hoe oud was jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:08

Desiree"]
[quote="Marjolein schreef:
Dat dacht jezelf ook niet op die leftijd hoor desiree. Je jeugd heb je ook om ervaringen op te doen als jij die ervaring op wil doen samen met een jongen in een relatie is dat je eigen keuze. Ik zie ook meiden om me heen die al 3 jaar een relatie hebben, zelf denk ik dan wil je geen andere ervaringen op doen? maar op dit momentn zijn ze gelukkig daarmee en waarom zou je van een gelukkige plaats weggaan?

sja, ik ben zelf echt nog lang kind geweest. Ik zie die jonge meisjes van nu vaak al half of helemaal vrouw zijn, hebben een stuk leeftijd overgeslagen of zo. Zwaarder opgemaakt, volwassener, (vaak seksy) kleding, alleen qua leeftijd zijn ze nog kind. MAar ik betwijfel of ze er iets mee winnen. Ik denk dat ze er iets mee verliezen.
[/quote]

En wederom ben ik het met je eens Desiree.
Kinderen moeten niet te snel "groot" worden, en juist gewezen worden op de gevaren van je uitdagend gedragen etc etc. Lips are sealed

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:17

Desiree schreef:
Ja, of je hebt een leuke tijd gemist die je had kunnen spenderen met je vriendinnen. Ik vind voor alles een tijd. WAarom moeten mensen zo vroeg overal mee beginnen? Snappen jullie niet dat de jeugd een hele leuke tijd kan zijn? Volwassen worden kan altijd nog en dat ben je voor de rest van je leven, dat is omonkeerbaar.


Ik kan niet echt zeggen dat ik nu een leuke tijd mis met vriendinnen. Daar heb ik net zoveel tijd voor als voorheen.

Marloutjuh
Berichten: 33
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Panningen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:45

k ben 14 (bijna 15) en nog steed maagd...wil k voorlopig ook ff zow houden

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:15

Marjolein schreef:
Je jeugd heb je ook om ervaringen op te doen als jij die ervaring op wil doen samen met een jongen in een relatie is dat je eigen keuze.


En daar ben ik het helemaal mee eens.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:42

18 was ik en had een maandje of twee met hem... (nu een jaartje of twee Knipoog )
Met zo maar de eerste de best het bed in stappen had ik nooit gewild hoor.. ben wel blij dat het zo gegaan is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:44

Karin"]
[quote="Marjolein schreef:
Je jeugd heb je ook om ervaringen op te doen als jij die ervaring op wil doen samen met een jongen in een relatie is dat je eigen keuze.


En daar ben ik het helemaal mee eens.
[/quote]

maar keuzes kunnen fout zijn he. Of tenminste, niet goed voor je naar achteraf blijkt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:32

Klopt, dat is met alles en je weet het altijd pas achteraf. Als je op je 25e voor het eerst met iemand gaat samenwonen en op je 30e blijkt dat niet de ware te zijn, dan is het ook zuur, maar je hebt a) hopelijk toch wel een fijne tijd gehad en b) heb je er hopelijk ook van geleerd.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:52

Ik ben nog steeds maagd!! Wij willen wachten totdat we getrouwd zijn. Helaas is trouwen nog altijd een dure aangelegenheid, dus het zou nog wel eens even kunnen gaan duren!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:55

machie"]
[quote="Desiree"][quote="Miep schreef:
Ten eerste : Ik vind het kul om te zeggen dat je op 13/14e jarige nog niet de keuze kunt maken...

Ook ik was 14, Ik was er gewoon klaar voor en mijn vriend ook...
Heb ook totaal geen spijt en heb er van te voren met mijn vriend over gepraat enz.

Nu zijn we alweer langer dan 3 jaar bij elkaar


Je bent nu dus pas 17? Dan weet je nog niet of je er bent, dat kun je pas zeggen als jullie op je 25e nog bij elkaar bent.

Ik vind jullie al veel te jong begonnen met de relatie. WAarom? omdat je nog zo verandert allebei! Het kan zijn dat je straks na je 22e een heel ander mens bent, dat zit er zelfs dik in. en dan kun je de ander ontgroeien, of de ander jou! die kans zit er zowiezo altijd wel in, maar op zo'n jonge leeftijd zit het er echt DIK in.
[/quote]

Ik heb ook net een relatie van 1.5 jaar achter de rug. Is idd uit gegaan om de reden die jij noemt. Ik was 16 toen ik met hem kreeg, nu bijna 18. Maar je verandert echt heel erg veel. Soms gaat het goed, maar heel vaak gaat t fout
[/quote]

Probeer dit maar eens uit te leggen aan kinderen die al kinderen willen krijgen op hun 17de ofzo!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:58

Tuurlijk Prima, ben je de Schijnheilig smiley niet vergeten Lachen


En ik ben blij dat ik het pas voor het eerst gedaan heb, met de vriend waar ik nu 11,5 jaar mee ga.

