Handdoeken en washandjes ruiken niet fris na het wassen en drogen aan de waslijn. Er hangt een vieze lucht in, penetrant, niet lekker in ieder geval. Ik was de handdoeken op 30 of 40 graden met de bonte was mee, en ze hangen vervolgens aan de waslijn. Mijn moeder zegt dat de onfrisheid komt omdat ze te langzaam drogen, ik weet echter niet wat ik hier aan moet doen? Bij mijn ouders hebben ze er overigens nooit last van, de handdoeken hangen daar aan de waslijn op de overloop op zolder te drogen en ruiken altijd heerlijk fris en schoon.
In de winter heb ik dit probleem niet, de handdoeken hang ik dan over de verwarming en dan zijn ze zo droog. Maar in deze periode is het echter een stuk lastiger. De was hangt nu aan een rek aan mijn kastdeur, en droogt niet ontzettend snel. Ik heb wel vrijwel altijd een raam openstaan voor frisse lucht, en zodra het kan gaat het raam wagenwijd open en de handdoeken hangen dan aan een rekje in het open raam. Met regen is dit echter niet mogelijk, en momenteel heb ik dan ook weer 2 niet lekkere, maar wel schone (als in; net uit de wasmachine) handdoeken hangen, plus wat washandjes. Ik heb verder ook geen buiten om de was aan een rek te hangen, en heb er alleen last van met handdoeken, de andere was ruikt wel prima.
Ik vind dit een erg vervelend probleem, misschien heeft iemand dé tip voor me? Ik heb al Robijn klein en krachtig (voor langere frisheid) gekocht, die ga ik morgen proberen, maar verder zie ik geen oplossingen? Zou wassen op hogere temperaturen helpen? Ik weiger om me af te drogen met een niet frisse handdoek