dat hebt! :P
Mijn ex en ik zijn nu net 7 maanden uit elkaar. Ik heb ook een topic gehad! Ik heb zo goed mijn fouten in leren zien door dat topic! Ik dacht dat ik hem nooit meer zou spreken, maar sinds een paar maanden hebben we weer contact, vanuit hem. Hij bouwde het rustig op. Momenteel hebben we zeer regelmatig contact en zitten we op het punt om weer af te gaan spreken.
Ik heb intussen nog een andere jongen gehad, wat eerst heel wat lijkt, maar die altijd mijn ex zwart zat te maken (zonder reden, hij kon hem niet eens!), wat een paar weken geleden nogal uit de hand liep. Mijn ex daarentegen weet van deze jongen af, heeft geen woord verkeerd over hem gezegd. Blijkt nu wel dat mijn ex (een mbo-er) toch wat volwassener is dan die hbo-er waar ik mee ging.
Grappig hoe dingen kunnen lopen! En ik ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:06

Ik heb eigenlijk bij geen enkele relatie waar ik met plezier aan terugdenk, ik denk altijd maar zo: het is niet voor niks mn ex, of hij het nu uitgemaakt heeft of ik...
Tuurlijk heb ik ook liefdesverdriet gehad, heel erg zelfs.
Van mijn eerste vriendje was ik zo kapot toen het uitging dat ik een halfjaar lang niet meer functioneerde... Dat heeft me wel geleerd om het dus nooit meer zo te doen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:09

ik kan eigenlijk wel op al mijn relaties goed terug kijken, en mocht ik ze morgen tegen komen in de kroeg, dan is het ook gewoon gezellig.....

behalve een, daar rij ik overheen als ik hem tegen kom :) :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:18

Niet. Ik heb 1 serieuze lange relatie gehad voor deze, dat is uitgegaan, heb hem een half jaar niet gesproken, daarna nog een keer afgesproken maar het was het me niet waard. De rest van de vriendjes die ik heb gehad ook niet, behalve dat ik verliefd op ze was is er verder geen gevoel meer bij, en omdat het uit is, is die verliefdheid ook weg (na een tijdje). Verder heb ik ze niks te melden en zij mij niet, dus spreek of zie ze nooit meer (afgezien van 1 die in dezelfde kroeg uitgaat als ik). Vind het wel best zo, heb ook geen behoefte aan contact, zijn niet voor niks exen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:29

Na m'n 1ste relatie maakte ik er een zooitje van omdat ik het niet kon accepteren. Keer bijna een alchohol vergiftiging gehad, en een hele foute jongen tegen gekomen (gelukkig had ik dat op tijd door). Ik dacht ook dat ik nooit meer een vriend zou krijgen haha, en dat m'n ex de enige was die ik wilde. Daarna wel weer een relatie gehad, maar eerlijk gezegd denk ik dat m'n gevoelens voor hem niet echt waren. Hij maakte het ook uit na een tijdje, een week later had hij alweer een ander meisje. Met hem heb ik nu geen contact meer.

Heb met m'n 1ste ex nog wel contact gehad dit jaar. We waren eerst collega's dus zag ik hem nog iedere dag. Toen we ontslagen werden is hij nog 2x bij mij geweest, en ik 3x bij hem. Contact was wel stukken beter, maar toch heb ik daar wel spijt van gehad dat we weer afgesproken hadden. Omdat het gevoel bij mij weer sterker werd, en het gewoon pijn deed om daarna weer alleen te zijn.

