2 manege's gaan sluiten bij ons in de buurt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

2 manege's gaan sluiten bij ons in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 17:37

Hey,
Onze verreniging (steenwijk ruiters) ofwel de pasman manege gaat sluiten door middel van falliet.
Ze hadden 2 rekeningen niet goed betaalt.
In die manege zat ook nog een western manege.
Die is nu gevestigt in Onna een dorpje verderop.

De andere manege geen idee hoe die heet, staat in Ossenzijl gaat ook sluiten.
Volgens mij wegens te weinig gebruikers.

Ik moet stage lopen op Stal Prins.
Die blijft wel gelukkig.
Dus ik denk dat we het nog druk krijgen.
Dat wordt dus nu de enigste manege in de kop van overijzel.
Dus als ze willen rijden moeten ze naar ons gaan.
Of ze willen helemaal ergens ver weg rijden.

Wel erg jammer, ze sluiten volgens mij niet snel een manege.
Hoe denken julie hier over en stel dat het bij julie gebeurt, wat ga je dan (+paard) doen?
Verkopen? houden?
Doei,
[naam]

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:45

Als het bij ons zou gebeuren zou ik niet me pony verkopen. Want daar is geen reden voor. Want mijn pony staat thuis en ik heb een eigen bak. Maar bij ons in de omgeving (minder dan kwartier rijden) kan ik zo al 5 manege's noemen...................... Beetje raar als ze allemaal gaan sluiten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:57

Beetje vaag, dat ze 2 rekeningen niet goed hebben betaald en nu de manege moet sluiten. Erg onwaarschijnlijk, er zullen wel wat meer dingen hebben gespeeld. Maar goed, toch is het spijtig dat ze allebei weggaan. Ik hoop voor je dat je snel een andere leuke manege vindt om te rijden.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:08

Hey,
Ik rij niet bij die 2.
Ik rij al lang niet meer op een manege.
Mijn oude manege daar moet ik stage lopen en gelukkig blijft die zeker nog wel!
Doei,
[naam]

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:17

hej Jolanda....zit jij ook bij RV & PC steenwyck??

Mareh westernmanege?? Welke is dat dan?? Weet wel dat Fleur en Frank naar Onna zijn gegaan, maar ook nog een westernmanege? Daar is de pasman toch te klein voor....

En die in Ossenzijl heet iets van Nova-nogwat....maar die stopt ermee omdat de bazin ging scheiden en die ex van 'r de boel failliet heeft doen gaan, das best banketstaaf.

Maar over Prins als enige manege in de kop van Overijssel....das maar net, want in Vledder heb je nog Hoeve Hopstein, das echt net Drenthe.
Gezeur trouwens van de Gemeente steenwijK! Dan blijkt prins de enige manege in de kop hier te zijn.....en nog zijn er dan volgens hen te veel maneges.....(euh?? moeten ze dan toch even uitleggen)....

Om toch even je vraag te beantwoorden: Gelukkig zijn er tegenwoordig een heleboel pensionstallen of particulieren die mensen paarden laten stallen, waardoor je hobby niet geheel onmogelijk gemaakt wordt!

groetjes Annabel

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:20

imker schreef:
Beetje vaag, dat ze 2 rekeningen niet goed hebben betaald en nu de manege moet sluiten. Erg onwaarschijnlijk, er zullen wel wat meer dingen hebben gespeeld. Maar goed, toch is het spijtig dat ze allebei weggaan. Ik hoop voor je dat je snel een andere leuke manege vindt om te rijden.


De desbetreffende eigenaresse betaalde inderdaad al 2 jaar niet meer goed (niet of te laat) en de gemeente en pasmanstichting had al diverse malen gedreigd hen de toegang tot de manege te ontzeggen. En nu hebben ze dat doorgezet, ze vonden het wel mooi geweest!