Geocaching; Sadie's reis van San Diego naar The Netherlands

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Geocaching; Sadie's reis van San Diego naar The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 23:21

Tijdens onze vakantie in San Diego hebben we ook een paar schatten opgespoord. In het mooie Balboa Park vonden we de Travel Bug "Sadie".

Ter info; “schatzoeken” (geocaching) is het zoeken naar een “schat” (cache) door middel van coördinaten en een gps. Deze schatten kunnen in een waterdichte box zitten, in een kokertje, kunnen fictief zijn enz. Soms vind je ze in een holle boom, soms moet je de grond afprikken, het is maar wat de verstopper bedenkt. Ze zitten over de hele wereld. Ben je geregeld buiten te vinden, dan heb je al vele caches gepasseerd zonder het te weten.
Sommige kun je met de auto bereiken, voor anderen moet je twee uur lopen waarbij je verschillende opdrachten krijgt (multicache).
De cache bevat meestal een logboekje en uitwisselspulletjes (je haalt er iets uit en stopt er iets in). Je kan ook een themaschat hebben, bijvoorbeeld een met alleen stempels ofzo. Meer info op; http://www.geocaching.nl

Ons gaat het niet om de schatten en we zijn niet zo fanatiek. Maar op deze manier zijn we al op zoveel mooie plekken geweest en we hebben we wandelingen gemaakt die we zelf niet hadden kunnen bedenken. Dat maakt het zo leuk.

Maar om terug te komen op Sadie. Sadie is een “travel bug”, een reizend item die een eigen doel heeft. Sadie’s doel is om veel van de wereld te zien. En daar mag Nederland niet in ontbreken. Dus besloten we haar vanuit San Diego mee te nemen en hier weer te verstoppen.

Hieronder haar reisverslag, de link van dit verslag geven we door aan de eigenaar, die graag wil weten wat Sadie allemaal mee maakt.

We hebben Sadie gevonden bij deze grote boom in Balboa Park (San Diego). Sadie en haar travel bug aanhang;
Afbeelding

We hebben goed voor Sadie gezorgd. Op tijd een natje en droogje. Mee op wandelingen. Uitrusten op zijn tijd.

En natuurlijk speeltijd met vriendjes in het San Dieguito Park. Sadie kreeg het mooiste uitzichtplekje in de auto. Een gespreid bedje. En dan ontstaat hechte vriendschap

Toen moest Sadie mee op de verre reis naar het Brabantse land. Via het LAX (Los Angeles). Ook hier had Sadie een mooi uitzicht boven de wolken
Thuis werd Sadie ook meteen geadopteerd door Spoek

Vandaag kwam de dag van het afscheid. Wie Sadie verder mee op reis wil nemen moet er wat voor over hebben. Je maakt een mooie wandeling door het natuurgebied van de Maashorst van een paar kilometer (http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... ?wp=GCK4FG).
Het kan zijn dat je lang moet zoeken (wij wel). Maar de natuur en de dieren maken het zeker de moeite waard. Zoals de mooie landgeiten die altijd wel mee willen zoeken.

We hadden het warm gekregen van het zoeken en hebben Sadies nieuwe onderkomen eens rustig in de schaduw uitgeplozen. We kwamen ons eigen verhaal tegen in het blogboekje :D . In 2004 waren wij de eerste die deze schat hadden gevonden.

Dag Sadie, het was gezellig en we wensen je nog een mooie wereldreis.
Afbeelding

We horen graag wat jullie van Sadie's reis vinden :D . Wie weet is er hier wel iemand die Sadie verder mee op reis wil nemen......

moeshie

Re: Geocaching; Sadie's reis van San Diego naar The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:28

Wauw....
Ik ben echt onder de indruk! Wat een originele, creatieve, leuke, fantastische, interessante, ..... manier om te reizen!
De foto's zijn ook echt geniaal. :-D

Ik had er al van gehoord, ook al eens een reportage van gezien en het lijkt me wel heel tof om te doen, zeker in het buitenland!

Worden jullie op de hoogte gehouden van Sadie's trip?

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:33

Hoorde net van mijn vriend dat ze zoiets ook hebben gedaan met een wegwerp camera.
Iedereen mocht er 1 foto mee maken, en als het rolletje vol was moest de laatste persoon hem terugsturen. :D

Het is dat ik niet veel reis, maar anders had ik sadie wel mee willen nemen :D
Maar er zijn vast genoeg bokker die wel veel weggaan ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 23:45

Thanks!

Volgens mij kunnen we Sadie via de site van geocaching volgen. Daar weet mijn vriend meer van. Ik ben eigenlijk alleen de co-assistent die er achteraan hobbelt en geniet van de omgeving :D

Met zo'n wegwerpcamera lijkt me ook leuk. Zou heel benieuwd zijn naar de foto's!

