Bokt hoor toch leuk en gezellig te zijn????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:47

Citaat:
Het is dan niet leuk als zoiets na een paar dagen of weken weer door een ander wordt opgerakeld

kun je dan gewoon niet beter er voor zorgen dat je na een week gewoon niets meer aan een topic kunt toevoegen.
Want discussie of niet, oude forums zijn altijd irri.

En voor mij zijn woorden op i-net minder kwetsend.
Ik ken die persoon niet eens.
Als een goede kennis van mij irl zoiets zegd vind ik dat veel erger

maar dat is dan mijn persoonlijke gevoel dan.
En die van een ander kan ik nooit weten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:50

*Grinnik* Spades is weer helemaal terug met zijn lange betogen *LOL*

Spades"]
[quote="SuperPepeijn"]natuurlijk moet je je inzetten voor een prettige sfeer op bokt/de maatschappij, dat zeg ik toch ook helemaal niet?
[/quote]
IMHO klinkt dit al veel positiever dan het fatalisme van:
[quote="SuperPepeijn"]
op bokt hoort het leuk en gezellig te zijn,
op de wereld hoort er vrede te zijn.

soms wel, soms niet, zo is het leven.
[/quote][/quote]

Mwah ik vind het wel meevallen met het fanatisme, ik vond het wel relativerend

[quote]
[quote="Kayla schreef:
Ontkent er hier iemand dan dat je rekening met elkaar moet houden? Verward

Nope, maar er wordt wel vol enthousiasme beargumenteerd dat je moet kunnen zeggen wat je vindt.
[/quote]

*krijgt een deja vu van dezelfde discussie, met dezelfde persoon, alleen dan ruim een jaar geleden Clown *

Hoho echt niet alles, dat heb je mij niet horen zeggen. Sommige dingen gaan mij ook te ver hoor. Maar een beetje kritiek moet kunnen, want bla bla heb ik al 10 keer gezegd, ga ik niet weer herhalen Sigaar

Citaat:
En ik weet niet hoe het in jouw universum werkt., maar ik moet in het mijne zoeken naar een balans tussen:
A. tegen mensen zeggen wat ik vind en denk
en
B. rekening houden met de gevoelens van deze mensen


damn je bent toch een alien Scheve mond
In mijn universum doen en denken niet alle mensen hetzelfde, dus ze zoeken niet allemaal die balans. Ik zoek echter wel een balans daartussen, maar die ligt wat anders dan die van jou misschien.

Nog 1 vraagje: waar staat H voor in IMHO?

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:55

Humble Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:55

BartVB schreef:
En het 'Dan kijk je toch niet' of 'Dan kom je toch niet op Bokt' is al even makkelijk als het 'zo gaat dat nu eenmaal in het echte leven'. Wat je in principe zegt is iets als 'Ik doe wat ik doe, ik zeg wat ik zeg en als je dat niet aanstaat dan ga je maar lekker ergens anders heen'. Maw iedereen moet wijken voor opmerkingen die te ver gaan. Dat lijkt me niet echt een gezonde situatie Haha! Op die manier krijgt een vocale meerderheid het dus voor het zeggen op Bokt en moet iedereen die niet terug wil katten in een zinloze discussie maar opzouten Scheve mond Ik denk dat 'dan ga je maar ergens anders heen' dus niet echt de oplossing is. Natuurlijk, soms is het een uitweg, soms is het een oplossing, maar het zou zeker niet de standaard oplossing moeten zijn...


Nee helemaal niet! Het gaat hier om de discussie over het verschil tussen een discussie irl en eentje op bokt. Als er gezegd wordt dat je je uit een discussie irl makkelijker terug kan trekken, komt er als logische reactie, dat je ook gewoon niet meer op het topic hoeft te reageren, of desnoods helemaal niet meer op bokt komt. Dus om maar aan te geven dat het verschil niet zo groot is.

En dat geschreven woorden terug te lezen zijn is een heel ander verhaal en als je achter je reacties staat is dat toch geen enkel probleem?

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:57

orri"]
Ik geloof dat een van de regels zegt dat je niks op bokt moet zetten dat je niet voorop een krant terug wilt zien?
Is het dan niet een stuk verantwoordelijkheid voor je eigen daden en misschien zelfs 'therapeutisch' dat ze zich schamen voor 'misconduct'? (slecht gedrag)
Zolang men zoals Kawa al aanhaalt oprecht plaatst en zich weet te beheersen.... dan zou er toch niks mis moeten zijn?
[/quote]
klinkt allemaal verstandig, maar ik zie desondanks nog altijd geen rechtvaardiging voor ongenanceerd, bot en affikkend reageren!

