hoogste boete?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6687
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:58

Mijn hoogste boete was 113 euro i.v.m. te hard rijden op de snelweg met de motor. Het pijnlijke hieraan was dat dit de rit was voor de rit dat ik 'm total loss reed en boven op de €4000 reparatiekosten ook nog deze boete kreeg :')

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:25

Sinds 2017 rijbewijs... nog geen boete gehad.. met ook weleens geluk bij een niet-werkende flitser.
Reed ook eens +20km te hard binnen 30-zone, stonden ze daar te laseren, heel snel op de rem gedrukt, nooit een boete gezien (gelukje).... let wel wat extra op tegenwoordig.

Setteli

Berichten: 3174
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:49

moonsparkle schreef:
Nu het topic toch omhoog is, ik heb een keer een boete gekregen vanuit Duitsland, was iets van 15,- daarvoor kreeg ik echt een gangster foto van mezelf met zonnebril achter het stuur, dat was elke euro waard 8-)



Ja die kreeg ik vorige week ook binnen van mijn dochter. Die was even in Duitsland een rondje aan het rijden geweest. Ze had wel gezegd dat ze geflitst was. Maar jemig, ik schrok ervan.
96 gereden waar je 50 mocht (was wel buiten de bebouwde kom), maar 351 euro en een maand rijontzegging. Auto stond op mijn naam, dus papieren terug gestuurd, dat zij de bestuurder was.
En die maand rijontzegging heeft ze ook gelijk van ons gekregen :+

Zelf was mijn hoogste boete 350 gulden :D Rijden met een trailer zonder aanhangerrijbewijs. Trailer was net te zwaar om onder de 3500 kg te blijven. Helaas.

foxy80

Berichten: 7883
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:00

Sinds mijn laatste post in dit topic heb ik wel wat meer boetes verzameld met 20 jaar rijbewijs. Een bloemlezing uit mijn blunders:
- na correctie nog 71 op de teller waar je 70 mag
- na correctie nog 121 waar je 120 mag: 131 euro boete!!!
- combi doet mij stoppen, draai me raampje open voor ome agent, die de obligate vraag stelt "weet u waarom wij u doen stoppen?" waarop ik antwoord met mijn stomme kop "omdat ik mijn gorder niet draag?" (wat effectief ook zo was) "Wij hebben u met uw gsm in uw handen gezien" (wat ook zo was) - 150 euro boete
- naar werkevent rijden, ik eerst, daarna collega - hij reed nogal vlot en ik wilde me niet laten kennen, dus erachteraan - beide geflitst door dezelfde paal
- weekje op vakantie gaan en bij terugkomst 2 boetes op je bureau vinden - ik was pas nieuw bij het bedrijf, leuke binnenkomer

Ik heb in 2010 geloof ik een jaar gehad met 750 euro aan boetes...


De stomste vond ik wel de boete die ik kreeg toen ik met een vervangwagen reed. Het autoverhuurbedrijf deed er maar liefst 6 weken over om de boete door te sturen en rekende 25 euro administratieve kost, ik heb geweigerd deze te betalen omdat ik het contract met het autoverhuurbedrijf niet getekend had (was geregeld via verzekering van onze bedrijfswagens). Een boete, à la, maar dan even flink doorrekenen qua kosten, dat gaat me helemaal te ver.

kinel
Berichten: 2188
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:12

Setteli schreef:
moonsparkle schreef:
Nu het topic toch omhoog is, ik heb een keer een boete gekregen vanuit Duitsland, was iets van 15,- daarvoor kreeg ik echt een gangster foto van mezelf met zonnebril achter het stuur, dat was elke euro waard 8-)



Ja die kreeg ik vorige week ook binnen van mijn dochter. Die was even in Duitsland een rondje aan het rijden geweest. Ze had wel gezegd dat ze geflitst was. Maar jemig, ik schrok ervan.
96 gereden waar je 50 mocht (was wel buiten de bebouwde kom), maar 351 euro en een maand rijontzegging. Auto stond op mijn naam, dus papieren terug gestuurd, dat zij de bestuurder was.
En die maand rijontzegging heeft ze ook gelijk van ons gekregen :+

Zelf was mijn hoogste boete 350 gulden :D Rijden met een trailer zonder aanhangerrijbewijs. Trailer was net te zwaar om onder de 3500 kg te blijven. Helaas.

