het leed dat keukenconcurrent heet :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

het leed dat keukenconcurrent heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:13

Wij hebben in Januari al een keuken gekocht bij de keukenconcurrent.
Wij zijn uiteraard bij meerdere keuken speciaalzaken geweest om de prijzen te vergelijken omdat onze keuken niet standaard is en dus speciaal gemaakt moest worden, daaruit bleek dat de keukenconcurrent het goedkoopste was.
Ook hebben wij op internet zitten speuren of de keukenconcurrent wel betrouwbaar is, zoals overal wel eens wat voorvalt (bij de beste bedrijven) zo ook bij de keukenconcurrent maar niks dusdanige "wilde" verhalen dat wij zoiets hadden van we gaan wel ergens anders heen dan maar iets meer betalen.

Maar nu komt het, de keukenconcurrent heeft al enige tijd het geld binnen dit bevestigen zij ook maar ze weigeren om de keuken te leveren aan ons. Wat hier de reden van is, is ons nog onbekend.

Nu komen er uit onze omgeving steeds meer verhalen naar boven met problemen van en met de keukenconcurrent, een aantal voorbeelden:

- een kennis van een vriend van mij heeft 1,5 jaar geleden daar een keuken gekocht, keuken werd afgeleverd maar de apparatuur miste en de kastjes waren niet volgens de afmeting laat staan dat de kastjes dezelfde afmeting hadden ze hadden allemaal hun eigen maat. nu 1,5 jr. later hebben ze nog steeds geen apparatuur ontvangen en ook de fouten die gemaakt zijn door de keukenconcurrent zoals dat de kastjes geen gelijke maten hebben worden niet teruggenomen of opgelost.

- van andere kennisen hebben ook daar een keuken weg, de keuken is ruimschoots een maand geleden al betaald (hier is bewijs van, hun keuken is betaald uit een depot dus de bank heeft en is het bewijs dat het naar het juiste rekeningnummer is overgemaakt) maar de keukenconcurrent blijft stug vol houden dat ze geen geld ontvangen hebben.

Nu wij deze verhalen gehoord hebben beginnen ook wij hem toch wel aardig te knijpen, wij hebben een keuken van over de €10.000,- gekocht en betaald maar geen keuken en na alles wat wij gehoord hebben over ervaringen van en met de keukenconcurrent vresen wij dat wij ook geen keuken meer krijgen laat staan ons geld terug.
Helaas hebben wij geen geld boompje in de tuin staan en kunnen dus niet zo maar even ergens anders een keuken bestellen (al hadden we het geld er wel voor dan zouden we het nog niet doen!)
Nadat ik vanochtend een knallende ruzie gehad heb met de keukenconcurrent weigeren ze uberhaupt nog zaken met ons te doen (dus met ons te overleggen hoe en wat).
Vanavond komt onze advocaat langs om de getekende papieren van beide kanten door te nemen en te onderzoeken op eventuele clausules en gaan we overleggen wat het verstandigste is, of zo toch nog tot een oplossing zien te komen of ze voor het gerecht slepen wat je eigenlijk bijna altijd verliest van zo'n grote organisatie.

buiten dat om, komen we nu ook met andere dingen in de problemen, met de stukadoor en de schilder dus kortom een hoop problemen die eigenlijk niet nodig zijn als de keukenconcurrent gewoon de betaalde keuken afleverd.

Ik moet even mijn verhaal en woede kwijt, zit te shaken en te ijsberen van woede. -:(-
Uiteraard hoop ik niet dat er nog verder gedupeerden van de keukenconurrent te voorschijn komen maar wil iedereen die van plan is daar een keuken te kopen toch wel even op het hart drukken dat ze hun zaakjes heel goed voor elkaar moeten hebben op papier!
Als wij de keus nogmaals konden maken zouden wij ervoor kiezen om iets meer te betalen zonder al deze problemen, maar helaas weet je niet alles van te voren en ga je ook niet van zoiets uit.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:18

Pfffff kan me voorstellen dat je daarvan baalt zeg! Een mooie nieuwe keuken voor €10.000 is niet niets... :(:)
Wat vervelend ook dat de Keukenconcurrent daar zo moeilijk over doet!
Nou maar duimen dat het lukt met je advocaat en alles!

