Krijgsgevangenen!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Krijgsgevangenen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 14:20

Ik zat gisteren even TV te kijken en toen zag ik die beelden van die Amerikaanse krijgsgevangen. De rillingen liepen gewoon over me rug, ik heb geloof ik nog nooit zoveel angst in iemands ogen gezien. Er gebeuren daar hele rottige dingen dat weet ik ook wel en heus niet alleen met Amerikaanse militeren, maar om dat nu zo op tv te laten zien
GEWOON VERSCHRIKKELIJK!!! Boos!

Owjah dit waren pas de eerste beelden die ik echt zag van die oorlog, ik heb geen zin om steeds die verschrikkelijke beelden te zien, daar krijg ik alleen maar een rot gevoel van Verdrietig

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:27

jah.. kan je nagaan wat die familie er wel niet van vind.. je eigen zoon/vader/man op tv zien..
ik vind het niet kunnen dat ze die beelden op de tv uitzenden! echt niet!

(L)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:48

Ik heb het niet gezien. Heb gisteren wel een uur naar beelden over de oorlog zitten kijken maar dat heb ik net gemist. Ik vind het overigens wel verschrikkelijk. Vooral om een van de krijggevangenen, een vrouw ben ik bang. onder moslims heb je veel vrouwenhaters.........
en afgezien daarvan moeten vrouwen het toch altijd al meer ontgelden in oorlog dan mannen. DAt is algemeen bekend\.

De hond is de betere mens

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:05

Zo ja die ene vrouw (die neger) was echt super bang de hele tijd met haar ogen draaien enzo. Die zullen echt in angst zitten.
Wat zullen ze met die krijgsgevangen gaan doen? Scheve mond

Dat op zoek naar die piloot sloeg echt nergens op volgens mij zijn er daardoor alleen een paar visje's dood *LOL*

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:13

En wat vinden jullie dan van al die beelden van die Iraakse krijgsgevangenen die op de grond zitten? Buiten? Tussen prikkeldraad?

Ik heb het ook gezien op tv. Het is tegen de conventie van Geneve dat ze ondervraagd werden op tv. Ik kan wel begrijpen dat Irak daar voor kiest: dan hebben ze immers bewijs dat ze echt Amerikaanse krijgsgevangenen hebben.
Logisch dat ze bang zijn, dat zou ik ook zijn. In vergelijking met de Iraakse krijgsgevangenen: de amerikanen zaten binnen (niet in de brandende zon, in de stoffige woestijn).

Overigens: herinneren jullie je nog de beelden van de krijgsgevangenen van de Amerikanen uit Afganistan? Overgebracht naar Cuba. In kampen. Onder mensonterende omstandigheden zijn die mensen in beeld gebracht. Daar is toen ook veel commentaar op gekomen door de internationale gemeenschap. Reactie van de Amerikanen: 'het zijn geen krijgsgevangenen, maar verdachte terroristen.' Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken. Persoonlijk vind ik het veel verwerpelijker dat de VS die mensen uit Afghanistan heeft gehaald en aan de andere kant van de wereld in een kamp heeft gezet.

(even een harde opmerking tot slot: waar gehakt word vallen spaanders. Amerika is deze oorlog begonnen, dus moet nu niet verbaasd zijn dat er ook mensen van hun gevangen worden genomen)

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:05

Ik hoorde rumors dat ze vermoord waren? Echt een drama zeg.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:45

Hadden ze elkaars gevangen niet kunnen ruilen dan ? Ow vreselijk zeg, ongelofelijk, ik kan me gewoon zo ontzettend goed voorstellen hoe die mensen in paniek zijn geweest en de ontzettende angst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:08

Ik werd helemaal misselijk bij het zien van die amerikaanse krijgsgevangenen. Wat moeten hun families op zo'n moment doormaken? De angst was van de gezichten af te lezen, echt afschuwelijk.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:46

Allereerst even duidelijk maken dat ik het ook erg vind van de krijgsgevangenen. Is gewoon zo, maakt niet uit welk land ze genomen heeft, voor de mensen zelf blijft het serieus moeilijk.

Maar wat me opvalt is, dat er direct zo een ophef wordt gemaakt over Amerikaanse krijgsgevangenen, terwijl ze zelf een tijd terug krijgsgevangenen hadden in Afghanistan.
Net hetzelfde, maar voor hun is het wel gerechtvaardigd? Ik vind de reacties van de Amerikanen (en dan bedoel ik de leiders en niet het volk) de laatste tijd zo vreselijk hypocriet.
Als zij het doen mag het, maar als het door anderen wordt gedaan oh wee..

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:05

Ja natuurlijk is het erg voor ELKE krijgsgevangene, ik kan me nu eenmaal meer identificeren met de amerikanen dan met de afghanen en de irakezen. Sorry, als dat slecht is; so be it!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:22

Picasso schreef:
Ja natuurlijk is het erg voor ELKE krijgsgevangene, ik kan me nu eenmaal meer identificeren met de amerikanen dan met de afghanen en de irakezen. Sorry, als dat slecht is; so be it!


