Ik moet het even kwijt. Mijn oppasmeisje van 3,5 is 24 mei 5 jaar geleden overleden. Nu maak ik altijd gedichtjes als ik ergens mee zit, en heb er voor haar ookal heel veel gemaakt. Nu wilde haar ouders graag iets in de krant hebben, maar ze hadden dit jaar zelf geen inspiratie. Nu vroegen ze me of ik iets wilde maken. Ik heb een gedichtje gemaakt, en ik kreeg net de bevestiging, dat het daadwerkelijk in de krant komt. Ik voel me vereerd, verdrietig, trots, en alles door elkaar... dat ze MIJ dat vragen dat te doen... en mijn naam er nog onder hebben gezet ook... ben diep vereerd...
Lieve Cathelijn,
5 Jaar ben jij een engeltje, 5 jaar ben jij een ster. Maar lieve kleine Cathelijn, wat straal je nu van ver. We willen je graag voelen, we willen je graag zien. Zou jij ons kunnen horen, of zie je ons misschien? Weet je dat we je zo missen, missen meisje, elk moment? En ondanks dat de tijd verstrijkt, dit gemis nooit went. Je bent nu op de regenboog, en kijkt nu op ons neer. Maar lieve kleine Cathelijn, we missen je steeds meer!
Liefs van papa, mama, Laraine en Benjamin Geschreven door Femke
het was mijn buurmeisje niet, maar mijn oppaskindje, en ik heb het van heel dichtbij meegemaakt, de dag voor haar transplantatie, en haar overlijden heb ik bij haar mogen zijn, en heb vel waardevolle dingen meegemaakt met hen, ik was er kind aan huis... zo waardevol, dat IK dit nu voor ze kan betekenen...
wat mooi zeg.. aanleinding is natuurlijk helemaal niet fijn maar zou me toch wel een beetje vereerd voelen als ouders zo n gedicht van je willen lenen.. jij natuurlijk ook sterkte gewenst.
Respect voor de manier waarop je je gedicht verwoord hebt. Past zo goed bij de situatie. Vind het heel knap dat je dat kunt, en dat je jezelf kwijt kunt in gedichten. Veel sterkte, en complimenten voor je dichtkunst
kavama
Geplaatst: 18-05-09 13:23
Ik vind het een prachtig gedicht !
Zo simpel en zoooo waar.
frescoro
Geplaatst: 18-05-09 13:30
Wat een lief, passend gedichtje. Ik heb er een brok van in mijn keel gekregen..........