Kun je anders niet een consumentenprogramma inschakelen, of er in ieder geval mee dreigen?
Heel veel succes ermee!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:19

Maar je weet dus de reden waarom ze niet leveren niet? Daar zou k eerst is op wachten voordat je stappen gaat ondernemen. Verder heeft het geen zin om jouw 'zaak' te vergelijken met anderen, dat is namelijk appels met peren vergelijken.

K zou toch proberen om eerst is een normaal gesprek met de filiaalmanager aan te gaan en kijken hoe de zaken ervoor staan.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:21

Ik kan me voorstellen dat je woedend bent! Wat een belachelijk gedoe :\

Fijn dat je advocaat vanavond al langs kan komen, hopelijk zijn jullie er snel uit. Ik weet wel een beetje hoe frustrerend zo iets kan zijn, wij zitten nu gelukkig in een bijna af huis, maar onze verbouwing heeft 2 jaar langer geduurd door gezeik en slechte communicatie en het niet na komen van afspraken :n

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:23

Als het geld bij jou is afgeschreven naar hun rekening en zij niet de keuken willen leveren zonder geldige reden is dat volgens mij contractbreuk toch? Niet dat je daar nu veel aan hebt, maar ik zou (idd evt. via een advocaat) een aangetekende brief wegdoen waarin je óf de levering van je keuken eist binnen een bepaalde termijn zo niet geld terug, én hen aansprakelijk stelt voor de geleden schade omdat hetgeen contractueel overeengekomen is niet geleverd wordt.

Dit inderdaad als je er niet uitkomt in een persoonlijk gesprek, met een kopie van de betaling naar hen toe erbij.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:23

mijn ex heeft daar gewertk.
hoewel ze veel oplichten met prijze gaat het leveren en plaatsen meestal wel goed.
heb je het hoofdkantoor al gebelt of alleen contact gehad met de winkel waar je de keuken vandaan hebt?
ik zou anders echt even contact opnemen met het hoofdkantoor.
trouwens als jezelf het geld hebt overgemaakt kun je dit toch laten terug halen door de bank??

bergkraai

Re: het leed dat keukenconcurrent heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:25

Jeetje, aantal jaren geleden een keuken daar gekocht --> perfecte service!

Altijd vervelend, zeker als er zoveel geld in zit, en wat je betaald hebt wil je ook graag ontvangen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:26

WillemYntJee schreef:
Maar je weet dus de reden waarom ze niet leveren niet? Daar zou k eerst is op wachten voordat je stappen gaat ondernemen. Verder heeft het geen zin om jouw 'zaak' te vergelijken met anderen, dat is namelijk appels met peren vergelijken.

K zou toch proberen om eerst is een normaal gesprek met de filiaalmanager aan te gaan en kijken hoe de zaken ervoor staan.

wij vergelijken ook onze zaak niet met die van anderen, enkel komen nu dus verhalen naar boven dat de keukenconcurrent dus niet zo betrouwbaar is als het lijkt!

wij zijn al ruim 2 week bezig en zijn al 6 keer om de tafel geweest om erachter te komen waarom de keukenconcurrent onze keuken niet wil leveren en hier krijgen wij simpel weg geen antwoord op. als wij ze er rechtstreeks naar vragen krijgen wij als antwoord: "daar laten wij ons niet overuit". dus wij kunnen nog 100 keer met hun om de tafel gaan maar daar zien wij geen heil meer in.
Zij hebben bewijs dat het betaald is van onze kant, zij bevestigen ook dat zij het geld ontvangen hebben dus daar zit het probleem niet.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:26

@latnahc, nee dat is alleen bij automatische incasso zo.

Overigens wordt het plaatsen NIET door de Keukenconcurrent zelf gedaan, maar door een ander bedrijf.