<OffTopic> Stephen Hawking is een geniaal natuurkundige die wegens ziekte aan een rolstoel met spraakcomputer gebonden is. Mijn natuurkunde beperkt zich tot MxVxP=constant, maar zijn boeken zijn redelijk leesbaar voor de gemiddelde leek. (Hoewel de latere hoofdstukken hier en daar wel erg diep gaan Scheve mond ) Erg leuk leesvoer als het je een beetje interesseert, hoewel de betreffende theorie wel erg verontrustend is als je gelooft dat je je eigen lot bepaalt Knipoog</offTopic>

[quote="Kayla schreef:
Mwah ik vind het wel meevallen met het fanatisme, ik vond het wel relativerend


Niet helemaal mee eens... let's meet in the middle en laten we het 'berustend' noemen Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:00

Spades schreef:
IMHO klinkt dit al veel positiever dan het fatalisme van: ....

of jij mijn 1e uitspraak positief of niet vindt, ligt toch echt aan jezelf. je geeft notabene zelf al aan dat je de drijvende kracht bent achter de veranderingen op bokt/de wereld. jouw redeneringen tot nu toe raken kant noch wal.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:00

Ja het hoort gezellig te zijn, maar sommige mensen kan je echt

Of dan denken ze dat ze gelijk hebben ofzo omdat je een puber van 16 ben Verward Misselijk
Erg gezellig hoor, maar soms dat gezaag ik topic's en maar door zagen over iets. Ik vroeg iemand wil je daar dan mee ophouden anders komt er een slotje op. Zegt die gene kan mij dat nou schelen bla bla bla. Nou door zulke mensen word het nou niet erg gezellig.

Maar voer het algemeen zijn bokkers helemaal toppie Ik heb super advies gehad rijtechtnisch, voor mijn beroep en reactie's waar je echt wat aan heb.
Verder vind ik het bijna altijd heel tof Lachen (tja dat moest haast wel al je ziet hoelang ik erachter zit....)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:03

Ik geef niet aan dat er een rechtvaardiging moet zijn Spades.
Moet ik dat doen? ik geloof namelijk niet dat ik ergens heb gezegd dat ik bot en affikkende reacties goedkeur (of afkeur?)
Ik vind ook niet dat ik behept ben met die keuze voor degenen die die reacties plaatsen.

Ik ben het met Kayla eens over het stuk van SP.

Onder het lot versta ik de keuzes die je maakt waardoor je een pad bewandelt die leidt naar het uiteindelijke doel.

Ik was altijd al dol op natuurkunde op de Havo, dus ik zal eens kijken naar een boek van S.H. en er dan ooit nog eens op terug komen, als je dat wensen zou. Ik neem aan dat jij het (de) boek(en) gelezen hebt?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:05

runningkawa schreef:
En voor mij zijn woorden op i-net minder kwetsend.
Ik ken die persoon niet eens.
Als een goede kennis van mij irl zoiets zegd vind ik dat veel erger

maar dat is dan mijn persoonlijke gevoel dan.
En die van een ander kan ik nooit weten.


Ja dat ben ik helemaal met je eens, het boeit mij echt helemaal niet hoe mensen op bokt op me reageren, iig niet in de zin dat ik me gekwetst voel. Alleen van een paar mensen waar ik meer mee om ga zou ik het me aantrekken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:07

Daar ben ik het ook mee eens Kayla... ik zal niet onnodig quoten Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:09

Vinden jullie dat niet erg? Ik vind dat juist super erg, als ze zeggen bijv. van jij kan niet rijden n.a.v. foto's of dat ze zeggen lelijk paard lelijke ruiter Tong uitsteken
Zou ik toch echt niet leuk vinden ook al kennen ze me niet. Mischien dan wel erger want mijn vrienden weten er hgeen hol vanaf of ze zouden gewoon niet eerlijk zijn.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:18

Maar, schat, wat wil je nu horen als je je foto's plaatst?
De waarheid volgens anderen, jouw waarheid of geen waarheid.
Ik geef juist het meeste om vrienden die eerlijk zijn, de anderen kun je niet als vrienden beschouwen.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:20

Avanti schreef:
Vinden jullie dat niet erg? Ik vind dat juist super erg, als ze zeggen bijv. van jij kan niet rijden n.a.v. foto's of dat ze zeggen lelijk paard lelijke ruiter Tong uitsteken
Zou ik toch echt niet leuk vinden ook al kennen ze me niet. Mischien dan wel erger want mijn vrienden weten er hgeen hol vanaf of ze zouden gewoon niet eerlijk zijn.


