wat is slechter?? (roken)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 20:57

Tyrza schreef:
Haha! al is het het laatste wat ik doe: ik moet en zal mijn vriend ervan af helpen!!! Haha!


ongeveer hetzelfde als een piafferende fjord. Rokers zijn vreselijk als je aan hun verslaving komt. Echt! Er zijn heel veel mensen die mij van het roken af wilden krijgen en het is er geneen gelukt. Wij zijn gestopt omdat we het gewoon zat waren. Zat het benauwd zijn, zat het geen lucht hebben, zat zijn dat je humeur af hangt van een sigaret, zat zijn dat je moet roken. Dan zal hij stoppen. Maar ik wens je natuurlijk alle sterkte want ik weet nu pas hoeveel roken stinkt Misselijk . Je gaat ook veel beter ruiken namelijk (niet altijd even gunstig overigens Haha! )

Het benauwde komt ook wel weer terug hoor maar dat is een maand later ofzo als je voorover bukt om je schoenen dicht te maken of toch die strakke spijkerbroek aanwil (die dan echt te strak zit) Maar daar gaan we over een maand of drie aan werken. Eerst van die Naadje verslaving helemaal af

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 01:40

Vanddag sprak iemand mij aan over het enge SARS..

Ik vind het niet eng antwoorde ik verbaasd keek ze me aan.
Iedere dag sterven er meer mensen aan de gevolgen van roken....

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 12:13

ik heb het opgezocht op internet en in verhouding is shag slechter. En nee carlos ik ga niet beginnen met roken, ik dénk er niet aan, maar ik vroeg het me gewoon af

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:19

Ik vind het vervelend als iemand aan het roken is of heeft gerookt, ik vind het zo ontzettend stinken en het is gewoon vies Misselijk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:26

Ik heb grote bewondering voor degene die succesvol zijn gestopt met roken. Je doet er jezelf en anderen een groot plezier mee. Niet alleen dat het stinkt en niet gezond is, je houdt nog eens een heleboel geld over (okee, het gaat toch wel op aan andere dingen, dus echt overhouden doe je het niet) maar een stevige roker verrookt in zijn leven een huis!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:11

Ik rook ook weleens een paar peukie's per dag die krijg ik dan. En dan rook ik een paar dagen maar die dagen erna heb ik echt geen gevoel van ik wil roken ofzo, gek dat het bij mij niet verslavend is Lachen Bij mij vriedin ook niet.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:37

Shag hoeft niet per se slechter te zijn.
Je moet maar eens een sigaret open scheuren en die tabak vergelijken met shag. Filtersig. worden gemaakt van restjes en het is echt kurk en kurkdroog , er worden trouwens nogal vaak producten in gegooid die ongezonder zijn dan de teer zelf. (denk bvb aan muntsigaretten , de reden waarom die naar munt smaken is omdat ze ammoniak hebben toegevoegd. Er komt geen greintje echte munt aan te pas)
Light en medium sigaretten spreekt voor zich, die zijn ook veel slechter.

De beste en zuiverste tabak die je kunt hebben is die van een goeie sigaar. Als je zo een ding zou open scheuren en van die tabak sigaretten zou rollen heb je de natuurlijkste variant. (of je rookt de sigaar gewoon Haha!)


Wat is er trouwens mis met roken? Drinken vinden we toch ook goed Verward
dat is ook verslavend , het brengt je evengoed in een roes , het is ook ongezond , het kost ook veel , het stinkt evengoed , en je omgeving wordt er ook heus niet enkel beter van. (er is trouwens niet zo iets als een perfecte wereld)
Dat het veel geld kost intereseert me niet zo , met je geld doe je toch wat je zelf wil? Ik spendeer het aan sigaretten omdat ik het lekker vind net zoals een ander het geld uitgeeft aan een Mac Donalds ofzo.