Maar van te voren had ik dat natuurlijk ook nooit kunnen weten.
Oke, ik was dan wel geen 14, maar toch.
Wanneer weet je dat je ralatie blijvend is of niet?
Dus wanneer je "het fout" zou kiezen of niet.

Net als alle keuzes in het leven, waarvan je nooit weet of het de goede is.
En niet over alle keuzes kun je nadenken, sommige komen gewoon plots in je leven, en moet je in een paar dagen een pad inslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:23

Het enige wat ik zeker weet, is dat ik er gewoon té vroeg "bij" was en daar heb ik ontzettende spijt van gehad. Maar goed, je kan idd niet alles van te voren weten. Maar als ik het over mocht doen, dan zou ik wachten. En ik vind zeker wel dat je de echt jonge jeugd mag waarschuwen voor de eventuele gevaren van zomaar casual sex (of hoe noem je zoiets?? Verward ). Je kan het namelijk ook niet meer terugdraaien.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 01:17

ik was 14.. Lips are sealed
was geen leuke ervaring.. Scheve mond
ik wilde het nog niet

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:06

ik was 19..... en we zijn nog steeds bij elkaar zo slecht is dat dus niet bevallen Haha!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:28

De meeste zijn er vroeg bij zeg.

Ik was naam mijn idee te jong en het was ongewild.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:39

14 en had toen een jaar met een jongen. Zelf vind ik dit erg jong maar kan het niet terugdraaien.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:06

Nou ja ik was 18 heb geen spijt maar wel een trauma, oh wat deed dat een pijn zeg . Het is vrij snel uit gegaan daarna. Gelukkig ook geen sprijt van.

Gelukkig heb ik nou een hele lieve vriend , daar wsa ik na 2 weken al mee naar bed geweest. Was niet echt de bedoeling maar goed. we vonden het allebei wel een beetje vroeg, maar hebben zeker geen spijt

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:07

Op mijn 17e Haha! Door mijn 1e echte vriendje.. Lachen

We hadden al ruim 3 maanden

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:36

Ik was 15 jaar....
Het was met een jongen waar ik al een tijdje verliefd op was maar toen het gebeurde hadden we pas 2 weken iets met elkaar. Zijn ouders waren een weekend naar Texel en hij vroeg of ik kwam eten. Toen het al 3 uur was geweest dacht ik: ik kan hier net zo goed blijven slapen.
Ik vond het heeeeeeeeeeel erg eng en spannend. Als ie zn hand alleen al naar me uitstak begon mn been te trillen van de zenuwen. De volgende ochtend dacht ik: wat heb ik gedaan straks zegt ihij: heej bedankt en tot ziens hé.
Dat is gelukkig niet gebeurt het is nu bijna 3 jaar geleden en we zijn nog steeds bij elkaar Lovers

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:40

Prima"]
[quote="machie"][quote="Desiree"]
[quote="Miep schreef:
Ten eerste : Ik vind het kul om te zeggen dat je op 13/14e jarige nog niet de keuze kunt maken...

Ook ik was 14, Ik was er gewoon klaar voor en mijn vriend ook...
Heb ook totaal geen spijt en heb er van te voren met mijn vriend over gepraat enz.

Nu zijn we alweer langer dan 3 jaar bij elkaar


Je bent nu dus pas 17? Dan weet je nog niet of je er bent, dat kun je pas zeggen als jullie op je 25e nog bij elkaar bent.

Ik vind jullie al veel te jong begonnen met de relatie. WAarom? omdat je nog zo verandert allebei! Het kan zijn dat je straks na je 22e een heel ander mens bent, dat zit er zelfs dik in. en dan kun je de ander ontgroeien, of de ander jou! die kans zit er zowiezo altijd wel in, maar op zo'n jonge leeftijd zit het er echt DIK in.
[/quote]

Ik heb ook net een relatie van 1.5 jaar achter de rug. Is idd uit gegaan om de reden die jij noemt. Ik was 16 toen ik met hem kreeg, nu bijna 18. Maar je verandert echt heel erg veel. Soms gaat het goed, maar heel vaak gaat t fout
[/quote]

Probeer dit maar eens uit te leggen aan kinderen die al kinderen willen krijgen op hun 17de ofzo!!!
[/quote]

En dan.............
Denken jullie dat mensen van 30 niet meer veranderen en uit elkaar groeien? Er zijn stellen die al 25 jaar bij elkaar zijn en alsnog uit elkaar groeien omdat ze veranderen of dingen anders gaan zien. Ik kreeg ook op mijn 15e een vriendje. Ik ben nu 18 hij 21 en we zijn inderdaad heel erg veranderd. Maar daardoor kan je wel bij elkaar blijven zolang het leuk is en je gelukkig met elkaar bent. Als dat niet meer het geval is zet je er een punt achter. En of je dat nou doet als je 40 of 18 bent maar geen zak uit.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:08

Ik vind 14 wel wat jong maar ja als jullie je er happy bij voelen moet je het zelf weten. Ik was 18.