kleur van jack russel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 14:14

Mijn kleine Lot krijgt ook al lekkere stevige dijen Lachen Het is echt bijna een bonk spieren!
Zie deze foto maar:

Afbeelding

Zoals je kan zien is Tracy helemaal niet gespierd maar dat komt nog wel Knipoog Tracy houd niet van actie!


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:03

[offtopic]Ik wou hier dus een foto plaatsen van mijn brown and tan jack, maar.. Pixfun doet het niet. Lips are sealed [/offtopic]

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 18:43

Ik denkt toch dat ik geen black and tan neem. ze zien er wel erg schattig uit en zo maar ze hebben dat typische jack russel niet dat me zo aanspreekt.
Ik betwijfel eigenlijk als de jack russels zonder stamboom echt wel jack russels zijn? Maarja hoe heb je daar zekerheid in. Ik wil dus gewoon een leuk hondje waar ik zeker goed zal voor zorgen net als m'n vorige hondje. Maar 620 euro vind ik te veel voor een hondje. Ik twijfel nu enorm waar ik m'n hondje zou halen Boos! . Liefst particulier. Ik wil geen massa fok
maarja alle mensen zeggen dat het echte jack russels zijn maar ze zijn niet allemaal te vertrouwen :s

voor xono: yucca is echt een heel mooi hondje! het is zo eentje dat ik in gedachten had.

voor miep: ik zei dat ik het wel zou zien zitten om een nestje te kweken maar dit was niet voor de nabije toekomst want ik heb er totaal geen ervaring mee dus zou ik me eerst informeren hoor! en nu ik nog schoolloop zou ik dr toch niet genoeg tijd voor hebben. Maar bij ons hebben 90% van de honden geen stamboom. En van dat ongelukje... in de natuur kiezen dieren toch ook geen partner uit die een stamboom heeft? Honden met stamboom... ok dan blijft de rasstandaard bewaard , maar ik vind honden zonder ook prima! de nieuwe rassen komen ook heus van kruisingen en de straathondjes mogen er toch ook zijn?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:01

nathalieke schreef:
Ik denkt toch dat ik geen black and tan neem. ze zien er wel erg schattig uit en zo maar ze hebben dat typische jack russel niet dat me zo aanspreekt.
Ik betwijfel eigenlijk als de jack russels zonder stamboom echt wel jack russels zijn? Maarja hoe heb je daar zekerheid in. Ik wil dus gewoon een leuk hondje waar ik zeker goed zal voor zorgen net als m'n vorige hondje. Maar 620 euro vind ik te veel voor een hondje. Ik twijfel nu enorm waar ik m'n hondje zou halen Boos! . Liefst particulier. Ik wil geen massa fok
maarja alle mensen zeggen dat het echte jack russels zijn maar ze zijn niet allemaal te vertrouwen :s

voor xono: yucca is echt een heel mooi hondje! het is zo eentje dat ik in gedachten had.

voor miep: ik zei dat ik het wel zou zien zitten om een nestje te kweken maar dit was niet voor de nabije toekomst want ik heb er totaal geen ervaring mee dus zou ik me eerst informeren hoor! en nu ik nog schoolloop zou ik dr toch niet genoeg tijd voor hebben. Maar bij ons hebben 90% van de honden geen stamboom. En van dat ongelukje... in de natuur kiezen dieren toch ook geen partner uit die een stamboom heeft? Honden met stamboom... ok dan blijft de rasstandaard bewaard , maar ik vind honden zonder ook prima! de nieuwe rassen komen ook heus van kruisingen en de straathondjes mogen er toch ook zijn?


Je bedoelt neem ik aan dat de Black an tan het jackrussel uiterlijk niet heeft dat je aanspreekt?

Verder over het fokken zal ik geen discussie meer aangaan, je schijnt het maar niet te willen snappen..

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:02

Hoezo ze hebben niet dat typische jack russell? Wat bedoel je daarmee? Zeker weten dat deze mooie jongen
100 % jack russell is, zowel van binnen als buiten.

[img]http://home.wanadoo.nl/incjans/DSCN4754%20(WinCE).JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/incjans/DSCN4762%20(WinCE).JPG[/img]


snowdon schreef:
Siempie op bokt heeft een black and tan reu! Schijnt een hele leuke hond te zijn! Mooi is ie in elk geval zeker!


thx Haha!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 19:04

wel ik vind dat ze niet dat typische jack russel hebben... kan ik daar nu nog wat meer bij zeggen? Verward
als je spreekt over een jack russel krijg je toch een beeld van een wit hondje met vlekken? (in België dan toch). Ik zeg toch helemaal niet dat ze lelijk zijn ofzo!?
Het zijn ook prachtige beestjes maar gewoon niet wat ik zoek...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:05

Siempie"]
Hoezo ze hebben niet dat typische jack russell? Wat bedoel je daarmee? Zeker weten dat deze mooie jongen
100 % jack russell is, zowel van binnen als buiten.