Veroordeel de roker niet , doen wij toch ook niet met niet-rokers? Haha!
Maar je mag gerust tegen zijn hoor , zolang je de roker ook maar in z'n waarde laat en je je eigen standpunt en mening niet opdringt }>

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:13

Je hebt gelijk, drinken wordt door de maatschappij ook geaccepteert, terwijl dit ook een verslavend effect kan hebben, met alle lichamelijke gevolgen van dien.
Maar met mate zou alcohol zelfs goed voor je zijn (met name wijn, ivm bepaalde stoffen in de druiven).

Ik ben ook geen drinker. Heb een hekel aan mensen die alleen maar een leuk avondje hebben als ze straalbezopen zijn. Gaan ze expres zo overdreven doen...

Ik veroordeel de roker alleen op mijn eigen ervaringen:
ALTIJD ben je als niet-roker de l*l. Je mag fijn in de rook zitten, terwijl je er zelf niets aan kan doen! Kijk, als ik snoep, is dat ook niet goed voor me. Maar daar hebben andere mensen geen last van!!! (hoogstens mijn vriend die weer moet aanhoren dat ik over mijn kont loop te klagen...Knipoog)

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:23

ik WAS gestopt!!!
Maar ben weer begonnen.......... en ik wil zo graag stoppen, dus na dit pakje stop ik weer en nu voorgoed hoop ik!!!!

en echt heel super goed dat jullie wel gestopt zijn, en niet denken o 1 sigarteje kan geen kwaad, want dat kan het wel( zo ben ik ook weer begonnen)

su6 ermee!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:23

Ik ga helemaal met Tyrza mee. Ik moest een keertje voor mijn werk naar Parijs, met de TGV. Was op hele korte termijn beslist, en ik kon geen kaartje meer krijgen in de nietrokers afdeling. Dus dan maar rokers, ik kan er wel tegen als er af en toe een sigaret wordt opgestoken. Maar wat ik gedurende die reis heb meegemaakt tart alle verbeeldingen. ROKERS kwamen uit het NIETROKERS gedeelt van de TGV, gingen in de rokersafdeling zitten en staken die peuk op. En dat ging aan de lopende band door. Dus niet af en toe een sigaret, het zag er blauw van de rook. De een ging weg en de ander kwam ervoor in de plaats. Ik had na een uur een zere keel en brandende ogen....en heb de hele reis in de stank gezeten.

Dus: waarom gaan rokers in het nietrokers gedeelte zitten? Omdat ze, op het moment dat ze niet roken ook nietrokers zijn. Maar de nietrokers kunnen nu eenmaal niet vluchten voor de rook. Ze roken passief mee, ook al willen ze het niet. En als ze een keertje met de trein mee moeten (dat was de eerste en de laatste keer) MOETEN ze rokers zitten omdat de NIETROKERS afdeling vol zit...

En als iemand zichzelf naar de vernieling helpt door te drinken moet hij dat zelf weten. Hij schaadt daarbij een ander niet, als hij niet met zijn bezopen kop achter het stuur kruipt en anderen van de sokken rijdt of ongelukken veroorzaakt...

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:19

ik ben het ook met Tyrza eens! ik vind het triest, dat mensen soms veel alcohol nodig hebben om een leuk avondje te hebben! straalbezopen lopen ze rond.... en weetje waar ik me ook aan erger?! aan mensen die doen ALSOF ze bezopen zijn!

roken vind ik ook iets vies, denk dat shag slechter is...
ik kan geen 1 goede reden verzinnen waarom je nu zou gaan roken....
volgend jaar word roken op onze school verboden(op het gebouw waar ik nu zit)

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:46

nee, shag is ongezonder kijk maar wat die filter tegenhoud als je je peuk ophebt.
Als je shag rookt blijf al die viezigheid in je longen hangen.
het is allebei slecht, maar shag is slechter.
EN VIEZER..
Als ik geen sigaretten heb, en er is alleen maar iemand met shag op zak.. neem ik er wel 1, maar ik vind het niet echt lekker smaken, het ook veel zwaarder.