Sars

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:15

Inderdaad, in verhouding overlijden er nog niet super veel mensen aan. Maar het enge is dat het een virus is wat zich snel verspreid en kan muteren. Ze zijn er nu achter dat het een corona-virus is (net als een verkoudheid) en daar zijn bijna geen medicijnen tegen!! Dus stel dat ze een medicijn ontdekken, zijn we zeer waarschijnlijk jaren verder.
Helaas moet ik over 4 maanden naar Peking (samen met Memory). Dat wordt met mondkapjes lopen dus... Beetje eng is het wel hoor.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:54

een vriendin van mij, chineese afkomst zou deze zomer 6 weken naar Hong Kong gaan, maar die blaast het af...
Toen ik laatst vreselijk liep te hoesten en het super benauwd had, liep ik samen met een vriendin te praten over Sars.
Moet je nagaan hoe vreemd/eng mensen je dan aankijken Haha! *LOL*
Het treft voornamelijk oudere mensen en zwakke mensen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:56

Mijn oom, tante, neef en nichtje wonen in Hong Kong. Alles daar word geleefd door SARS, deuren en ramen dicht, standaard mondkapjes, scholen die dicht zijn, ziekenhuizen overvol... brrr...

Ik heb er geen gerust gevoel bij dat zij daar zitten... stel dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:45

Gerrie"]
[quote="Lindy schreef:
Ik haal dit topic naar boven,omdat ik hier graag nog wat over wil zeggen.
Jammer genoeg had ik dit topic niet eerder gezien,en kom ik nu nog eens aanzetten met mijn reactie,maar ik wil het toch even kwijt,
en beter zo,dan weer een nieuw topic te maken.

Sars klinkt wel heel eng,en oke,er zijn mensen aan doodgegaan,
maar het verschilt nauwelijks met griep.
Ik bedoel daarmee niet de symptonen,maar bv het aantal sterfgevallen.
Dat is 3/4 % en zoveel van de grieppatienten gaan ook dood aan het griepvirus.Wel het echte influenzavirus,niet het simpele griepje.
Het zijn vooral de oudere mensen of andere mensen met minder weerstand die er aan overlijden.
De media maakt er vooral een groot verhaal van,en ik snap dat mensen er bang van worden,maar het is niet veel anders dan griep.


Ik ga hier in mee.
Er wordt door de media angst gecreeerd,terwijl niet iedereen aan Sars hoeft te overlijden!
[/quote]

Er wordt anders wel door de geleerden gezegd, dat we ons dus wél zorgen moeten gaan maken over de virusinfecties die nog komen gaan!!!! En dat zeggen ze niet voor niks, neem ik aan. Er zat laatst zo iemand bij Barend en Van Dorp aan tafel, dus het kwam rechtstreeks uit de mond van die meneer (viroloog).

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:58

Picasso"]
[quote="Gerrie"][quote="Lindy schreef:
Ik haal dit topic naar boven,omdat ik hier graag nog wat over wil zeggen.
Jammer genoeg had ik dit topic niet eerder gezien,en kom ik nu nog eens aanzetten met mijn reactie,maar ik wil het toch even kwijt,
en beter zo,dan weer een nieuw topic te maken.

Sars klinkt wel heel eng,en oke,er zijn mensen aan doodgegaan,
maar het verschilt nauwelijks met griep.
Ik bedoel daarmee niet de symptonen,maar bv het aantal sterfgevallen.
Dat is 3/4 % en zoveel van de grieppatienten gaan ook dood aan het griepvirus.Wel het echte influenzavirus,niet het simpele griepje.
Het zijn vooral de oudere mensen of andere mensen met minder weerstand die er aan overlijden.
De media maakt er vooral een groot verhaal van,en ik snap dat mensen er bang van worden,maar het is niet veel anders dan griep.


Ik ga hier in mee.
Er wordt door de media angst gecreeerd,terwijl niet iedereen aan Sars hoeft te overlijden!
[/quote]

Er wordt anders wel door de geleerden gezegd, dat we ons dus wél zorgen moeten gaan maken over de virusinfecties die nog komen gaan!!!! En dat zeggen ze niet voor niks, neem ik aan. Er zat laatst zo iemand bij Barend en Van Dorp aan tafel, dus het kwam rechtstreeks uit de mond van die meneer (viroloog).
[/quote]


Als we ons zorgen moesten gaan maken om alle virusinfecties die nog komen,leef je dan nog wel?Of laat je je leiden door zaken die je angst aanjagen?
Natuurlijk zal een viroloog zichzelf zorgen maken,omdat hij een doeltreffende tegenactie zal moeten gaan voorbereiden,dat is zijn vak.