En dan zijn boetes voor Nederlanders ook nog eens duurder als voor ons Duitsers kijk, maar naar de administratiekosten. Niet de boete opzich . En ligt ook aan in welk kreis je de boete krijgt. Ieder Kreis is anders. Maar liever in Duitsland een boete dan in Nederland.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:14

70 euro geloof ik.

Heb in de 13 jaar dat ik rijbewijs heb, maar 2 x een boete gehad. Eerste was op een weg waar je 100 mag, maar bij de stoplichten 100 meter ervoor en erna maar 70. Bij mij stond licht op groen, dus ik liet wel gas los, maar dan toch nog te hard. Is wel echt een punt waar mega veel geflitst worden hoorde ik later.

En 1x voor parkeren met parkeerschijf. Ik moest werken op een uitvaart en alles stond zo mega vol. Dus ik moest verderop parkeren. Wel parkeerschijf neergelegd, maar kon tussendoor niet meer weg om hem te verzetten. Was op een zondagmiddag in het dorp waar alles dicht is, maar toch boete gehad. Best wel zuur, want stonden 3 auto's ofzo op een parkeerplaats met 60 plekken. Kijk snap het als het betaald parkeren is of iets waar weinig ruimte is. Maar dit vond ik best wel stom.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:20

Foutje bedankt.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 19-04-24 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:21

foxy80 schreef:
Sinds mijn laatste post in dit topic heb ik wel wat meer boetes verzameld met 20 jaar rijbewijs. Een bloemlezing uit mijn blunders:
- na correctie nog 71 op de teller waar je 70 mag
- na correctie nog 121 waar je 120 mag: 131 euro boete!!!
- combi doet mij stoppen, draai me raampje open voor ome agent, die de obligate vraag stelt "weet u waarom wij u doen stoppen?" waarop ik antwoord met mijn stomme kop "omdat ik mijn gorder niet draag?" (wat effectief ook zo was) "Wij hebben u met uw gsm in uw handen gezien" (wat ook zo was) - 150 euro boete
- naar werkevent rijden, ik eerst, daarna collega - hij reed nogal vlot en ik wilde me niet laten kennen, dus erachteraan - beide geflitst door dezelfde paal
- weekje op vakantie gaan en bij terugkomst 2 boetes op je bureau vinden - ik was pas nieuw bij het bedrijf, leuke binnenkomer

Ik heb in 2010 geloof ik een jaar gehad met 750 euro aan boetes...

De stomste vond ik wel de boete die ik kreeg toen ik met een vervangwagen reed. Het autoverhuurbedrijf deed er maar liefst 6 weken over om de boete door te sturen en rekende 25 euro administratieve kost, ik heb geweigerd deze te betalen omdat ik het contract met het autoverhuurbedrijf niet getekend had (was geregeld via verzekering van onze bedrijfswagens). Een boete, à la, maar dan even flink doorrekenen qua kosten, dat gaat me helemaal te ver.



