Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:11

Tijdens de Europese verkiezingen?
Ik ben me er inmiddels maar weer wat in gaan verdiepen, de test op stemwijzer.nl gedaan en een beetje info wezen lezen op internet. Toch vind ik het moeilijk een keuze te maken, voor mijn gevoel zijn die Europese verkiezingen toch een beetje een ver van mijn bed show. Ik ga sowieso stemmen, maar de keus tussen de partijen ligt nog enigsinds open. Hebben jullie al een keus gemaakt en zo ja waarom heb je daarvoor gekozen? Ik ben benieuwd :)

juline

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:12

zit nog te dubben tussen sp en d66

vraag me niet waarom maar die partijen spreken me nog het meest aan

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:13

CDA/VVD :)
Ook naar aanleiding van de stemwijzer.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:13

Als ik zou mogen stemmen zou ik D66 stemmen. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:15

Ook ik twijfel nog heel erg, en heb me er nog onvoldoende in verdiept om al echt een keuze te maken. Ik neig op het moment een beetje richting VVD, maar ook ik heb een beetje het idee van 'ver van mijn bed show'.
Toch is stemmen wel belangrijk, als je niet stemt gaat je stem verloren en dat is zonde natuurlijk. Zeker als je bedenkt hoe lang het geduurd heeft voor we uberhaupt mochten stemmen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:15

juline schreef:
zit nog te dubben tussen sp en d66

vraag me niet waarom maar die partijen spreken me nog het meest aan

Ik kom ook uit op de SP of D66, hun punten komen het meest overeen met mijn ideeen. Met de landelijke verkiezingen heb ik SP gestemd, maar de laatste tijd verlies ik mijn vertrouwen in de partij een beetje. Daarom houdt ik D66 ook zeker als een optie. Ze zijn de laatste tijd gegroeid in wat ze doen en dat gevoel heb ik bij de SP wat minder de laatste tijd.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:15

VVD :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:16

Mas schreef:
Ook ik twijfel nog heel erg, en heb me er nog onvoldoende in verdiept om al echt een keuze te maken. Ik neig op het moment een beetje richting VVD, maar ook ik heb een beetje het idee van 'ver van mijn bed show'.
Toch is stemmen wel belangrijk, als je niet stemt gaat je stem verloren en dat is zonde natuurlijk. Zeker als je bedenkt hoe lang het geduurd heeft voor we uberhaupt mochten stemmen :)

Ja precies, dat is ook de reden dat ik wil gaan stemmen, maarja stemmen om het stemmen brengt uiteindelijk ook geen duidelijkheid als je niet een goede keus hebt gemaakt maar gewoon maar wat kiest omdat je mag stemmen..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:17

_likepink_ schreef:
VVD :D

En waarom als ik vragen mag?

mijn broertje stemt bv ook VVD maar dat komt ook omdat hij zelf hier bij de VVD zit in de gemeenteraad etc. Hij heeft bewust gekozen voor deze partij en dan vind ik het logisch dat je er op stemt. Bij mij staat VVD bv helemaal onder in mn lijstje omdat ik nou eenmaal meer links georienteerd ben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:21

Ik zit in België en stem Vlaams Belang :)
Ik denk dat dat bij jullie overeenkomt met de VVD...

Wildgirl

PVV

djinnie

Ik vind het ook een moeilijke beslissing. Volgens de stemwijzer zou ik op D66 of GroenLinks uitkomen. Op zich voel ik me bij D66 goed, dus vermoedelijk zal het zoiets wel worden. Ben er alleen nog niet helemaal uit.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:23

Ik vind het ook moeilijk hoor, je moet het allemaal zelf maar uitzoeken en nergens wordt voor mijn gevoel echt duidelijk gemaakt waar welke partij nou precies voor staat. Eigenlijk zouden ze met verkiezingen gewoon een landelijke flyer moeten maken met in het korte elke partij in een paar zinnen wat ze nou eigenlijk willen bereiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:25

Ik denk dat die partijen zichzelf niet goed genoeg begrijpen om dat voor elkaar te krijgen eerlijk gezegd Frouk :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:26

pharagirlke schreef:
Ik denk dat die partijen zichzelf niet goed genoeg begrijpen om dat voor elkaar te krijgen eerlijk gezegd Frouk :D

haha! Dat zou me ook niets verbazen 8-)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:27

PvdV. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:28

AdelineL schreef:
PvdV. :)

En waarom? Het zou fijn zijn als mensen die reageren ook een redenering geven voor hun keuze :) Misschien dat andere mensen die momenteel nog zwevende zijn tussen de partijen op die manier ook een keus kunnen maken :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:34

Vriendje gaat PVV stemmen en k weet het nog niet. Moet me dr nog is wat meer in gaan verdiepen, wel de 1e keer dat k mag stemmen :D Jammer genoeg viel t vorige kabinet net iets te vroeg voor mijn 18e verjaardag en kon k net (zeg 2 maanden verschil) niet meestemen, echt jammer vond k dat toen. Dus nu 2 jaar later voor t eerst !

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:35

ff stemwijzer gebruikt en daar kwam toch sp uit samen met partij voor de dieren en d66

weet het dus nog steeds niet haha

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:36

Ja dat kan soms net verkeerd vallen haha :P
Ik vind het ook elke keer weer moeilijk om te besluiten waar ik op ga stemmen.. Wat dat betreft is de politiek een onduidelijk zooitje en weet je eigenlijk alleen waar je vooral niet op wilt stemmen wegens rare extreme acties enzo :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:36

juline schreef:
ff stemwijzer gebruikt en daar kwam toch sp uit samen met partij voor de dieren en d66

weet het dus nog steeds niet haha

Ja, maar je kunt daarna per partij kijken welke punten je gelijk hebt en welke niet en als jij bepaalde punten voor jou gevoel zwaar vind meetellen kun je daar op gaan selecteren :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:41

Wildgirl schreef:
PVV

@frouk
Ik stem PVV omdat ik de Islamisering wil stoppen en dus Turkije niet bij de EU wil, omdat ik niet nog meer algemene regels vanuit de EU opgelegt wil krijgen, omdat ik het een goede zaak vind dat Roemenië en Bulgarije eruit moeten ivm criminaliteit.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:43

Wildgirl schreef:
Wildgirl schreef:
PVV

@frouk
Ik stem PVV omdat ik de Islamisering wil stoppen en dus Turkije niet bij de EU wil, omdat ik niet nog meer algemene regels vanuit de EU opgelegt wil krijgen, omdat ik het een goede zaak vind dat Roemenië en Bulgarije eruit moeten ivm criminaliteit.

kijkt dat is een duidelijke redenering :) Maar denk je dat Islamisering te stoppen is enkel door Turkije niet toe te laten door de EU? (beetje off topic misschien)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 15-05-09 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:44

dacht ik :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:47

ik heb hem ingevuld, en kwam bij groenlinks uit...
ik weet niet precies wat ik ga stemmen...
maar nu heb ik dat stemwijzer ding weggeklikt geloof ik, dus kan ook niet echt verder kijken ;P

maar het gaat bij mij vooral om landbouwzaken en dingen als homohuwelijk
andere dingen als turkije e.d. bij europa heb ik echt geen probleem mee...