Edit, lees je reactie nu: Dan even met t hoofdkantoor bellen en vragen waarom er niet geleverd wordt. Zo te horen hebben ze namelijk geen enkele reden om niet te leveren.
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 28-05-09 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:27

dan heb je je niet goed ingelezen... de keukenconcurrent maakt deel uit van de DMG groep. kijk maar eens op http://www.trosradar.nl bij het forum onder keukens, je haren gaan overeind staan.

wij hebben net een keuken besteld in duitsland. dit na een vervelende en lange zoektocht in nederland en over het internet.

wat is de reden dat je nu al betaald hebt? wij betalen pas bij oplevering...

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:28

ja dat zeggen ze ja.
maaaar dat bedrijf is gewoon van hun zelf tenzei je zelf een ander heb ingeschakelt.
er zijn zelfs meerder filialen van hun zoals mandenmakers dat is gewoon van keuken concurent
en hetzelfde bedrijf plaatst ook die keukens.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:28

Als ze niet leveren zonder specifieke reden dan is het volgens mij een toerekenbare tekortkoming in de nakoming. Als ze écht weigeren na te komen/weigeren te leveren dan kun je ze *pin me er niet op vast* in gebreke stellen en bijvoorbeeld nakoming éísen of de overeenkomst ontbinden waarbij een ongedaanmakingsverplichting ontstaat en jij dus je betaalde geld terugkrijgt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:29

latnahc2 schreef:
mijn ex heeft daar gewertk.
hoewel ze veel oplichten met prijze gaat het leveren en plaatsen meestal wel goed.
heb je het hoofdkantoor al gebelt of alleen contact gehad met de winkel waar je de keuken vandaan hebt?
ik zou anders echt even contact opnemen met het hoofdkantoor.
trouwens als jezelf het geld hebt overgemaakt kun je dit toch laten terug halen door de bank??

wij hebben zowel met de filiaalmanager als met de persoon bij wie wij de keuken besteld hebben als met het hoofdkantoor gesproken. kortom wij hebben alles gedaan wat binnen onze macht lag.

Wij kunnen idd het geld terug laten halen, maar dan plegen wij contract breuk en mocht het tot een zaak komen dan zijn wij in gebreke gebleven en dat risico willen wij niet nemen (dit is al in overleg met de advocaat geweest).

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:29

benangelique schreef:
dan heb je je niet goed ingelezen... de keukenconcurrent maakt deel uit van de DMG groep. kijk maar eens op http://www.trosradar.nl bij het forum onder keukens, je haren gaan overeind staan.

wij hebben net een keuken besteld in duitsland. dit na een vervelende en lange zoektocht in nederland en over het internet.

wat is de reden dat je nu al betaald hebt? wij betalen pas bij oplevering...

wij waren verplicht om voor levering de keuken betaald te hebben, dit schijnt een gangbare zaak te zijn. zonder betaling leveren zij geen keuken. dat is de reden dat wij al betaald hebben.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:30

Beetje jammer dat je meteen heel de DMG groep zwart gaat zitten maken Benangelique, het is natuurlijk zo dat alleen de gevallen die mis gaan in de picture komen en niet alle zaken die goed gaan. Alle keukens van de DMG groep komen trouwens ook uit Duitsland.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:31

latnahc2 schreef:
ja dat zeggen ze ja.
maaaar dat bedrijf is gewoon van hun zelf tenzei je zelf een ander heb ingeschakelt.
er zijn zelfs meerder filialen van hun zoals mandenmakers dat is gewoon van keuken concurent

Ze hebben afspraken met die bedrijven ja, maar het is echt niet van hun hoor ;)
Mandemakers, keukenconcurrent enz. vallen onder de DMG groep en niet onder Keukenconcurrent. Ze hebben allemaal een eigen onderdirecteur.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:31

het zijn gewoon oplichters als je namelijk bij 2 verschillden filialen dezelfde keuken zou laten tekenen dan krijg je toch twee totaal andere rpijzen.
dit omdat de verkopers de keukens zo duur mogen maken als ze zelf willen.
dan gaan ze in de onderhandeling zogenaamt hun baas bellen of met hem overleggen over de prijs maar dit is allemaal bullshit.
ook de zogenaamde gratis apparaten zijn een lachertje ze rekenen dit er gewoon weer bij bij bevoorbeeld je frontjes en plinten en duurknoppen enzz