Wie weet gaan we er ooit wel eentje voor ruiters uitzetten. Kun je met je paard gaan schatzoeken.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:59

O wat een geweldig verhaal van Sadie's Reis :D :z jammer eigenlijk dat zoveel in links moest :\ maar ontzettend leuk opgelosd +:)+
'T is dat we dit jaar niet op vakantie gaan anders hadden we sadie wel willen zoeken en meenemen :))

Benieuwd wie + wanneer Sadie opgehaald wordt voor een verdere reis en waar hij dan naartoe verhuisd 8-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:30

Wat een ontzettend leuk verslag zeg! De foto's van Sadie zijn ook geniaal, hilarisch zo'n eendje tussen de eendjes _O-
Wel een heel leuk concept! Heb geen 'last' van mensen die zo'n 'schat' meenemen en er verder niks mee doen?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:08

Onwijs leuk verslag!
Goede reis verder sadie, ben benieuwd waar ze nu heen gaat :-)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:10

wat gaaf Grit en wat een leuk verslag met die foto's zo!!!
Ik hoop dat sadie nog veel reizen gaat maken :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:38

We zullen wel in de gaten houden waar Sadie terecht komt. In ieder geval de komende tijd. Maar dan moet er eerst iemand zijn die ernaar op zoek gaat.

Weggehaalde of gesloopte caches vallen erg mee. Meestal zijn ze niet zichtbaar/onvindbaar voor mensen die er niet naar op zoek zijn. Worden ze bij toeval gevonden dan hebben de meeste mensen wel het fatsoen het weer netjes terug te leggen (zit een briefje in met uitleg). En een zeldzame keer vind de verkeerde hem en is de cache verdwenen of kapot gemaakt.

De foto met de eendjes viel nog niet mee. Ze waren niet gecharmeerd van Sadie, dus ik moest een trukendoos open trekken met het strooien van nepbrood (hadden niks bij) om ze in de buurt te lokken :D .

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:56

Heel erg leuk gedaan! Sadie heeft vast al een hoop gezien zo!
Zijn de avonturen van Sadie ook ergens te lezen op internet?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:58

gaaf joh, die foto's, helemaal leuk, heb erg genoten van de foto's, jullie hebben echt goed voor haar/hem gezorgt.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:43

LZP -> BI

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:20

Bokt International, daar had ik niet aan gedacht. En ik lees dat er wel meer foto's bij mogen, had ik niet alles in linkjes hoeven zetten 8-)

Zijn er hier reizigers die aan geocaching doen????

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:29

Ik had er zelfs nog nooit van gehoord!! Maar het ziet er superleuk uit!! En wat een leuke foto's van Sadie :D
Je bent net te laat, anders had ze wel meegekund naar Australie, ben net terug... (ze had best mee gemogen hoor ;) )

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 22:38

Dan zou Sadie haar wereldreis er al bijna op hebben zitten :D

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:37

geocaching? nog nooit van gehoord, maar wat leuk!
Sadie is dus een aparter item, die mag doorreizen begrijp ik, andere caches moeten blijven of geruild worden?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 16:27

Klopt, caches blijven altijd op hun plek. Sadie hebben we dus ook gewoon in een cache gevonden en meegenomen, zodat die meteen flink wat kilometers heeft gemaakt.

Verder zit er een hoop prullaria in, niet de moeite waard. Wij ruilen dan ook nooit iets. We maken een mooie wandeling, zoeken de schat en schrijven iets in het logboekje. Soms is het een themacache, bijvoorbeeld een met alleen hondenspeeltjes. Die zijn dan qua inhoud wat leuker.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:58

Erg leuk! Ik heb genoten van het verslag.
Maar wat is nou de bedoeling? of wat kan er gebeuren.

Er komt een amerikaan, die bedenkt dat hij naar sadie op zoek gaat in nl. boekt een reisje, en gaat hier 2u wandelen?
(bijvoorbeeld,en in dit geval)

Zijn de verhalen ergens na te lezen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 09:10

Hey Snackie :wave:

Dat zou dan een hele gedreven Amerikaan moeten zijn :D Met het risico dat Sadie al weg is, na de lange trip.

Iedereen die de cache vind waar Sadie in zit, die mag het meenemen en ergens anders weer verstoppen (kan 10 km verderop zijn of als die toevallig ook op reis gaat, verder weg).
Eigenlijk zit er geen bedoeling bij, het is een leuke hobby.
Waarbij er fanatiekelingen zijn voor wie het een sport is om zoveel mogelijk caches te vinden. Dan kun je wel in scorelijsten terecht komen, maar daar ben ik ook niet in thuis.

Op dit kaartje kun je zien hoeveel er in Nederland verstopt zitten, dus daar kun je je aardig mee vermaken;
http://www.geocaching.nl/maps/DisplayCa ... =nederland

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:56

Wow, er is zelfs een 'rondje Nieuwerkerk'!!! (daar woon ik ;) )
Misschien toch maar eens gaan proberen, ziet er zo leuk uit allemaal!