Ik ben dus toch niet de enige sufferd... Heb al eens 20 uur schroefjes moeten draaien, 54 km te hard op de ring Groningen. Lege weg, ik was te laat voor een afspraak met de burgemeester, verdwaald doordat ze de weg weer verlegd hadden... En nu zou het zomaar kunnen dat ik er nog 3 krijg. Nieuwe flitspaal geplaatst, lange dag gehad ik dacht waarom rijden die idioten zo langzaam nou dat was duidelijk toen ik er omheen was... Week later hetzelfde. Doodmoe na lange dag en weer zo'n slome... hele flitspaal vergeten. En gister ergens bij Utrecht. Reed niet te hard, dacht ik, maar er was werk aan de weg en ik had niets in de gaten. Leaseauto dus duurt altijd eeuwen voordat je iets door krijgt.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:35

ik heb er binnen 10 minuten vorig jaar 2 gehad van 156 euro. Rijden door een bussluis met camera. Maarja, kan moeilijk een lijnbus op de rug nemen en via het voetpad lopen...
Roodlicht gebeurt ook weleens. Soms flits de paal terwijl je wit buslicht hebt. Heb het idee dat die boetes automatisch verstuurd worden zonder dat er een mens naar kijkt.

foxy80

Berichten: 7883
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:39

[quote="Anne_GTI"]ik heb er binnen 10 minuten vorig jaar 2 gehad van 156 euro. Rijden door een bussluis met camera. Maarja, kan moeilijk een lijnbus op de rug nemen en via het voetpad lopen...
Roodlicht gebeurt ook weleens. Soms flits de paal terwijl je wit buslicht hebt. Heb het idee dat die boetes automatisch verstuurd worden zonder dat er een mens naar kijkt.[/quote]

Vooral dat. En heel veel mensen betalen ook nog eens omdat ze niet zouden weten hoe te protesteren of te bewijzen dat zij daar niet waren. Easy money voor de overheid.

Snippergroen

Berichten: 6687
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:18

Oh ja en een domme boete die ik heb gehad, niet zo zeer een dure, is onderweg naar de sportschool zowel op de heenweg als de terugweg geflitst wordt. Dat was een dure training :+

Furst
Berichten: 626
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:36

Mijn hoogste boete was een parkeerboete van 25 euro, haha. Maar mijn moeder heeft met mijn auto wel twee boetes van 50 euro gereden. :=

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:45

Een parkeerboete gehad waarbij je dus voor een hele dag een kaartje van 1 euro moest kopen. En het dan vergeten zijn. Toen ik een helder moment had en terug rende om alsnog te betalen stonden er dus agenten bij mn auto. 'Als je nu net een halve minuut eerder was had ik m kunnen deleten, maar ik heb m net verzonden'. -O-

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:03

€45,- voor het ontbreken van een kentekenplaat op (destijds) mijn brommer. Ze hadden hem gejat en ik was niet van plan te gaan lopen :n
Verder heb ik geen bekeuringen gehad.

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:18

Hoelang duurde het voordat jullie de boete meestal binnen hadden?

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:20

Kabayo schreef:
400 euro op een weg waar je 60 mocht. Ik reed 98

Later nog eens een soortgelijke. Ook op een 60 weg. Ik reed 90, politie had mij geklokt op 110 (?). Heel bijzonder. GPS van de auto nagekeken (bedrijfsbus) en ik heb nooit boven de 90 gereden). Uiteraard wel te hard... maar het is toch echt wel een verschil van 20km. Moest naar de rechtbank waar ze een boete van 560 euro zouden geven en 2 maand voorwaardelijk rijontzegging. Maar ik kreeg gelukkig voordeel van de twijfel door de GPS tracking. Niks hoeven betalen en geen voorwaardelijke rijontzegging

Inmiddels ben ik het wel afgeleerd :+


Heftig zeg! Kreeg je de brief in de bus dat je naar de rechtbank moest?

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:45

Ca 7 jaar terug in aurich 0.2 seconden door t rode licht gereden.
180 euro en 1 punt.
Geen idee of die punt inmiddels al weg is.
Maar die was best kloten... ik kon zo snel niet reageren als dat t stoplicht op oranje en ook zeer vlot op rood schoot.

