anneliesdj schreef:Die vissen op de laatste foto zijn gewoon zwartbruin, ik dacht dat ze goud/oranje waren geworden?
Maar ze lijken iig wel op shibunkin's maar ik kan ze zo niet goed genoeg zien om er wat van te zeggen.
Jullie hebben wel een heel mooie vijver zeg, erg leuk verzonnen, die rand van dakpannen.
Hebben wij niet verzonnen hoor. Was al zo toen we hier kwamen wonen en is denk ik al 25 jr. zo.
Ja, 'gewoon zwartbruin' zijn ze maar daar zijn er toch echt sinds vorig jaar een aantal helemaal oranje van geworden.
Ik heb nog even zitten googlen op shibunkin maar dat zijn toch meer gevlekte vissen? Die heb ik niet, behalve 2 die zwart met oranje zijn, maar die waren al zo toen ik ze kocht.
Juval, nu zijn de vijvers kwa begroeiing nog kaal. Alleen de dotters bloeien op dit moment (ook mooi) maar over een maandje zie je wss ook alle lelie's en andere mooie bloeiers en dan is het echt een genot om er naar te kijken.
Ik zou ook best koikarpers willen maar wij hebben er geen filter op dus dat kan dan niet.
Denk dat ik wel wat van die zoetwatermosselen wil als die zo goed filteren.