Autopech

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-09 23:59

Ik heb een heel oud suzuki altootje en ik stond dus net met pech.
Ik was bijna thuis, 2 straten verder. Pech was ook dat ik midden op een brug stond en de auto nergens aan de kant kon zetten, en dat niets het meer deed dus ook mijn alarmlichten niet.
Waar ik me overigens zeer over verbaasde was dat bijna níemand te hulp schoot.
Er was 1 mevrouw waar ik de mobiel even van mocht lenen gelukkig (want je zult altijd zien in zo'n situatie dat de mijne dus leeg was). Maar verder heeeelemaal niemand.
Er kwam zelfs een vent voorbij op z'n fietsie die zegt; 'heb je pech??' Ik:'Ja..' Hij:' Tja da's vervelend' en hij rijd zo door!!
En er toeterde nog een auto.. nah echt ongelofelijk.
Maargoed in ieder geval, nu moet ik dus de hoofdzekering van mijn accu laten vervangen (en het liefst ook nog een nieuwe accubak) maar ik heb op dit moment echt geen geld. Als in,ik sta al in het rood. Dus vroeg ik mij af of iemand weet wat me dat ongeveer gaat kosten?

Relax.. Take it Easy


Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:32

Wat is er stuk dan?
Een hoofdzekering kost de kop niet :D

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-09 08:36

Uhm ja m'n accubak zat helemaal los dus er moet een nieuwe in en de hoofdzekering van de accu moet vervangen worden..

Relax.. Take it Easy

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:40

oooh maar dan kijk je op marktplaats even naar iemand die zn alto in onderdelen verkoopt. Desnoods op een sloperij even vragen. Zal toch niet meer dan 5 euro kosten.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:47

Die accubak is linker, dat is waarschijnlijk door verotting kapot geroest en dan zal er wel meer roest aanzitten, heeft de auto de APK goed doorlopen?

****edit*****

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-09 09:14

Ja hij is goed door de apk gekomen in November. Maar de meneer van de wegenwacht zei idd dat de accubak door verrotting kapot geroest is.. hij heeft 'm nu met tairipes (of hoe je dat ook schrijft) aan elkaar gezet :+

Relax.. Take it Easy

Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:22

Silvaantje schreef:
Waar ik me overigens zeer over verbaasde was dat bijna níemand te hulp schoot.

Onvoorstelbaar hè? Toevallig heb ik gister iemand geholpen die autopech had, die was zijn auto in zijn eentje over een heel druk kruispunt aan t duwen. Niemand, maar dan ook niemand die stopte om hem te helpen. Onbegrijpelijk. Pas toen ik -in rokje en hakken- uitstapte om te helpen kwamen er ineens meer mensen aan.

En t is ty raps. :)

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Erna_Jarig

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:56

Het is inderdaad raar dat veel mensen zo maar doorrijden terwijl ze zien dat je hulp nodig hebt.

Ik stond een keer vast midden op een ontzettend groot en druk kruispunt (voor de kenners van het Westland: dat kruispunt bij Westerlee). Iedereen reed me zo voorbij, tot een héle grote vrachtwagen ook midden op dat kruispunt stopte. De chauffeur en zijn bijrijder stapten uit en die duwden me naar een veilige plek.
Ik kon ze wel zoenen :D :D

Indy... Days I'll remember all my life /3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:00

Jammer dat niet even iemand je kwam helpen. Voor een vlotte doorstroming van het verkeer is het toch ook wel handig als je even aan de kant wordt geholpen.

Ir111 schreef:
En t is ty raps. :)

Eh nee, 't is tie-wraps. ;)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:03

Karin schreef:
Ir111 schreef:
En t is ty raps. :)

Eh nee, 't is tie-wraps. ;)

Je hebt gelijk. Ty rap is een merknaam.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:15

Poeh wel herkenbaar. Vorige week brak mijn gaspedaal door, ik kwam net terug van de paarden. Het nadeel was, ik stond ook meer op de weg dan in de berm. Veel auto's toeteren en seinen met lichten. Gelukkig stopte er een auto en die man heeft mij geholpen om de auto verder de berm in te duwen. Vlak daarna stopte er een hardloopster die vroeg of alles in orde was en daar heb ik nog even mee staan praten.
Gelukkig was de ANWB snel ter plekke en mijn vader ook, dus die hebben samen verder geholpen.

Misschien kan je contact opnemen met diverse garages in je buurt met de vraag wat de kosten ongeveer zullen zijn. Ook hebben ze vaak op de sloop tegen een lager bedrag nog wat spul liggen, de garage hoeft het dan alleen te vervangen of erin te zetten.

Je zou ook bij de garage kunnen vragen of het mogelijk is om de factuur op te sturen en eventueel een betalingsregeling kunnen treffen. Nee heb je, maar ja kun je krijgen.

Succes ermee!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

zonnebloem18

Berichten: 24830
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:44

Bij de garage waar mijn vader altijd heen gaat komt de rekening meestal pas 2 maanden later.
Maar misschien kan je van je ouders wat geld lenen het is meestal toch wel vrij belangrijk dat je auto werkt.
Misschien is er wel iemand die handig is met auto's en het gratis of tegen een kratje bier voor je wil maken.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, amaniblauw, Appeltje00, Lous en 166 bezoekers