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:16

OKE, ruim €600 euro...en een FISH registratie (wel in 2011/2012 of zo, wil niet weten wat het nu is)

Ik reed in een Ford F350 op de A1.... auto heeft C1 rijbewijs nodig. Heb ik dus niet.
Mijn auto was stuk en even gaan andere beschikbaar dus ik dacht...ach....
Dus netjes onder de 90 op de rechterbaan....
Maar ik vergat dat gelijk weer en ging "even" een auto inhalen en er reed politie achter me in een stille wagen.
Dus aan de kant gezet, mocht niks meer.... vriendje gebeld om van wagen te komen ruilen ( die moest op de zaak gehaald worden) en daarna naar werk gereden.
Afspraak met officier van Justitie en de bekeuring betaald.
Dacht er vanaf te zijn.

Tót ik in 2013 mijn Blazer op mijn naam wilde zetten bij de verzekering, wed ik gebeld dat ik een misdrijf had begaan en wat dat geweest was want ik had een FISH registratie.
Dat bleek dat akkefietje te zijn, en dat bleef in mijn geval een aantal jaar geregistreerd.

Was een goede les in elk geval....

Barchetta

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:22

6000,- Belgische franc, reed in Weiswampach 90 waar ik 50 mocht. Moest meteen afrekenen, had niet genoeg contant bij me, heb mijn vriendin als onderpand achter gelaten. Contant geld vinden was lastig, was in het dorp geen pinautomaat, gelukkig kon ik een eurocheque bij een benzinestation inwisselen :-)

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:21

Ik zelf niet, maar ik heb mijn auto 3x uitgeleend aan mijn ex schoonzus waarvan zij 2x een boete op mijn auto heeft gehad. 1x voor te snel rijden in nijmegen en 1x voor het parkeren op een invalideparkeerplaats. Eerste was ook iets van + €100,- en de 2de was al iets van bijna €400,- Daarna heeft ze hem ook nooit meer mee gehad. Ze staan namelijk wel op mij geregistreerd. Ze heeft beide wel betaald.

nicole_floor

Berichten: 3253
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:46

Laatste boetes is inmiddels al weer een aantal jaar geleden. Lang leve flitsmeister. :=

Maar mijn duurtse was 48 euro. Ik reed 90 waar je 80 mag. :+

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:12

Om en nabij de €50,-. Reed in Antwerpen na correctie 1 km/h te hard. Ik zag de flits toen ik langsreed, dus wist toen al dat ik de sjaak was :'). Was wel heel zuur, want normaal let ik heel goed op mijn snelheid, maar zat met m'n hoofd even ergens anders, waardoor ik dus net even iets te hard reed

Kabayo

Berichten: 14035
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:34

Herfstblad schreef:
Kabayo schreef:
400 euro op een weg waar je 60 mocht. Ik reed 98

Later nog eens een soortgelijke. Ook op een 60 weg. Ik reed 90, politie had mij geklokt op 110 (?). Heel bijzonder. GPS van de auto nagekeken (bedrijfsbus) en ik heb nooit boven de 90 gereden). Uiteraard wel te hard... maar het is toch echt wel een verschil van 20km. Moest naar de rechtbank waar ze een boete van 560 euro zouden geven en 2 maand voorwaardelijk rijontzegging. Maar ik kreeg gelukkig voordeel van de twijfel door de GPS tracking. Niks hoeven betalen en geen voorwaardelijke rijontzegging

Inmiddels ben ik het wel afgeleerd :+


Heftig zeg! Kreeg je de brief in de bus dat je naar de rechtbank moest?

Sorry lees het nu pas.

Ik kreeg inderdaad een brief van de rechtbank. Anderhalfjaar later na het incident

GabberGill

Berichten: 5798
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:57

Daar wil ik niet meer aan denken

XxMariellexX
Berichten: 372
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 14:27

Mijn man 657 euro in 15 minuten
Gingen even een boodschapje doen
Heen en terug weg geflitst tijdens werkzaamheden. Als ik er aan denk doet het nog steeds pijn haha