afscheid van een paar ex-leraren....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 20:59

vrijdag de 13e is er een afscheidsreceptei van 4 leraren die ik allemaal gehad heb in mijn schoolperiode (klinkt allemaal nog wel onwenning, ben net n paar weekjes écht klaar).
Een is mijn leraar natuurkunde, heb ik ontzettend veel van geleerd, respect voor ed, heb ik m al gezegd. Die man is gek op gedichten, van Vondel ed, echt zo'n freak. Hele toffe vent hoor.
Ander is mijn leraar Nederlands, helemaal wild van mijn schrijven.
Volgende is mijn leraar biologie, geweldige man, die tenminste eerlijk zei dat hij ook niet alwetend was, die heerlijk kon vertellen over zijn kinderen en zijn kleinkinderen, over zijn reizen (was practisch overal geweest waar nooit 1 ziel kwam). Waren hele gezellige lessen dus.
Adner is mijn leraar gym, die vorig jaar mijn mentor was (in de 6e hebben we hier geen gym). Man heeft me in moeilijke periode vorig jaar gezegd dat ik t allemaal wel kon, en me heel erg geholpen, ik hoefde me voor gym nergens druk over te maken.

Allemaal leraren dus met een bijzondere bijdrage (er zijn er ook die ik NOOIT meer tegen wil komen hoor!), en waar ik veel waardering voor heb. Mensen die in me geloofden, me dingen lieten zien, en écht waren. Nou wilde ik iets voor ze doen.
Voor mijn leraar natuurkunde wil ik misschien een gedicht maken (of eentje die ik al gemaakt heb aan hem geven). Weet alleen niet of t echt een mooi gedicht is, en of hij het wel zal waarderen. Voel me echt net zo'n kleuter (ik ben bijna 19 ja) die met een zelf gemaakte tekening aankomt. Iedereen waardeert dat wel, maar ik ben volwassen?!
Voor mijn leraar Nederlands wil ik een verhaal schrijven, heb alleen als ik erover nadenk geen inspiratie. Ik weet zeker dat hij t zal waarderen, maar ik wil EXTREEM mijn best doen, en heel duidelijk laten blijken dat t speciaal voor hem is.
Voor mijn leraar biologie weet ik t niet. Een of ander afgezaagd kadootje?
Voor mijn leraar gym weet ik ook niets. Die man is bovendien een beetje (erg) ziek geweest afgelopen jaar, dus heb ik m nauwelijks meer gezien, maar goed.
Iemand ideeën? Ik zal zo ff dat gedicht hier ook bij plaatsen, kunnen jullie zeggen of het iets is of niets (wel eerlijk zijn, ik vind van mezelf dat ik niet zo heel erg goed kan dichten, dus daar heb je me echt niet mee)....
*zucht* nog 5 dagen!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 21:32

t gedicht:
<b>Ik, de ziel
zie het schouwspel van de wolken.
Volmaakt
De liefde voor het oneindige,
het harnas van de tijd,
maken mij
aanschouwer van de wolken
het niets, het iets, het alles de ziel</b>

Eigenlijk zonder punten of komma's denk ik... Maar wat vinden jullie (ik ken m trouwens uit m'n hoofd Verward )????

_________________
<center><font color="red">...but I'm a Supergirl, and Supergirls don't cry...
...but I'm a Supergirl, and Supergirls just fly...</font></center>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laui! op 2001-07-09 17:28 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 23:45

zonder kommas hoor, ik vind t heel mooi