Brits vliegtuig neergehaald door Amerikaanse raket

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Brits vliegtuig neergehaald door Amerikaanse raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 11:39

Brits vliegtuig neergehaald door Amerikaanse raketten


06:43:43

Het Britse gevechtsvliegtuig dat vanmorgen als vermist werd opgegeven is neergehaald door Amerikaanse Patriot-raketten nabij de grens met Koeweit, meldt een woordvoerder van Britse ministerie van Defensie in Qatar.

De Royal Air Force deelde vanmorgen mee dat een van hun vliegtuigen niet was teruggekeerd van een opdracht in de Golf. Uit eerste berichten blijkt dat het het slachtoffer werd van een Amerikaanse Patriot-raket.

Het vliegtuig, waarvan het type nog niet werd meegedeeld, kwam terug van een opdracht boven Irak. Het werd neergehaald door Amerikaanse raketten die Koeweit moeten beschermen tegen Irakese aanvallen. Er werd een reddingsoperatie opgezet voor mogelijke overlevenden.

Het verlies van een gevechtsvliegtuig is een nieuwe klap voor de geallieerde troepen nadat de voorbije dagen al 19 soldaten omkwamen bij twee helikopter-ongevallen. Veertien van de slachtoffers waren Britten.



bron: www.standaard.be

geweldig Frusty verder beweren ze wel dat hun bombardementen zo precies zijn door middel van GPS geleide raketten, dat ze geen burgerslachtoffers maken (bijv. nier per ongeluk huisjes gebombardeerd), maar ze slagen er dan wel in om een "eigen" vliegtuig uit de lucht te knallen

je moet het maar kunnen.... Lips are sealed

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:47

Het is al erg genoeg dat er zulke ongelukken gebeuren, maar het schijnt dat de piloten zich met een schietstoel hebben kunnen redden. Vanmiddag waren er beelden op tv van gewapende mannen die maar schoten losten in de rivier, er zouden piloten rondzwemmen daar?? Vanavond hoorde ik op tv zeggen dat er gezocht wordt naar dezelfde piloten, ik vraag me dan af of dat is om ze zo snel mogelijk neer te schieten???

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:14

Het schijnt dat dat in scene is gezet door de Iraki's met dat riet uitroken erbij enzo.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 10:13

Lovely schreef:
Het is al erg genoeg dat er zulke ongelukken gebeuren, maar het schijnt dat de piloten zich met een schietstoel hebben kunnen redden. Vanmiddag waren er beelden op tv van gewapende mannen die maar schoten losten in de rivier, er zouden piloten rondzwemmen daar?? Vanavond hoorde ik op tv zeggen dat er gezocht wordt naar dezelfde piloten, ik vraag me dan af of dat is om ze zo snel mogelijk neer te schieten???

jij hebt het over het Amerikaanse vliegtuig dat neergeschoten is door de Iraki's, vlakbij een stad

het Britse vliegtuig uit mijn post is neergehaald vlakbij de grens van Koeweit, de piloot en navigator zijn omgekomen

als die piloten gezocht worden door de coalitietroepen, gaat het om "reddingsacties", als ze door de Iraki's gezocht worden, is het in het beste geval om ze "krijgsgevangen" te nemen, in het slechtste geval om ze neer te schieten idd

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Chita, Exorcizamus, Fling, fro, Ginny135, GoogleAdsense, hagelslag, kamsel, lillylover, Miekie74, Plus_en_Min, Polarize, Rose94, Zick_Zack en 69 bezoekers