Heb dus ook geen behoefte meer aan contact. Het is voor mij beter om het met rust te laten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:56

Ik snap niet wat ik in mijn exen heb gezien, en hoe ik er ooit een relatie mee kon hebben _O-. Mis ze ook totaal niet :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:52

Ik heb 2 vriendjes gehad.
De eerste heb ik in totaal zon 2 jaar mee gelopen ofzo. Ik voel niks meer als ik er over terug kijk. Soms wat verdriet over sommige dingen die ik heb gedaan, veel van geleerd. En spijt over sommige dingen die ik heb toegalaten van zijn kant uit. Het was een zeer heftige relatie(hij was niet helemaal goed had er ook een topic over hier op bokt) wat mij erg heeft gevormd en wat ik voor de rest van mijn leven ook mee zal dragen dan wel in mijn karakter of in mijn denken/ervaren van dingen. :) Gene verdriet meer idd.

Mijn 2de relatie is nu een maand uit, na 5 maand. Ik heb hem sindsdien niet meer gezien en weet ook niet hoe ik zal reageren als ik hem zie. Hij is vreemdgegaan en heeft me erna gedumpt. Ik voel me zeer vernederd. Ik ben vaak ook bang als ik uit ben om hem tegen te komen.

Nu ben ik vrijgezel ik hoop dat ik ooit een leuke jongen tegen komt die me zo behandeld als dat ik verdien. Verdriet wil ik niet meer over jongens, zijn ze vaak toch niet waard in the end..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:19

Ik heb het altijd uitgemaakt en ja dat is weleens moeilijk geweest...maar ook altijd een opluchting dus terug kijkend tsja...denk dat ik nooit echt hoteldebotel ben geweest op die mannen.
Dus zie het soms weleens een beetje als tijdverspilling, ondanks de leuke dingen die er natuurlijk ook waren.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 06:48

Ik snap ook niet wat ik in mijn exen heb gezien sterker nog ook andere jongens waar ik verliefd op ben geweest maar nooit wat mee heb gehad. Wel heb ik geleerd van mijn relaties.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:17

Hey Doom! :D (Antoinette hier)
Dat is lang geleden haha laatste keer dat ik je zag was in Heerhugowaard bij de Febo ! :P
Fijn dat het nu zo goed met je gaat meid!
Ook ik denk WTF als ik denk aan hoe hard ik heb lopen janken om mn ex !! :D
Ik heb bijna geen contact meer met mijn ex. Héél soms msnen we nog wel eens.
Maar ook bij mij zijn tijden flink veranderd ik heb een andere vriend en ondertussen ben ik alweer 7 maanden geleden van Heerhugowaard naar Spijkenisse verhuisd!
Wat leuk dat jullie willen samen wonen, veel plezier samen meid!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:27

Eerst kon het me niet schelen, ik was boos op hem dat hij mij negeerde. Ook zagen we elkaar niet heel erg vaak, omdat we beide geen rijbewijs oid hebben en we wel 90 km hemelsbreed uit elkaar wonen, over de weg is dat bijna 120 km. Later pas miste ik hem heel erg, en heb ook wel veel gehuild. Ook nog geprobeerd hem weer terug te krijgen, maar volgens mij reageert hij nooit weer. Dat is wel heel erg jammer.

De rest gaf ik niet zoveel om dat het uit ging, dat ging gewoon uit elkaar, en hebben nog gewoon gezellig contact.
Maar dit ging zo van de 1 op de andere dag...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:33

Hoe ik terugkijk op mijn vorige relatie... Met gemengde gevoelens... Mijn ex en ik hadden 't altijd leuk samen, waren altijd weg, leuke dingen doen, in het weekend lekker stappen... En hij was ook echt mijn eerste ECHTE vriend. De eerste keer maakte hij het uit, 2 weken later zo gigantisch veel spijt dat het weer aan ging. Daarna hebben we het weer een maand volgehouden, toen heb ik de stap gezet om het uit te maken.

Hij was gewoon altijd op stap, weg, had bijna nooit tijd voor mij alleen etc etc. Het was/is echt een hele goeie jongen, en ik kan het er nog wel goed mee vinden, ondanks dat we elkaar niet veel spreken..Maar die ene vraag zit altijd in m'n achterhoofd, 'wat als ik het niet uitgemaakt had? hoe was het dan geeindigd?'