[img]http://home.wanadoo.nl/incjans/DSCN4754%20(WinCE).JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/incjans/DSCN4762%20(WinCE).JPG[/img]


[quote="snowdon schreef:
Siempie op bokt heeft een black and tan reu! Schijnt een hele leuke hond te zijn! Mooi is ie in elk geval zeker!


thx Haha!
[/quote]

Hey dies ook weer helemaal toppie!
Ik snap ook niet helemaal wat ze er mee bedoeld..die van mij is ook van binnen en buiten 100% russell

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 19:08

ok als het zo zit dan ben ik hier maar weg op het topic dat ik zelf heb gestart om raad te weten.
bedankt om me even mooi uit te maken.
kdacht dat je hier je eigen mening kon geven op bokt maar duidelijk wordt deze niet geäpreccieerd. Bedankt hiervoor en ik zou zeggen... doe zo door op een dag deelt heel de wereld je mening wel

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:19

nathalieke schreef:
ok als het zo zit dan ben ik hier maar weg op het topic dat ik zelf heb gestart om raad te weten.
bedankt om me even mooi uit te maken.
kdacht dat je hier je eigen mening kon geven op bokt maar duidelijk wordt deze niet geäpreccieerd. Bedankt hiervoor en ik zou zeggen... doe zo door op een dag deelt heel de wereld je mening wel


huh waar slaat dit dan op?
Volgens mij snap je niet helemaal wat we bedoelen maargoed..

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:47

WAUW! die black and tans zijn wel erg mooi hoor Kwijl Zowel die van Miep als die van siempie! Eigenlijk wou ik ook een black and tan maar zag Lotje op marktplaats en was gelijk verkocht! Haha! Maar als ik die foto's allemaal zo zie dan begint het toch weer te kriebelen Knipoog

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:55


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 23:37


From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:02

Over 4 weken gaat ons Jack russell-tje bevallen! We hebben haar laten dekken voor de lol! Dus tegen alle principes hierboven beschreven in!!!!
Ik ben ervan overtuigd als je een hondje zoekt en je ziet dat de mensen die fokken het zuiver voor de lol doen (dus niet op commerciele basis), een opgevoede moeder hebben (door inderdaad cursussen gevolgd te hebben) en je kunnen uitleggen waarom ze voor een bepaalde reu gekozen hebben (zoals wij ons echt verdiept hebben in ervelijkheidsfactoren en zo) je de kans net zo minimaal maakt als dat je deze bij een erkende fokker vandaan haalt! Onze hond is 4,5 jaar en heeft dus geen stamboom. Wij hebben ook geen shows gelopen... daarentegen wel behendigheidswedstrijden omdat dit veel leuker is voor de hond! Ze lijkt trouwens sprekend op Yucca van Miep. (Alhoewel na een jaar het zwarte koppie steeds bruiner werd!)
We hebben twee siameze katers voor heel veel geld met stamboom gekocht en ze hebben beide niesziekte. Dus het zegt allemaal niet heel veel hoor! (Is trouwens geen gevaar voor de pups straks... hebben we NATUURLIJK ook uitgezocht!)Omdat we het niet uit commercieel oogpunt doen zullen we misschien nog wel beter de mensen die een pup krijgen begeleiden! Vooropgesteld dat we er dan minimaal 6 moeten krijgen want de rest is al besteld door vrienden en familie!!!! Dus ben ik het niet met alle stellingen hierboven beschreven eens!!! Wel schattige foto's trouwens....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:27

Yucca is van MIJ!! Knipoog Tong uitsteken
Maak je wel foto's Nique? Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:39

Haha... ik zie het! Je schreef aan Miep vandaar de vergissing!!!! Natuurlijk fotograveren we ons nu al een rotje en straks helemaal! Wordt Yucca nu ook steeds lichter op het koppetje? Want de mijne lijkt echt sprekend!!!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:24

Nique schreef:
Over 4 weken gaat ons Jack russell-tje bevallen! We hebben haar laten dekken voor de lol! Dus tegen alle principes hierboven beschreven in!!!!
Ik ben ervan overtuigd als je een hondje zoekt en je ziet dat de mensen die fokken het zuiver voor de lol doen (dus niet op commerciele basis), een opgevoede moeder hebben (door inderdaad cursussen gevolgd te hebben) en je kunnen uitleggen waarom ze voor een bepaalde reu gekozen hebben (zoals wij ons echt verdiept hebben in ervelijkheidsfactoren en zo) je de kans net zo minimaal maakt als dat je deze bij een erkende fokker vandaan haalt! Onze hond is 4,5 jaar en heeft dus geen stamboom. Wij hebben ook geen shows gelopen... daarentegen wel behendigheidswedstrijden omdat dit veel leuker is voor de hond! Ze lijkt trouwens sprekend op Yucca van Miep. (Alhoewel na een jaar het zwarte koppie steeds bruiner werd!)
We hebben twee siameze katers voor heel veel geld met stamboom gekocht en ze hebben beide niesziekte. Dus het zegt allemaal niet heel veel hoor! (Is trouwens geen gevaar voor de pups straks... hebben we NATUURLIJK ook uitgezocht!)Omdat we het niet uit commercieel oogpunt doen zullen we misschien nog wel beter de mensen die een pup krijgen begeleiden! Vooropgesteld dat we er dan minimaal 6 moeten krijgen want de rest is al besteld door vrienden en familie!!!! Dus ben ik het niet met alle stellingen hierboven beschreven eens!!! Wel schattige foto's trouwens....