Ik zeg niet dat dat slecht is, is toch iig niet de bedoeling dat het zo overkomt...

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:17

Ik bepaald niet met de amerikanen en britten.
Over het verdedigen van vrijheid en democarite gesproken; Bush is niet democratisch gekozen en amerika is een fraai voorbeeld van een politie-staat en wat de vrijheid van meningsuiting betreft hebben we kunnen zien hoe demonstraties tegen de oorlog verboden zijn en dat de beelden van de krijgsgevangenen in amerika gecensureerd zijn.
Over agressie en bedrijging voor de vrede gesproken; een oorlog beginnen?
Als dat land zich dan na 12 jaar boycot nog verbazend weet te verdedigen gaan ze klagen.
Als er dan een paar van hen gevangen worden genomen gaan ze klagen. Let wel, die angst was in de ógen ja, maar ondertussen zaten ze wel binnen, op luxe kussens met wat te drinken en zonder boeien. Heb je de irakezen gezien? Ene wat de geneefse conventie betreft hebben de amerikanen echt álle rechten verspeeld.

Hoop dat aan alle zijden het leed beperkt blijft en Bush veel, héél veel geld meer moet uitgeven en niet zijn zin krijgt.[/quote]

www.homocaballus.net

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:33

Picasso schreef:
Ja natuurlijk is het erg voor ELKE krijgsgevangene, ik kan me nu eenmaal meer identificeren met de amerikanen dan met de afghanen en de irakezen. Sorry, als dat slecht is; so be it!

dat is niet het enige hoor. irak staat bekend om martelpraktijken, en amerika niet. Dat vind ik nogal een verschil. Dus JA, ik leef meer mee met de amerikanen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:56

Desiree"]
[quote="Picasso schreef:
Ja natuurlijk is het erg voor ELKE krijgsgevangene, ik kan me nu eenmaal meer identificeren met de amerikanen dan met de afghanen en de irakezen. Sorry, als dat slecht is; so be it!

dat is niet het enige hoor. irak staat bekend om martelpraktijken, en amerika niet. Dat vind ik nogal een verschil. Dus JA, ik leef meer mee met de amerikanen.
[/quote]

Ja idd, die idioten houden zich écht niet aan internationale regels als het om krijgsgevangenen gaat. Er wordt in dat soort landen heel anders tegen de waarde van een mensenleven aangekeken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:22

Als je krijgsgevangen zit in Irak weet je niet zeker of je ook dat weet te overleven. Amerikanen executeren niet zomaar krijgsgevangenen....wat de Irakezen wel doen.

Maar zou ik mogen kiezen voor de dood of krijgsgevangen....dan wist ik het wel.

Je suis Charlie.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:50

Hmm. Blijkbaar zijn die amerikanen niet de enigen met dergelijke vooroordelen.
Zijn jullie gemakshalve maar vergeten wat die amerikanen met krijgsgevangenen uit Afghanistan deden? Enneh, welke krijgsgevangene in deze of de Golfoorlog ís dan door de Irakezen geëxecuteerd?

www.homocaballus.net

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:08

Nou ja zeg...jij klinkt wel erg pro-Irak. Als soldaten van Saddam of de Feddayeen op burgers schieten die willen vluchten, als ze een vrouw ophangen alleen omdat ze in beeld was op TV toen de Amerikanen binnen kwamen en ze er niet zo heel erg rouwig om was dat ze de Amerikanen zag...Als mensen als schild gebruikt worden, en voorbereidingen getroffen worden voor het gebruikt van gifgas....

Zijn wij bevooroordeeld? Ik denk dat wij alleen zien dat Saddam een mensenleven niets waard vindt...Niet van de Amerikanen, maar niet eens zijn eigen volk...

Onofficiele aantal vermisten in Irak na 20 jaar regime Saddam Hussein is 200.000 personen...

Dan zit er toch iets goed scheef dacht ik zo...

Bovendien waren de berichten wel degelijk dat er krijgsgevangenen geexecuteerd waren....en aangezien we er niet persoonlijk naar toe kunnen om ons te informeren, moeten we ervan uitgaan dat de nieuwszenders de waarheid zeggen...

De Amerikaanse zenders zijn in ieder geval een stuk eerlijker dan de Iraakse....

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 13:17

Huertecilla schreef:
Hmm. Blijkbaar zijn die amerikanen niet de enigen met dergelijke vooroordelen.
Zijn jullie gemakshalve maar vergeten wat die amerikanen met krijgsgevangenen uit Afghanistan deden? Enneh, welke krijgsgevangene in deze of de Golfoorlog ís dan door de Irakezen geëxecuteerd?


