Ik zat eigenlijk met een vraag of met een probleemstelling waar ik graag jullie advies over zou willen.
Ik heb een broertje van 17 jaar oud (in zijn hoofd nog 14), hij heeft PDDnos, een vorm van autisme. Hij zit op een praktijkschool waar hij 2x per week naar school moet en 3x per week loopt hij stage (wat overigens zijn eigen verantwoordelijkheid is dus als hij geen stage loopt zegt de school hier niks over). Op een ouderavond op school werd vertelt dat als de 'kinderen' niet wouden 'rekenen' tijdens de rekenles, dat ze dit ook niet hoefden te doen, dat ze ook iets anders mochten gaan doen, mits zij maar blijven zitten. De school vind dit eigen verantwoordelijkheid van de kinderen.
Als mijn broertje 18 is moet hij van school en wat heeft hij dan? Een paar flutcertificaatjes waar hij niks aan heeft en waar hij niks mee kan. En wat moet hij dan? Wie wil hem dan aannemen? Mijn vraag aan jullie is of jullie weten wat hij dán kan doen. Kan hij een MBO opleiding niveau 1 of 2 (?) doen met individuele begeleiding? Heeft een van de ouders hier ervaring mee?
Misschien klinkt mijn verhaal een beetje vaag, maar ik weet het fijne er ook niet goed van.

Alvast bedankt!