Ja idd. Aan reacties heb ik veel, maar laten we het dan wel leuk houden Knipoog

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:23

Nouja ze zullen best eerlijk zijn hoor, maar die vinden altijd dat ik super rijd, maar vast ook omdat hun niveua best laag is. Dus als je altijd een bepaalde waarheid heb, ik het toch wel een klap als je opeens te horen krijgt dat het niet zo is, en die hebben er dan verstand van snappie? En daarom zou ik het me natuurlijk heel erg aantrekken doe ik toch al. Lachen

Anders heben anders ook voor niets gereageert.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:24

Maar waar trek je de grens. Als jij een bekende om de mening vraagt, is het alleen maar beleefd (m.b.t foto's) als hij/zij jouw mening deelt en komt het eerder zeer lomp over als jij wordt afgekraakt. Als jij iemand vraagt: "wat vind jij van de broek die ik aan heb"? wat vind je dan fijner? De mening van onbekenden is dan veel objectiever, als die persoon tenminste oprecht is. Als jij eventueel negatief commentaar dan als een aanval op jouw persoon op vat, lijkt het er op als of je in weze heel onzeker bent en alleen maar om bevestiging van jouw waarheid vraagt.
En idd wat Orri zegt, liever een eerlijk persoon dan één die iedereen naar de mond praat en met alle winden meewaait om maar aardig gevonden te worden.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:32

Ach met kleren enzo maakt niet zoveel uit, dan zeg ik ook gewoon tegen een vriedin: Vreselijk broek ofzo. Mogen ze ook best bij mji zeggen hoor, vind ik niet erg.
Verder zijn ze wel eerlijk denk ik maar omdat ze er niet echt verstand van hebben kan het niet kloppen. Maar komplimenten zijn altijd fijn vooral als je hard voor iets werkt. Ach onzeker ben ik wel hoor!

Orro heeft wel gelijk natuurlijk, tis ook maar net op welke manier je het brengt he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:32

Als er hier op bokt door een persoon die, zover je weet, redelijk wat van paarden weet zegt dat het zo niet hoort, of anders moet.
Dan kun je daar van vinden dat je aangevallen voelt.
Maar je kunt ook denken, verhip die heeft misschien wel gelijk.
En leer je er meteen een heleboel van.

En ik kan ook wel eens zeggen van, je bent pas 13, rij niet met een slof, want je weet nog niet wat rijden is.
Klinkt erg hard, weet ik.
Maar let op, als jezelf ruim 15 jaar bij je leeftijd zou tellen, zeg je dan hetzelfde.

Ook zoiets is niet gemeen bedoeld, maar wel gewoon de waarheid
en ja de waarheid is soms hard.
niet alleen op bokt Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:37

Klopt, maar de waarheid is tot op zeker hoogte zo hard als je hem brengt. IMO is er nogal een verschil tussen 'Sjiez, muts, zo doe je dat toch niet, wat bij jij een loser zeg.' en 'Je kan dit en dit beter zo en zo doen want blabla'.

Aan de eerste versie heeft niemand wat, leuk dat iemand je een muts noemt en zegt dat wat je doet niet goed is, maar zou jij daar naar luisteren? Ik iig niet. En als ik niet beter zou weten zou ik er ook keihard tegenin gaan. Als iemand echter laat blijken dat hij/zij echt wel weet waar het over gaat en ook nog wat begrip toont voor jouw situatie dan ben je al veeeeeeeeel eerder geneigd te luisteren. Dat lijkt me dus een veel prettigere situatie voor beide partijen. In alle twee de versies vertel je je waarheid, in alle twee de versies geef je je mening weer, alleen de manier is anders. Kost misschien iets meer moeite maar dan heb je ook wat Haha!

