vrienden maken..*zucht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

vrienden maken..*zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:39

Hallo allemaal,

Ik ben zo'n 3 jaar geleden verhuisd en sindsdien heb ik nog 0 vrienden gemaakt sinds ik hier woon. Ik ben niet zo'n uitgaanstype en heb geen idee hoe ik het dan moet aanpakken om vrienden te maken. Ik ga wel goed om met wat mensen van school maar die wonen allemaal niet echt in de buurt. Het klinkt echt behoorlijk kansloos al zeg ik het zelf... Ik kijk vanuit waar ik woon uit op een plein en zie daar regelmatig mensen hangen/voetballen weet ik t wat. Ik zou maar wat graag in contact komen met mensen uit de buurt maar ja hoe pak ik dat aan zonder voorschut te staan?

Anoniem

Re: vrienden maken..*zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:42

Misschien kun je lid worden van een ruiterclub in de buurt of een andere vereniging?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:45

Of via bokt :j er zijn vast wel bokkers die in jouw buurt wonen :-)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:45

ik ken het precies, ben zo'n 2 jaar terug naar haarlem verhuisd en kende daar alleen de vrienden van mijn inmiddels ex. nu zit ik er op kamers, maar ken er dus niemand...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:45

Heb een hele tijd op een grote pensionstal/manege gestaan maar dan kwam t niet verder dan hoi en dag omdat je erg op moet passen met wie je om gaat binnen grote maneges. Met sommige kon ik wel goed opschieten maar sprak nooit echt buitenom de manege af. Nu ben ik daar inmiddels ook weg en rij ik ergens waar maar 6 paarden staan, daar is dus bijna nooit iemand.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:46

Ik ben trouwens woonachtig in houten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:48

Ik woon nu bijna een jaar in de woonplaats van mijn vriend, eerst kende ik alleen zijn vrienden en kennissen. Ik ben nu hier in de buurt gaan paardrijden en zit in een topic op bokt waar veel mensen uit mijn omgeving zitten.

Ik ben lid geworden van de sportschool, maar omdat daar mijn interesse niet in lag is dat niks geworden.

Als je het een beetje loslaat en denkt wat maakt het mij ook uit, dan maar geen vrienden dan krijg je ze ineens wel.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:48

op je stal een briefje hangen om met z'n allen buiten te gaan rijden o.i.d het is prachtig weer buiten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:54

Hier 'tzelfde probleem... Zit nu ruim een jaar op kamers in Utrecht. Huisgenootje is een stuk ouder dan mij, vrienden van m'n studie wonen nog thuis, ben wel lid van een studentenrijvereniging maar de stap van gezellig wat kletsen op de manege naar elkaar ook buiten de manege zien is zo groot. Sowieso ga ik daar binnenkort stoppen omdat die manegelessen niet meer echt mijn ding zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:55

ik heb geen vrienden meer sinds ik op mn 10de naar het speciaal onderwijs ging.
ben nu 17 ik zit er echt niet mee.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:01

takkie_muis schreef:

Heb je ook geen vrienden op school dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:03

_Tara_ schreef:
takkie_muis schreef:

ga maar 2 uur per week naar school :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:03

_Tara_ schreef:
takkie_muis schreef:

jij woont niet zover weg ;)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:04

Ik herken het wel. Ik ben vanaf mijn geboorte tot mijn 20-e nooit verhuisd en heb dus in dezelfde wijk gewoond, met dezelfde vrienden etc...
Daarna gingen mijn ouders verhuizen uit de stad naar een dorp en hier ken ik tot op heden nog steeds niemand.
Het is maar een stukje naar mijn oude woonplaats dus ben daar en heb daar nog gewoon mijn vrienden, maar het zou best leuk zijn om hier ook wat mensen te kennen..
Maar goed.. zit niet meer op school, werk is nog in oude woonplaats en buitenhangen op je 25e is ook over :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:04

waar woon jij dan? :o

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:07

TS, zit je op de middelbare school of op een vervolgopleiding na de middelbare? Woon je thuis of op kamers? Heb je nog leuke broers/zussen waarmee je eens een kijkje kan gaan nemen in de buurt?

Tegenwoordig kan je ook via internet een oproep doen om in contact te komen met leuke mensen uit jouw woonplaats. Een leuk, positief spontaan oproepje kan veel goeds doen! En idd, de sportvereniging, wil ook nog weleens helpen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:08

Van Utrecht naar Houten is inderdaad niet zo ver :)

Kan me voorstellen dat het zeker als je naar een dorp verhuisd lastig is. In de stad zijn vaak nog veel verenigingen en dingen te doen. In een dorp kent iedereen elkaar vaak al, minder verenigingen enzo.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:08

Ow sorry ik had t tegen _Tara_ ..woon vlakbij utrecht. Ik doe een vervolgopleiding die bijna afgelopen is dan wil ik nog een opleiding gaan doen, die zit wel in een andere stad maar is wel te doen met openbaar vervoer. Ik woon dus thuis en mn broer is wel al uit huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:10

En vergeet ook niet dat geen honderden vrienden nodig hebt, ik heb maar 2 personen die midden in de nacht voor mij klaar staan en mij onvoorwaardelijk zullen steunen ( buiten mijn familie)

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:01

ik heb een beetje het zelfde
ik ben 2 jaar geleden verhuist naar ander kant van het land
en nu het uit is het me ex heb ik ook echt niemand meer
ik woon nu vlak bij zuidlaren

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:07

Een meeting op bokt kan ook erg goed helpen. Heb hetzelfde hier vooral omdat ik nu niet werk en geen studie volg. Maar door de meetings en bokt leer je mensen kennen en dan is het erg leuk contact.
Een sportclub kan ook helpen. Misschien eens afspreken met een van de eigenaren van de paarden die bij je op stal staan?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:13

Ik heb ongeveer hetzelfde. Wel 'vrienden' op school, en heel leuk contact op de stal waar ik rijd, maar buiten dat eigelijk niets. Nou moet ik zeggen dat ik de behoefte ook niet echt heb, ik voel me niet eenzaam ofzo :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:15

Hey

Toevallig draag je dezelfde naam als mij haha.

Vroeger werd ik altijd gepest op school en heb daardoor geen vrienden van school over gehouden. Nu ben ik verhuist en gaan samenwonen met mijn vriend en heb ik wel wat vrienden uit zijn groep.

Nu pas sinds een aantal maanden kom ik wat in contact met mensen, via bokt, die hier uit de buurt komen en daar ben ik wel erg blij mee. (ben ook een tijd depri geweest dus was dan ook moeilijk contact te maken).

Dus ik heb wat mensen via bokt gevonden. Al moet ik wel zeggen dat ik het nog best 'moeilijk' vind. Als je het nooit gehad hebt en altijd wantrouwig en altijd achterdochtig (omdat he vroeger wel moest omdat ik gepest ben) is het best moeilijk om vertrouwen te 'geven'aan iemand.

En voordeel aan dat ik Via bokt iemand ben tegen gekomen is, dat ze dezelfde passie hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:17

Soms mis ik 't gewoon dat ik niet als ik me verveel iemand kan bellen om iets mee te doen.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:18

ik ben nu 19 en ik mis het uitgaan enz
alleen gaan vind ik zo alleen