Heb ondertussen al wel ruim 2,5 jaar een nieuwe vriend, waar ik zeker niet van plan ben om bij weg te gaan! :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:46

Leuk topic!
Ik heb 2 jaar een relatie gehad en dat is sinds Augustus 2008 uit (in sept alweer een nieuwe vriend gekregen waar ik inmiddels 9 maanden meeheb en mee samenwoon). Als ik deze relatie vergelijk met die van mij en me ex, is dit echt véél beter!!
Ik had toen niet verwacht dat het beter kon zijn dan ik met me ex heb, al wist ik wel dat het niet zo hoorde tegaan, alleen wou ik het niet toegeven omdat hij mijn eerste serieuze vriend was waar ik allang meehad. (Daarvoor 2/3 maanden relatie gehad, niet langer).

Mijn vriend is echt totaal zowat het tegenovergestelde van me ex, maar me vriend is echt het type dat ik zoek en nodig heb heb ik wel gemerkt.
Hij is het tegenovergestelde; is rustig en geduldig. Ik ben druk en soms wat ongeduldig en me ex was precies hetzelfde. Dat botste constant tegen elkaar.
Nu ik mijn relatie van nu vergelijk met me ex, kan ik iig pas zeker zeggen dat dit de ware is! :)

Toen het uitging heeft me ex me trouwens nog gesmeekt om bij hem te blijven, opeens vond ie het jammer. Maarja, toen kwam die er ook achter wat die kwijt was geraakt.. ;)
Ik spreek hem nu trouwens héél af en toe nog, voor mij echt als vrienden maar voor 'm geloof ik nog niet alleen als vrienden.
Laatst had ie me nog een smsje gestuurd op me verjaardag (in april) en zei daarin dat ik een leuke meid bleef.
Maar ik ben nu gelukkiger dan ooit met me vriend :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:03

grappig om te lezen hoe jullie daarmee omgaan.
Ik had een relatie van 5 jaar, dat is nu inmiddels 1 jaar en 3 maanden uit. Maar ik denk nog vaak aan hem terug en ik vergelijk mijn huidige relatie ook vaak met mijn vroegere relatie.... Tjah, soms denk ik wel eens, wat als ik niet bij hem was weggegaan...
Maar ja ik weet wel dat het goed voor me was om bij hem weg te gaan, maar toch, we hadden het wel goed samen...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:29

Gek is dat he. :)
Ik had 2 jaar een relatie die in April 2008 is uit gegaan. Hij maakte het uit, totaal onverwachts. Heb er heel lang mee gezeten en vond het verschrikkelijk hem tegen te komen in de stad oid. (beetje zelfde vriendengroep). Nu sinds februari 2009 een nieuw vriendje, en ik kan pas zeggen dat ik sinds mijn nieuwe relatie echt over mijn ex heen ben. Ik bleef er een beetje in hangen. Maar nu kan ik gewoon een kopje koffie met mijn ex drinken en gezellig kletsen zonder dat ik denk van, oliebol ik wil hem terug. Je blijft een speciale band houden met elkaar, maar echt vrienden zijn we niet meer. :)

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:36

Ik heb totaal geen goede herinneringen aan mn ex,
dus ik ben heel erg blij dat ik van hem af ben ookal drong dat pas later tot mij door.
Want ik heb wel degelijk liefdesverdriet gehad
en nu denk ik....waarom was dat toch?
Gelukkig heb ik nu een lieve vriend en wonen we al bijna 2 jaar weer samen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:23

Van ze allemaal vind ik het niet erg dat het over is. Met mijn laatste vriend had ik 1,5 een relatie. Toen hij het uit maakte was het alleen maar een opluchting, dan hoefde ik dat niet te doen, daar ben ik niet zo goed in :+ Nu ben ik 5 maanden heel blij met mijn huidige vriend :D We wonen net samen en ik zou het waarschijnlijk wel echt vreselijk vinden als dit over gaat.... Het voelt gewoon stukken beter als alle vorige relaties!