Voor de lol maar wel verantwoord, zoals ik uit je verhaal op maak.
Kijk dat is een ander verhaal dus...jij komt al heel anders over dan de starter van dit topic Haha!

Enne Yucca is de hond vanXono en is geen Black an tan.
De Black an tan is van mij en heet Spike Haha!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:38

Yucca wordt niet lichter op haar hoofdje, voor zover ik dat in de gaten heb (zelfde als dat je een hond die je elke dag ziet niet ziet groeien Knipoog). Ze krijgt wel weer een donker buikje. Ze heeft 's winters een roze buikje en 's zomers een gevlekt buikje Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Fiji
Berichten: 52
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:18

Wel Nique, mijn jack russelteefje is zwart-wit en wordt wel bleker op haar hoofdje! Het is te zeggen...bleker...ze wordt rost Maar enkel op haar hoofdje, de plekjes op haar lijfje blijven mooi zwart. In tegenstelling tot de kat van mijn vriend, die blijft zwart aan haar hoofd en wordt rost op haar lijf Verward Pling
Nu ja, ze blijft megacute Lovers Heb haar vandaag leren meefietsen... zo lief, ze keek zo af en toe op naar mij en mijn fiets, zo van: wat doe je mij nu weer aan? *LOL*

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:47

[img]http://home.wanadoo.nl/incjans/DSCN4754%20(WinCE).JPG[/img]
Afbeelding

Ik hoop dat je ertegen kunt dat ik dit zeg, maar als ik deze foto’s vergelijk zie je heel duidelijk dat om de black en tan jackrussel te verkrijgen teckel is ingekruist. Dat zie je het meest duidelijk terug in de kop. Dit is me ook al opgevallen bij 3 andere black ans tans bij mij in de buurt.
De onderste foto is een teckel.

Wat niet weg neemt dat je een mooie hond hebt .

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:39


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:32

eveline_B schreef:
[img]http://home.wanadoo.nl/incjans/DSCN4754%20(WinCE).JPG[/img]
Afbeelding

Ik hoop dat je ertegen kunt dat ik dit zeg, maar als ik deze foto’s vergelijk zie je heel duidelijk dat om de black en tan jackrussel te verkrijgen teckel is ingekruist. Dat zie je het meest duidelijk terug in de kop. Dit is me ook al opgevallen bij 3 andere black ans tans bij mij in de buurt.
De onderste foto is een teckel.

Wat niet weg neemt dat je een mooie hond hebt .


Mijn hondje heeft totaal niets weg van de Teckel, en heeft een volle pa en ma ( met stamboom) , dus waar zal die tekkel erin gefokt moeten zijn dan?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 21:43

even om te melden dat ik een hondje ben gaan kiezen...(was niet van plan om onmiddelijk al daar te kiezen maar het karakter van de familiegenootjes Lachen verbaasde ons in de positieve zin!)
Het is eentje geworden met meer dan 70% wit. wat lichtbruin aan de staartaanzet , 1 lichtbruine vlek op de rug en rond de 2 ogen lichtbruin met beetje zwart
de moeder en grootmoeder waren aanwezig en ook een aantal nichtjes van 2 maanden oud. en hun karakter is fantastisch! heel lief, speels, niet agressief, actief en ze blaffen niet naar vreemden. nu zijn ze 5 weken , over 3 weken komt ze bij ons. we gaan ze gaan afhalen als de dierenarts erbij is. we haalden ze bij een paardenmelkerij van kenissen die pinchers en jack russels kweken (niet massa , ze hebben 2 nestjes voor het moment) en daarom zijn ze al andere hondjes gewend

speciaal voor miep: ze komen uit een nestje "voor de lol" zoals jij dit noemt. en volgens mij is het het belangrijkste om het goede karakter in een jack te behouden bij het fokken en dit kan dus duidelijk ook bij een nestje voor de lol(en ze verkeren in een goede gezondheid en hebben de kleur en schofthoogte volgens de norm). Ik ken jack russels van bij kwekers die een heel goede afstamming hebben maar een rot karakter omdat er gewoon verder is gekweekt met een prachtige hond maar niet op het karakter is gelet. wie fokt er dan het ras kapot?(ik wil wel niet alle professionele fokkers over dezelfde kam scheren maar gewoon even om duidelijk te maken dat ze niet allemaal zo begaan zijn met het behouden van het ras) showbeest of liefbeest? => lief beest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, Anoukjuuuhh, Astridhorse, Bommeltje_, EmptyWords, GoogleAdsense, gwennndolyn, Hannerups, Jonnekee, kimwilliam, laran, Majestic-12, Zoe_97 en 181 bezoekers