Laten wij als inwoners zorgen dat het virus ons niet stuk krijgt.Dat doe je door oa gezond te eten,een goede weerstand opbouwen.Positief te denken.
96% komt de infectie weer teboven.

Dus kop op.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:10

Tja de wereld gaat vroeg of laat ten onder aan virussen, maar als je je daar nu al druk om gaat maken heb je idd geen leven.

En:

Kayla schreef:
Het schijnt dat het vogelpestvirus zich kan mengen met een menselijk griepvirus zodat er een nieuw virus kan ontstaan dat erg gevaarlijk is voor de mens, een beetje a la SARS. Dit kan ook gebeuren door menging van het vogelpestvirus met een virus bij varkens, daarom pleiten ook veel virologen voor het ruimen van varkens in vogelpestgebieden of iig extra voorzorgsmaatregelen.


Dit vertelde een viroloog die laatst bij Barend en van Dorp zat, volgens mij zei Picasso dat ook al net. Als je hoort wat zo'n man te zeggen heeft schrik je toch wel even.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:43

[quote="joostvangestel"]Persoonlijk vind ik SARS een heel wat ernstigere ontwikkeling dan de oorlog in Irak. Het lijkt nou geland in België. Wat doen we nou: vervoersverbod voor mensen in België en alle mensen in in 10 kilometer maar af te laten maken? Niet dus.

Ik vind het dood eng, het komt mij veels te dichtbij, die hele oorlog in irak stelt in mijn ogen dan niks meer voor.
Mensen uit mijn klas maken zich er niet druk om, maar ik wel Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 01:15

Kayla"]
Tja de wereld gaat vroeg of laat ten onder aan virussen, maar als je je daar nu al druk om gaat maken heb je idd geen leven.

En:

[quote="Kayla schreef:
Het schijnt dat het vogelpestvirus zich kan mengen met een menselijk griepvirus zodat er een nieuw virus kan ontstaan dat erg gevaarlijk is voor de mens, een beetje a la SARS. Dit kan ook gebeuren door menging van het vogelpestvirus met een virus bij varkens, daarom pleiten ook veel virologen voor het ruimen van varkens in vogelpestgebieden of iig extra voorzorgsmaatregelen.


Dit vertelde een viroloog die laatst bij Barend en van Dorp zat, volgens mij zei Picasso dat ook al net. Als je hoort wat zo'n man te zeggen heeft schrik je toch wel even.
[/quote]

Dat bedoel ik Kayla.
EnGerrie, ik laat me heus niet "leven" door angst voor dat soort dingen, maar ik denk dat er door de meeste mensen gewoon te makkelijk over gedacht wordt.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 04:39

is sars ook in spanje??? anders hoop ik dat dat voor de zomervakantie zéker opgelost is...

lijkt wel een soort plaag/pest wat je in de middeleeuwen ook zo erg had...

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:02

Nee ik ben niet bang voor die sars. natuurlijk is het een gevaarlijk virus maar hoeveel mensen sterven er jaarlijks in nederland niet aan de griep?
Als je nagaat dat sars al ruim een half jaar bezig is maar dat het voorheen gewoon niet bekend werd gemaakt en dat er dan nu een paar duizend gevallen van zijn bekend vind ik het nog wel meevallen hoor.
het is wereldwijd.
Dus niet zo dat in elk land een paar honderd zieke zijn.
ze zeggen dat het met besmettinsggevaar ook wel meevalt, zeg maar als je langs iemand loopt di ehet heeft dat jij het dan niet krijgt maar dat je er echt mee in contact moet komen inderdaat net zo als in vliegtuigen als je lange tijd naast iemand zit enzo.

Maar wat me wel zorgen begint te baren is die vogelpest, de eerste mens is daar nu ook van overleden!
ok zijn vacinaties voor maar in de hand hebben ze dat toch ook verder niet.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:36

Volgensmij vinden ze wel een vaccien (of hoe je het okm typt) ervoor.
Ze zijn er nu al op vooruit gegaan las ik in de krant.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:31

Als je viroloog bent is het je vak om virussen te bestrijden.
Ik denk er zelf niet te makkelijk over.
Het is idd te vergelijken met het griepvirus.

Ik kan wel zeggen dat mijn informatie uit betrouwbare bron komt.

De media is degene die het teveel in de negatieve aandacht brengt.