irakese bevolking in opstand?

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Desiree

irakese bevolking in opstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 10:20

Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat in een irakese stad (ik weet niet meer welke) de plaatselijke bevolking in opstand kwam tegen de irakese militairen. Wat zouden hun beweegredenen zijn? Zijn ze toch geen voorstander van Saddam? zien ze amerka als de bevrijder? of willen ze enkel en alleen het gevaar van amerika afwenden en denken ze aan hun eigen veiligheid? Het nieuws was overigens nog niet bevestigd.

De hond is de betere mens

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:26

Niet iedereen in Irak is een voorstander van Saddam. Je zag op tv ook al mensen posters van de muren aftrekken (van het hoofd van Saddam) samen met amerikaanse soldaten..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:17

ja maar daartegenover staat wel dat de irakeze bevolking alleen een nog maar grotere hekel aan bush en amerika krijgt omdat er gewone burgers omkomen, en gisteren een vrouw op tv die echt riep op saddam, van "laat ze een poepie ruiken" zeg maar, dus op zo'n moment is de bevolking zelf toch ook niet echt tegen hun leider.............

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:04

Ik denk dat die irakezen zo snel mogelijk van die oorlog afwillen omdat er zoveel burgerslachtoffers vallen>
Die mensen zijn doodsbenauwd van sadam en zijn helemaal gehersenspoeld hoor, sadam draaut er zijn hand niet voor om om ze een koppie kleiner te maken, hij heeft zelfs nog zijn eigen bevolking gebruikt om wapens uit te testen Frusty Frusty Frusty

Moet je toch wel getikt voor zijn

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie