Wat zou nou echt een beroep voor mij zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:09

Ireentjuh schreef:
...Dan heb je nog ergotherapie, lijkt een beetje op fysio maar met ergo moet je wat meer creatief zijn dus meer zelf oplossingen verzinnen enzo geloof ik. (is mijn 2e keus, voor als ik niet ingeloot word bij fysiotherapie)


Ik vind ergotherapie erg leuk!! Mijn zoontje had storingen in de grove motoriek (hij kon lang niet fietsen/skeeleren enz.) en heeft het 1,5 jaar gedaan (hij had 2 weken terug z´n laatste uur Knipoog !). Bij ergo leren de kinderen om hun lichamelijke "problemen" (vooral grove-/fijne motoriek) op te lossen. Het is niet echt "sportief", maar wat Ireentje ook al schreef, meer creatief!
Wat misschien ook nog een idee is: therapeutisch rijden ! Dit is een therapie op het paard voor geestelijk-/ lichamelijk gehandicapte kinderen/volwassenen. Mijn vriendin is met de opleiding bezig en die is behoorlijk pittig (wél heel leuk!!). Maar voor een beroep waar ook brood in te verdienen is én waar je met paarden bezig bent, is dit wel een hele leuke opleiding !!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:28

Er gaat dus wel heel veel vanjezelf uit, je zou dan dus wel zelf een paard moeten hebben. Erg leuk maar hoe krijg je dat nou voor elkaar? Staat dat paard bij dat centrum dan?
Klikt wel erg leuk idd, maar heel moeilijk. Klink eigenijk te mooi. Heerlijk ook als je mensen zo goed kan helpen Lachen
Wel heel moeilijk jammer genoeg heb ik geen idee hoe moeilijk zeg maar. 5x zo moeilijk als mbo ofzo?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 23:22

Zo mijn ouder zijn super enthousiast. Haha! ( nog meer dan mij) nou dan weet ik het voor nu wel weer!
Badankt voor het reageren, wt heb je toch veel aan bokt!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 00:34

Voor de opleiding heb je niet zelf een paard nodig, als je je als zelfstandige wil vestigen, natuurlijk wel! Als je therapie gaat geven bij iemand anders (als werknemer zogezegd) heb je natuurlijk ook geen eigen paard nodig. Het is wel belangrijk, om een paard te hebben die voor dit werk geschikt is! Dit hoeft niet persé een bepaald ras te zijn, maar er zullen ongetwijfeld rassen zijn die meer geschikt zullen zijn dan het andere! Een Shet en een Shire, vallen allebei door hun formaat natuurlijk al af Knipoog ! Mijn vriendin gaat toevallig a.s. weekend naar een "Lewitzer" kijken, iets kleiner dan de Haflinger, rustig, veelzijdig, groot genoeg om volwassen mensen op z´n rug te kunnen hebben, klein genoeg dat ook kinderen zich er prettig op voelen! Ik ben benieuwd of ze een geschikt paardje vind Knipoog !

(trouwens, mijn Beer was vroeger ook een therapie paard Knipoog ! Erg geduldig en hij nam niemand wat krom als diegene een verkeerde beweging maakte Lachen ! Hij was alleen af-en-toe wat koppig, als ´ie geen zin meer had, bleef ´ie gewoon staan Scheve mond ... dat was bij het therapeutsche rijden natuurlijk niet echt handig Knipoog !)