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:32

WillemYntJee schreef:
Beetje jammer dat je meteen heel de DMG groep zwart gaat zitten maken Benangelique, het is natuurlijk zo dat alleen de gevallen die mis gaan in de picture komen en niet alle zaken die goed gaan. Alle keukens van de DMG groep komen trouwens ook uit Duitsland.

dit is absoluut niet waar ze worden gewoon in de fabriek in almere in mekaar gezet ik ben zelf bij deze fabriek geweest.
een rondleiding toen mijn ex daar nog werkte

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:33

Waarom zou je het niet winnen bij het gerecht? Ze hebben toch niet geleverd en jij wel betaald..?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:33

WillemYntJee schreef:
latnahc2 schreef:
ja dat zeggen ze ja.

Ze hebben afspraken met die bedrijven ja, maar het is echt niet van hun hoor ;)
Mandemakers, keukenconcurrent enz. vallen onder de DMG groep en niet onder Keukenconcurrent. Ze hebben allemaal een eigen onderdirecteur.

de dmg groep is van 1 en dezelfde eigenaar.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:34

Jemig, dat is niet niks! Ik kan me voorstellen dat je echt óntzettend boos bent. Even €10.000 ophoesten voor een keuken die hun vervolgens weigeren te leveren. Zou er ook op hoge poten naartoe gaan ;)

Ben benieuwd wat er uit het gesprek met je advocaat gaat komen...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:34

Nou blijkbaar heb je niet echt opgelet toen je ex daar werkte, zo gaat t namelijk bij de keukenkampioen er echt niet aan toe hoor..Bovendien zijn er sinds het nieuwe jaar weer nieuwe regels voor de verkopers dus dat soort dingen kunnen ze niet meer doen.

edit: mijn vriend werkt bij de keukenkampioen dus ik weet echt wel waar ik het over heb Latnahc :)
k zei ook ONDERdirecteur, Ben Mandemakers is eigenaar van bijna alles wat je je kunt bedenken.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:35

Pashon schreef:
wij hebben zowel met de filiaalmanager als met de persoon bij wie wij de keuken besteld hebben als met het hoofdkantoor gesproken. kortom wij hebben alles gedaan wat binnen onze macht lag.

Wij kunnen idd het geld terug laten halen, maar dan plegen wij contract breuk en mocht het tot een zaak komen dan zijn wij in gebreke gebleven en dat risico willen wij niet nemen (dit is al in overleg met de advocaat geweest).

Dat laatste snap ik niet. Zij plegen contractbreuk zover ik kan zien aangezien jij kan aantonen dat er betaald is voor een dienst en die dienst nu niet geleverd wordt toch?? Zij komen hun deel van de overeenkomt niet na, en dan mag jij de overeenkomst afblazen, dat is dan volgens mij je recht. Op wat voor gronden zouden jullie dan in gebreke blijven volgens je advocaat?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:35

WillemYntJee schreef:
Nou blijkbaar heb je niet echt opgelet toen je ex daar werkte, zo gaat t namelijk bij de keukenkampioen er echt niet aan toe hoor..Bovendien zijn er sinds het nieuwe jaar weer nieuwe regels voor de verkopers dus dat soort dingen kunnen ze niet meer doen.

edit: mijn vriend werkt bij de keukenkampioen dus ik weet echt wel waar ik het over heb Latnahc :)
k zei ook ONDERdirecteur, Ben Mandemakers is eigenaar van bijna alles wat je je kunt bedenken.

ja en dus is dmg groep van 1 en dezelfde eigenaar ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:35

WillemYntJee schreef:

wij hebben het over de keukenCONCURRENT en niet over de keukenkampioen dit gaat dus ook niet over hen ;)