Overigens een erg typisch lijstje met personen die in dit topic reageert.
/me krijgt redelijk onprettige flashbacks van een jaar geleden en is heel zeker dat een zelfde situatie zich niet gaat herhalen Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:40

Idd Bart, aan zulke reactie's gewoon aardig gezegt heb je veel meer aan komt ook minder hard aan! Lachen
Verder ben ik niet aangevallen hoor, ik heb het over als.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:45

Nu spreek ik even over mezelf
Meestal begin ik ook wel redlijk normaal.
Maar als je dan pb's of via een topic te horen krijgt dat je je niet moet moeien, op een grove manier, ja dan word ik ook minder aardig Extreme duivel

En ja Bart, natuurlijk weet je hier gaat reageren Lachen
Diegene die vaak "aardige" pb's krijgen *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:45

BartVB schreef:
Overigens een erg typisch lijstje met personen die in dit topic reageert.
/me krijgt redelijk onprettige flashbacks van een jaar geleden en is heel zeker dat een zelfde situatie zich niet gaat herhalen Haha!



en een typisch lijstje personen? ja ik weet dat je het over mij hebt (en zo lang is dat lijstje verder niet meer *krijgt ook spontaan een zeer onprettige flashback* ) en ik blijf bij mijn mening die ik hierboven al een aantal keer verkondigd heb en zoals ik altijd gedaan heb.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:46

Overigens blijf ik er bij dat een 'dan kijk je toch gewoon niet' een beetje te makkelijk is. Op die manier leg je alles bij de ander neer. De ander moet zich maar aanpassen, jij mag doen wat je wilt. Zo werkt het ook IRL niet. IRL loop je zeker niet zomaar weg van een discussie, dit doe je alleen maar als je er echt niet uitkomt of als het helemaal uit de hand dreigt te lopen, niet omdat je iets te horen krijgt dat je niet helemaal aanstaat. Zeggen van 'als je er niet blij mee bent ga je maar weg' is dus IMO niet fair, ook omdat je op die manier gewoon de topicstarter uit zijn/haar topic 'trapt'... IMO moet het gewoon niet zover komen...
Ongeveer hetzelfde geld IMO voor het 'als ze er problemen mee hebben PB-en ze maar'. Daarmee geef je eigenlijk zelf al aan dat je weet dat je berichten helemaal verkeerd opgepakt kunnen worden. Waarom niet bij voorbaat proberen te voorkomen dat mensen wel gewoon zien wat je bedoeld? Het gros van de mensen interpreteert het bericht op hun eigen manier, vormen zich een mening over je en gaan verder. Als de mening die dan gevormd wordt dan negatief is dan heb je daar vooral je zelf mee. Je zult op die manier meer en meer mensen tegen komen op Bokt die jou gewoon niet serieus nemen of die je meteen in de haren vliegen als je een 'foute' opmerking maakt. IMO niet echt verbazigwekkend Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:47

runningkawa schreef:
Diegene die vaak "aardige" pb's krijgen *LOL*


Damn dan mis ik toch weer wat Scheve mond
Nou ja ik ben ook heel aardig altijd natuurlijk Schijnheilig

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:52

BartVB schreef:
Overigens blijf ik er bij dat een 'dan kijk je toch gewoon niet' een beetje te makkelijk is. Op die manier leg je alles bij de ander neer. De ander moet zich maar aanpassen, jij mag doen wat je wilt. Zo werkt het ook IRL niet. IRL loop je zeker niet zomaar weg van een discussie, dit doe je alleen maar als je er echt niet uitkomt of als het helemaal uit de hand dreigt te lopen, niet omdat je iets te horen krijgt dat je niet helemaal aanstaat. Zeggen van 'als je er niet blij mee bent ga je maar weg' is dus IMO niet fair


Maar dat is toch precies hetzelfde? Als een discussie IRL helemaal uit de hand loopt loop je weg en dat is op bokt precies hetzelfde. Je HOEFT niet weg, alleen als je dat zelf vindt. Ik vind het op bokt juist makkelijker, als je iets leest wat je helemaal niet aanstaat kan je desnoods gewoon doen alsof je het niet gelezen hebt, IRL kan dat niet.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 19:58

Nou zal ik als starter van dit topic ook maar weer eens wat van me laten horen Schijnheilig.

Ik vind het helemaal niet erg of vervelend als iemand een eigen mening heeft/geeft, maar denk er wel een beetje aan hoe je het formuleert. Het kan namelijk heel verkeerd opgevat worden (weet er alles van).

Het gaat er niet om wat je zegt maar hoe je het zegt
(of klinkt dit nou weer heel wijs Verward)