Hoezo vooroordelen??????!!!!
Er zijn toch bewijzen in overvloed dat die irakezen zich niet aan de regels houden? Kijk maar naar de vorige Golfoorlog...... Misselijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:48

Picasso"]
[quote="Huertecilla schreef:
Hmm. Blijkbaar zijn die amerikanen niet de enigen met dergelijke vooroordelen.
Zijn jullie gemakshalve maar vergeten wat die amerikanen met krijgsgevangenen uit Afghanistan deden? Enneh, welke krijgsgevangene in deze of de Golfoorlog ís dan door de Irakezen geëxecuteerd?


Hoezo vooroordelen??????!!!!
Er zijn toch bewijzen in overvloed dat die irakezen zich niet aan de regels houden? Kijk maar naar de vorige Golfoorlog...... Misselijk
[/quote]

inderdaad en he, huertecilla, nooit geweten dat amerikanen krijgsgevangenen ook martelden en in elkaar trimden hoor! Jij komt nu met iets nieuws! maar ik heb wel foto's gezien van de krijgsgevangenen van irak, en die ene vent zijn gezicht was toch wel kapot getrimd! Zullen we een beetje realistisch blijven?

De hond is de betere mens

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:09

Krijgsgevangen zijn militairen, dus met militair pak aan!
Vandaag gelezen: dat amerikaans vrouwke van 19 dat bevrijd is, is in het ziekenhuis beland met steekwonden.
En wat treffen de bevrijders van haar aan in het ziekenhuis?
Een vrouw met gebroken benen en arm!!!!
Vreemd toch...dit had ze nl niet toen ze krijgsgevangene werd gemaakt!!!!
Honden zijn het!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:30

Branca schreef:
Krijgsgevangen zijn militairen, dus met militair pak aan!
Vandaag gelezen: dat amerikaans vrouwke van 19 dat bevrijd is, is in het ziekenhuis beland met steekwonden.
En wat treffen de bevrijders van haar aan in het ziekenhuis?
Een vrouw met gebroken benen en arm!!!!
Vreemd toch...dit had ze nl niet toen ze krijgsgevangene werd gemaakt!!!!
Honden zijn het!

Ik dacht dat jij van honden hield. Hoe kun je die irakezen dan honden noemen? Honden zijn hele nobele dieren, die doen zoiets niet. Ze staan ver boven die mensen.

overigens, dat van die steekwonden, dat klopt niet. Maar ze werd wel geslagen door een in het zwart gekleden soldaat en dat had die 32 jarige advocaat zien gebeuren. Hij kwam juist naar het ziekenhuis om zijn vrouw op te halen. Hij schrok zo dat hij die bevrijdingsactie op touw had gezet. Kennelijk zijn niet alle iraki slecht, dat is duidelijk. Hij zit nu met vrouw en dochtertje in het vluchtelingenkamp van de amerikanen.

De hond is de betere mens

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:47

Ik heb echt medelijden met ze ook met de familie
maar het leger is vrijwillig zei iemand pas ze kunnen er zelf voor kiezen
maar niemand gaat daar toch vanuit ?

Al val ik nog zo diep, ik kom altied weer terug!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 04:03

ushi schreef:
Ik heb echt medelijden met ze ook met de familie
maar het leger is vrijwillig zei iemand pas ze kunnen er zelf voor kiezen
maar niemand gaat daar toch vanuit ?


Het leger is vrijwillig dat is waar. Maar als je zelf straatarm bent en ergens nog een kans in het leven wilt maken en een goede opleiding wil volgen dan is het wel aanlokkelijk om bij het leger te gaan. Je complete opleiding wordt dan namelijk voor je betaald. Dus dan sta je voor de keuze: niet bij het leger gaan, geen geld hebben voor een goede opleiding en dan later hoogstwaarschijnlijk in een trailer park eindigen, 7 dagen per week voor minimum loon werken en geen health verzekering kunnen veroorloven....of....bij het leger gaan, goede opleiding krijgen en later een goed baan krijgen en kans hebben succesvol in het leven te zijn met als enige (grote) nadeel dat er een kans bestaat dat je daadwerkelijk wordt uitgezonden voor een oorlog. Veel jonge mensen die bij het leger gaan, doen dat in eerste plaats niet omdat ze graag voor hun land willen vechten maar omdat ze verzekerd willen zijn van een goede opleiding en andere voordelen die daarbij komen. Het is natuurlijk behoorlijk klote als dan blijkt dat je daawerkelijk moet gaan knokken. Ik vind het trouwens ook werkelijk te zot voor woorden dat een kind van 19 hier niet een biertje in de bar mag gaan drinken maar kennelijk wel volwassen genoeg wordt geacht om haar vaderland te verdedigen in een oorlog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Amazonbot, Annienke, Britta31, Danielleeee_, Eliana, Googlebot, Jeska2, jojoleinee, ManonGrr, moonsparkle, NadjaNadja, Nanaatjee, Nathachou, ogidni, Valentinotje, WildDreams en 160 bezoekers